Beetje onnavolgbaar Gerrit, maar gefeliciteerd.
Wat zijn de plannen?
Uitleg volgt nog wel, Martin. Plan is om het wagentje deze kant op te halen, het kenteken erbij te regelen (?) en daarna wss opbouwen...
Welnu, het eerste deel van de uitleg volgt in een nieuw project-topic...
Het betreft dus een origineel Nederlandse Audi 50 LS, die afkomstig is uit een faillissement van een schadeherstelbedrijf. De auto heeft zijn laswerk gehad, en heeft nieuwe voorschermen en deuren gekregen. Vervolgens heeft de buitenkant een volledige respray ontvangen in de zeldzame (originele) kleur Marathon Blau Metallic (L96M).
De auto is helaas niet compleet, maar het grootste deel van de benodigde onderdelen heb ik in voorraad (eigenlijk heb ik alleen nog een mooi interieur nodig).
Daarnaast zijn er natuurlijk ook wel nadelen: er zitten kleine beschadigingen van de nieuwe lak (chips op een deurrand, en gebroken lak aan de binnenkant van de uitsparing voor de achterklep), een deukje in de rechterzijdeur, er zit helaas een after-market zonnedak in (
). En de belangrijkste uitdaging gaat zijn om het kenteken bij de curator los te krijgen.
Reden waarom ik de aankoop aangegaan ben is onderdeel van de keuzes die ik in hobby-/autoland moet maken. Ik kom simpelweg niet toe aan het echte opknapwerk dat de Polo nodig heeft. Ik heb tijden geleden al zitten spelen met de gedachte om de Polo 'om te vormen' tot een Audi 50, en met deze auto sla ik 2 spijkers op de kop: én een échte (origineel-Nederlandse) Audi 50, en een projectauto waarbij ik niet nog eerst laswerk en een spuitklus moet doen, hetgeen in dit tempo over 5 jaar misschien eens zo ver is. De Polo verdient een eigenaar die er meer aandacht aan kan besteden... Daar zal dus ook binnenkort een advertentie voor verschijnen, in principe zodra ik het kenteken van de Audi heb geregeld.
Vandaag heb ik de auto opgehaald. Meer volgt...