Auteur Topic: Project [ KV-81-FK ] Polo 2 classic  (gelezen 121559 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #240 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 04:19:37 »
kiek an ,goed werk  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #241 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 10:56:58 »
ziet er goed uit man, strakke motorruimte met mooie vulling  -thumbsup-

Ben benieuwd hoe hij gaat rijden als je de inrijperiode erop hebt zitten.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #242 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 11:33:19 »
Ben benieuwd hoe hij gaat rijden als je de inrijperiode erop hebt zitten.

Als een gillend speenvarken met open anus :D

Apk-afspraak staat voor woensdagochtend:
hoezo strakke planning -wanker-  (is tevens de dag dat de apk verloopt....kuch)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #243 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 11:43:13 »
ach.. Je hebt een beetje speling.

Mijn apk was 21 augustus verlopen, en is pas begin oktober ververst. Pas na 2 maanden na verlopen van APK krijg je een boete.

Ben benieuwd of je er zo door rolt. Waarschijnlijk wel toch?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #244 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 19:18:52 »
ik kreeg 4maand na dato een boete  -moon-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #245 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 20:56:02 »
sinds dit jaar is het geautomatiseerd.

2 maanden en 1 dag na verlopen APK = brief met acceptgiro op de mat.
1 maand na verlopen apk krijg je een waarschuwing.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #246 Gepost op: ma, 15 okt 2007, 21:06:09 »
Das mooi om te weten, maar liever rij ik legaal rond.
Ga er eigenlijk vanuit dat ie er zo doorfietst:
motortechnisch is ie sowieso in orde. -moon-
Gister nog es ff rondom gecheckt: niet veel bijzonders.
 -uitlachen- Dat laatste geldt tevens voor de buitenkant van 't classic'je,
maar hee: daar kan nog verbetering in komen -dj-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #247 Gepost op: di, 16 okt 2007, 17:58:09 »
Hmzz: had h'm al op de korrel, maar net een lange rit gedaan:
na een flink eind 100 km/u wordt de olie zowat 100 graden.
Gemeten in 't carter......oops......das een beetje veel van 't goeie.
(tijd voor een oliekoeler)
Bij de woonwerkrit met 60/80 km/u blijft de olie +/-90 graden
en bij stationair tokkelen ook zoiets (bij 't afstellen flinke tijd getokkeld)

Maar hoe zou dat toch komen? -dunno-
Als ik 't vergelijk met een 2f: 't front van een 2 is wat dichter gebouwd,
dus minder rijwind koeling -dunno-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #248 Gepost op: di, 16 okt 2007, 18:03:57 »
je belast het blok toch helemaal niet tijdens het inrijden?

Bij mijn golf (met boordcomputer) wordt de olie bij 100-120 rijden ook ongeveer 100 graden.

Bij binnendoorwegen etc. en normaal rijden max. 95. Komt wel overeen dus.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #249 Gepost op: di, 16 okt 2007, 18:07:18 »
je belast het blok toch helemaal niet tijdens het inrijden?
Bij mijn golf (met boordcomputer) wordt de olie bij 100-120 rijden ook ongeveer 100 graden.
Bij binnendoorwegen etc. en normaal rijden max. 95. Komt wel overeen dus.

Ja maar, waar wordt 't gemeten?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #250 Gepost op: di, 16 okt 2007, 18:44:15 »
Armer mengsel?

Tijdens woon werk zal dat (met wisselend gas geven) waarschijnlijk minder 't geval zijn dan constant 100 km/u.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #251 Gepost op: di, 16 okt 2007, 19:10:24 »
Armer mengsel?

Tijdens woon werk zal dat (met wisselend gas geven) waarschijnlijk minder 't geval zijn dan constant 100 km/u.

Hmzz......daar heb je een punt....
Sproeiers zijn nog 'maagd'.
Wilde ik eigenlijk pas na 't inrijden es onder handen nemen.

Nou goed: eerst ff apk regelen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #252 Gepost op: di, 16 okt 2007, 19:14:38 »
Hmzz: had h'm al op de korrel, maar net een lange rit gedaan:
na een flink eind 100 km/u wordt de olie zowat 100 graden.
Gemeten in 't carter......oops......das een beetje veel van 't goeie.
(tijd voor een oliekoeler)
Bij de woonwerkrit met 60/80 km/u blijft de olie +/-90 graden
en bij stationair tokkelen ook zoiets (bij 't afstellen flinke tijd getokkeld)

Maar hoe zou dat toch komen? -dunno-
Als ik 't vergelijk met een 2f: 't front van een 2 is wat dichter gebouwd,
dus minder rijwind koeling -dunno-

sproeiers opboren naar 150 en dan verder zien  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #253 Gepost op: di, 16 okt 2007, 23:24:58 »
Jouw olie-temperatuurmeter is betrouwbaar?

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Project [KV-81-FK] Polo 2 classic
« Reactie #254 Gepost op: wo, 17 okt 2007, 11:06:26 »
Mijn Equus meter met peilstok-sensor geeft op de snelweg soms 110 graden aan.
Voor de rest zit de temperatuur tussen de 90 en de 100 graden.

Kan aan de kwaliteit van de meters liggen natuurlijk, maar is 100 graden in het carter dan zo'n gekke waarde?