Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Jorp op di, 22 dec 2015, 12:06:13
-
Gister de polo opgehaald bij Thalia (krieltje).
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/558B1A82-571D-421A-A48A-D475CC8B498B_zps7yoqnhr8.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/558B1A82-571D-421A-A48A-D475CC8B498B_zps7yoqnhr8.jpg.html)
Het was me het ritje wel, rem rechts voor blijft hangen nadat je de rem intrapt. Resultaat een schuddend/klapperende voortrein. Na een paar minuten 80km/u te rijden is het over. Dus de hele rit gereden zonder de rem te gebruiken, vroeg terugschakelen en handrem op het laatste moment gebruiken. En dan rollend richting het rode licht hopend dat hij snel op groen springt.
Ook was het voor mij de eerste keer in een rechtsgestuurde auto te rijden.
Instappen-->Wouter zegt: Jorp, andere kant....
Gordel omdoen: grijp, grijp oh, andere kant.
Schakelen: pok, das de deur....
Rijden: rij zowat midden op de weg.
Mijn plannen voor dit polotje? Voorlopig 1,5 jaar stallen. Eerst de Derby (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=6360.0) afmaken.
Topic van Krieltje (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=10865.0)
Register topic (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=10062.0)
Foto's volgen
Hier en daar een roestplekje op de wielkasten achter.
Deukje in de achterklep.
Immitatievoorscherm links voor.
Voorruit met 2 grote pitten.
Voorscherm rechts, voor onder los gerot.
Van binnen geheel kaal.
Geen accuwak.
Nu gezien een vrij harde polo!!
-
Als er nog iemand nog een sloper heeft staan, waar ik wat uit kan slijpen, laat het me weten, ik wil hem wel om gaan bouwen naar een links gestuurde.
Frame voor stuur inrichting.
2 plaatjes voor tegen het schutbord waar het stuurhuis tegen aan komt.
Pedalenset (ik denk dat dit anders is)
-
Spannend ritje :)
ik ben benieuwd wat je er van gaat maken -thumbsup-
succes met dit nieuwe project -thumbsup-
-
Gefeliciteerd man!
(Ik meen me te herinneren dat het originele Engelse kenteken in de ramen staat gegraveerd (?))
-
Ja klopt!
-
Ah, de engelse import met typegoedkeuringgegevens van een Polo 2 CL 37KW op kenteken -gert- (lekker wakker bij de RDW)
Blijft 't een 1f? (dus geen Polo 1 lookalike)
Als er nog iemand nog een sloper heeft staan, waar ik wat uit kan slijpen, laat het me weten, ik wil hem wel om gaan bouwen naar een links gestuurde.
Frame voor stuur inrichting.
2 plaatjes voor tegen het schutbord waar het stuurhuis tegen aan komt.
Ik heb nog wat grote brokken van een 77'er sloper staan in de klusschuur,
zal es kijken, uit me hoofd gezegd is hetgeen wat jij zoekt nog in tact, zeg maar.
(brandscherm vanaf bodem t/m voorruitsponning, dacht ik)
-
Top!
-
Gister de polo opgehaald bij Thalia (krieltje).
-klappen-
-
Held die Jorp -thumbsup- :)
-
-thumbsup-
-
Proficiat met je aankoop -thumbsup-
Als er nog iemand nog een sloper heeft staan, waar ik wat uit kan slijpen, laat het me weten, ik wil hem wel om gaan bouwen naar een links gestuurde.
Zou ik (persoonlijk) jammer vinden. Is het niet juist leuk dat het een rechts-gestuurde is? Vrij uniek hier in de lage landen, denk ik dan, toch?
-
Mwa, het is denk ik de enigste polo 1f die rechtsgestuurd is in Nederland. Maar er rijden er genoeg in Engeland rond. Ik zie alleen maar nadelen. En de lol is er snel vanaf als je erin rijdt.
-
Oké. Succes met de ombouw.
-
Ruilen met een LHD'er in Engeland? :D
-
Awesome! ook wel gaaf dat het een rechtsgestuurde is.
Mocht je hem uiteindelijk niet gaan ombouwen naar lhd, alvast dibs als hij ooit weer tekoop komt :D
-
leuk man -thumbsup-
-
Btw: leuk weetje (heb ik onlangs geleerd via AW-forum), datum eerste toelating 30-06-1981 is
waarschijnlijk een aanname. Als er bij import niet duidelijk van welke datum ie is, registreren ze
halverwege 't bouwjaar: 30-06 dus.
Zou even aan de hand van 't chassisnummmer kijken wanneer ie is geboren -thumbsup-
-
Ga ik doen Sjon!!
Ik heb nog een paar foto's.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/56CB8CF2-B493-47A3-B918-0ACA65A6B0D4_zpssdnni9sf.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/56CB8CF2-B493-47A3-B918-0ACA65A6B0D4_zpssdnni9sf.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/3A653C7D-543E-4150-9ADC-31CB3951379A_zpsqggbc9rh.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/3A653C7D-543E-4150-9ADC-31CB3951379A_zpsqggbc9rh.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/1A477C6D-E96A-4541-A890-925080F22A35_zps91aswfdz.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/1A477C6D-E96A-4541-A890-925080F22A35_zps91aswfdz.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/EA9AB2FB-3CC1-4409-90C3-63112FCB4561_zpswfukccjq.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/EA9AB2FB-3CC1-4409-90C3-63112FCB4561_zpswfukccjq.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/3BA0BDDF-5751-4976-BCC4-95EBB0F12C76_zpseok3wcad.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/3BA0BDDF-5751-4976-BCC4-95EBB0F12C76_zpseok3wcad.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/22815222-0340-4222-86C9-A68BE8130F3D_zpsvxqmx8ds.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/22815222-0340-4222-86C9-A68BE8130F3D_zpsvxqmx8ds.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/A9C01D46-F7D4-4A0E-9E1C-9E26964B312A_zps1xaai5zo.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/A9C01D46-F7D4-4A0E-9E1C-9E26964B312A_zps1xaai5zo.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/875FF9FD-C106-483F-A6AB-92CB32C8709E_zps3fjo0cnv.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/875FF9FD-C106-483F-A6AB-92CB32C8709E_zps3fjo0cnv.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/49935473-F53D-4F9E-A1E8-638B84D09A05_zpshtwvymln.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/49935473-F53D-4F9E-A1E8-638B84D09A05_zpshtwvymln.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/F9B18A36-8BBE-4905-8110-F502BE04143A_zpszv72sbnm.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/F9B18A36-8BBE-4905-8110-F502BE04143A_zpszv72sbnm.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/542863C7-7F8C-4330-979F-6EC68DB85E25_zps61p6d8ff.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/542863C7-7F8C-4330-979F-6EC68DB85E25_zps61p6d8ff.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/0FB3CAFF-009B-41B8-A8CE-88425834776A_zpsj5gocjyb.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/0FB3CAFF-009B-41B8-A8CE-88425834776A_zpsj5gocjyb.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/3F3FA0BF-18CD-4E07-898F-C056C0A16998_zpsckcoasig.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/3F3FA0BF-18CD-4E07-898F-C056C0A16998_zpsckcoasig.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/7AA516A6-D0C4-423B-9D2A-358358DB30EC_zpsk4c1kapk.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/7AA516A6-D0C4-423B-9D2A-358358DB30EC_zpsk4c1kapk.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/E3BA557C-1C84-463F-9621-71CE181B9C4D_zpsvg6i5w9j.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/E3BA557C-1C84-463F-9621-71CE181B9C4D_zpsvg6i5w9j.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/DE7E4476-529A-4A77-9936-73D25FAEE990_zps6nvmoy9x.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/DE7E4476-529A-4A77-9936-73D25FAEE990_zps6nvmoy9x.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/67FEA08F-D864-4E04-BDFE-C76EEE9ABDB5_zpsggujny3x.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/67FEA08F-D864-4E04-BDFE-C76EEE9ABDB5_zpsggujny3x.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/D33CBE21-12BF-4B0F-85F7-0A9E770A81B4_zps6extvpqb.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/D33CBE21-12BF-4B0F-85F7-0A9E770A81B4_zps6extvpqb.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/934AAFC4-6ECF-4FD0-A4D9-33156C1654F6_zpstdaak70l.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/934AAFC4-6ECF-4FD0-A4D9-33156C1654F6_zpstdaak70l.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/0C862965-FE8D-4A0B-B7F6-37AFD13CDE88_zpstnycystm.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/0C862965-FE8D-4A0B-B7F6-37AFD13CDE88_zpstnycystm.jpg.html)
Best hard toch??
