Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32663 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #135 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 22:31:44 »
Bedankt voor de uitleg!

Kan mss aan een 280° nokje komen;
volgende specs;

280 Grad
> 113 Grad Spreizung
> 10,7mm ventilhub
> 1,7mm Überschneidung

Wat zijn die laatste 2 dingen en waar op te letten bij aanschaf?

Valt dit te monteren bij een originele gk kop?
« Laatst bewerkt op: ma, 26 mei 2008, 22:33:30 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #136 Gepost op: ma, 26 mei 2008, 22:35:34 »
ja past
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #137 Gepost op: di, 27 mei 2008, 23:26:00 »
Nog twee andere die te ver krijgen zijn van Cat-Cams;

1) öffnung;278  ventilhub; 9,45  Nockenhub; 7,00 ventilhub in OT; 1,80/1,6O spreizung/peak Dif; 112 Steuerzeiten; 27-71/71-27

2) öffnung;280  ventilhub; 10,60 Nockenhub; 7,44  ventilhub in OT; 1,80/1,6O spreizung/peak Dif; 112 Steuerzeiten; 30-70/74-26

Maar die zullen dan wss niet passen aangezien '113 Grad Spreizung' het maximum is wat te gebruiken is op een originele gk kop?
« Laatst bewerkt op: di, 27 mei 2008, 23:35:18 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #138 Gepost op: vr, 30 mei 2008, 20:09:30 »
Nog even wat foto's van m'n kopje;
Daar ik niet echt tevreden was van de klepgeleiders heb ik er zelf maar eens proberen in te persen (Ben er wel tevreden over);









Ook een nieuw setje kleppen ontvangen en wat bij gepolierd;







Volgende op het programma;
_de klepgeleiders ruimen,enkel even kijken hoeveel deze mogen hebben.Kleppen spannen nu nog wat teveel.
_terug alles monteren, eventueel met 280°schrick nokkenas.

De groeten!



« Laatst bewerkt op: vr, 30 mei 2008, 20:36:59 door Rétrokroezer »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Gk blokje
« Reactie #139 Gepost op: vr, 30 mei 2008, 20:59:05 »
Klepgeleiders ruimen?

Wieso dass denn? Ze zitten d'r nu droog in he?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Gk blokje
« Reactie #140 Gepost op: za, 31 mei 2008, 02:41:10 »
 withstupid

Volg het ook even niet. -wtf-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #141 Gepost op: za, 31 mei 2008, 10:36:41 »
Ruimen met een ruimer. De klepgeleiders zijn nog niet op maat wanneer je deze nieuw koopt. (althans de mijne toch)
Na het monteren moeten de kleppen een bepaalde speling hebben in de geleiders. Wanneer de kleppen warm worden zetten die uit en moeten die nog genoeg bewegings ruimte hebben in de geleiders.De speling kan gemeten worden met een meetklok.

Nog even een vraagje. Bij het monteren van een andere nokkenas. Moeten de tuimelaars en veren ook verplicht verandert worden?
« Laatst bewerkt op: za, 31 mei 2008, 12:03:54 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #142 Gepost op: za, 31 mei 2008, 13:33:49 »
klepgeleiders ruimen ,nog nooit gedaan .


maar de klepveren van of een 1.3 mh motor nemen of van 1.8 gti golf mk2 .klepspeling bij sportieve nok boven de 272 is uitlaat 0.30 en inlaat 0.20
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Gk blokje
« Reactie #143 Gepost op: za, 31 mei 2008, 18:18:53 »
Ruimen met een ruimer. De klepgeleiders zijn nog niet op maat wanneer je deze nieuw koopt. (althans de mijne toch)
Na het monteren moeten de kleppen een bepaalde speling hebben in de geleiders. Wanneer de kleppen warm worden zetten die uit en moeten die nog genoeg bewegings ruimte hebben in de geleiders.De speling kan gemeten worden met een meetklok.
...

 -thumbsup-

Wordt zelfs in de vraagbaak genoemd zie ik nu, echter wordt de juiste procedure niet uitgelegd.
Ja....gebruikt VW gereedschap nr. blabla en speling moet dan waarde X hebben. -wanker-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #144 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 13:08:29 »
klepgeleiders ruimen ,nog nooit gedaan .


maar de klepveren van of een 1.3 mh motor nemen of van 1.8 gti golf mk2 .klepspeling bij sportieve nok boven de 272 is uitlaat 0.30 en inlaat 0.20

Bedankt voor de tips!
Zijn standaard kleppen te licht ofzo?


ps; kan deze 2de hands nokkenas kopen, volgens de verkoper een 280°/280 113°:






« Laatst bewerkt op: zo, 01 jun 2008, 13:18:40 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #145 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 13:24:47 »
die as nemen .en idd de standaard veren zijn te licht

zwevende klep
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #146 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 13:28:42 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Re: Gk blokje
« Reactie #147 Gepost op: zo, 01 jun 2008, 21:42:16 »
> 10,7mm ventilhub         = Kleplift
> 1,7mm Überschneidung =Kleplift als de zuiger in BDP

Nog twee andere die te ver krijgen zijn van Cat-Cams;

1) öffnung;278  ventilhub; 9,45  Nockenhub; 7,00 ventilhub in OT; 1,80/1,6O spreizung/peak Dif; 112 Steuerzeiten; 27-71/71-27

2) öffnung;280  ventilhub; 10,60 Nockenhub; 7,44  ventilhub in OT; 1,80/1,6O spreizung/peak Dif; 112 Steuerzeiten; 30-70/74-26

Maar die zullen dan wss niet passen aangezien '113 Grad Spreizung' het maximum is wat te gebruiken is op een originele gk kop?


Het beste kan je voor optie (1 gaan omdat je met standaard spullen gaat rijden, niet te veel lift en overlap.
GROTER is niet altijd beter

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #148 Gepost op: do, 12 jun 2008, 23:27:53 »
Zou ik er komen met deze zonder verdere aanpassingen?

Hier die Daten:
Nr.013.01.802
Nokenhub 7,5 mm
Ventilhub 10,6
280/280/110
30-70-70-30
ventilhub in o.t. 2,2 mm
Ventilspiel 0,2 / 0,3 mm

Wss niet met ventilhub in o.t. 2,2 mm? Of heb ik het mis?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #149 Gepost op: vr, 13 jun 2008, 06:51:30 »
deze past ,maar ga je later op multicarb rijden ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .