Auteur Topic: Koppakking??  (gelezen 529 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Koppakking??
« Gepost op: ma, 18 sep 2006, 22:12:38 »
Na een ritje naar Parijs, liep de temperatuur meter iets verder door dan normaal, maar nix abnormaals. De fan slaat ook keurig aan als het te veel word.
Bij een koffie stop zie ik in eens dat er stoom onder de kap vandaan komt, het ontsnapt bij de radiatordop.  (ook uit het lucht filter).  Volgens mij een teken dat de koppakking door is geslagen. Voordat ik stopte reed ik 130 - 140 km / uur, gedurende 2 á 3 uur.

Nadat ik dit zag niet harder dan 120 en geen stoom meer.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn ?

Nog wat info, voor dat ik weg ging bougies vervangen


Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Koppakking??
« Reactie #1 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 08:11:49 »
Gewoon een beetje warm geworden, niks aan het handje. Het wordt pas vervelend als de stoom uit je uitlaat komt :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Koppakking??
« Reactie #2 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 10:19:19 »
Volgens mij inderdaad niet meteen het ergste denken... -hug- Misschien sluit de vuldop niet meer helemaal goed af?
Koppakking levert als het goed (lees: slecht) is sowieso ook olievlekken op, in ieder geval licht olieverlies, maar hoe dan ook smurrie in je koelsysteem (tegen vuldop).
Eventueel kan de pakking ook tussen 2 cilinders door zijn zonder een oliekanaal open te gooien. In dat geval heb je dus niet per sé olie-signalen, maar zou je als het goed (lees: slecht) is op z'n minst vermogensverlies hebben. Een compressietest geeft je ook een stuk zekerheid.
Maar zoals Marjolijn al zei, een auto kan het best een keertje overmatig warm krijgen... Hoe is je luchtfilter er aan toe?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Koppakking??
« Reactie #3 Gepost op: wo, 20 sep 2006, 11:06:41 »
Luchtfilter heb ik uitgeklopt voor we weg gingen, zat een beetje olie aan maar niet veel.
Ik zal hem weer eens precies afvullen en een andere dop proberen.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -