Auteur Topic: golf 2 1990, koppeling veert niet omhoog  (gelezen 467 keer)

Offline john123

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Man
golf 2 1990, koppeling veert niet omhoog
« Gepost op: wo, 26 apr 2006, 02:58:04 »
ik heb een golf 2 uit 1990 en 2weken terug rijdens inparkeren toen de koppeling werd ingedrukt veert hij niet meer terug :s
als ik hem handmatig omhoogt trekt voel ik wel dat er spanning op zit maar als ik ook maar 1 tot 2 cm intrapt klapt die omlaag, motor kan gewoon gestart worden, maar kan niet in me versnelling zetten -_-
iemand enig idee wat het probleem is?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
golf 2 1990, koppeling veert niet omhoog
« Reactie #1 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 09:24:13 »
Kan van alles zijn:
- koppelingskabel
- terugtrek veer
- drukgroep

Visueel is het een en ander wel te controleren. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je een Golf 1300 met NZ motor hebt (zeer veel voorkomend).

- Zoek onder de motorkap naar de koppelingskabel, daar naar waar ie op de hevel zit: ziet alles er 'ok' uit? (geen scheuren, scheef zittende kabels etc)
- Probeer met de hand de hevel te bedienen. (De kabel moet in rust een klein beetje speling hebben). Als je m met de hand meer dan 3 mm kunt bewegen, is er iets aan de koppeling/drukgroep kapot.
- Kijk eens onder het pedaal: ziet daar er alles ok uit? Als de aanslag/eindrubber door het schutbord heen getrokken zit (been there done that) is de koppelingskabel zelf aan vervanging toe.

Hopelijk heb je d'r wat aan, kun je d'r wat mee.

BTW: dit is eigenlijk een Polo86© only forum. Voor algemene / technische volkswagen vragen kun je misschien beter op www.volksforum.com terecht: daar is veel meer golf kennis aanwezig
Mijn wagenpark Fix what ain't broken