Auteur Topic: wederom remmen  (gelezen 1063 keer)

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
wederom remmen
« Gepost op: ma, 24 feb 2003, 20:03:31 »
Vandaag een niet al te fijne verrassing gehad. Een set wolfrace-velgen die ik al sinds vorig jaar heb en redelijk veel tijd in heb gestoken om ze tot hoogglans te polijsten, blijken niet te passen..... Erg dom van me zelf ik had ze voorheen wel gepast maar dat ging maar toen had ik niet gezien dat de velg de klauw raakte en dat doet ie wel dus(de achterkant van de spaken lopen op de zijkant van de klauw aan). Nu wil ik dit probleem oplossen met een minieme spoorverbreding (want de wielen staan al iets uit de kasten) Maar nu komt het echte probleem. De g40 klauwen die ik wou monteren zijn nog breder dan de huidige klauwen. Weet iemand wat voor klauwen ik dan beter kan monteren? Het liefst nog plattere dan ik nu heb en als het kan ook nog beter remmend dan ik nu heb, aangezien ik een zwaardere motor ga monteren, maar waar ik wel de standaard schijven van een g40 voor kan gebruiken want die heb ik reeds besteld.

Dus wijze les voor iedereen: Ook ff de velg draaien als je ze past en niet alleen op het oog oordelen of het past of niet.... :(

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
wederom remmen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 24 feb 2003, 21:30:13 »
Antwoord heb je al :D  :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
wederom remmen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 24 feb 2003, 21:40:04 »
En dat antwoord kwam van de eminence grise van dit forum ...

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
wederom remmen
« Reactie #3 Gepost op: ma, 24 feb 2003, 21:42:37 »
ik las het.... Maar ik moet dus sowieso spoorverbreders monteren met andere woorden platter dan ik nu heb kan het niet?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
wederom remmen
« Reactie #4 Gepost op: do, 06 mrt 2003, 00:43:54 »
Ok ben er nu dus achter dat ik de verkeerde g40 remmen te pakken heb... Maar als de andere g40 remmen even breed zouden zijn als mijn huidige standaard remmen dan heb ik even goed nog wel eene spoorverbreding nodig van 1cm per wiel dus 2cm op een as. Of zijn die g40 remmen ook nog breder dan mijn originele? En levert brembo geen rem klauwen die op een g40 passen want ik kan ze ook niet vinden voor de golf gti...

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
wederom remmen
« Reactie #5 Gepost op: do, 06 mrt 2003, 00:44:18 »
Ok ben er nu dus achter dat ik de verkeerde g40 remmen te pakken heb... Maar als de andere g40 remmen even breed zouden zijn als mijn huidige standaard remmen dan heb ik even goed nog wel eene spoorverbreding nodig van 1cm per wiel dus 2cm op een as. Of zijn die g40 remmen ook nog breder dan mijn originele? En levert brembo geen rem klauwen die op een g40 passen want ik kan ze ook niet vinden voor de golf gti...

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
wederom remmen
« Reactie #6 Gepost op: do, 06 mrt 2003, 02:58:13 »
Hamer en beitel??

Sorry ik bedoel de flex dit keer,kan wel een klein beetje van de klauwen af,totdat de letters VW II niet meer leesbaar zijn.
Dit is je minimale dikte. -cool-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
wederom remmen
« Reactie #7 Gepost op: do, 06 mrt 2003, 03:40:05 »
Dan heb ik zeker de verkeerde g40 remmetjes? Want de mijne hebben aan elke kant van de klauw een soort 'beugels' zitten (ze vormen 1 gedeelte met de klauw, dus niet geschroefd of geklikt) En dezen steken behoorlijk uit. De originele remmen die er nu op zitten hebben dit (die beugels) niet. En als ik later achter ook op schijven wil overstappen heb ik dan dit geouwehoer weer dat de zaak door aanlopende klauwen niet past?


Btw zijn er ook andere niet originele volkswagen klauwen in omloop voor de g40 schijven die platter zijn..... bijv Brembo of iets dergelijks?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
wederom remmen
« Reactie #8 Gepost op: do, 06 mrt 2003, 09:47:08 »
zijn de "platte g40 remmen even bred als de standaard remmen die ik er nu op heb? Want met deze klauwen ben ik la genoodzaakt een spoorverbreding te nemen van bijna 1 cm per wiel (2cm op een as) Als die andere g40/gti remmen weer breder zijn heb ik aan die 1 cm niet meer voldoende.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
wederom remmen
« Reactie #9 Gepost op: vr, 13 aug 2004, 19:56:05 »
Heeft een G40 standaard die 'open beugels' op de remklauwen zitten?

Of komen deze van een Cup-polo af?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
wederom remmen
« Reactie #10 Gepost op: vr, 13 aug 2004, 20:33:52 »
Zohe, ouwe topic uit de sloot getakeld? :)

G40 heeft standaard de beugel erop zitten.
Deze schijnen idd van de cup G40 te komen.
Heb zelf ook zo´n setje.

Golf 1 GTI heeft als het goed is standaard de drager zonder beugel.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
wederom remmen
« Reactie #11 Gepost op: vr, 13 aug 2004, 21:04:49 »
Waarom een nieuw topic beginnen als er al een topic over de klauwen bestaat  withstupid

Dus de remklauwen met beugel kun je niet gebruiken icm 13 inch?

Ik heb de klauwen met beugel, die paste goed; het wiel kon vrij ronddraaien. Of dat bij het remmen nog steeds zo is...

Eigenlijk moet ik dus die andere klauwen hebben?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
wederom remmen
« Reactie #12 Gepost op: vr, 13 aug 2004, 23:21:00 »
Nee, als het nu vrij draait, zul je daar bij het remmen ook geen problemen mee krijgen.

Als ik het goed heb krijg je last met die beugels als je 13" velgen met een lage ET-waarde monteert.

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
wederom remmen
« Reactie #13 Gepost op: za, 14 aug 2004, 19:41:38 »
Bedankt, ik dacht nog even dat er door beweging van het remzadel problemen konden ontstaan, maar die beugel bepaalt natuurlijk het buitenste punt.

Dat scheelt me weer een ander setje houders -thumbsup-