Auteur Topic: Wie is DJN  (gelezen 1448 keer)

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Wie is DJN
« Gepost op: zo, 05 mei 2013, 21:21:36 »
Hoi,

Ik heb al een paar keer gepost, maar reed voorheen een Steiheck uit 1991. Helaas die heb ik een andere auto te dicht laten bekijken, en is moeilijk te repareren.

Maar gisteren de opvolger gehaald, ik had de auto al twee keer bekeken, de eigenaar had in de tussen tijd APK keuring en uit de schorsing geregeld, dus de knoop doorgehakt en de Polo coupe uit 1991 opgehaald.





Mooi bij het avond licht, ziet er op de foto een stuk beter uit dan in het echt ;-).



De motor die komt uit een originele zwarte G40, maar daar was de body totaal van door gerot.

Dus zaterdag super vroeg op om de auto op te halen, overschrijving geregeld, euri aftgetikt, en op naar huis.

15 a 20 minuten onderweg, pieeeeeeeeeeeeeeeeeeep, en het olie lampje aan, koppeling in en naar de vluchtstrook, grrrrrr **##*#*#*#*#*# etc.

Wachten, afkoelen, en nog maar eens gestart, weg piep, rustig rijdend naar de eerst volgende afslag (Breda). Naar boven en weer de piep, Koppeling in en uit laten rollen, 250 meter benzine station. Oke, motorklep open, olie check, ziet er goed uit van kleur en hoeveelheid. Toch maar een liter gekocht, en een halve liter bijgevuld. Starten lopen geen rare of rauwe geluiden, voorzichtig weer rijden. 1 km verder effe een rondje in een industrie terrein, voor ik weer de snelweg opdraai, daar is de piep weer. In de tussentijd bijna weer terug bij het benzine station. Parkeren ANWB gebeld. We komen er aan mijnheer, hopelijk binnen het uur. Ik dacht mooi weer geen stress, ik haal een ijsje, en wacht geduldig af. 15 minuten later ik had nog niet goed en wel mijn ijsje op, gele VW bus met ANWB logo. Super aardige man, goedendag wat is het probleem uitgelegd hoe en wat. Oke we gaan de sensoren testen, huh, ik heb nog geen idee waar die bij een G40 zitten (blijken er dus twee te zijn). Conclusie vaag. Dit soort problemen had ik na de ombouw wel verwacht maar liever niet op de eerste rit naar huis. Oke kan U de oliedruk meten dan weten we in ieder geval of er druk is bij stationair, nog behoorlijk warme motor en bij hogere toerentallen. Ja dat kan ik wel, oke meter aangesloten, 1 bar bij stationair en bij 3000 toeren 4 bar. Conclusie olie gaat wel rond doorrijden met de piep zal niet direct schade opleveren. Dus zo gezegd zo gedaan, nog wel even de teveel aan olie afgetapt, daar was de mijnheer van de ANWB het ook mee eens :-).

Oke piep onderweg, maar uiteindelijk alleen als ik minder dan 3000 toeren maak. Dus met een hoog toerental naar huis gereden de 5 niet gebruikt en rustig aan.

Thuis, eerst een bakkie koffie, en maar het forum op, goed het kan dus wel een stuk of tien oorzaken hebben, van lagerschalen die over zijn tot een een simpele draadbreuk. H'mmm effe bellen met mijn onderdelenzaak, die twee sensoren hebben jullie die op voorraad, ja hoor geen probleem, 0,25 bar en 1,4 bar. Goed in de auto gestapt en de sensoren opgehaald.

Vandaag na eerst wat andere zaken te hebben gedaan, naar mijn garage gereden, om het gepiep en de sensoren eens nader te bestuderen. Wat blijkt, als je in de motor ruimte kijkt is de sensor links vervangen door een splitsing en daar zit een VDO sensor op met twee draad aansluitingen ik vermoed een druk sensor, met gecombineerd de 1,4 bar sensor. Naar rechts zit een sensor en na die er uit gedraaid te hebben blijkt dat een temperatuur sensor te zijn. Dit klopt niet helemaal met het origineel, en kan zo ook niet goed werken zonder de meters die bij de VDO sensoren horen. Dus de VDO sensoren verwijdert en de juiste gemonteerd (eerst nog verkeerd om, lekker bezig ), en na de juiste montage starten proef rijden geen piep probleem verholpen pffffffffffffffff dat valt dan weer eens niet tegen.

Zo mijn eerste avonturen met de POLO G40, ik zal lid worden en een project beginnen en af en toe een paar foto's plaatsen en hoe en wat.

Mvg DJN

Offline bartje325i

  • L86C-0216
  • Non-Register lid
  • Berichten: 196
  • Geslacht: Man
  • Bart Mulders
Re: Wie is DJN
« Reactie #1 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 21:32:25 »
Ziet er goed uit  -thumbsup-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Wie is DJN
« Reactie #2 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 21:44:46 »
 -welkom- Leuk intro! (het hoe en wat niet maar het verhaal ;) )
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is DJN
« Reactie #3 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 21:45:37 »
Welkom! Leuk verhaal ook, lekker als je net gekochte auto overlijdensverschijnselen gaat vertonen. Gelukkig was het maar toneelspel ;). Mooie kleur grijs ook trouwens, mooi donker gunmetal.

 -welkom-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Wie is DJN
« Reactie #4 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 21:51:01 »
 -welkom-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Wie is DJN
« Reactie #5 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 23:35:35 »
 -welkom-

Leuk, zo'n aan de buitenkant 'gewone' Polo met een G40 onder de kap  -thumbsup-

Is er ook wat aangepast aan het onderstel?

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Wie is DJN
« Reactie #6 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 09:06:01 »
 -welkom-
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Wie is DJN
« Reactie #7 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 11:52:24 »
 -welkom- Leuke Polo met een leuk blok -dj- Fijn dat het probleem is opgelost.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline JR_berry

  • L86C-0219
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 219
  • Geslacht: Man
  • Berthold Cooreman
    • huidig project
Re: Wie is DJN
« Reactie #8 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 12:07:48 »
 -welkom- mooie polo  -thumbsup-
polo 86c 2f Alpineweis      40kw/55pk huidig project

Offline djn111

  • Non-Register lid
  • Berichten: 64
Re: Wie is DJN
« Reactie #9 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 13:37:15 »
Hallo allemaal op deze mooie dag, en bedankt voor het warme welkom  -thumbsup-

Koen het onderstel, geen idee, maar ik vermoed in ieder geval niet origineel, hij duikt nu zeg maar :-).

DJN

Offline vwremy

  • L86C-0215
  • Non-Register lid
  • Berichten: 685
  • Geslacht: Man
  • remy mastenbroek
Re: Wie is DJN
« Reactie #10 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 16:23:53 »
 -welkom-
Polo loos...

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Wie is DJN
« Reactie #11 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 17:07:04 »
 -welkom-
Eindhovuh de gekste

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is DJN
« Reactie #12 Gepost op: ma, 06 mei 2013, 18:04:27 »
 -welkom-
vw,vw,vw,mercedes en seat