Auteur Topic: Gk blokje  (gelezen 32292 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #285 Gepost op: di, 03 mrt 2009, 19:18:05 »
De draad?
Eum, M12 dacht ik?

Het nokkenastanwiel,
Heb ik samen gekocht met de nokkenas.
maar ik denk dat het er ééntje is van bij Knobloch -thumbsup-;

http://www.knobloch-sport.de/nockenwellenrad.htm

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #286 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 21:13:20 »
Wat de ontsteking betreft;
Hoeveel ° voorontsteking moet ik hem geven 'met 2B carb en 280°nokkenas'?
Moet ik de vacuumvervroeging aansluiten, of laat ik deze beter afgekoppeld?

Ps; heb reeds een extra streepje op de krukas pouly aangebracht voor het 'exact' bdp,
toen ik de nokkenas en verstelbaar pouly monteerde.

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Gk blokje
« Reactie #287 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 11:54:24 »
Is indd M12...


Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #288 Gepost op: za, 14 mrt 2009, 10:54:42 »
Nog even een vraagje,

Op de polo kop zitten 2 sensoren. Op m'n golf zat dus maar 1'tje.
De eerste 'links' voor het oliedruklampje op het dashbord, maar voor wat dient de 2de dan?




« Laatst bewerkt op: za, 14 mrt 2009, 11:18:04 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #289 Gepost op: za, 14 mrt 2009, 11:01:37 »
En verder gaant op hetgeen ik hierboven geschreven heb;




Gewoon in de kop geschroefd in plaats van de originele oliedruksensor, werkte perfect. Ik weet alleen niet of vdo deze sensoren nog levert, maar misschien kan je er wat mee. -thumbsup-


En hier zit de vdo sensor dan weer in de Rechtse?  -gert-

Even dit topic doorlezen , http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5726.0.html

-m10 x 1 idd en tot 10 bar , is ook duidelijk
'Citaat uit dit topic';
-sensor nemen  die enkelt de druk weergeeft . olie waarschuwingslampje via originel;e sensor laten lopen
Originele sensor voor waarschuwinglampje is dan de rechtse?


Dus;
Op de 'pot' VDO sensor, gewoon enkel de draad voor de vdo meter aansluiten dus?, En de originele vw sensor (linkse of rechtse? ??) gebruiken voor het lampje op het dashbord dan, en klaar?
« Laatst bewerkt op: za, 14 mrt 2009, 11:25:31 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #290 Gepost op: zo, 22 mrt 2009, 18:54:41 »
Edit ; fout van mij.
« Laatst bewerkt op: ma, 23 mrt 2009, 22:16:43 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #291 Gepost op: ma, 23 mrt 2009, 22:17:38 »
Nog even een vraagje ivm mijn nokkenas-timing. Heb nu de 280° nokkenas erin zitten met verstelbaarnokkenastandwiel. Hoe kan ik nu eigenlijk nog controleren of die juist op tijd staat 'ingebouwd'?

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #292 Gepost op: do, 26 mrt 2009, 23:29:13 »
Niemand?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #293 Gepost op: do, 26 mrt 2009, 23:41:10 »
jawel krukas in exacte bdp zetten . de kleptuimelaars op exact de gelijke hoogte van cylinder nummer 4 .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #294 Gepost op: vr, 27 mrt 2009, 19:11:21 »
Wel heb nu de boel terug ééns gelost, want ik had de indruk dat ie toch niet helemaal juist stond.
Wss iets misgegaan bij het aanspannen van de waterpomp? Heb er geen i.d van.
Poly krukas op BDP gezet 'iets verder dan origineel aanduiding. Had ik ééns met een meetklok gemeten.

Waterpomp gelost , riem eraf, en boutjes nokkenastandwiel gelost.

Dan lichtjes de nokkenas verdraait, en ga nu even doen zoals je zegt. Tuimelaars op gelijke hoogte zetten.
Hopelijk straks terug een Update.  -thumbsup-

« Laatst bewerkt op: vr, 27 mrt 2009, 20:23:36 door Rétrokroezer »

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #295 Gepost op: za, 28 mrt 2009, 20:04:35 »
Zo vandaag, dan maar verder gedaan.
Heb gekeken zoals Serge hierboven al zei, of de tuimelaars gelijk staan. Heb toen even een klein tikje verder en terug gedraaid naar links en rechts tot de kleppen tegen de zuiger tikten aan beide kanten.

Gebruik gemaakt van het kruis dat op de nokkenas staat, en afgetekend waar de klep tegen de zuiger tikte links en rechts, en daan naar het midden gedraait van die 2 merktekens. Dus hoop dat deze nu ook +- juist staat;

Wat pics;









En nog éven de andere onderdeeltjes gemonteerd;




« Laatst bewerkt op: za, 28 mrt 2009, 20:06:37 door Rétrokroezer »

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Gk blokje
« Reactie #296 Gepost op: za, 28 mrt 2009, 21:08:01 »
Zo dan, jij bent goed bezig.  -thumbsup-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Gk blokje
« Reactie #297 Gepost op: ma, 30 mrt 2009, 00:32:14 »
Nice  -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Gk blokje
« Reactie #298 Gepost op: ma, 30 mrt 2009, 12:08:20 »
 withstupid -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: Gk blokje
« Reactie #299 Gepost op: wo, 01 apr 2009, 20:00:35 »
Bedankt, nu nog de AHD bak en nieuwe koppeling monteren en het geheel kan gemonteerd worden.
Dan nog ééns de klepspeling nakijken en de ontsteking regelen. Heb enkel een lampje  -klus- :D; maar nog geen strobo.

Vraag;

1 Hoe veel graden voorontsteking mag deze ongeveer hebben? 'Voor de duidelijkheid ,is omgebouwd naar gewone ontsteking met contactpunten.

2 Moet de vacuum vervroeging aangesloten worden? 2B-carb.