Auteur Topic: Golf versn.bak in polo?  (gelezen 1177 keer)

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Golf versn.bak in polo?
« Gepost op: wo, 28 apr 2004, 14:07:43 »
hallo allemaal, ik ben hier sinds kort lid en nieuwe forum member. ik heb gelijk een vraag:
ik overweeg een 5bak in polo 1f met 1.3 MH blok te plaatsen. polo 5bakjes zijn moeilijk te vinden en ik hoorde dat een golf 5bak wellicht ook past. is dit zo? of moet er meer aangepast worden, bijv. aandrijfassen en stabilisatorstang? weet iemand hier meer van? bvd

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #1 Gepost op: do, 29 apr 2004, 00:18:50 »
Alles is mogelijk!  -klus-
Maar even serieus denk ik, nee, niet aan beginnen...
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #2 Gepost op: do, 29 apr 2004, 01:07:48 »
Ik denk dat ik er sowieso maar niet aan begin... -boehoe-
Maar: :) Ik kan waarschijnlijk aan een 1.3 3F 75pk blok met 5bak komen, da's beter! (of zijn er mensen met slechte ervaringen met 3F blok?)

Mijn nieuwe vraag is: Heeft de 3F andere uitlaat, aandrijfassen, etc. als een MH blok?
(Ik wil dit blok namelijk in polo 1f met nu nog HA 900cc inbouwen en heb hierbij binnenkort een donorauto polo coupe 1.3 MH van michiel in bezit)
Lukt de hele operatie met de onderdelen die ik dan heb, of moet er nog veel aangepast worden? uitlaat, aandrijfassen, etc???

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #3 Gepost op: do, 29 apr 2004, 07:46:44 »
hallo allemaal, ik ben hier sinds kort lid en nieuwe forum member. ik heb gelijk een vraag:
ik overweeg een 5bak in polo 1f met 1.3 MH blok te plaatsen. polo 5bakjes zijn moeilijk te vinden en ik hoorde dat een golf 5bak wellicht ook past. is dit zo? of moet er meer aangepast worden, bijv. aandrijfassen en stabilisatorstang? weet iemand hier meer van? bvd

sommige golf blokken hangen net zoals bij de polo voorover. Dat zijn de kleinere blokjes: 1300, 1400 en sommige 1600 blokjes..

Die ( 085 ) bak past ook zo onder de Polo, want t is dezelfde bak
Ook de Seat Terra (z'n Fiat Panda met laadbak) 5 versnellingsbak past: zolang je m maar wel uit een diesel terra haalt: daar hangt een Polo blokje in. :-)

Denk eraan op dat de bovenste steun die op de bak geschroeft zit, bij een golf anders is dan bij de polo. die steun heb je nodig, dus die zul je 'ergens' vandaan moeten toveren.

Daarbij: de 5 bakjes uit een golf zijn zwaarder belast (zwaardere auto met (te?) kleine motor), dus hoe goed/slecht die zijn..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 apr 2004, 07:58:31 »
Dat niet alleen, de vraag is of de overbrengingsverhoudingen geen roet in het eten gooien..
Golf heeft namelijk standaard 175/70/13, de polo heeft banden met een kleinere omtrek, dus een golf-bak zal snel te kort zijn.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #5 Gepost op: do, 29 apr 2004, 09:36:27 »
Nee joh,. te kort...


SPRINTEN! :)

 -klus-  -klus-  -klus-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #6 Gepost op: do, 29 apr 2004, 17:24:40 »
Vanwege korte overbrenging is het idd alleen al stuk minder interessant om golf bak toe te passen, had ik nog niet eens bij nagedacht. bedankt! :)
Maar goed, ik zie sowieso af van een golf bak, hoort er natuurlijk ook niet in :)
Misschien dat ik dus een 3F blok met 5 bak kan "krijgen" zoals ik hierboven al zei. Iemand hier ervaring mee?? (zie ook mijn vragen hierboven)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #7 Gepost op: do, 29 apr 2004, 18:09:42 »
Ken heeft ervaring. (belg). Is een van de weinigen met ervaring schat ik zo: 3F is in Nederland volgens mij bijna niet geleverd.

Iedereen die er zinnigs over te melden heeft, heeft t dus waarschijnlijk weer van een ander.

wat ik er van weet:
'fijn, 75 pk, weinig problemen'
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Golf versn.bak in polo?
« Reactie #8 Gepost op: do, 29 apr 2004, 18:27:53 »
De 3F komt idd uit het buitenland, oosterburen. Nog afwachten hoeveel meneer de Germaan er voor wil hebben...