Auteur Topic: Wie is Douma?  (gelezen 5773 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #15 Gepost op: zo, 15 mei 2011, 17:37:23 »
goedkoop verlagingssetje doet meer pijn dan een dure.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #16 Gepost op: zo, 15 mei 2011, 17:50:06 »
goedkoop verlagingssetje doet meer pijn dan een dure.

Dat geloof ik direct. Daarom is de verstandigste stap het laten nakijken door iemand met verstand van zaken. 

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #17 Gepost op: zo, 15 mei 2011, 20:07:03 »
Ik reed met de Derby vaak op klinkerwegen en ook geen last van  -dunno- net als Pieter :)

Denk dat het gewoon wat kleinigheden zijn dan -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #18 Gepost op: zo, 15 mei 2011, 20:27:41 »
ja ik moet zelf ook wat verder nadenken en begrijpen dat niet iederen die op die Stuge en Goedkope setjes rondrijdt  :P
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #19 Gepost op: zo, 15 mei 2011, 20:44:06 »
Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit 'normaal' is.
Je ziet die topmoer en schotel duidelijk heen en weer bewegen. Dit lijkt me niet de bedoeling.

Ho wacht: Niet 2 dingen door elkaar halen: Als alles goed vast zit, geen speling (te veel) heeft etc etc,..  dan rammelt er niets in de wielophanging. De stand van de bovenste schoteltjes zoals op de foto van de vorige pagina is wèl normaal.

:) :) Ditjes en Datjes :) :)

Zaken om te controleren: De 'sleufjes' moer ONDER de schoteltjes: Deze zet je 't beste vast als de auto op z'n wieltjes staat: Wil nog wel eens niet helemaal aan zitten na het monteren.
Op de foto: 3e van links:


Deze zet het toplager vast aan de bovenkant van de schokdemper. Als deze ruimte heeft, wil de boel nog wel eens daar gaan draaien bij het sturen ipv het toplager zelf.. Dat wil je niet, geeft lawaai en herrie. 

Volgende: De moer bovenop de veerpoot: Deze sluit de schokdemper in de voorpoot op: Als deze niet goed vast zit, of er is en vulbus/ring vergeten,. dan rammelt de schokdempers los in de voorpoot. geeft herrie en lawaai. (let op: geen lawaai en herrie: nuance verschil :) )

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #20 Gepost op: zo, 15 mei 2011, 23:29:39 »
Dank voor de uitgebreide post Jaap! -thumbsup- Het was me inderdaad duidelijk dat de stand normaal is, maar dat de mate van speling bepaalt of het ok is of dat er iets niet in orde is. De speling is dermate groot dat het gedeelte onder het witte plaatje, welke te zien is op mijn foto's, links en rechts tegen het plaatwerk (ook zichtbaar op dit foto's) aan stoot/klappert.

Ik zal morgen eens kijken hoe de sleufjesmoer bevestigd is.
« Laatst bewerkt op: zo, 15 mei 2011, 23:31:45 door Douma »

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #21 Gepost op: ma, 16 mei 2011, 00:00:22 »
klinkt als de sleufmoer, normaal kan dat nouwelijks bewegen, het rubber van de toplager voorkomt dat de schokdemper heen en weer beweegt in het plaatwerk eromheen. Hij draait overingens wel schuin rond als je het stuur draait, maar dat is ook volkomen normaal. Wanneer het wel de kas kan raken is de toplager stuk, of het moertje waarmee die vastzit is los of niet aanwezig (dan liggen je veren ook los). Het schoteltje aan de bovenkant voorkomt enkel dat de boel niet eronderuit donderd bij vol uitveren of opkrikken van de auto.

Offline Bob

  • Non-Register lid
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
  • Bob
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #22 Gepost op: di, 17 mei 2011, 11:03:55 »
Hey,

Gaaf die polo kom bijna elke dag daar langs waar die foto is gemaakt ik zal er eens opletten. Een kameraad ze vader werkt daarbij smant.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #23 Gepost op: di, 17 mei 2011, 13:22:34 »
Hey,

Gaaf die polo kom bijna elke dag daar langs waar die foto is gemaakt ik zal er eens opletten. Een kameraad ze vader werkt daarbij smant.

Dank je! Die plek is trouwens niet de vast plek voor het Polootje. Normaal staat hij meer in het centrum en netjes binnen. Had hem even aan de kant gezet om te telefoneren en toen heb ik direct even een fotootje gemaakt.

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #24 Gepost op: di, 17 mei 2011, 13:27:50 »
Het leeglopende bandje is inmiddels weer gefikst. Direct even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Polo van de onderkant te bekijken. Ziet er zeer netjes uit. Zo goed als geen roest te bekennen. Zoals het er nu voor staat gaan woensdag de verlagingsveren aan de achterkant er onder. Ik laat dan meteen even naar de speling op de veerpoten kijken. Ik krijg de boel zelf namelijk met geen mogelijkheid los. Ik heb niet echt goed gereedschap en bewegingsruimte om de veerpoot vast te houden.

Verder heb ik bijna twee rolletjes tape gebruikt om de dradenbende in het motorruim onder controle te krijgen. -gert- :) Zal binnenkort wel even een voor en na foto posten.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #25 Gepost op: di, 17 mei 2011, 18:00:16 »
luchtmoersleutel voor de voorpoten, dan gaat het erg makkelijk :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #26 Gepost op: di, 17 mei 2011, 19:23:29 »
luchtmoersleutel voor de voorpoten, dan gaat het erg makkelijk :)

Het ging met name om het tegenhouden van het deel van de veerpoot wat meedraait als je aan die moer bovenin gaat draaien. Het deel wat je tussen de veer door moet vasthouden.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #27 Gepost op: di, 17 mei 2011, 19:55:34 »
snap ik alleen is dit met een luchtmoersleutel niet aan de orde -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Douma

  • L86C-0183
  • Non-Register lid
  • Berichten: 648
  • Geslacht: Man
  • Rienk Douma
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #28 Gepost op: di, 17 mei 2011, 20:19:14 »
snap ik alleen is dit met een luchtmoersleutel niet aan de orde -thumbsup-

Ah ok, nooit bij stilgestaan.:)

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Re: Douma stelt zich voor
« Reactie #29 Gepost op: do, 19 mei 2011, 18:03:15 »
 -hitit- Mooi bakje  -thumbsup-

Er zit naast KW verlaging ook nog een G-laderseite Racingkit III op dus je hebt nergens meer rubber zitten behalve op je banden. Klapperen op een klinkerweg met al die teflon blokken is dan volgens mij helemaal niet raar!
KW setje was toen ik het kocht nog geen 10000 km oud dus meer dan 30000 zal dit setje nog niet gedraaid hebben!

Veel plezier met het bakje!!!

Polo

P.S. Als je per ongelijk nog eens langs Eindhoven komt: let me know, mis hem toch nog!  -boehoe-