Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: PoloCoupeGT op vr, 17 aug 2007, 10:11:21
-
Ik heb een polo gt maar ik ben even in de wat want weet nu even niet hoeveel PK die van mij nu heeft... En ben een beetje bang dat ik een miskoop heb gedaan...
-
Niet elke GT heeft 75PK. Je kunt het op je kenteken bewijs zien.
40 KW = 54PK
55 KW = 75PK
Gr Henri
-
Ok dan ben ik gerustgesteld.. En teleurgesteld.. dan heb ik maar 54 pk -boehoe- Had liever 75pk gehad...
Is ie nog wat op te krikken qua pk's?
-
nogmaals = 'Search"
is natuurlijk wat aan te doen, maar hoeveel $$ wil je besteden..
Dus zoek even rond. Je kan er alle kanten mee op. Zijn talloze voorbeelden van wat er mogelijk is met een 1.3 blokje.
Zoek eerst eens uit wat voor motor er in hangt; mono of multipoint injectie?
Ik ben trouwens best tevreden met mijn schamele 55pk..
Voor ander gebruik rij ik sinds kort een golf 1.8GT, die naar mijn idee veel minder 'pittig' is. Is wel veel sneller, maar in de stad trekt mijn polootje de golf er denk ik wel uit.
-
Als we jou nou niet hadden verteld dat je 'maar' 55 pk hebt, was je dan ook daadwerkelijk ontevreden geweest met de prestaties van de auto? Een korte bak en het bescheiden gewicht zorgen d'r voor dat het ook met slechts 55 pk helemaal niet traag gaat van z'n plek komt.
Persoonlijk vindt ik het vervelender dat er geen achteras met stabi onder zit: daar heb je (IMHO) feitelijk meer aan dan aan de 20 paardjes die de GT 'mist'. (als zijn extra paardjes nooit weg hoor :) :)
-
Martijn ik heb search gedaan maar kon niets vinden. Dus heb het zo gevraagd.. Ja het pittige is volgens mij nog niet tot zijn beste recht gekomen want ik denk dat de koppelingsplaten niet al te best meer zijn.. Kon de motorcode ook nog niet echt ontdekken maar ben er nog niet echt intensief mee bezig geweest... Maar iig bedankt voor de info.. Vond dat setje solexcarbs wel gaaf voor mijn polo maar eerst even sparen.
-
ik ben ook aan het zoeken geweest maar kan het ook niet allemaal vinden een heleboel topics over polo 55pk gt bv : Grote summer sale polo en aanverwante onderdelen (Pages 1 2 )
Help gert de winter door
maar niet wat ik zocht
wat zijn de verschillen tussen de 55 pk en de 75 pk versies
buiten de pk's
intrieur , extrieur , kleuren ,uitvoeringen , blokken , motorcodes,
niet alleen voor mij maar ook voor andere hoe kan ik zien dat ik hij zij een gt heb buiten de blok nr's bak nr's dus echt voor nono's
greets pierre
en ja ik ben een nono op de computre kijk maar naar mijn spelling
-
Niet gezocht denk ik dan maar:
eigenschappen GT
heb het topic zelf gestart, wist dus wel zeker dat het bestond.
nono op computer heeft vrij weinig te maken met spelling dacht ik :P
Verschillen tussen GT 40kw en 55kw zijn:
*motor (NZ resp. 3F)
dit kan je zien op de kentekenpapieren, daar staat immers het vermogen op vermeld.
*interieur is voor een 40kw GT en een 55kw exact gelijk.
*versnellingsbak is vaak ook anders
40kw = 8P, 55kW= AHD
*achteras bij een echte GT (55kW) heeft een stabilisator, bij een 40kW versie niet.
Het verschil is moeilijk te zien. Uitvoering is voor de rest namelijk helemaal gelijk
-
Heb hierweg gezocht op GT en Polo GT maar dan zal het wel mijn fout zijn... Snap dat het anders topic vervuiling is. Maar goed.
-
nee jo; maakt niet uit!
Tip: vul meerdere zoekopties in, dan specificeer je je opdracht beter.
ik heb geprobeerd:
GT 'and' uitvoeringen
werkt perfect.
-
En nog een tip: gebruik de zoekfunctie vanuit het hoofdveld, niet vanuit een subveld of topic, omdat hij dan ook alleen daar zoekt... :P
-
Persoonlijk vindt ik het vervelender dat er geen achteras met stabi onder zit: daar heb je (IMHO) feitelijk meer aan dan aan de 20 paardjes die de GT 'mist'. (als zijn extra paardjes nooit weg hoor :) :)
eu jaap
ik wil nie vervelend zijn maar heb meerdere geluiden gehoord dat je die sabistang in je achteras ook nie mist.
en polo 40kw rap ja is maar net wat je gewent bent voordat je een polo 40kw koopt.
ik kwam uit een swift met 68pk uit een 1300cc blok die ook nog eens lichter woog.
kan vertellen dat dan z'n polo opeen erg log en traag aanvoeld!!
gr maikel
-
mee eens
toen ik mijn seat ibiza ruilde voor de polo
had ik het omgekeerde
40kw ibiza bj 1995 1.3 monopoint inj 860kg tegen
40kw polo 2f steilheck bj 1991 1.3 multipoint inj 740kg
gaat er toch wel een wereld voor je open sneller meer toeren super trekkracht vergeleken bij ibiza
polo rules zou ik zeggen
-
Ben wel tevreden met me polo... Heb al wat dingen gevonden om hem op te krikken qua vermogen.. Maar is allemaal nog even buiten mijn bereik....
Die motorcarbs vind ik erg geil staan en krik je ook aardig mee op.. Heb van Dennis gehoord dat ik een AAV motor heb dus een singlepoint injection.
Die is moeilijker op te krikken qua vermogen dan de NZ daar is een andere nokkenas waarmee je gelijk 25 pk meer krijgt
-
jajaja :D
-
Niet heb dat van een site die hier op het poloforum stond...
Shrick nokkenstok van 55 pk naar 80 pk en andere filters
-
Melvin (nickname '86c2003') had een grijze steilheck met NZ:
pretstok + benzinedruk omhoog + luchtfilter + ik meen G40 uitlaatspruitstuk:
dat deed 83pk op de rollenbank.
-
Dus het is wel mogelijk... :P
-
Dus het is wel mogelijk... :P
Bij NZ wel: is een geknepen blok (bijv nokkenas is zo'n beetje de tamste uit polo86c-familie)
-
nz is redelijk goed te kietelen met de juiste kneepjes
-
Welke Kneepjes meot ik gebruiken andere nokkenas? van bv een 75 pk versie...
Multipoint aanbouwen?
-
Een NZ-motor heeft al multipoint-injectie.
Zie hier (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,1633.0.html) voor wat kneepjes ;)
-
Ach ja stom van mij.. Ik heb helemaal geen NZ ik heb een AAV daar is veel minder mee te doen.
-
als je die ombouwt naar NZ (multipoint) kan je daar ook nog leuk mee spelen hoor!
-
Is dat wat te doen.. WAnt NZ is een ander onderblok toch???
Moet ik ergens een blok op de kop tikken met Multipoint.
-
Neen: Blok en kop zijn op marginale verschillen gelijk.
Vooral (en eigenlijk alleen) het inlaatspruitstuk wijkt af. een inlaat van een NZ op een AAV maakt een NZ.
*wellicht dat de compressie nog een heel klein ietsie pietsie afwijkt, maar dat is gerommel in de marge*
-
Keej dus een spruitstuk met multipoint maakt mijn AAV met 55pk een NZ met 75 pk.
Dus eens rond gaan kijken voor een spruitstukje en de injectierail en computer denk ik ook of niet.
-
http://link.marktplaats.nl/144071148
Zou dit werken?? G40 is toch een nz blok?
-
Keej dus een spruitstuk met multipoint maakt mijn AAV met 55pk een NZ met 75 pk.
Dus eens rond gaan kijken voor een spruitstukje en de injectierail en computer denk ik ook of niet.
zo simpel is het nou ook weer niet.. Het is wel Lego, maar nog net ff iets ingewikkelder
-
Ga gewoon alles inkopen en dan ga ik jullie lief aankijken of jullie hulp kunnen bieden.
-
dat lijkt me handig! -gert-
eerst denken dan doen, niet andersom.
-
Niet goed?? -nana-
Hahahaha dacht dan komt het wel goed met de hulp als ik dat vraag... Misschien dat jullie dan een mede polo rijder helpen.....
Maar goed wat komt er bij kijken.. Aangezien ik graag sneller wil...
-
meer gasgeven :D
3F nokkenas+NZ inlaat +compjoeter+4-1 uitlaat = leuk.
zorg dat je een NZ inlaat compleet met alle delen koopt; dus inlaat+injectoren+computer+kabelboom en ga zo maar door.
-
Het gas kan niet lager...
Wat denken jullie wat dat gaat kosten tussen de en de ?
-
Is dit niet wat? (http://cgi.ebay.de/POLO-GOLF-NZ-MOTORTUNING-SCHRICK-CHIP-und-vieles-mehr_W0QQitemZ150213959467QQihZ005QQcategoryZ40187QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
-
heb ooit eens een conversie gedaan van aav naar nz .
aav blok kompleet gebruikt .nz inlaat er op (deze was wel bewerkt met bewerkte kop)
motordraadboom over gezete en hier en daar wat knippen en solderen .
als je dit op je gemakkie doet met de elektra schema's er naast is het heel goed te doen