-
Het is een echte 81'er. Alleen maand kan ik niet achterhalen.
-
MODELJAAR 1981 Chassisnummer
01-08-1980 86-B-000 001
31-08-1980 86-B-012 159
30-09-1980 86-B-027 200
31-10-1980 86-B-042 533
30-11-1980 86-B-056 324
31-12-1980 86-B-064 627
31-01-1981 86-B-078 135
28-02-1981 86-B-090 455
31-03-1981 86-B-098 729
30-04-1981 86-B-109 037
31-05-1981 86-B-117 835
30-06-1981 86-B-128 186
31-07-1981 86-B-138 101
31-08-1981 86-B-138 101
30-09-1981 86-B-150 000
-
31-07-1981 86-B-138 101
31-08-1981 86-B-138 101
30-09-1981 86-B-150 000
Hier zit hij tussen.
86-B-138 365
-
leuke polo, en zo te zien nog een harde carrosserie -thumbsup-
veel plezier ermee. en succes met de eventuele ombouw naar links gestuurd.
-
Polotje staan droog voor de komende 1,5 jaar.
-
Uit mijn hoofd: pedalenvolgorde is hetzelfde. Tenminste in mijn auto in Australie in 1997
Maar dat neemt niet weg dat je gaskabel wel ergens anders binnenkomt? Maw: ik weet het eigenlijk niet :) (Wat een zinvol gezwets weer)
-
Heb ik nog niet bekeken, maar zal qua werk ook wel meevallen.
-
Anders gewoon een blauwe L op het dak... :)
-
:)
Alleen een examen bij cbr kan niet: auto mot minimaal 4 deuren hebben tegenwoordig
-
Kan ik ook wel voor zorgen denk ik. Duurt qua aanpassing iets langer en of het mooi wordt?....
-
Het heeft even geduurd. Kids nemen veel tijd in beslag. Inmiddels staat de polo al een paar maanden in de achtertuin, nieuw lasapparaat gekocht en in eens is het weer top weer. Noem het een soort lente kriebels, maar ik had weer zin en tijd om wat te klussen.
Eerste even de motorruimte een beetje schoongemaakt, echt niet echt mijn ding dat schoonmaken.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/C2F996D3-CA1E-46F3-A0B5-585024E35841_zpsxr1gydrc.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/C2F996D3-CA1E-46F3-A0B5-585024E35841_zpsxr1gydrc.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/AB559224-0124-431D-AC63-5A6657D2232B_zpstw2ilq1p.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/AB559224-0124-431D-AC63-5A6657D2232B_zpstw2ilq1p.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/C5C33A78-9484-4941-A233-DF480C5D833B_zpsqemwlxqe.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/C5C33A78-9484-4941-A233-DF480C5D833B_zpsqemwlxqe.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/A4F5EC8F-D235-4BFA-9499-33806FE6C782_zpseb3xmb1p.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/A4F5EC8F-D235-4BFA-9499-33806FE6C782_zpseb3xmb1p.jpg.html)
zal ik -uitlachen- (https://youtu.be/2caFmyDDpiU)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/678DB4AC-428E-41DF-922F-A8DF1CC7533D_zps472o6kad.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/678DB4AC-428E-41DF-922F-A8DF1CC7533D_zps472o6kad.jpg.html)
Helaas, is het stuurkolom van een polo1 aan de bovenkant anders dan die van een polo 1F. De gehele “balk” onder de voorruit is anders. Dus ik moest het stuurkolom iets bewerken. Maar daar zie je straks toch niks meer van.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/C5C33A78-9484-4941-A233-DF480C5D833B_zpsqemwlxqe.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/C5C33A78-9484-4941-A233-DF480C5D833B_zpsqemwlxqe.jpg.html)
Volgende stap is de rhd stuurkolom en steuntjes in de motorruimte verwijderen.
-
Wederom zie ik een stukkie rood staal: die sloper wordt goed hergebruikt -thumbsup-
(in m'n Derby en aanhanger zit nog veel meer en ik blijf er steeds stukken uitslijpen -klus- )
-
Jep!
Trouwens Sjon, heb jij nog van die klemmen van het dashboard liggen? Volgens mij zijn het er 5.
