Alhoewel ik geen g40 bezitter meer ben, wil ik toch even een update doen..
Het motorblok is gezond, 11 komma nog wat bar op 2 cilinders en 10 komma nog wat op de andere 2. Het plaatwerk is rondom super strak. De auto heeft airco, moet alleen even worden bijgevuld. Alles aan de auto werkt nog behalve het dakraampje dat niet naar achteren wil schuiven. Plaatwerk van de auto is gewoon rete-strak voor zijn leeftijd. Geen roest op te vinden behalve op de dorpeltjes, dit ga ik nog aanpakken. Centrale vergrendeling met afstandsbediening werkt ook prima, tank klepje gaat ook op slot.
De g lader is vervangen door een goede gereviseerde lader met uitgefreesde poortjes. 0.9 bar op de meter. De velgen zijn vervangen door BBS RM 15x8 en 15x9. Nieuwe randen, rvs vergulde boutjes en gepowdercoat in fel-rood. Banden ietsjes getrokken 185/45 en 195/45. Het dansen van de poelie van distributieriem enz kwam doordat de bout van de krukas was uitgerekt. Gevolg was dat de krukas wat rond was afgesleten en de poelie van binnen hol was. Bij het wisselen van distributie is dit allemaal opgelost door de krukas bij te slijpen en een nieuwe poelie te monteren. Er is ook een splinternieuwe carterpan onder gekomen. Er lagen wel wat stukjes onderin van een ooit geplofte lader waarschijnlijk. Gastrol 10w40 magnatec erin geknikkerd en direct een nieuwe filter. Ook direct nieuwe bougies van bosch erin. De schroefset is ook vervangen door een TA Technix setje. Lekker stug. De middendemper is ook vervangen voor een nieuwe (prijzige dingen zeg voor een g60)...Het interieur is vervangen naar een amerikaanse setje. Er zaten geeneens verklikkers in, deze zijn dus overgezet van de oude stoelen. de achterbank is nu in 1 deel.
Ik kom met een beetje moeite door APK, ik moet voor de derde keer heen, de eerste keer afgekeurd op ashoesjes en handremkabel, daarna bij de tweede keer afgekeurd omdat ik niet op de remtest ding kon komen omdat de auto te laag is. Subframe kwam op de grond. Ze gingen ook ineens moeilijk doen dat de velgen te breed zijn. Dus morgen voor de derde keer heen met de schroefset zo hoog mogelijk en suzuki velgen (ik ga naar de hel). Relatief nog gemakkelijk door apk gekomen al met al.
Plannen voor de toekomst met de auto: compleet opnieuw spuiten. Ik wil eigelijk wit, maar de auto is van oorsprong donker paars. Dus ben er nog niet over uit of die weer paars gaat worden of niet. Er zijn al zoveel paarse corrado's en het is wel eens leuk om wat anders te hebben dacht ik. Daarbij wil ik de ramen eruit halen om het goed te doen. Spatborden en deuren ook demonteren, als je het doet moet je het goed doen. De dorpels moet ik nog opknappen, kleine roest plekjes. De hele bodem wordt ook nog getectyleerd. Ik wil eigelijk ook nog in de toekomst leer erin hebben. Motorisch blijft de auto standaard. Het is een cruise auto, geen race bak voor mij.
Opbouwen van de velgen
Repareren van handrem kabel (clipje was geknapt)
Opbouwen van g lader
De nieuwe lader met bewerkte poortjes en nieuwe lagers.. en een nieuwe RSR uitlaat (standaard is dit een plastic demper box)
Nieuwe middendemper
Bijna klaar met installeren van de lader en dynamo:
Auto staat er momenteel zo bij
Stuurtje
Grootste roestplek
Updates zullen volgen.
PHOTOSHOOT!