Auteur Topic: Gib Gas  (gelezen 2502 keer)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #15 Gepost op: di, 12 aug 2003, 18:10:35 »
Anders knup je n'm gewoon op een imperial...slangetje eraan klaar...... :D
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
Gib Gas
« Reactie #16 Gepost op: di, 12 aug 2003, 18:40:26 »
Zeker niet te goed vastmaken dan, als je dan een ongeval krijgt vliegt de tank direct weg.
Geen ontploffingsgevaar meer (toch niet in je buurt) :D

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Gib Gas
« Reactie #17 Gepost op: di, 12 aug 2003, 20:20:52 »
op gas moet je koken ...........
en aangezie de oude motoren niet voorbereid zijn op gas ..........kunen deze spontaan gaan ........... ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
Gib Gas
« Reactie #18 Gepost op: wo, 13 aug 2003, 23:15:47 »
op gas moet je koken ...........
en aangezie de oude motoren niet voorbereid zijn op gas ..........kunen deze spontaan gaan ........... ;)

En dat is het enige goede antwoord dames en heren, het geld wat je uitspaart aan benzine kun je naderhand driedubbel uitgeven aan de reparatie's.

Als je echt zuinig wil rijden koop dan een bakfiets!!!!!
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #19 Gepost op: wo, 13 aug 2003, 23:18:19 »
Bullshit, als je een lpg installatie goed inbouwt is er niks aan de hand...  :P



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
Gib Gas
« Reactie #20 Gepost op: do, 14 aug 2003, 18:06:08 »
Bullshit, als je een lpg installatie goed inbouwt is er niks aan de hand...  :P

Dan blijf je nog altijd met die mensen zitten met een "goed ingebouwde lpg-installatie" die vergeten de slang bij de pomp los te koppelen.

Die verbaasde blik op hun gezicht als ze weg rijden en jij in een gaswolk staat.

Zelfs karten op gas vind ik een stuk minder!!
Jetta 1992
Santana 1984

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Gib Gas
« Reactie #21 Gepost op: do, 14 aug 2003, 20:36:08 »
men vergeet dat de klepzetels van de polo motoren te zacht zijn voor gas .benzine (vroeger het lood nu de vervanger )laat telkens een laagje achter op klepschotel en zetel waardoor deze niet extreem in inslijten .tevens is de ontbrandigs temp van gas te hoog(dus kouder bougie waardoor op benzine kut lopen )tevens moet je ontsteking verlaat worden om met gas om te gaan.dit kan resulteren in verbrande kleppen ,scheuren in kop .of de koppakking die het begeeft(door warmte werking) .
wil je dus op gas rijden moet je inleveren .klepspeling vergroten,koudere bougie ,ontsteking verlaten .
het kan wel ,maar is niet optimaal voor de levensduur voor je standaard motor,opvoeren tevens ook niet.
de enigste goede gas instalatie is een g3 istalatie waardoor geen vermogensverlies optreed,maar er zelfs vemogen gewonnen kan worden .
en als iemand op gas rijd ,graag achter me  :P het riekt een beetje
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
Gib Gas
« Reactie #22 Gepost op: do, 14 aug 2003, 21:30:47 »
men vergeet dat de klepzetels van de polo motoren te zacht zijn voor gas .benzine (vroeger het lood nu de vervanger )laat telkens een laagje achter op klepschotel en zetel waardoor deze niet extreem in inslijten .tevens is de ontbrandigs temp van gas te hoog(dus kouder bougie waardoor op benzine kut lopen )tevens moet je ontsteking verlaat worden om met gas om te gaan.dit kan resulteren in verbrande kleppen ,scheuren in kop .of de koppakking die het begeeft(door warmte werking) .
wil je dus op gas rijden moet je inleveren .klepspeling vergroten,koudere bougie ,ontsteking verlaten .
het kan wel ,maar is niet optimaal voor de levensduur voor je standaard motor,opvoeren tevens ook niet.
de enigste goede gas instalatie is een g3 istalatie waardoor geen vermogensverlies optreed,maar er zelfs vemogen gewonnen kan worden .
en als iemand op gas rijd ,graag achter me  :P het riekt een beetje

Inderdaad wat Serge zegt :D
Jetta 1992
Santana 1984

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Gib Gas
« Reactie #23 Gepost op: vr, 15 aug 2003, 07:18:31 »
een goede vriend van me had een B kadettje.
op gas heeft er later wel een gereviceerde blok er in moeten hangen.
gevolg door het op gas rijden zijn de rubbers enzo versleten.

dus als je zuinig wil rijden ga dan over op een olie stoker.
die blokken zijn zo gebouwd.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2