Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: pascal189 op do, 21 sep 2006, 18:21:09
-
Ik heb een tijdje geleden een paar hele mooie ATS classic velgen gekocht, nu ben ik ondertussen al 3 keer door de politie erop gewezen dat ze te ver uitsteken.
Dit komt doordat er adapters tussen zitten... de steek in mijn velgen is 4x108 (audi) en mijn polo is 4x100
nu heb ik een vraag of er mensen zijn die ervaring hiermee hebben om dit soort modificaties toe te passen....
Of het mogelijk is om van een audi 80(quattro) de voorste naven om te zetten en dezelfe binnen diameter hebben voor de aandrijfas...
:(
-
je zou het kunnen proberen van een audi 80 type 81 non quattro. die liggen ook genoeg op de sloop trouwens.
-
Je kan ook je naven (of je velgen) om laten boren naar de juiste steek. En wat is de ET-waarde van die velgen?
Enne..... zakken met dat hok!!!! :P
-
dat kan nu niet..
Er moeten wel hele dikke adapters tussen zitten om de achterste velgen weer binnen de wielranden te houden.
Ik zou inderdaad de naven om laten boren naar de juiste steek.
-
Uitsteken mag volgens mij max 3 cm. Evt kun je kunststof wielkast verbreders plaatsen, dan is het probleem opgelost.
Martin
-
Zou deze velgen mooi verkopen, en een setje in 4x100 monteren.
Naven omboren aan de voorzijde zou ik niet doen, voor 4x108 is er te weinig vlees.
Genoeg auto's met 4x108:
You Selected 4x108
Make Model Year From Year To
Alfa Romeo Giulia 0 0
Audi 80 0 0
Audi 90 0 0
Audi 100 0 0
Citroen ZX 0 0
Citroen Xsara 0 0
Citroen Xantia 0 0
Citroen BX 0 0
Citroen Saxo 0 0
Citroen Saxo (some models) 0 0
Ford Fiesta 0 0
Ford Mondeo 0 0
Ford Sierra 0 0
Ford Focus 0 0
Ford Orion 0 0
Ford Escort 0 0
Ford Anglia 105E 0 0
Ford Ka 0 0
Ford Scorpio 1994 0
Ford Classic 0 0
Ford Corsair 0 0
Ford Cortina 0 0
Ford Capri 0 0
Ford Puma 0 0
Hillman Avenger-Hunter 0 0
Hillman Minx 0 0
Lotus Super 7 0 0
Lotus Cortina 0 0
Mazda 121 1996 0
Peugeot 406 0 0
Peugeot 205 0 0
Peugeot 306 0 0
Peugeot 405 0 0
Peugeot 206 0 0
Peugeot 307 0 0
Peugeot 106 (4-stud) 0 0
Peugeot 309 0 0
Porsche 924 (4-stud) 0 0
Saab 900 1988 1992
Saab 9000 0 0
Sunbeam 1000 0 0
Sunbeam 1300 0 0
Sunbeam Alpine 0 0
Sunbeam Tiger 0 0
Sunbeam Rapier 0 0
TVR Cerbera 0 0
Volvo 850 0 1993
bron
-
Je hebt zat vlees, je moet ze alleen niet ernaast boren maar precies om en om. Dan kom je wel goed uit. Als je om kan boren naar 5x100 kun je ook omboren naar 4x108. Maar goed, het makkelijkst blijft natuurlijk gewoon een setje 4x100 kopen.
En nee, je mag geen 3 cm uitsteken. In principe mag je zelfs helemaal niet uitsteken. Alleen tot een cm of 2 wordt het gedoogd.
-
Omboren?
Niet doehoen!!
De velgen staan nu al veeeeelste ver naar buiten op de achteras.. zoals al gezegd: zonder de adapters staat 't waarschijnlijk nog veelste ver naar buiten.
Gewoon velgen in de Bingo doen, en een passende set kopen. Dat had je eigenlijk direct moeten doen natuurlijk...
-
maar buiten zijn situatie om heeft iemand hier ervaring mee?
Dit ivm Ford en andere leuke velgen...
-
hij is al omlaag... is een oude foto ;) moest mijn originele banden eronder passen omdat hij achter op de banden stond haha!
wil eigenlijk niet zomaar mijn velgjes kwijt... heb er teveel werk in gestoken helaas!
en de adapters die er tussen zitten zijn al 2,5 cm dik!!
dus met andere woorden, de adapters er tusssenuit wiekasten uitrollen...
Before
After
Heb trouwens ook nog iets heel anders gezien, de achterwielkasten van een coupe erin gelast... zag er erg speciaal uit
En aangezien hij binnenkort een ander kleurtje krijgt....
