@ Arno;
ik heb gisteren een poging gedaan om de motorkap van de steilheck te poetsen met machine, het glimt heel goed, maar toch zie ik nog veel 'swirls' in de lak. Teveel 'cleaneren/polijsten' wil ik niet, aangezien het een uni-lak is waar je op een gegeven moment doorheen poetst. Heb dat bij een vorige steilheck gehad, zit je zo ineens op de grondlak
Ja klopt dat is wel het risico van poetsen. Maar niet alleen bij uni lak is dat hoor. Bij matalic ga je net zo gauw er doorheen als bij uni lak. Alleen zit je dan op de basis lak en krijg je een donkere/matte vlek er in.
De basis lak is trouwens dunner dan de blankelak of uni lak. Dus als je door de blanke lak heen bent moet je echt stoppen en als je auto de laatste jaren nog gespoten ismoet je ook echt gaan spuiten omdat het stukje wat door is dan venzelf slijt tot de grondlak.
Maargoed dat is ook wel een beetje de sport om dat te voorkomen. Je kan vaak meer poetsen dan je denkt. Ik heb wel eens een deur met p500 afgeschuurd, p1000, p2000 en daarna p3000 (trizact) en dan polysten. Ik ging er niet door heen en had een 100% vlak opppervlak met 0% sinasappel. Erg mooi was dat. Iets voor mijn eigen audi als ik hem een keer goed maak zoals ik het zou doen.
Maargoed wat bedoel je met swirls
. Kringen? Dat kan ook komen door een vieze pad, Te veel poets middel dus verbranding of vui vlan af de auto.