Auteur Topic: Cbr400 carbs  (gelezen 9309 keer)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #120 Gepost op: za, 12 feb 2005, 19:07:23 »
Deze heb jij dus sjon?

En Mark jij hebt 400cc carbs op je 900cc motor!

Serge wat heb jij op die 1300 van jou?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #121 Gepost op: za, 12 feb 2005, 19:48:27 »
600cc 36mm keihin carbs ptot 1`300cc 36mm minimaal
tot 1600cc 38mm
na 1600cc 40mm
neem ze wel vvan na 93 ivm de vloternaalden
en het liefste keihin carbs
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Cbr400 carbs
« Reactie #122 Gepost op: za, 12 feb 2005, 20:12:07 »
@ Jorp : Heb er nu setje van een CBR600F aan hangen. En als ik op de lijsten van Sjon's link kijk, moet dat een CBR600F2 zijn, met 32 of 33er venturi.

Het 400 setje functioneerde dus niet !

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #123 Gepost op: za, 12 feb 2005, 20:15:52 »
Dus minimaal:
400cc 32 mm keihin op  900cc poloblok (Mark's oude plan)
600cc 36 mm keihin op 1300cc poloblok (Serge's blauwe)
900cc 38 mm keihin op 1600cc poloblok (mijn coupe)

Maar groter is niet erg -naughty-
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #124 Gepost op: za, 12 feb 2005, 20:18:20 »
Het 400 setje functioneerde dus niet !

Maar had wel kunnen werken, toch?
Probleem was toch dat je teveel benzinedruk had?
Of een niet al te frisse set carburateurs?
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #125 Gepost op: za, 12 feb 2005, 20:39:16 »
Oke, kan het dat je te grote carbs er op zet? Bijv. geloof dat ik ergens zzrr 1100 tegenkwam? 1100 cc carbs op een 1300 blokje?

Volgens serge's berekening: 600 cc met 13000 toeren of 1300 cc met 6500 toeren. (.

Maar goed als mijn NZ niet goed komt zit ik er toch aan te denken om daar maar carbs op te zetten. Vooral omdat ik ergens (wendy) gelezen heb dat ze toch ook zuinig kunnen zijn! En volgens mij is zijn die carbs wat eenvoudiger te begrijpen dan injectie.

Hoe zit het met die carbs in de winter met choke bijvoorbeeld.

Maar goed veel plannen.

Polo 1 900 cc met webers
Rode polo 1300 NZ
En nog een polo met het 3f injectie systeem met GK onder blok met bewerkte NZ kop.

Maar goed eerst ff bedneken wat ik als eerste ga doen! -klus-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #126 Gepost op: za, 12 feb 2005, 21:25:57 »
@ serge: welke carb's heb ik dan van een motorfiets?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #127 Gepost op: za, 12 feb 2005, 22:44:34 »
@ serge: welke carb's heb ik dan van een motorfiets?

jij hebt injectie
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Cbr400 carbs
« Reactie #128 Gepost op: za, 12 feb 2005, 22:45:57 »
Oke, kan het dat je te grote carbs er op zet? Bijv. geloof dat ik ergens zzrr 1100 tegenkwam? 1100 cc carbs op een 1300 blokje?

Volgens serge's berekening: 600 cc met 13000 toeren of 1300 cc met 6500 toeren. (.

Maar goed als mijn NZ niet goed komt zit ik er toch aan te denken om daar maar carbs op te zetten. Vooral omdat ik ergens (wendy) gelezen heb dat ze toch ook zuinig kunnen zijn! En volgens mij is zijn die carbs wat eenvoudiger te begrijpen dan injectie.

Hoe zit het met die carbs in de winter met choke bijvoorbeeld.

Maar goed veel plannen.

Polo 1 900 cc met webers
Rode polo 1300 NZ
En nog een polo met het 3f injectie systeem met GK onder blok met bewerkte NZ kop.

Maar goed eerst ff bedneken wat ik als eerste ga doen! -klus-

goed lezen jorp is nog altijd een kunst


Posted on Feb. 12 2005,17:31
--------------------------------------------------------------------------------
te groot kun je ze niet hebben te klein wel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #129 Gepost op: zo, 13 feb 2005, 13:39:16 »
Het is toch zo dat je de venturi's van een weber ook te groot kan nemen! Maar goed lezen is nooit mijn sterkste kant geweest!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #130 Gepost op: zo, 13 feb 2005, 14:01:19 »
Op die link die sjon gaf staan achter elke carbs een H of D die sjon heeft staat een D bij. Voor een polo blok heb je dan toch een H van horizontaal nodig? Of houd downdraft in dat de carbs een beetje schuin naar beneden moet wijzen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #131 Gepost op: zo, 13 feb 2005, 14:04:21 »
Zou dit dan wat zijn? carbs 4x34mm

Of staan ze in het midden te ver uit elkaar.



Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Cbr400 carbs
« Reactie #132 Gepost op: zo, 13 feb 2005, 14:32:02 »
het leuke van motorcarbs is... variabele venturi! regelt zichzelf wel! vandaar die leuke koppelcurve.
trotse mama!

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #133 Gepost op: zo, 13 feb 2005, 14:47:08 »
Das handig
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Cbr400 carbs
« Reactie #134 Gepost op: zo, 13 feb 2005, 17:15:26 »
Zou dit dan wat zijn? carbs 4x34mm

Of staan ze in het midden te ver uit elkaar.

Hopelijk heb ik goed onthouden wat Serge me geleerd heeft:
Rode lijn moet horizontaal gemonteerd worden.

Bij mijn cbr900 carb's is die lijn veel rechter tov carbs, zeg maar.

Voorbeeldje van Jorp zitten ze in 't midden wel ver uit elkaar.
Mogelijk wel pas te maken, maar dan wordt je inlaatspruitstuk wel wat langer.
Das weer niet zo gunstig...liever kort erop en in 1 lijn zonder bochten
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)