-
Lijkt mij een pittig klusje deze ombouw.
-
Trouwens Sjon, heb jij nog van die klemmen van het dashboard liggen? Volgens mij zijn het er 5.
Euh…. ik heb even geen idee wat je bedoeld?
-
App je wel ff.
-
Vandaag was ik wat aan het voorbereiden voor het wegslijpen van het stuurkolom.
Stoel er uit, matje weg, helaas wel wat narigheid tegengekomen gelukkig valt het nog mee. Dat wordt even een kriksteuntje lassen helaas.
De bodem van de polo is ooit eens een keer wat tegengekomen, de deuk naar binnen heb ik zojuist weer terug geslagen.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/8ED9303D-CCB3-47FE-AF6D-1F9C72800AAC_zpsbzhizuey.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/8ED9303D-CCB3-47FE-AF6D-1F9C72800AAC_zpsbzhizuey.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/0E9FE329-B59A-440A-BC81-28F6AF018BE6_zps14uhswoj.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/0E9FE329-B59A-440A-BC81-28F6AF018BE6_zps14uhswoj.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/2DCD8CA7-4C58-4267-BF8F-E3E28C5CEB9E_zpskloubcil.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/2DCD8CA7-4C58-4267-BF8F-E3E28C5CEB9E_zpskloubcil.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/E08BB212-70A9-4B63-9243-D30495A9C338_zpsujrdnnpx.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/E08BB212-70A9-4B63-9243-D30495A9C338_zpsujrdnnpx.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/013E1910-4E3C-4189-8F82-2FAE8DC83E78_zps9xmgeznt.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/013E1910-4E3C-4189-8F82-2FAE8DC83E78_zps9xmgeznt.jpg.html)
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/584DA7A6-6424-432C-A1E3-2EFF254B6556_zpsuz7c6en2.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/584DA7A6-6424-432C-A1E3-2EFF254B6556_zpsuz7c6en2.jpg.html)
Het spul moest er toch al af voor de roest vorming. Maar goed dat ik hem maar om bouw.
Boven het gat waar het stuurhuis door heen steekt is het plaatwerk gescheurd.
-
Iemand nog een kriksteuntje liggen? Nieuw of uit een donor geslepen?
-
Gekke scheur, maar zit er niet nog eentje? Vanaf hetzelfde stuurkolomgat naar bevestiging remmerij?
Teveel stress op 't materiaal daar -dunno-
-
Komt allemaal weer goed.
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/8468D263-649F-44A6-99E7-5B938B06D16D_zpstlanfafn.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/8468D263-649F-44A6-99E7-5B938B06D16D_zpstlanfafn.jpg.html)
-
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/63465E80-E3F4-40F8-9CC0-7752AD072A7F_zpstc2r7jbr.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/63465E80-E3F4-40F8-9CC0-7752AD072A7F_zpstc2r7jbr.jpg.html)
Stuurkolom ook weggeslepen. Nu nog ff een gaatje vinden om te lassen.
-
Maar dit is nou jouw versie van de Brexit?
Maar het begint weer op een vaste land polo te lijken.
-
Whahaha Brexit!
-
:D
-
Nieuwe topictitel => koosnaampje is geboren :)
-
Is nog leuk gevonden ook.. 🤣😅
-
(http://i1293.photobucket.com/albums/b586/derby1616v/ECE1E7AD-2047-478A-9CEC-D33FDBE29017_zpsvvucftga.jpg) (http://s1293.photobucket.com/user/derby1616v/media/ECE1E7AD-2047-478A-9CEC-D33FDBE29017_zpsvvucftga.jpg.html)
Gaatjes dicht en roestvrij.
-
-thumbsup-
-
Helaas is Photobucket met nieuwe voorwaardes gekomen en heeft al mijn foto’s geblurt en gewatermerkt. Of ik mijn 2000 foto’s ff kan uitzoeken of wil betalen. Jammer maar het is niet anders.
De polo: 1.6 AEE loopt ff maar immobilyser grijpt in en motor valt weer uit. Eerste instantie wou de motor niet starten. Bleek dat ik de pomp onder de auto verkeerd om had aangesloten. Gaatjes in de grill dicht gelast, spaghettiespruitstuk geplaatst. Aan 1 kant de binnenvoorscherm gelast en geschilderd. Nu voorscherm ff schilderen en dan kan die er ook weer op.
Het plan was om een 2F G40 einddemper te plaatsen, ik had ff geen rekening gehouden met het feit dat de afstand tussen achterschort en achteras bij een polo 1 een stuk korter is. Nu maar zelf een universeel dempertje kopen en deze er onder lassen. Ik ben nog op zoek naar een middendemper van een polo 2 GT 75PK dus als iemand deze nog heeft liggen? Ander koop ik daar ook maar een universeel dempertje voor en wat pijpwerk.
Ik ben nog op zoek naar een kortere lange rechter aandrijfas. Van een latere polo 2F met 3cijferige bakcode CE?
Verder nog een begrenzer voor het gaspedaal gemaakt zoals bij de latere polo 2(F) ook het geval is. Zo breek sloop je de kabel niet. De kabel heb ik trouwens van een 6N en polo 2 kabel gemaakt met in het midden een koppelstukje.
Om de 6N-bak gemonteerd te krijgen moest ik een 2 stukjes wegslijpen. De schakelstang heb ik ook van een polo 2 gepakt. Alle spelingen er uit gehaald dmv een nieuwe geleider in het schakelbakje, ander diy rubber in het schakel mechanisme tussen bak en stang en het 4-kante framepje waar de zwarte bal in zit iets aangeknepen. Schakeld weer super strak en ik hoefde niks aan te passen aan de carrosserie.
Het plan was om er een complete polo 1 van te maken. Het dashboard laat ik voorlopig nog ff lekker zitten. Eerste maar eens rijdend maken en APK er op.
-
Ook heb ik een koelventilator voor de radiateur geplaatst omdat de originele metalen behuizing met ventilator niet meer past met de spaghettiespruitstuk. Tussen spaghettie en radiator zit net geen cm ruimte. Hoop dat dit geen problemen geeft met de koeling.
-
Zo hé, lekker aan het klussen geweest -klus- -thumbsup- (en dat buiten in de kou?)
Jammer van al je foto's.
Als ik het goed zie kan je nieuwe foto's wel weer op forum uploaded.
-
Lekker bezig, Jorpmans!
Ook heb ik een koelventilator voor de radiateur geplaatst omdat de originele metalen behuizing met ventilator niet meer past met de spaghettiespruitstuk. Tussen spaghettie en radiator zit net geen cm ruimte. Hoop dat dit geen problemen geeft met de koeling.
Wel duw-fan ipv trekfan, neem ik aan? SPAL?
-
Ja een fan welke je kunt draaien. Nee geen Spal.
-
Er is een hoop gebeurt aan de polo.
Stuur is naar links gegaan.
1.6AEE op originele injectie draait.
(https://www.mupload.nl/img/m4wq07pyk.jpeg)
Zelfgemaakt uitlaat van Simons er onder gehangen.
(https://www.mupload.nl/img/79qzm6crttgh8.jpeg)
FK schroefset gemonteerd.
Corrado stoelen er in gezet.
(https://www.mupload.nl/img/mpz8vtsp5q.jpeg)
Inmiddels een klein rondje gereden in de BR-X-IT. De AEE pakt lekker vlot op. Het resoneert wel behoorlijk in de polo. Eerst volgende keer de motorsteunen en uitlaat maar ff nalopen.
Wat kleine puntjes op de I zetten en klaarmaken voor de APK.
(https://www.mupload.nl/img/jegfoctz9ja.jpeg)
-
Netjes en dan nog verder n blauw maken of andere kleur?
-
Gewoon lekker blauw.
-
Ziet er goed uit, Jorp! Lekker bezig?!
-
gaaf project!
-
Dat schiet lekker op -thumbsup-
-
Het plan was om er een complete polo 1 van te maken. Het dashboard laat ik voorlopig nog ff lekker zitten. Eerste maar eens rijdend maken en APK er op.
is het dash nu anders dan? ben niet echt bekend met de polo 1, dit dashboardje ziet er erg strak uit, ook de stoelen staan m heeeeel goed!
Blokje ligt er ook leuk in met die Kap erboven op. echt stoer
-
(...)
is het dash nu anders dan? ben niet echt bekend met de polo 1, (...)
Polo 1 dashboard:
-
ah, dat is inderdaad een heel ander dashboard. lastige keuze welke mooier is, Alhoewel dit per persoon verschilt natuurlijk
Ziet er wel erg ''chic'' uit. Helemaal vergeleken met het polo 2 dashboardje wat in mijn ogen ouder oogt.
-
Morgen hoop ik dat de polo door de APK komt. Ik heb alle APK puntjes waarop hij afgekeurd was hersteld.
(https://www.mupload.nl/img/gdi5j2zq5y.jpeg)
Voorruit vervangen
Remschoenen wielremcilinders en achterremleidingen vervangen.
Lek bij koppeling dichtgemaakt
Massapunt bij achterlicht schoongemaakt
Koplamp links afgesteld
Ruitenwisserbladen vervangen
En ruitensproeier weer werkend gemaakt.
-
Yes het beestje heeft weer APK
-
Zo als op FB super!!
En het zou inderdaad mooi zijn als die eens mooi blauw wordt.
-
Vandaag eens even gezocht naar het resoneren van de motor naar de carrosserie.
(https://www.mupload.nl/img/cua4gy5u.png)
Een polo 1 motorsteunrubber i.c.m. Polo 2F dynamosteun/motorsteun gaan niet goed samen. Zaterdag maar even langs m’n garage om een Polo 2(F) rubber te zoeken. Vijlen aan de motorsteun lijkt me niet zo’n goed idee.
Ik rij er weinig in maar als ik er mee rij dan heb ik nog steeds een big smile op m’n gezicht.
-
Dat meer rijden komt vanzelf wel weer naar maten de afwerking beter wordt.
Dus alles in 1 kleur en de kinderziektes er uit zijn.
Bij de rooie heeft het ook lang geduurd voor ik de lol er langzaam weer terug in kreeg.
-
Och jongen, als het straks weer voorjaar wordt...
-
(https://www.mupload.nl/img/q2tdhuyddxgv.jpeg)
Rubber gemonteerd onder de dynamo/motorsteun. Alleen had ik niet de juiste bout te pakken, tot 2 x een te korte bout gepakt uit de garage. Bout moest een lengte van plm 120mm hebben. Had geen zin om nog een keer naar m’n garage te rijden.
Op 2mm na raakt de motorkap de motor niet. Ik was er wel bang voor.
Ook had ik 2 deurrubbers van een Polo 2(F) uit de garage mee genomen om te passen. Helaas kreeg ik de deur niet meer dicht. Het rubber is echt te dik. De oude zitten al zo in een vorm gedrukt dat ze niet goed meer afdichten. Vandaar ik er ook niet meer mee rij in de regen of de Polo in de regen zet.
Ik heb een mail gestuurd naar almanrubber.nl. Misschien kunnen hun nog wat leveren.
Iemand nog een idee voor nieuwe rubbers. Het onderdeelnummer 861831721E is bij classicparts niet meer leverbaar.
-
Je zou deze man even kunnen mailen. De website zegt tijdelijk niet leverbaar, maar de vraag is of dat echt tijdelijk of permanent is. Goed bedrijf, heb al eerder bij ze besteld. Helaas vaak wel lange levertijden.
https://www.oemvwshop.com/861831721e-door-seal-p1496131/ (https://www.oemvwshop.com/861831721e-door-seal-p1496131/)
(https://www.mupload.nl/img/q2tdhuyddxgv.jpeg)
Rubber gemonteerd onder de dynamo/motorsteun. Alleen had ik niet de juiste bout te pakken, tot 2 x een te korte bout gepakt uit de garage. Bout moest een lengte van plm 120mm hebben. Had geen zin om nog een keer naar m’n garage te rijden.
Ook had ik 2 deurrubbers van een Polo 2(F) uit de garage mee genomen om te passen. Helaas kreeg ik de deur niet meer dicht. Het rubber is echt te dik. De oude zitten al zo in een vorm gedrukt dat ze niet goed meer afdichten. Vandaar ik er ook niet meer mee rij in de regen of de Polo in de regen zet.
Ik heb een mail gestuurd naar almanrubber.nl. Misschien kunnen hun nog wat leveren.
Iemand nog een idee voor nieuwe rubbers. Het onderdeelnummer 861831721E is bij classicparts niet meer leverbaar.
-
Had deze ook al gevonden, heb ze nu toch maar even gemaild.
Je zou deze man even kunnen mailen. De website zegt tijdelijk niet leverbaar, maar de vraag is of dat echt tijdelijk of permanent is. Goed bedrijf, heb al eerder bij ze besteld. Helaas vaak wel lange levertijden.
https://www.oemvwshop.com/861831721e-door-seal-p1496131/ (https://www.oemvwshop.com/861831721e-door-seal-p1496131/)
-
busje van het rubber inkorten ,cm er af, sleufje, meer speling + rubber is stugger
(https://www.mupload.nl/img/q2tdhuyddxgv.jpeg)
Rubber gemonteerd onder de dynamo/motorsteun. Alleen had ik niet de juiste bout te pakken, tot 2 x een te korte bout gepakt uit de garage. Bout moest een lengte van plm 120mm hebben. Had geen zin om nog een keer naar m’n garage te rijden.
Op 2mm na raakt de motorkap de motor niet. Ik was er wel bang voor.
Ook had ik 2 deurrubbers van een Polo 2(F) uit de garage mee genomen om te passen. Helaas kreeg ik de deur niet meer dicht. Het rubber is echt te dik. De oude zitten al zo in een vorm gedrukt dat ze niet goed meer afdichten. Vandaar ik er ook niet meer mee rij in de regen of de Polo in de regen zet.
Ik heb een mail gestuurd naar almanrubber.nl. Misschien kunnen hun nog wat leveren.
Iemand nog een idee voor nieuwe rubbers. Het onderdeelnummer 861831721E is bij classicparts niet meer leverbaar.
-
Gister het polo 2F rubber gemonteerd. Jon gaf me nog de tip om de metalen bus in te korten. Dit om het rubber wat stugger te maken. De polo is iig weer “stil” van binnen. En man wat rijdt het leuk.
(https://www.mupload.nl/img/9gogys.jpeg)
-
Had deze ook al gevonden, heb ze nu toch maar even gemaild.
Antwoord:
Hello
Part is no longer available and will be not available as I know..
-
Antwoord:
Hello
Part is no longer available and will be not available as I know..
Jammer, als je wel wat vind hou ik me aanbevolen
-
Ik heb info of proefstukjes opgevraagd bij:
Technirub, Adamscc en almanrubber.
-
Vandaag een proefstukje binnen gekregen via Adamscc. Opzich geen verkeerd rubber. Al heb ik wel het idee dat het bolletje net even te laag zit.
Klemprofiel 16mm (https://www.adamscc.nl/nl/klemprofiel-16-mm-kraal-aan-zijkant)
(https://www.mupload.nl/img/soet3o.jpeg)
(https://www.mupload.nl/img/xhhbj98maidw.jpeg)
(https://www.mupload.nl/img/19hp8925idpq.jpeg)
(https://www.mupload.nl/img/332rd8fbs1.jpeg)
Nu nog 2 proefstukjes opgevraagd bij rubbermagazijn.nl.
Het achterklep rubber ga ik proberen van een golf 1.
-
Aangezien het originele achterklepslotrubber met artikelnummer 861827599 is nergens meer leverbaar. Ik heb onderdeelnummer 161827527 besteld. Dit rubber is veel te groot. Deze is voor een golf 1. Ik heb het doorgeknipt, ingekort en vastgelijmd en hij past prima. Op Facebook ook de tips gekregen om een doorvoertule te gebruiken.
Gat is 28mm groot en slotdiameter is 23mm.
(https://www.mupload.nl/img/ueaovpho.jpeg)
(https://www.mupload.nl/img/i44xxnckrx87o.jpeg)
-
Gister iets meer dan 7m deurrubber van rubber magazijn ontvangen.
Ze lijken als origineel en de deuren sluiten ook als origineel. 1ste keer sluit de deur niet 2de keer wel.(polo kwaal)
Artikelnummer van het rubber. 24500119
PVC/Mosrubber klemprofiel met kraal 1-4mm / BxH=24,4x17,5mm
Voor 2 deurrubbers was ik in totaal €64,40 kwijt.
Nu nog even de natte periode afwachten en kijken of het vloertje droog blijft.
-
Mooi dat je wat gevonden hebt.👍
-
Shit! Vandaag m’n bumperkapje links voor verloren. Heeft er iemand nog een kapje liggen voordat ik hem bij classicparts bestel? 861807123