Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Polo_Jasper op wo, 03 jun 2020, 18:37:50
-
Hallo,
Ik kreeg een aanbod voor een originele nokas van een GT, en was benieuwd of ik deze in een AAV blok kan zetten.
Is dit mogelijk en welk verschil is er ?
Gr, Jasper
-
Hangt er een beetje vanaf. Er zijn GT's met 55 pk (NZ motor) en 75 pk (3F motor).
Welke krijg je?
-
Met de 3F motor
-
nokkenas met welk opschrift?
indien uit een 3F motor , ja past, zal duidenlijk beter lopen,alleen uit de doos zal t peekaatje of 5 winst geven.
als je inlaatje aanpast, fatsoenlijk uitlaatje incl spruitstuk KAN je op GT vermogen komen.
-
zeer zeker.
er zijn 2 smaakjes
AE 219 graden / 8,8 mm lift
AF 214,5 graden / 9,6 mm lift
Beide zijn leuk, persoonlijk zou ik de liever de AF stok hebben, meer koppel onderin. -thumbsup-
Ik denk dat je wel meer dan 5 pk kunt winnen hoor, het zal geen 75pk zijn, maar een 65 is vast mogelijk!
-
zeer zeker.
er zijn 2 smaakjes
AE 219 graden / 8,8 mm lift
AF 214,5 graden / 9,6 mm lift
Beide zijn leuk, persoonlijk zou ik de liever de AF stok hebben, meer koppel onderin. -thumbsup-
Ik denk dat je wel meer dan 5 pk kunt winnen hoor, het zal geen 75pk zijn, maar een 65 is vast mogelijk!
Ik had destijds in mijn NZ zo'n AE stok. Ook had ik de cilinderkop en inlaat laten bewerken, 4-2-1 uitlaat spruitstuk, kat weg, brandstofdruk omhoog, toerenbegrenzing omhoog en sportluchtfilter. Dit alles was goed voor zo'n 80 pk
-
heb je deze ook laten opmeten vincent?
Laatst mijn polotje op de bank gehad (een andere bank dan waar g40.nl normaal heen gaat,dus ik neem het resultaat met een korreltje zout)
en kwam op 75.8pk @5700rpm en 103.9Nm @3800rpm met een ABU stok (9.3mm en 204 graden) Kat weg, en een sportfilter (green inleg)
-
heb je deze ook laten opmeten vincent?
Ja, ben toen met dit register mee geweest en heb de auto op de rollenbank gehad. De uitdraai hiervan staat nog wel ergens op het forum
EDIT: uitdraai gevonden:
(http://www.volksforum.com/albums/files/1/2/8/IMG_0784.JPG)
80 pk @ 6820 rpm, 108 Nm @ 3360 rpm
-
erg interessant! het Maximaal vermogen ligt erg hoog bij jouw!
80pk @6800rpm en ik had 76pk @5700rpm
opvallend is dan ook dat jouw max koppel weer lager ligt @3300rpm en bij mij @3700rpm
-
erg interessant! het Maximaal vermogen ligt erg hoog bij jouw!
80pk @6800rpm en ik had 76pk @5700rpm
opvallend is dan ook dat jouw max koppel weer lager ligt @3300rpm en bij mij @3700rp
Wat ik er vooral mee wil zeggen: met een origineel blok met alleen een scherpe nokkenas zal je geen enorme vermogenstoename mogen verwachten. Daar moet je echt wel wat meer voor doen.
-
dat is ook mijn punt vincent. Ik heb er (bijna) niets aan gedaan, naast een nokkenas, decat en een inlegfilter. en ben er ruim 22pk op vooruitgegaan. (ervan uit gaande dat mijn blok standaard daadwerkelijk 54pk deed, en de rollenbank +- gelijk zijn) -thumbsup-