-
....en je nog geen idee hebt hoeveel werk t is om coupe randjes erin te zetten...
Christian Ebeltech's witte Polo 2 steilheck zeker gezien?
-
nee, een rode van polomaster, en hij wordt door een vriend gespoten, die bij een schadeherstelbedrijf werkt, hij kwam er zelf mee.... en kan via het bedrijf de spatbordranden bestellen, zodat ik ze niet van een andere af hoef te slijpen...
we zijn aan het uitzoeken wat de kosten zijn..
onderstaande foto ziet er namelijk ook niet raar uit...
-
Die van Ebeltec ziet er ook niet gek uit:
-
De velgen staan nu al veeeeelste ver naar buiten op de achteras.. zoals al gezegd: zonder de adapters staat 't waarschijnlijk nog veelste ver naar buiten.
Daarom vroeg ik al
En wat is de ET-waarde van die velgen?
Dan weet je of het nut heeft om om te boren. Als je velgen zo ontzettend leuk vind dat je ze perse eronder wilt dan is omboren echt wel een optie (look who's talking -wanker- ). Maar dan moet het uiteindelijke resultaat wel een passend geheel zijn. Vandaar mijn vraag naar de ETwaarde.
-
BTW: naven/trommels van 4x100 naar 4x 108 moet toch wel te doen zijn?
Gewoon een achtste slag draaien,... trommels moet zowieso lukken, naven ook wel.
BTW: Als je vriend daadwerkelijk spatbordranden van een Coupe kan bestellen,. laat dat dan hier even weten. Voor zover mij bekend zijn eigenlijk (imi) delen voor een coupe specifiek niet te verkrijgen..
-
De ET-waarde is ET20 verder zijn ze 7J en 13"
en ik heb net met hem overlegd in de kroeg :) en ik moest hem even een kenteken doorgeven van een coupe waar ik de spatbordranden van wil hebben,
dus als iemand een kenteken heeft waarop ik even mag zoeken naar deze spatbordranden...
ik denk niet dat het veel verschil maakt qua bouwjaar, maar mijn polotje stamt uit '86
alvast bedankt voor het meedenken, en ik zal het laten weten of er iets te krijgen is...
en uitboren van de voorste naven zit er echt niet in, dan houd ik 1mm over om draad in te tappen, dit lijkt mij niet verstandig, de achterste naven zijn volgens mij niet een probleem...
-
Oeioei, ET 20..
Niet echt waardes waar je (zelfs met coupe randjes) wat mee kunt. Ik adviseer je toch gewoon eens rond te kijken naar andere, passende velgen.. Je haalt jezelf wel erg veel ellende op de hals, en waarschijnlijk krijg je t nooit echt goed.
BTW: kijk eens in de projecten sectie: de meeste projecten staan aangegeven met het kenteken van de auto erbij.
edit:
Setje ATS Classics in 4x100 Wel even checken of de ET waarde een beetje richting de 40 mm gaat.
-
al gekeken op de sloop, naar de naven dan, volgens mij heeft niemand het nog geprobeerd (wel gedaan maar geen verslag van gegeven....)
-
Oeioei, ET 20..
Niet echt waardes waar je (zelfs met coupe randjes) wat mee kunt. Ik adviseer je toch gewoon eens rond te kijken naar andere, passende velgen.. Je haalt jezelf wel erg veel ellende op de hals, en waarschijnlijk krijg je t nooit echt goed.
BTW: kijk eens in de projecten sectie: de meeste projecten staan aangegeven met het kenteken van de auto erbij.
edit:
Setje ATS Classics in 4x100 Wel even checken of de ET waarde een beetje richting de 40 mm gaat.
Oke, thanks, ik denk dat ik ze maar te koop moet zetten... ik heb ook weinig zin in teveel ellende, heb nog meer plannen en die moeten ook nog uitgevoerd worden.
als ik het er een beetje redelijk uit wil laten zien aan welke et-waardes moet ik gaan denken? ik wil wel mooie gevulde wielkasten, en ze mogen best iets uitsteken zoals die UPC polo hierboven :) ik heb ook over 14" zitten denken.
en het hoeven natuurlijk niet perse ATS Classics te zijn.
-
die htn's van die bruine polo zitten ook rond de et20
t gaat wel, maar dan ook maar net..
beter rond de et25-35 net hoe breed de wielen maar zijn
-
men pakt gewoon golf 1 randen.
zijn zo te bestellen als reparatieblik.
-
Ideaal is ET38, maar daar kun je best wat van afwijken zolang de velg niet te breed wordt en je auto niet te laag.
Bestaat dat TE laag? -gert-
-
7j et 38 dan zit je velg in je schokbreker