Algemeen forum > Techniek

welke schijven?

(1/6) > >>

alfred:
Ik heb al een tijdje de remmen van een golf 2 gti liggen en nu is mijn vraag passen de schijven voor een g40 in de maat 239x20 mm nog wel. Het zijn geboorde schijven, een goede keus of kan ik beter iets anders nemen?

JurG40:
Welke GTI 8v of 16v, voor of na 88. De meeste GTItjes hebben gewoon 239x20. Dus dat schiet nog niet erg op.

Serge:
past en het is wel een verbetering die geboorde schijven .deze voeren de damplaag die tijdens remmen ontstaat af waardoor er een betere remwerking ontstat ;)

Marcel86c:
Die schijven van een G40 zijn goed, maar die klauwen van een Golf 2 gaan niet passen. Dat komt omdat bij golf 2 de halve klauw (de rembloksteun) één geheel is met de onderste fusee.
Je moet klauwen gebruiken van een Golf 1 ,Cabrio 1, Scirocco 2 of natuurlijk Polo G40. De klauwen die je nodig hebt zijn VWII klauwen, dat staat duidelijk op de buitenkant van de klauw. Vaak zie je ze op een Golf 1 zitten, maar dan met dunne schijf. Let er dan ook op dat je bij montage de goede blokjes gebruikt (dunne variant).

alfred:
ik heb dus de klauwen van een golf 2 gti 8v...... kan ik dus weer geen ruk mee begrijp ik?  :(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie