Auteur Topic: Roestgat langs tank dichtmaken  (gelezen 1196 keer)

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Roestgat langs tank dichtmaken
« Gepost op: wo, 10 mei 2006, 11:41:26 »
Zoals de titel al aanduidt, heb ik last van roest rond mijn tankvulopening. de roest bevindt zich op de volgende plekken zoals ik heb aangegeven op de paint-fotos. (hopelijk is het beetje duidelijk.


Even uitleg, op het plaatje staat mijn tankklep en een stukje van mijn de wielkast/boog (ken hier de 'officiele' benaming niet van)

Links van de tankklep zit een gat (bruine cirkel) tussen de wielboog en waar de lak begint kun je ook al wat roest zien. Als ik de tankklep open zit er ook een rot stuk, waar de roest ook al door het plaatwerk heen dreigt te gaan.

Het gat zit in het gedeelte waar en dubbelwandig plaatwerk zit voor zover ik het kan voelen.

Wat moet ik hiermee? heb zelf 2 opties naar mijn mening:

a) heel stuk plaatwerk vervangen. heb hier helemaal geen ervaring mee, moet dat van donorwagen? kan ik dat goedkoop nieuw kopen? hoever moet ik het huidige plaatwerk eruit snijden? nadat het plaatwerk erin zit, strak maken en opnieuw laten spuiten.

b) polyester. het rotte gedeelte er helemaal uitsnijden (ook even onder wielboog dus KAN DEZE BOOG (plastic rand) LOS?
stukje nieuw metaal erin lassen en resterende ruimte opvullen met poly, strakmaken en opnieuw laten spuiten.

Met poly zit ik te twijfelen of ik de inkeping/ronding van de tanklep insparing mooi kan maken

Wat vinden jullie? hebben jullie ervaring hiermee?

EVen voor de goede orde: ik wil er nog zo'n 4 jaar mee rijden, misschien dat dat jullie voorkeur beinvloedt.
ach, het is een lifestyle....

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Roestgat langs tank dichtmaken
« Reactie #1 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 11:42:04 »
tankklep open
ach, het is een lifestyle....

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Roestgat langs tank dichtmaken
« Reactie #2 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 12:33:51 »
Dat is een vervelende plek.

Het mooiste is natuurlijk het hele zijpaneel vervangen, maar dat is kostbaar, zeker als je het moet laten doen.

Een deel van het zijpaneel vervangen kan natuurlijk ook, maar waarschijnlijk net zo kostbaar. Evt. een donorstuk uit een sloop-auto halen.

Polyester is waarschijnlijk niet zo'n duurzame oplossing, en hoort bovendien op boten thuis  :)

De roest is niet meer te "redden"?

Offline Tinus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 213
  • Geslacht: Man
Roestgat langs tank dichtmaken
« Reactie #3 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 15:53:19 »
Nee, roest is niet meer te redden!

kan het echt niet met poly? de spuiter van mijn auto zei dat dat ook wel een mogelijkheid is om te doen?
Polyester is toch ook duurzaam en sterk?

(polyster voor boten: wel waterdicht!!  -naughty- )
ach, het is een lifestyle....

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Roestgat langs tank dichtmaken
« Reactie #4 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 16:17:31 »
Nee, roest is niet meer te redden!

kan het echt niet met poly? de spuiter van mijn auto zei dat dat ook wel een mogelijkheid is om te doen?
Polyester is toch ook duurzaam en sterk?

(polyster voor boten: wel waterdicht!!  -naughty- )

Ik heb gelezen dat aangezien polyester onder weers en warmteinvloeden anders werkt dan staal, je vervormingen, en op den duur ook scheuren kan krijgen na enige tijd. De polyester is dus wel duurzaam, maar de verbinding tussen polyester en staal niet.
Pimp my Polo

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Roestgat langs tank dichtmaken
« Reactie #5 Gepost op: wo, 10 mei 2006, 17:40:57 »
Maak eens foto's :)

roest, rot,. meer een kwestie van smaak denk ik..

Hoe is de rest van de auto er aan toe? Ik bedoel: Als deze plek zo enorm rot is (zoals je omschrijft), is t de auto dan uberhaupt nog wel waard: hoe is t met de kriksteunen/langsdragers, accubak, onderhoud etc etc...

Er zijn zeer veel verschillende manieren zoiets te repareren, maar boven al moet de ROEST verwijderd worden, dan wel gestopt.  (slijptol, stralen, fertan, zink, etc etc).

Daarna denk maar eens na hoe je de schade onzichtbaar wilt maken. Plamuur (2 komponenten, d'r bestaat ook nog gewone 1k plamuur, echt waar), polyester, lassen: allemaal opties, maar welke het uiteindelijk gaat worden hangt nogal af van HOE je de roest verwijderd.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken