Auteur Topic: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti  (gelezen 3866 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #30 Gepost op: vr, 27 jun 2014, 12:10:23 »
is een rvs spruitstuk toch? Dat is gelukkig niet zo ingewikkeld om dicht te lassen. Een gietijzer spruitstuk is meestal gewoon oud ijzer als het 1 keer gescheurd is.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #31 Gepost op: za, 28 jun 2014, 14:56:24 »
Dat klopt, het is een rvs spruitstuk. Wel fijn dat het goed te lassen is maar ik denk dat het een tijdje later toch naast de las weer open klapt i.v.m het warmte verschil in de pijp.
Heb nog contact gehad met een bekend autosport bedrijf hier in de buurt, die zeggen hetzelfde. Het is goed lasbaar alleen de kans dat het fout gaat zit er heel goed in.

Nu heb ik de scheur afgedicht met een gebogen stukje blik en 4 rvs klemmen.. Het zit luchtdicht alleen als ik ermee ga rijden zal de scheur er niet kleiner op worden :)
Mooiste zou zijn als ik een ander spruitstuk regel.. hopelijk hoor ik nog iets uit Duitsland.

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #32 Gepost op: za, 28 jun 2014, 17:13:03 »
Aan beide uiteinden van de scheur een gaatje boren. Voorkomt het verder scheuren.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #33 Gepost op: za, 28 jun 2014, 17:15:17 »
 -thumbsup-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #34 Gepost op: zo, 29 jun 2014, 11:16:12 »
ja zoals mike roodvoets al zei die gaatjes boren. Normaal scheurt het uit een gaatje nooit verder. Dat gebruiken ze ook bij kunstof en polyester enz om te voorkomen dat het verder scheurt. En daarna las je het weer dicht, dan ben ik er niet zo bang voor dat het verder scheurt.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #35 Gepost op: zo, 29 jun 2014, 14:13:25 »
Komt goed! in principe gaat dat verhaal ook zeker op, alleen de temperatuurverschillen op de las en naast de las kunnen misschien problemen opleveren waardoor het materiaal raar gaat reageren. Maargoed, stel ik laat het netjes lassen gaat het prima voor een lange tijd -naughty-
Maandag even een ´Phone-attack' sessie richting Raceland in de hoop dat ze er iets mee doen. Ik kwam er trouwens achter dat het hoofdkantoor van Raceland tuning vlak bij Aachen zit. Aachen is een halfuurtje rijden vanuit mijn woonplaats, dus wie weet ga ik wel even op de koffie..  -sturen-

Een vraagje uit nieuwschierigheid: Ben ik de enige die altijd ruzie heeft met de ophanging van de middendemper? De middendemper hangt perfect tegenover het ophangpunt en toch knapt het rubber daar altijd vrij snel bij mij... Het is toch wel belangrijk dat de uitlaat daar ook lekker hangt anders worden de einddemperrubbers erg heftig belast en scheuren die ook vlug.

Vanavond bestel ik even 3 rubbers van powerflex denk ik.. Heb de powersprint siliconen rubbers ook al eens gehad (De O-vorm variant) en die zijn zwaar ruk. (Vrij taai, en in plaats dat ze langzaam slijten breken ze gewoon in 1 keer af)

Momenteel heb ik de boel even opgehangen bij de middendemper met 1 Rvs slangenklemmetje: Dat gaat best goed -nana-
Heb hem niet extreem aangedraaid dus de boel is nog wel redelijk flexibel. Het punt is dat als je middendemper te losjes ophangt kan de gehele uitlaatlijn achter de compensator verdraaien (De boel komt dan lager te hangen + het eindpijpje komt steunen tegen je bumper). Ik moet wel zeggen dat de originele AAV einddemper een ietwat omlaag geknikt eindpijpje heeft waardoor je dat probleem al niet zal hebben) De imitatie G40 einddemper van mij heeft dat niet echt, dus het is belangrijk dat hij stevig op z'n plaats wordt gehouden bij de middendemper -thumbsup-

Na wat zoekwerk kwam ik ook deze oplossing tegen: (Wil dat wel eens proberen).



Eigenlijk zouden ze dit soort klemmen moeten fabriceren i.c.m. hittebestendig kunststof, dat lijkt mij wel een goede oplossing in sommige gevallen:



Misschien bestaat het al en ben ik gewoon niet goed genoeg aan het zoeken :) -nana-

Maargoed.. Ik zal wel niet de enige zijn die wel eens ruzie heeft met z'n middendemper.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #36 Gepost op: zo, 29 jun 2014, 16:45:56 »
Middendemper was dat?  :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #37 Gepost op: zo, 29 jun 2014, 16:48:21 »
 -nana-
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #38 Gepost op: ma, 30 jun 2014, 17:35:39 »
Er zijn wel autos waar standaard een rubber in zit met een stalen band er omheen. Weet alleen zo uit mijn hoofd niet meer waar het onder zit.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #39 Gepost op: di, 01 jul 2014, 12:00:27 »
Dat vind ik dan wel weer slecht dat je dat niet weet.. -naughty- :)

Update: Ik was er dus achter gekomen dat het zogenaamde Raceland-tuning adres in Duitsland vlakbij is.
Best wel grappig; Op ebay een foto van een Amerikaanse garage op een industriepark is het gewoon bij iemand thuis in een smal straatje :)
De goede man wist mij te vertellen dat hij niet samenwerkte met zijn compagnon die mij het spruitstuk had verkocht maar hij kende hem wel..
Hij probeerde te bellen met de compagnon en hoppa: Hij nam zijn telefoon op.
De goede man beloofde mij iets te laten weten per mail (Had hem al gemaild en proberen te bellen maar geen reactie).

Vandaag een bericht gekregen van hem dat het hem heel erg spijt en dat ik het spruitstuk mag retourneren en een nieuwe krijg toegestuurd -thumbsup-
Aan een kant vertrouw ik het niet helemaal, maar om het te laten lassen precies op de eerste bocht zie ik ook niet veel kansen in dat het lang goed gaat.

Volgens mij spelen die verkopers op ebay toch wel allemaal onder hetzelfde hoedje, lekker makkelijk om elkaar de schuld in de schoenen te schuiven.
De wijze les is dus: Kijk alles 100% goed na wat je koopt online, ik mag van geluk spreken dat ze nog bereid zijn iets te doen na 1.5 jaar.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline dutchlimits

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #40 Gepost op: di, 01 jul 2014, 12:30:20 »
Ik heb die ook, Rennsport toch? Kostte mij maar 90 euro. Nooit problemen mee gehad.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #41 Gepost op: di, 01 jul 2014, 13:00:54 »
Je mag zeker van geluk spreken na 1,5 jaar, dat is geen reguliere bezwaartermijn, zeg maar. Steek ook de hand in eigen boezem, uiteraard moet je je koopwaar checken.
Ik vind het heel netjes dat hij je die toezegging doet. Over het algemeen zijn Duitsers zeer betrouwbaar.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #42 Gepost op: di, 01 jul 2014, 13:41:32 »
Klopt, het is inderdaad een Rennsport -thumbsup- Ziet er voorderest ook prima uit qua afwerking voor dat geld, past ook prima.
Heb ook alleen maar goede ervaringen met Duitse aankopen gehad, in het algemeen doen ze niet moeilijk en steken ze veel tijd in service.
Ben ook erg dankbaar daar voor dat hij nog iets laat weten. Het mindere vond ik wel dat hij de telefoon gewoon niet opnam, ik ben blijer met een negatief antwoord zodat ik weet wat mij te doen staat dan geen antwoord :) Ben benieuwd.

Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #43 Gepost op: di, 01 jul 2014, 22:43:02 »
Je mag zeker van geluk spreken na 1,5 jaar, dat is geen reguliere bezwaartermijn, zeg maar. Steek ook de hand in eigen boezem, uiteraard moet je je koopwaar checken.
Ik vind het heel netjes dat hij je die toezegging doet. Over het algemeen zijn Duitsers zeer betrouwbaar.
Toevallig kwam er van de week een man die naar duitsland is verhuist bij ons op het werk en die kon mij ook vertellen waarom dat zo is. Hier word de koper geacht zelf goed op te letten en genoeg onderzoek te doen naar iets. Maar in duitsland is het zo dat de verkoper dat allemaal voor je moet doen en zorgen dat het in orde is. Die man had zijn boot namelijk verkocht en had er geen ce certificaat bij gedaan maar wel kopie van het registratie bewijs. Maar de nieuwe eigenaar kon hem daarmee niet registreren en dus kwam hij terug ijb die gast van ik moet die ce papieren van je of mijn geld terug. Dus hij eens onderzoek doen, bleek dat dat in duitsland dus echt zo werkt. Als iets niet goed is zoals het moet zijn of er missen papieren ofzo dan heb je het maar terug te nemen.

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Uitlaatkeuze licht gekietelde AAV i.c.m. Spaghetti
« Reactie #44 Gepost op: wo, 02 jul 2014, 18:41:29 »
Ik ben benieuwd, laat mij verassen en hoop dat die vlieger opgaat -naughty- vanmiddag pakketje op de post gedaan, dus nu even wachten voordat we weer de weg op kunnen
Ervaar een spatader, rij G-lader.