Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32683 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #255 Gepost op: za, 31 jan 2009, 14:04:13 »
Zo, oliepomp terug samgen gestoken en op de krukas gemonteerd.
Eerst wil ik de cilinderkop nog gaan monteren dit weekend en riem er op leggen, maar reeds wat vooruitkijkend;

Hoe start ik het best m'n motor voor de eerste keer op? Ontsteking uitschakelen en 'démareren' om de pomp wat olie te doen op pompen? Heb een VDO meter voor olie druk en temp. Eerst even de olie druk meter in het oog houden?  Hoeveel druk zou ik moeten hebben?

minimaal 2 bar bij 2000rpm bij 90 graden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #256 Gepost op: za, 31 jan 2009, 14:19:43 »
Owkeej -thumbsup-

Nu even de cil-kop gaan monteren met jou handleiding. -klus-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #257 Gepost op: za, 31 jan 2009, 19:43:15 »
Is het normaal dat de umbraco bouten om de kleppen te regelen zeer hard spannen? Heb dus de cilinderkop gedemonteerd 'en nu dus terug gemonteerd', en de bouten helemaal ingedraaid, maar nu wil ik ze terug draaien om de speling te regelen, maar die dingen zitten VAST! zeg  -wtf-

Aan die onderste moer moet je toch niet komen?

« Laatst bewerkt op: za, 31 jan 2009, 20:22:42 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #258 Gepost op: za, 31 jan 2009, 23:05:52 »


Aan die onderste moer moet je toch niet komen?



Staat alvast niks van in de vraagbaken.
Of is dit toch een gewone conter moer, en moet je die toch lossen? -dunno-

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Gk blokje
« Reactie #259 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 00:29:19 »
Onderste moer (soort bus, waar stelbout weer ingedraaid zit) laten zitten.
Stelbout (inbus 7? uit me hoofd) wil welles vastzitten idd.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #260 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 09:46:33 »
inbus 7 en vlak voor dat je denkt nu breekt mijn sleutel , draait ie net .komt regelmatig voor
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #261 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 10:18:36 »
O.k bedankt, nog maar eens gaan proberen dan.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #262 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 10:32:46 »
heb je de standaard nokkenas of de scherpere
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #263 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 21:00:56 »
Een 280° Schrick. Heb dus een 6 kant stuk van 7 gekocht voor op de ratel, en dat ging al stukken beter om de kleppen te regelen.
Zo motor zit nu in mekaar voor het grootste stuk. Heb dus even de handleiding gebruikt die ik van jou gekregen had 'Serge', enkele pagina's terug en ik denk dus dat dit behoorlijk juist staat.

Paar keer rond gedraaid aan de krukas 'is natuurlijk nog geen garantie', voel niets tikken of haperen, denk dus dat alles wel o.k is.

Schoot enkel in paniek  -wtf- toen plotseling iets begon te schrapen na montage van de distributieriem poly van de krukas.
Is dus de oliepomp van de golf op de krukas en disitributie riem van de polo.

Bleek dat de poly schraapte langs de binnenkant aan het oliepomp huis. Dan maar het huis heel lichtjes afgeschuurd en nu loopt ie inorde.

Foto's volgen. -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: zo, 01 feb 2009, 21:03:35 door Rétrokroezer »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #264 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 20:43:43 »
speling van de 280 = inlaat 0,20mm en uitlaat 0,30 mm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #265 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 21:00:43 »
Goed bezig.

Binnenkort maar weer eens aan de bak, want ik loop achter intussen.  :P
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #266 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 22:55:09 »
Hehe, naja draait nog niet hé  :) , ik hoop dat de oliepomp wat wil meewerken en de 2bar bij 2000rpm aan 90° wil schenken.

@Serge,
Jep heb ik zo geregeld, had het ook gelezen in één van je vorige posts.  -thumbsup-

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #267 Gepost op: wo, 04 feb 2009, 22:46:55 »
Heb nog een AHD 5-bak, nog een andere 5-bak 'type ontgaat me even' liggen en een 4bak. Wat is  het beste wat ik kan combineren met mijn motor? 'GK met 'hopelijk' wat meer pit'
Wat zijn de ervaring hiermee?
« Laatst bewerkt op: wo, 04 feb 2009, 22:49:45 door Rétrokroezer »

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #268 Gepost op: do, 05 feb 2009, 09:17:31 »
Heb nog een AHD 5-bak, nog een andere 5-bak 'type ontgaat me even' liggen en een 4bak. Wat is  het beste wat ik kan combineren met mijn motor? 'GK met 'hopelijk' wat meer pit'
Wat zijn de ervaring hiermee?

Welke bandenmaat? Ik heb een redelijk korte 4-bak en 175/50-13 en dat is sprinten geblazen.
Heb zelf mijn ADHD geruild voor een 'langere' 5-bak, maar nog niet gemonteerd dus.
« Laatst bewerkt op: do, 05 feb 2009, 09:39:04 door Koen »
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #269 Gepost op: do, 05 feb 2009, 09:34:51 »
Ik rij met 165/55/13 en een GX 4-bak. snel schakelen en 100km/h op de snelweg zijn daarvan de gevolgen :)

8P is altijd een veilige keus qua 5-bak.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983