Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 10:42:35

Titel: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 10:42:35
Toch nog maar eens hulp vragen aan de polo-professionals -thumbsup-

Blok is als volgd opgebouwd:
GK sleeptuimelaar, kop bewerkt door Dr S. Pot.
Dubbele schrick klepveren, tuimelaars en 296/296 nokkenas.
Electronische ontsteking opgebouwd door bovengenoemde.
CBR600 36mm keihin carbs, sproeiermaat 150, remluchtsproeier dicht.

Nou ben ik weken aan het kloten geweest met nokkenastiming, ontsteking, en verstopte progressiegaten.
Dit is allemaal goed gekomen, maar nu dient het volgende probleem zich aan.
Koud starten is zwaar, met choke paar keer starten, en dan even 3 cilinders (zo klinkt het).
Bij warme motor zakt ie de laatste 500rpm erg langzaam. Vanaf +/- 6000rpm volgas gaat hij haperen, tot +/- 7500rpm, daarna trekt ie weer. (Ben niet veel verder gegaan, ik=angsthaas)
Trekken onder 3000rpm is hossen en bokken.
Vermogen heeft ie al wel redelijk, alleen ben ik er nog lang niet, dus bougies gecontrolleerd.
Hier liep ik weer tegen een probleem aan. Bougie 1, 2 en 4 zijn te licht, maar 3 gitzwart van het roet.
Ik zevenkleurenstrontschijtend naar de garage voor een compressiemeting. Dit was gelukkig helemaal goed, maar ik zit dus nog steeds met een zwarte bougie. Ik weet zeker dat het probleem er pas is sinds afgelopen weekend is, toen ik de carbs gereinigd heb.
Ontsteking is goed. Vonkt naar behoren.
Sproeiers 160 zijn er als het goed is vandaag.

Iemand een idee van wat ik fout heb gedaan?

Alvast bedankt -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: nappertje op do, 21 nov 2013, 10:56:43
cilinder 3 meer benzine als de rest, carburateurs goed in elkaar gezet?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 11:00:05
Naar mijn beste weten wel. Heb enkel de vlotterkamers en co schroeven eruit gehad.
Dat is naar mijn beste weten goed gegaan. Zaterdag nog maar eens longoperatie uitvoeren..
Moedeloosvan.nl
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op do, 21 nov 2013, 11:37:59
zijn ze allemaal synchroon gesteld  -klus-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 11:40:08
Ja, airflow is niet aangekomen, en co schroeven gelijk 2,5 slag uitgedraaid. Zo was het ook voor het schoonmaken, en toen was alles net te arm..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op do, 21 nov 2013, 11:47:33
zo toch nog is kijken of ze nog goed staan   want alle 4 de co schroeven  gelijk hebben staan is vrij apart  want ze zijn alle 4 uniek en  nooit helemaal gelijk aan elkaar 
 
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 11:54:39
Co regelen stationair.
Stationair is best!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op do, 21 nov 2013, 13:30:08
Tijdens/na reinigen carb's iets niet correct teruggemonteerd? -dunno-
Venturischuiven komen netjes omhoog?
Geen idee wat je allemaal los gehad hebt: dat weet je zelf 't beste => dat zou ik allemaal es controleren.

zo toch nog is kijken of ze nog goed staan   want alle 4 de co schroeven  gelijk hebben staan is vrij apart
want ze zijn alle 4 uniek en  nooit helemaal gelijk aan elkaar 
Hoe moet men die afstellen volgens jou?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 13:32:50
Ben ik ook benieuwd naar -thumbsup-
4 lamba's met 4 afr meters -dunno-

Zal zaterdag nog eens de boel los halen. Schuiven openen allemaal.
Misschien nog wel een idee om die slang weer op mijn airbox aan te sluiten?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op do, 21 nov 2013, 13:57:43
Slang/aansluiting tbv lucht van/naar venturischuiven zit bij mij nergens op aangesloten:
als je die aansluit op een airbox waar géén druk heerst, kan dat prima lijkt me, maar niet noodzakelijk.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 14:00:36
Slang hlemaal open? Ik sprak iemand van ten Kate raceteam (CBR600) en raadde me aan deze af te doppen.
Maar eens los haln -klus-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op do, 21 nov 2013, 17:51:24
sorry heren foutje van ikke  :) bedoelde niet de co   -gert- -gert-   maar uit je verhaal lees ik toch dat 3 cilinders te kort krijgen en eentje teveel  dan staan toch echt je carbs niet goed  maar zou toch echt nog is controleren of ze echt alle 4 synchroon staan   ik ben zelf terug gegaan naar webers want ik kreeg mijn motorcarbs  ook niet goed en was het zat  en webers waren voor mij makkelijker te stellen en te veranderen  :) :) :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op do, 21 nov 2013, 18:32:17
stroomt er niet eentje over ?
je motor loopt op 3 cylinders  ook tijdens eerste sxtart .zijn de bougies goed ? nou niet zeggen ze zijn nieuw . als een bougie valt in de winkel kan hij al stuk zijn .

synchroon stand toch nog eens controleren mbv doorstroom meters .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 19:23:10
Bougies zijn goed, die heb ik getest. Air flow klopt ook!
Heb wel het idee dat mijn hand onder de peut zit als ik onder de carbs kom.
Dus overstromen is een optie.
Waar zit dat m in? Waar kan ik dat vinden? Het is dus buiten de carb dat de benzine uit komt, niet in de venturi.
Wat mij trouwens ook opviel is als je vanuit stationair onder de kap goed gas geeft, je benzinedampen gewoon uit de kelken ziet schieten..? -dunno-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: nappertje op do, 21 nov 2013, 19:55:56
zet is hem dan is op contact zodat het elektrisch pompje loopt, dan komt het er dan zo uitlopen uit de overloop, zit waarschijnlijk de vlotter niet goed. of sluit niet af
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op do, 21 nov 2013, 21:43:12
Maar dan zou het toch ín de carb moeten lekken?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: nappertje op do, 21 nov 2013, 22:12:48
Zo goed ben ik niet thuis met die carburateurs maar vaak heb je ook een overloop naar buiten.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op vr, 22 nov 2013, 06:55:20
overloop zat bij mijn weten aan de remlucht sproeierkant .Maar meestal lekt hij dan via de hoofd sproeier .
buiten kant van de huizen nat kan ook op een lek rubbertje van de t stukken duiden van de brandstof aanvoer .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op vr, 22 nov 2013, 09:23:05
Je hebt ze natuurlijk niet nieuw verpakt na et openmaken/schoonmaken?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 22 nov 2013, 09:49:28
Wat bedoel je Ramon?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Dennis op vr, 22 nov 2013, 11:51:52
Ik denk dat hij vraagt of je nieuwe pakkingen hebt gebruikt?

Limburgers, het zijn soms net halve Belgen  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 22 nov 2013, 12:22:25
Nee, geen nieuwe pakkingen, maar dat kan ik best proberen. Al kan ik me het haast niet voorstellen. Was allemaal nog netjes -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op vr, 22 nov 2013, 12:28:31
eerst eens kijken of er geen pakking scheef zit. Of dat je naald niet goed aansluit.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op vr, 22 nov 2013, 21:50:23
Ik had laatst ook problemen met mn webers. Verdachte vlotternaalden en benzinedruk te hoog.

Kunnen jullie dit lezen  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 22 nov 2013, 21:52:36
Wat zou je aan vlotternaalden kunnen doen?
Nieuwe neem ik aan, maar CBR heeft van die dingen met membraan en al eraan..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op vr, 22 nov 2013, 22:06:15
Wat zou je aan vlotternaalden kunnen doen?
Nieuwe neem ik aan, maar CBR heeft van die dingen met membraan en al eraan..

Weet ik niet. Webers alles los te krijgen. Heb er voor de zekerheid nieuwe ingezet. Ultrasoon gereinigd. Nieuwepakkingen.
Misschien mensen hier je verder kunnen helpen. Ik weet niets van motorfietscarbs.
Ik weet wel iemand die er mee gereden heeft opt circuit. Die stelt ook mijn auto af.
Goed maar €€€
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op vr, 22 nov 2013, 22:36:13
een vlotternaald zit in je vlotterkamer .niet de gene die jij bedoeld ,dat is de hoofdnaald met venturi schijf die door het membaam bediend worden .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 23 nov 2013, 19:30:30
160er sproeier en nog wat stotteren bij 7000rpm .luchtrem zit dicht .Naar mijn gevoel per veer 3windingen wegknippen .het lijkt er op dat de naalden niet helemaal omhoog komen .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 23 nov 2013, 19:41:17
Je bedoelt van de veren van de vacuüm schuiven? Kan ik daar zomaar wat van weg knippen?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 23 nov 2013, 19:50:48
ja dat kan
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 23 nov 2013, 19:52:44
Wat doen die schuiven dan precies?
Heb ik nooit echt begrepen -thumbsup-
Gaskleppen, zit in elke carb, maar die schuiven zijn nieuw!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 23 nov 2013, 20:11:18
Die schuiven zorgen voor een constante onderdruk in je inlaat traject en tevens liften ze de hoofdnaald uit de sproeierbuis welke door zijn tapse vorm steeds een grotere opening geeft .Nu heb je al 160 sproeiers (wat al vrij groot is voor een 1.3 ) dus mijn bredenering is dan dat de hoofdnaald de opening niet vrij genoeg geeft .
vroeger loste ik dit eventueel op door m3 onderlegringen onder de naald te leggen zodat de naald wat verder omhoog kwam . echter is dit een foutieve oplossing wel kun je zo ook erachter komen of dit het euvel is .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op za, 23 nov 2013, 20:19:16
Dus eerst er onder. Probleem opgelost: ringetjes verwijderen en veertjes inkorten?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 23 nov 2013, 20:52:38
Exact . Te beginnen met 3 ringetjes per naald .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 23 nov 2013, 21:16:37
Stomme vraag stom antwoord..
Ringetjes komen in het gat van de vacuumschuif? Dat is toch vice versa aan veren inkorten?
Ringetjes erin is minder ruimte dus strakker,
Afknippen is korter dus slapper?
Iknietsnapt!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: nappertje op za, 23 nov 2013, 21:23:08
Ringetjes komen onder je gasnaald zodat deze hoger komt te liggen
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 24 nov 2013, 11:17:18
Deze jongen gaat m3 ringetjes regelen!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op zo, 24 nov 2013, 11:19:34
Heb je niet een bakje vol liggen in je schuur dan ....  :)

Succes Robert, als het straks allemaal lekker loopt ben je zo trots op jezelf  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 24 nov 2013, 11:24:14
Nee, M3 ringetjes moet ik wel echt ergens gaan kopen.
Maar dat mag de pret niet drukken!

Kan iemand mij ook vertellen wat de prestaties van een 1.3 GK met 296 als en bewerkte kop met keihins zou moeten gaan doen?
Ik ben nu nog redelijk ontevreden over het resultaat, ik verwacht best wel een raket, maar heb geen idee wat het uiteindelijk moet gaan worden. Voor hetzelfde geld ben ik nu maar aan het doorzoeken en kloten terwijl ik al op Max zit begrijp je -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 24 nov 2013, 11:28:00
Tja, is natuurlijk volledig koffiedik kijken, maar ik denk dat je ergens tussen de 90 en 105 Pk zult uitkomen?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op zo, 24 nov 2013, 11:47:47
Jij rijdt rond met een atv bak(g40 vrij lang ) ik reed met een 8p bak .
atmosferisch verleg je de toeren  .nu met een lange bak is het resultaat altijd wat minder als verwacht .
ik reed met een gk onderblok ,bewerkte mh kop (hydrau) ,3f nokkenas(219) ,cbr900 rr uit 2000 carbuarateurs , spaghety spruitstuk 4-2-1  met eigenbouw 50mm uitlaat en aangepaste gk ontsteking  .
hierop deed ik een 96,3 pk bij 6500rpm (toerenbegrenzer op 6800) en een koppelvlakke van 2200 rpm tot 6100 rpm .
met jouw setup zou dus een 110 mogelijk moeten zijn . de truuk is echter om het vermogen goed naar de wielen te krijgen .hiervoor geldt dus dat hoe langer de bak wordt in overbrengingen ,hoe lager het koppel op de wielen wordt. te kort en je kunt niet optimaal gebruik maken van je beschikbare koppel in je versnelling . te lang en je verbruikt koppel . de gangbare bakken zijn eigenlijk . 8p en ahd (ahd is gelijk aan g40 maar met korter eind overbrenging )
Tunen en opvoeren is een spel van techniek wat je met gevoel en berekening goed kunt bepalen .
om je bak te sparen ivm koppel wat door je bak heen gaat kun je ook kleinere wiel omtrek nemen (165/55-13 of 175/50-13 ). dit geeft 2 voordelen meer koppel op je wielen en grotere remvertraging tot dat wat je grip van banden toelaat .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 24 nov 2013, 12:57:29
Ik had voor de g40 bak gekozen voor 2 voorname redenen.
Namelijk lage toeren op snelwegtempo, dus lager verbruik, en langere versnellingen, wat dus een schakelmoment zal schelen.
Ik zal dus toch naar een kortere bak met lange 5e moeten gaan zoeken..
Wat is beter in dat geval?
4 of 5 schakels?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Merijn op zo, 24 nov 2013, 13:48:43
Ik heb nog een AHD bak liggen, zat eerst onder de Derby. Mocht je die willen proberen is er vast wel wat te regelen..
Gewisseld voor een 8P omdat ik de 5 te 'kort' vond, wat dus voor hoge toeren op snelwegtempo zorgde. Met 175/50/13 zat ik voor een gangetje tussen 100 - 120 al zeker richting 4000 rpm. (Tussen) sprintjes waren wel geniaal..  :)
De 8P zorgt nu voor een wat relaxtere rit op de snelweg, terwijl er nog steeds leuke sprintjes mogelijk zijn, al heb ik die nog niet heel veel geprobeerd.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Vincent op zo, 24 nov 2013, 13:56:13
Ik heb ook AHD onder de coupé. Mijn blok is een beetje aangepast met 3F stok, bewerkte inlaat en bewerkte kop. Het rijd allemaal wel lekker met best veel vermogen bij tussensprintjes, alleen als je wil gaan voor laag toerental bij 80-100km/h en daardoor gunstig brandstofverbruik, zou ik een AHD bak afraden
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 24 nov 2013, 15:14:02
Maar er is dus geen bak met korte overbrengingen, en enkel een lange 5e?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Merijn op zo, 24 nov 2013, 15:37:44
Mijn informatie was dat de 8P ook relatief korte overbrengingen had op de eerste versnellingen en een wat langere eindoverbrenging in de 5. En daardoor het beste van de AHD en G40 bak combineert.
Met de uitleg van Serge hierboven twijfel ik even of dat beeld helemaal correct is, maar persoonlijk bevalt het me t.o.v. de AHD erg goed.  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 24 nov 2013, 15:43:20
Sowieso gaat bij mij na de winter 165/45/R15 rollen, dus ik kan misschien alsnog wel een kortere bak installeren?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op zo, 24 nov 2013, 19:27:15
de ahd heeft 5 gelijke stappen in de versnellingen (gelijke toeren terugval bij schakelen ).De 8p heeft 1 en 2 gelijke stappen 3en 4 iets langer en de 5 nog iets langer .
met 13 inch en 175 /50-13 is op de 1.4zoals bij merijn de 8p de goede keuze (teller liep bij mij over de 200 met 7000rpm 9280 stok op een 1.4 setup zoals bij merijn )
op een 1.3 is een ahd me de bandenkeus van robert perfect . de motor moet zo lopen dat hij op max koppel op 12okm/h loopt ongeveer , dan is de mototr het zuinigste omdat hij dan de ideale vullingsgraad heeft en het minste hoeft te werken .
op plateau zolen ga je ook niet harder lopen ........
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Dennis op ma, 25 nov 2013, 10:00:21
Misschien is 8N nog een leuke optie, zit tussen AHD en 8P in.
Is geleverd voor Golf 2 met 1.3NZ (en misschien wel andere).
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op ma, 25 nov 2013, 19:46:31
GWU is ook een fijne
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 25 nov 2013, 19:47:33
Ook van een golf?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op ma, 25 nov 2013, 19:50:33
nee 6n
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 25 nov 2013, 20:07:45
Ik vind het allemaal maar moeilijk -gert-
Er is zo veel.. En ik ben nog zo ver van een "snel" blok (mucho pesos+ bergen stress= uiteindelijk snel).
Ben benieuwd wanneer ik tevreden achter t stuur plaats neem.. -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op ma, 25 nov 2013, 20:08:26
correctie op me zelf moet cwu zijn ipv gwu . deze zitten bij een 6n aan een aee vast
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op ma, 25 nov 2013, 20:56:06
correctie op me zelf moet cwu zijn ipv gwu . deze zitten bij een 6n aan een aee vast
Was net een 't tikken, CWU is geleverd achter de 6N 1.3 ADX (alleen eerste modeljaar)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op ma, 25 nov 2013, 22:31:55
Dat je zoveel stress hebt van dat blokje.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 26 nov 2013, 07:02:41
Er is veel geld in gegaan, veel meer dan bedoeld, en véél meer tijd.
En elke keer is het twee stappen vooruit, 1 stap terug.
Het is écht veel meer dan ik had verwacht.
En voor het resultaat had ik het vooralsnog nooit hoeven doen.
Dat is wel enorm frustrerend!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op di, 26 nov 2013, 07:37:12
Tunen kost nou eenmaal tijd & geld.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: EMP op di, 26 nov 2013, 07:55:03
ik begrijp je frustratie  -thumbsup-
ik hoop trouwens voor je dat dit niet je daily is  -hug-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Yukio Langenberg op di, 26 nov 2013, 08:58:47
Je moet eenmaal een beetje geduld hebben bij verbouwen. Als het stress oplevert kun je beter even gaan zitten en een bakkie  -koffiedrinken- doen. Met stress maak je eerder fouten en dat wil je nou net niet  -thumbsup-.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 26 nov 2013, 08:59:26
Jawel.. -gert-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: EMP op di, 26 nov 2013, 09:24:14
brrr succes dan  -thumbsup- hoop dat het snel opgelost is voor je  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op di, 26 nov 2013, 10:30:10
Ter ondersteuning, en niet ter ontmoediging: ik heb er ook lang over gedaan om alleen al de carbs lekker aan het lopen te krijgen. (Dat het brandstofpomp gerelateerd was kwam ik soms pas later achter omdat ik dat dan weer over het hoofd zag)

Dus soms gewoon weer even terug naar de basis. Lijstje "hoe af te stellen" er bij en weer gaan.

Misschien een tip om alles in kleinere stappen te doen.  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 26 nov 2013, 11:48:50
Ik haal hier een hoop support vandaan, dat is wel ideaal, maar geduld heb je of heb je niet he..

En stapjes probeer ik ook te doen, maar is wel lastig als alles van mekaar af hangt!
Ach, loopt ook wel los. Denk dat het meer ongeduld is dan echt stress.. -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op di, 26 nov 2013, 11:58:48
Ongeduld: spijker op de kop!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op di, 26 nov 2013, 23:55:27
Het is nooit prettig om met tijd te werken. Je daily heb je steeds weer nodig.
Ik heb ervoor gekozen om mn project van d straat te houden -gert-.
Ik.weer iemand die heeft een proefstand gemaakt om eerst alles te laten lopen en testen voordat er mee gereden wordt.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 27 nov 2013, 00:52:37
Ik zit te denken om tussen kerst en oud en nieuw maar eens een testbank op te zoeken. Ik begrijp dat het hier pas echt goed gaat komen..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op wo, 27 nov 2013, 09:54:28
Om het echt goed te krijgen wel. Afstelle  en opmde bank sproeiers wisseln. Of iemand met ongeveer dezelfd setup die het goed heeft lopen. Rollenbak kost vaak veel geld. Was mijn ervaring :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op wo, 27 nov 2013, 10:10:49
Op straat met een mengselmeter kun je toch aardig wat bereiken:
bij m'n huidige blok zijn er op de rollenbank geen andere sproeiers ingegaan.
Dat was wellicht meer toeval dan wijsheid hoor, maar een goed draaiend blokje mot toch op z'n minst mogelijk zijn.
(de stap van goed naar perfekt draaiend zou dan op rollenbank kunnen gebeuren, zo zie ik 't)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 27 nov 2013, 10:17:31
Is ook zo Sjon!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op wo, 27 nov 2013, 14:18:40
Op straat met een mengselmeter kun je toch aardig wat bereiken:
bij m'n huidige blok zijn er op de rollenbank geen andere sproeiers ingegaan.
Dat was wellicht meer toeval dan wijsheid hoor, maar een goed draaiend blokje mot toch op z'n minst mogelijk zijn.
(de stap van goed naar perfekt draaiend zou dan op rollenbank kunnen gebeuren, zo zie ik 't)

Ik ook  -thumbsup-
De vraag  is wat wil je
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op wo, 27 nov 2013, 17:25:20
Tovami in Goes . daar zit je goed .Tenminste als je tegen een zeeuw kan die je de oren van kop lult ,maar een kennis in huis heeft van hier tot tokio .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 30 nov 2013, 10:18:51
Zo, zijn we weer! Net de 3 M3 ringetjes onder de gasnaalden gedaan, en die gaan er direct weer uit. Hoge toeren blijft ie tussen 5500 en 7000 rpm inhouden, maar loopt wel wat beter, enkel lage toeren is ronduit kut! Onder de 3000 rpm is er niet mee te accelereren, dus ook niet voorzichtig. Stotteren aan 1 stuk door! Pas boven de 3000 rpm wil ie netjes gaan draaien.
en ik heb het gevoel (kan bullshit zijn) dat ie koud beter loopt..?

Wederom zucht...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sander Beer op za, 30 nov 2013, 11:27:03
als hij koud beter loopt dan staat ie te rijk afgestelt
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op za, 30 nov 2013, 14:06:01
Hoe is de brandstoftoevoer geregeld?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 30 nov 2013, 14:35:48
en nu alle ringetjes er uit ?ook de fabrieks ring .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 30 nov 2013, 14:55:16
Fabrieksring moet ik volgend weekend maar ff proberen.
Kon merken dat de auto met de ringen ertussen op hoge toeren wat beter leek te lopen, maar onder de 3000rpm was helemaal kut!
Brandstof toevoer is facet red top, samen met een brandstofdrukregelaar op 0,15 bar..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sander Beer op za, 30 nov 2013, 16:18:43
ik snap eigenlijk nooit waarom iedereen bijna op die manier de benzine toevoer regelt
heb met de motorfiets benzinepomp nooit problemen gehad
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 30 nov 2013, 16:20:09
CBR600 heeft geen pomp, enkel valstroom..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sander Beer op za, 30 nov 2013, 16:25:34
heb er 1 van een kawa zx6r met cbr 900 carbs en werkte perfect, geen retour nodig
geen druk die je moet instellen ik zie eigenlijk alleen maar nadelen als je het met een andere pomp doet
ook met problemen zoeken , minder dingen die defect kunnen gaan en moet nakijken
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op za, 30 nov 2013, 16:38:44
Mijn gedachte:
-auto af-fabriek carb? => motorfietsbrandstofpompje en klaar
-auto af-fabriek injectie? => injectiepompen lekker hun ding laten doen,
aftakking naar carb's met drukregelaar ertussen en klaar.
Maar goed, we dwalen af: zo te lezen heeft Robert de peuttoevoer op orde -thumbsup-
Voor de rest snap ik ook niet waarom dat blokje niet wil..... -dunno-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 30 nov 2013, 17:25:30
Ik heb voor facet red top gekozen omdat dit geen motor pomp is. Deze werkt met een membraan en 2 magneten.
Berebetrouwbaar, en doeltreffend.
Brandstofdrukregelaar is een ouderwetse, geen Autostyle dingetje van 20 euro.
Deze heb ik zelf met een doorzichtige slang afgesteld, dus exact op de goede druk!
Hier zit het probleem niet in..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 30 nov 2013, 18:01:21
veren zijn te straf schuiven komen niet genoeg omhoog ,hierdoor onderin en middengebied rijk-ok bovenin te arm .door de naalden hoger te zetten , verleg je het mengsel gebeuren tov de schuiven .nu was hij onderin veel te rijk en bovenin bijna goed .
de veren dus wat inkorten en terug naar de 150 sproeiers .
na deze stap is het tovamitijd om je zelf een hoop rust te geven .Ruud Freriks heeft een bult aan kennis in huis en de juiste onderdelen voor het grijpen .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 30 nov 2013, 18:02:54
Robert heeft zijn brandstof toevoer perfect in orde. Het is nu echter een kwestie van goed afstellen .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op za, 07 dec 2013, 11:08:21
en hoe gaat het met je blokje   is het gelukt  -sturen- -sturen- -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 07 dec 2013, 13:16:05
er zit progressie in  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 07 dec 2013, 13:19:23
We zijn wel weer een stapje verder.
Veren zijn 2,5cm ingekort, stuk beter maar nog niet helemaal. Ik ga zo nog een keer de veren inkorten.

Wel heb ik mijn verhaal kunnen bevestigen dat er 2 vd 4 membranen gemarkeerd zijn met een blauwe stip. Deze had ik in eerste instantie vanaf grill gezien in de 2 linkse zitten. Maar ik bleef maar rare bougiekleuren hebben. (Zie foto hieronder)
Nu heb ik ze in de 2 buitenste carbs gehanden, eens zien of dat invloed heeft.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op za, 07 dec 2013, 13:24:46
Brandstoftoevoer zal wel oke zijn als serge t zegt. Maar ik heb met die rsd pomp ook al eens geklooi gehad. Een seizoen gedraait in mn raceauto en kapot. Pierburgje erin en werkt super!!!1
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 07 dec 2013, 13:31:25
Piereburg met restrictieretour?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op za, 07 dec 2013, 14:30:41
Als het goed loopt stuur ik je wat leuks  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op za, 07 dec 2013, 18:44:51
Als het goed loopt stuur ik je wat leuks  -thumbsup-
Heb hier wel wat staan wat goed loopt: zal ik m'n adres doorgeven?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op za, 07 dec 2013, 18:48:16
@Sjon.. :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 07 dec 2013, 19:00:07
Ik ga vanavond even wat YouTube genot plaatsen, en PB je meteen mijn adres -naughty- -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op za, 07 dec 2013, 19:05:44
Dus het gaat goed!  -naughty-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op za, 07 dec 2013, 19:36:41
Nope. Gewoon direct op de webers
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op za, 07 dec 2013, 19:44:22
Heb hier wel wat staan wat goed loopt: zal ik m'n adres doorgeven?
Ach Sjon, jij hebt al doorzettingsvermogen getoond. Jij hebt geen stimulans meer nodig, toch?
Anders: PM je adres, krijg je ook wat leuks  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op za, 07 dec 2013, 20:04:40
Jij hebt geen stimulans meer nodig, toch?
Nee, alleen en beetje tijd zou wel prettig zijn.

Nope. Gewoon direct op de webers
Webers zijn qua brandstoftoevoer NIET vergelijkbaar met motorfietscarb's
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 07 dec 2013, 22:57:27
qua carburateurs heb ik wel merendeel gereden afgesteld en gehad .
motorfiets carburateurs genieten mijn voorkeur .eenmaal goed afgesteld is er geen betere .
Robert had de pech dat ze te straffe veren hadden . direct roepen dat iets rot is en zeggen dat er webers op moeten is niet de weg naar de oplossing . Robert is er voor gegaan en heeft gevonden  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op za, 07 dec 2013, 23:17:28
Mooi gezegt Serge  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 07 dec 2013, 23:27:27
Nou!! Emotionaal momentje -uitlachen-
Maarre ik doe ff mijn adres.
Enne die versnellingsbak is echt kut.
Ik ben best lang aan het trekken voor ik over de 200 ga -naughty-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Raymon op za, 07 dec 2013, 23:36:31
Trekken in de zin van  -wanker-  -naughty-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op zo, 08 dec 2013, 00:08:17
qua carburateurs heb ik wel merendeel gereden afgesteld en gehad .
motorfiets carburateurs genieten mijn voorkeur .eenmaal goed afgesteld is er geen betere .
Robert had de pech dat ze te straffe veren hadden . direct roepen dat iets rot is en zeggen dat er webers op moeten is niet de weg naar de oplossing . Robert is er voor gegaan en heeft gevonden  -thumbsup-
ik zeg niet dat er webers op moeten.......maar bij mij wel!

Ik gaf aan dat mijn pierburg direct op de webers staat. Geen retour en geen drukregelaar.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 08 dec 2013, 01:07:57
http://youtu.be/ZfCK2NbMR9o
http://youtu.be/FVOuzDshwJM
http://youtu.be/UBgbVssw_Cc

Bij deze zoals beloofd aan Steilheck!

We zijn nog verre van daar, maar we zijn wel hard onderweg -naughty- -naughty- -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 08 dec 2013, 01:43:30
Hoop dat je het niet erg vind dat anderen ook meegenieten?! -naughty-  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: nappertje op zo, 08 dec 2013, 03:22:48
8p heb  ik wel liggen voor je
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op zo, 08 dec 2013, 10:02:53
 -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup- -sturen- -sturen- -sturen- -sturen- -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 08 dec 2013, 14:02:40
Wat heeft die bak gelopen??
Wat is de staat ervan?
Past zo op het blok??
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 08 dec 2013, 14:03:46
En GG, ik post ze hier voor jullie, ik heb ze zelf opgenomen, dus loop de hele dag al te giegelen -naughty-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 08 dec 2013, 14:08:21
Ik heb dit weekend een middendempervervanger gekregen van een collega.
Gaat dit echt veel verschil maken in het uitlaatgeluid?
Wil namelijk graag dat ie iets meer gaat rommelen, maar niet veel meer herrie gaat maken...
Misschien met de kerst maar eens richting Goes koetsen...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op zo, 08 dec 2013, 18:24:58
Ik had ook graag die grijns op je bakkes willen zie bij de eerste keer doortrekken tot 7k toeren  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 08 dec 2013, 18:29:22
 -naughty-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op zo, 08 dec 2013, 19:06:03
Ik had ook graag die grijns op je bakkes willen zie bij de eerste keer doortrekken tot 7k toeren  :)
Wij weten zelf wel hoe leuk dat is. :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op ma, 09 dec 2013, 10:07:28
 withstupid

Niks mooiers dan 2k stug doorgaan tot voorbij het rode gebied  :P
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 07:19:16
Ff weer een klein prutsvraagje..
Viel me op dat bij stationair draaien er soms een cilinder "puft".
Voornamelijk bij koude motor zullen jullie weten dat een wilder blokje wat onregelmatig draait,
en wat je dan hoort is af en toe een korte "PFFFF" tussen de "RRR RRR RRR RRR" door.
Eniewan?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op za, 14 dec 2013, 10:17:42
Een filmpje zegt meer dan 1000 woorden. :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 10:21:13
Ik ga hopen dat ik het straks ff kan filmen inderdaad  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Yukio Langenberg op za, 14 dec 2013, 12:18:52
Wanneer kom je richting Goes voor wat Tovami bij je nasi?

 :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 12:25:18
Ik hoop januari...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op za, 14 dec 2013, 12:55:32
Is een sproeier die benzine afblaast de motorruimte in.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 14:59:52
Een sproeier die benzine afblaast de motor in???
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op za, 14 dec 2013, 15:07:42
Motorruimte, oftewel de buitenlucht.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 15:12:17
Oke, maar je hoort het voornamelijk in de uitlaat, en je kan het ook zien aan de waterdamp die eruit komt 's ochtends, dan blaast ie ff een ringetje -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 15:58:10
http://youtu.be/aA-WgLMmooA
Alle-hop!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 14 dec 2013, 21:29:45
dat is meestal lek benzine in het inlaat traject welke door pulsen uit de sproeiers wordt getrokken en niet alles gelijkmatig verbruikt wordt dankzij de scherpe nokkenas . hierdoor ontstaat het niet rond lopen van de motor wat je nu hoort . is niks ernstig .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 14 dec 2013, 23:03:27
Mooi, -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 30 dec 2013, 20:00:54
Zo, wastie weer!
Laatste tijd niet heel veel gedaan aan de Polo.
Wat prutsafsteldingetjes, maar mocht niet meer zo baten.
Ik blijf met een verschil in stationair houden bij koud en warm.
Ook blijft het ff haperen tussen 6000&7000rpm.
En de bougiekleuren blijven verschillen.

Ik hoop nog steeds hier een oplossing voor te vinden, voordat ik naar Tovami ga half januari, ik wil de auto graag zo klaar mogelijk daar krijgen. (ja, ook ik heb geen bak geld over -thumbsup-)

Allemaal in ieder geval goeie jaarswisseling!
(En als je een idee hebt, ZEG HET!!!)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op ma, 30 dec 2013, 20:03:54
Ik denk dat een bezoekje na Tovami je blokje gewoon goed loopt.
Je kan nu wel een hoop gaan veranderen maar of het er dan beter op wordt  -dunno-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 30 dec 2013, 20:16:41
Ben ik ook wel met je eens, maar ik ben zo bang dat de kosten zo enorm uit de pan gaan reizen..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op ma, 30 dec 2013, 20:32:36
Als je er alles wil uithalen dan kom je snel bij specialisten terecht. Of je moet al mensen weten die je helpen met hobbyen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Yukio Langenberg op ma, 30 dec 2013, 21:28:57
Maximaal gaat Ruud je 300€ kosten. Ga je van deze kostenpost uit kan het alleen maar meevallen lijkt mij  -dunno-

Zoiezo heeft die man wel fingerspitzengefuhl  als ik zo alle verhalen mag lezen  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 30 dec 2013, 22:15:28
300 is te overzien, maar is het max 300 en gegarandeerd goed, of 300 en dan wordt er verder gepraat?

Weet het niet, ben gewoon al een paar keer teveel op me bek gegaan met dit soort dingen..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op di, 31 dec 2013, 06:59:11
Sjon heeft ervaaring met Tovami.
Hij zal je wel verder kunnen helpen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op di, 31 dec 2013, 09:19:38
Die max 300 is alleen voor 't afstellen?
Dan zal 't uitgangspunt een goed draaiende motor zijn, lijkt me zo.
Persoonlijk zou ik dat sowieso willen, ik bedoel: stel dat er ergens toch iets fout
zit in de motor oid, dan zal 't afstellen mogelijk niet perfekt lukken
en als Tovami dan mot gaan zoeken, kunnen de kosten nog welles oplopen.
Of terug naar huis, alsnog oplossen en weer de reis naar Zeeland maken.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 31 dec 2013, 09:27:33
*Sjon is spijker op kop slanende*
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op di, 31 dec 2013, 09:28:47
Blijft raar dat ie nog niet goed wil lopen.
Dat ie nog niet goed doortrekt kan gevalletje afstelling zijn,
maar dat de bougies verschillen, lijkt mij niet goed.
En der dokter heeft er ook al naar gekeken (Serge heeft ook aardig 'fingerspitzengefuhl'):
als hij er al niet uitkomt, kan ik je waarschijnlijk ook niet verder helpen.
Wellicht ander setje carb's proberen? Setje van een Cbr600 ligt hier te wachten op een
ontmoeting met een Fiat 127, maar kan nog wel ff duren voor ik eraan toekom:
is werkend uit me classic'je gekomen en afgelopen jaar nog getest in de
durex steilheck van Mike => mag je vanuit gaan dat die oke zijn
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 31 dec 2013, 10:04:52
Wat voor blokje hebben ze op geprutteld?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op di, 31 dec 2013, 10:26:54
Bij mij op een 1.3 hydro bewerkt en 268 nok,
maar hoofdsproeiers had ik teruggeboord voor Mike (standaard sleeptuimelaar),
geen idee wat 't nu is, maar iig te klein
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 31 dec 2013, 15:34:26
Lastig...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op di, 31 dec 2013, 15:50:20
Die er bij mij opzitten werken goed, alleen voor mij te grote sproeiers. Je mag ze wel een keer proberen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op di, 31 dec 2013, 16:55:12
Moet idd maar eens andere set installeren misschien!
Zal de beste man van tovami vd week eerst eens bellen of hij hier een klinkklare oplossing voor weet, en anders maar eens setje ruilen!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op di, 31 dec 2013, 19:44:36
Even voor de goeie orde: mijn aanbod betreft tijdelijk lenen, niet ruilen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op di, 31 dec 2013, 20:48:45
bij mijn weten is jan toendertijd met het afstellen (sproeiers en rattaplan  inclusief rollen en denk ik een uurtje of 3 werk) een 350 euro kwijt .
Ruud kent deze carburateurs beter dan wie dan ook .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op di, 31 dec 2013, 21:54:53
Ik zou denk ik de gok wagen om eerst na Tovami te gaan voordat je andere Carbs koopt.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 01 jan 2014, 00:48:37
Denk het ook, hoop dat die ?Ruud? bekwaam genoeg is om mij snel te kunnen zeggen dat het met deze carbs wel of niet gaat lukken..
Zal wel loslopen... -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op wo, 01 jan 2014, 07:06:03
De motortuner waar ik altijd kom stelt mijn blok, ontsteking, sproeiers en motor af .....laatst voor 250..
Daar heb ik een ritje bottrop voor gemaakt. Maar wel met super resultaat. Voor dit soort zaken moet je bij mensen wezen die er echt goed in zijn. Ik kan het tel.nr van hem geven? Hij heeft zelf ook een tijd met motorfietscarbs wedstrijden gereden. Heeft jaren in de sprint1300 gereden en altijd ind etop3. Hij doet hier allerlei aanpassingen aan zodat je meer resultaat krijgt. Wat dat kost weet ik niet. Zou je eens moeten bellen. Hij maakt vanalles. Bakken, spaghettis, last koppen om enz enz.

Wat jou auto betreft......raar dat de bougies zo verschillen. Was dit ook met de gewone cab?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 01 jan 2014, 11:40:00
Die man weet op Polo-gebied sowieso van de hoed en de rand, en ook nog het naadje van de kous! Hij heeft ook zijn eigen draaibank waar hij tuningswerk op doet (afdraaien zuigers, kopoptimalisatie, maar ook het zelf fabriceren van onderstel-items als dreieckslenckers, geoptimaliseerd door praktijkkennis, want eigen typ86(c)-renstal.
Tovami heeft een goede baam, maar mijn buurman heeft na jaren trouwe klant te zijn geweest ook wel mindere ervaringen en is dus gewisseld van huistuner voor zijn TVR's.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 01 jan 2014, 12:37:42
Ramon! Ik ben heel benieuwd naar diegene. Ik kan altijd eens contact leggen met de beste man en kijken wat zijn idee hierbij is! -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op wo, 01 jan 2014, 15:53:35
Sjon same here, lenen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op wo, 01 jan 2014, 16:07:22
Wat gerrit zegt. Hij maakt allles. Heeft achter zij  huis een aantal oude garages met daar eigenlijk alles om en motor te bewerken...
Maar goed ook hij is niet goedkoop. Ik zal hier niet posten wat een blokje kost :)

Hij is wel niet zo van het ouwehoeren. Brengen, prijs afspreken en maken. Ik ga zondag naar hem toe.
Ik kan eens vragen of hij nog motorfiets carbs doet?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 01 jan 2014, 16:23:32
Tsjah, vragen is gratis he.. -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op wo, 01 jan 2014, 16:48:50
Voor mij wel :)
Hij heeft mede ervoor gezorgt dat ik derde in het kampioenschap ben geworden.
Die man heeft er wel verstand van.
Ik vraag zondag eens of hij motorcarbs doet en of ie tijd heeft. Hij moet voor ons twee motoren maken. Afstellen, inrijden enz.
Kan eens vragen. Vaste klanten gaan voor -nana-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 01 jan 2014, 16:55:02
Ja ja, geloof ik -nana-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op wo, 01 jan 2014, 19:21:44
Ja ja, geloof ik -nana-

Jaja zeker......Weet je over wat voor vermogen hij get daar heeft....om je even lekker te maken. 145-150pk en er zou nog meer uit te halen zijn.
Ik moet zn nr even aan mn vader vragen en dan app ik je.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op zo, 05 jan 2014, 21:57:56
Robert

Ik heb vandaag even nagevraagd. Je kunt gerust even contact met hem opnemen om het afstellen te bespreken. Hij vond het in ieder geval prima. Mocht je het nummer nodig hebben dan hoor ik t wel via whatsapp
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 05 jan 2014, 22:14:01
Ik heb de 25e een afspraak bij Tovami, waarbij ik nadrukkelijk aan heb gegeven  wat de stand van zaken is, en waar mij voor gegarandeerd is dit goed te krijgen voor een afgesproken maximum bedrag. Dus hier vertrouw ik wel op, mocht dit uiteindelijk toch tegenvallen hoor je direct van me Ramon!  -thumbsup- thanks!!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op zo, 05 jan 2014, 22:46:50
Jow -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op ma, 06 jan 2014, 10:27:18
Spannend Robert, maar wel leuk. Natuurlijk verwachten we foto's en filmpjes  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 06 jan 2014, 11:18:15
Vanzelfsprekend! -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op ma, 06 jan 2014, 17:44:55
En wat de oorzaak is van het nog niet lekker lopen van het blokje. :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 06 jan 2014, 18:05:23
Idem!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op ma, 06 jan 2014, 21:34:16
wihr sint gespannt . -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 08 jan 2014, 01:18:26
Even om terug te komen op het versnellingsbak dingetje, bakcode GU.. Isdawa????
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mk1-madness op wo, 08 jan 2014, 10:28:32
Korte 4 bak als ik me niet vergis...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op vr, 10 jan 2014, 06:49:47
gu zit standaard achter de gk .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 10 jan 2014, 08:12:40
Oke! Heb ik vorig jaar weg gedaan dus. Dan ga ik maar ff verder zoeken.. Eerst tovami maar eens!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op vr, 10 jan 2014, 09:43:29
*zoemer*
GU zit achter de Polo 2 1.0 : niet lang dus
(maar ook niet kort: genoeg 4-bakjes die korter zijn => denk aan Polo 1)
GK was geleverd met bakcode GX: das een lange (voor een 4-bak althans)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 10 jan 2014, 09:44:57
 :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op vr, 10 jan 2014, 19:34:12
kijk das mooi om te weten .  -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 12 jan 2014, 12:25:37
Zo, het onmogelijke is gister gebeurt. Bij stationair bij het stoplicht is de boel in de soep gedraaid.
Ga straks meteen de kop loshalen, maar heb hier een slecht gevoel bij...
Ik ben bang dat het voorlopig even einde GT is... -boehoe-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op zo, 12 jan 2014, 13:56:01
s6 hoop dat het meevalt
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 12 jan 2014, 19:15:59
Goed, daar gaan we.
Ik reed weg van huis, en bij het eerste stoplicht bleef kort het gas hangen. Tot ik het een keer dieper in trapte, rn het gerammel begon. Dit bleek achteraf een schroefje te zijn wat dus klemde tussen de vlinderklep, en daarna het blok in gezogen werd.. Schroefje waarmee het luchtfilterhuis aan de carbs zit is los getrild (6 totaal bleek achteraf -gert-), en de kelk in gezogen. Deze is bij stationair draaien het blok in gegaan een heeft op onverklaarbare wijze de klep weten te missen, dus is direct door de opening tussen kop en zuiger gekomen. Hij heeft nog geen 1,5 seconde stationair gedraaid, dus schade is wat mij betreft mee gevallen.
Schroefje moest ik uit de zuiger peuteren, maar kleppen zijn niet krom, en seals zowel klep als kop ongeraakt.
Ik ben van mening dat dit geen gevolgen moet hebben voor het blok, en dat ik donderdag als ik een lang weekend vrij heb de kop en zuiger ga ontdoen van scherpe stukken, en de boel gewoon weer op bouw en start..
Ik zou niet weten wat ik anders moet doen, aangezien de schade sowieso redelijk mee valt, en de kosten voor de nieuwe zuiger en werkzaamheden zo enorm gaan worden dat me dit niet interessant meer is.
Dus mijn idee is de boel weer schoon en netjes opbouwen, van begin af aan overnieuw afstellen, zowel ontsteking als nokkenas, speling etc, en gewoon maar starten, normaal warm rijden, en dan uit proberen. De 9000rpm die ik afgelopen tijd heb gereden zal ik wel op mijn buik kunnen schrijven, maar 6500rpm moet kunnen. De kans is 50/50 dat het goed gaat.
Ben benieuwd wat jullie idee hierbij is!

(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/28/ki3i.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/534/9ik0.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/28/ki3i.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/31/63xs.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/542/hz3z.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/844/l6ls.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/59/dg0x.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/689/sueb.jpg)
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/706/61ce.jpg)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 12 jan 2014, 19:26:23
Bijna ongelooflijk als dat plekje op de zuiger de enige getuigenis blijkt te zijn. Je voorgestelde aanpak zou ik ook gokken, is je enige optie, lijkt me?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op zo, 12 jan 2014, 19:32:25
kop en zuigers lijken aardige beschadigingen te hebben, zie veel plekken. Sowieso kop laten vlakken. Zuiger eigenlijk ook. Jij wilt een stuknel blok, dan gaan dat soort beschadigingen problemen opleveren. Als je er met je nagel achter blijft hangen, is de beschadiging eigelijk te groot.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 12 jan 2014, 20:07:42
Begrijp dat de plekken natuurlijk vlak gemaakt moeten worden, maar er is nergens materiaal weg geslagen, enkel ingedrukt. Kop vlakken heeft geen zin, die is niet krom, alu is zacht genoeg om in te drukken zonder te vervormen.
Ik kan niet ff het onder blok eraf pielen en ff nieuw zuigertje erin ploppen? Kop is helemaal niet zorgwekkend, die heeft geen plekken op bewegende delen..
Ik weet t nog niet, je moet de financiële concequenties ook meerekenen.
Kapot is het toch al, dus waarom niet proberen te fiksen?
Onbalans ben ik niet zo bang voor, er is nogmaals geen materiaal weg..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 12 jan 2014, 20:15:37
Waarom dan überhaupt een nieuwe zuiger eigenlijk? -dunno-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op zo, 12 jan 2014, 20:19:37
s6 hoop dat het heel blijft  ben bang dat het met hogere toeren toch echt meer stuk gaat maar dat is een keuze die je zelf moet maken je hebt al genoeg ellende gehad hopen dat het heel blijft en dat het blijft draaien  -sturen- -sturen-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op zo, 12 jan 2014, 20:25:16
Men wil een snel blokje, hierdoor heb je hogere gasdrukken. Alles wordt gemaakt met bepaalde vormen voor een optimale gasstroming in de kamers. Met deze beschadigingen creër je bepaalde hotspots in je verbrandingsruimte. Plekken waar de verbranding anders gaat verlopen. Vaak zijn deze plekken heter. Die voor je klep kan bijvoorbeeld doorbranden richting klep. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk. Maar theoretisch gezien is het niet slim.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 12 jan 2014, 20:35:06
Weet je wat het is, stuk is het toch al. Ik ga gewoon rustig proberen. Motorswap en voor onderdelen verkopen kan altijd later nog..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op zo, 12 jan 2014, 20:39:16
beschadigingen afvlakken en scherpekanten weghalen .zuiger kan nog in alle richtingen bewegen in de cylinder ? dit vraag ik om zeker te weten of de zuiger niet dermate vervormd is dat de zuigerveer(compressieveer) vastgeklemd zit .

fabriekstolerantie is 5gram per draaiend onderdeel ,onbalans zou ik me geen zorgen om maken .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op zo, 12 jan 2014, 20:40:25
Kun je ook gewoon doen. Maar stel je verwachtingen wel bij, dit gaat nooit meer perfect lopen waarschijnlijk. Je moet alleen oppassen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 12 jan 2014, 20:43:34
Zuiger heeft nog dezelfde ruimte als de anderen. In alle 4 de richtingen, heb het gemeten met de voelermaat, en gecontroleerd op de andere zuigers..
Dus maar weer opbouwen..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op zo, 12 jan 2014, 20:54:56
Zou wel je kop laten vlakken. Kost de wereld niet en dan weet je zeker dat pasvlak tussen kop en blok mooi recht vlak is. Een van de butsen zit akelig dicht langs de rand. Kans op lekke koppakking.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op zo, 12 jan 2014, 20:56:58
Robert wat klote man!! Na al de energie die je erin gestoken hebt erg jammer.
Ik let bij mijn raceauto altijd op losse zaken bij riem en carb, Alles met locktite. En altijd een filter geheel over de kelken. Dit is echt zuur man.

Maar een ding he. je zegt negen duizend toeren. Weet je wel hoeveel dat is voor standaard zuigers en drijfstangen. Wij laten dit allemaal aanpassen. Als je hoge toeren gaat rijden gaat dit stuk. Ik weet niet of het verstandig is om je motor weer zo op te bouwen? zou ik niet durven zeggen.

We hebben het er al eens eerder over gehad....kun je geen goedkoop daily ding nemen en de polo zonder tijdsdruk weer goed maken?

succes....blijf hier meelezen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 12 jan 2014, 21:03:59
9000 deed ik sporadisch, gewoon omdat het zo ubergeil klinkt, maar daar ga ik nu van af zien. Gewoon weer oude toerentallen aanhouden moet goed gaan..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op ma, 13 jan 2014, 06:46:16
Ah ok.
ik zit meestal.op 8-8,5duizend.

isde rand van de kleppen of de ziting niet beschadigd?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 13 jan 2014, 06:58:12
Nee, die zijn allebei gespaard. 1 kleine afdruk er vlakbij, maar is niet van het tussen de klep zitten. Kleppen lopen vrij, en met digitale schuifmaat erop rondgedraaid, maar zijn recht.

Wil Serge eigenlijk vragen of er alsnog een toerenbegrenzer op te bouwen is..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op ma, 13 jan 2014, 08:01:15
Op MH ontsteking zoals jij hebt: nee. Die rekent niet. Geeft alleen pulsjes door.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 13 jan 2014, 08:31:50
En universeel/extern?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op ma, 13 jan 2014, 08:48:31
GK ontsteking weer terug en voila: toerenbegrenzer
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 13 jan 2014, 08:52:41
Enkel heb ik geen vacuüm vervroeging meer...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op ma, 13 jan 2014, 09:56:56
Dat schijnt geen probleem te zijn.
Blokje welk ik voor ogen heb (overleg met Serge gehad) heeft ook GK ontsteking zonder onderdruk vervroeging.

Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op ma, 13 jan 2014, 14:54:43
Robbert niet om betweterig te zijn, maar heb hier op de testafdeling van de DAF jou foto's laten zien. Hier krijg je ook het advies om je kop te laten vlakken en je zuiger te vervangen. Om wat ik gisteren al zei, je creëert zwakke plekken in je blok die grotere gevolgschade kunnen veroorzaken. Met name de plek vlak naast je koppakking.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 13 jan 2014, 14:57:54
Kop ga ik in ieder geval na laten meten, dat wel.
En de zuiger wordt vooralsnog alu gelast en afgedraaid. Dus ben er mee bezig -thumbsup-
Zuiger vervangen wordt doodsimpel te duur..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op ma, 13 jan 2014, 15:28:56
Och dat is net zo goed! Vlak is vlak. Klepseals ed gecontroleerd?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op ma, 13 jan 2014, 15:32:05
Ja, die zijn niet geraakt..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op ma, 13 jan 2014, 15:47:06
Wow dat is nog eens geluk hebben.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Dennis op ma, 13 jan 2014, 16:13:59
Och dat is net zo goed! Vlak is vlak. Klepseals ed gecontroleerd?

Klepseals kom je niet bij in de buurt. Je bedoelt de klepgeleiders?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Dennis op ma, 13 jan 2014, 16:15:43
Misschien verstandig om ook naar de lagerschalen van de betreffende drijfstang te kijken, zeker als de delen van de schroef geplet zijn tussen zuiger en cilinderkop.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op ma, 13 jan 2014, 16:27:40
Klepseals kom je niet bij in de buurt. Je bedoelt de klepgeleiders?

Ja foutje
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 17 jan 2014, 17:56:34
Goed nieuws, vooralsnog.
Kop nagemeten, zuiger en kop ontdaan van alle scherpe randjes, alles wat ik kon meten nagemeten..
Boeltje weer opgebouwd, en blokje gestart.
Wilde eigenlijk meteen lopen, en deed niets moeilijk..
Langzaamaan een beetje uit gaan proberen, omdat ik toch echt wel wat zeker wil zijn voordat ik volgend weekend naar Tovami scheur. Dus paar keer over de 7000rpm getrokken, en dit alles gaat moeiteloos.
Dus ik denk dat ik een heel dozijn engeltjes op mijn dashboard heb gehad, en dit alles met een sisser afloopt.
Enige waar ik nog even een vraag over heb, en wat ik niet echt kan plaatsen is;
Als de motor op temperatuur is, en dan enkel bij stationair en minimale belasting in lage toeren lijkt ie op 3 poten te lopen. Bij alle cilinders is het zo dat als ik de bougiekabel eraf trek de motor meteen stil valt, dus lopen doen ze allemaal. Enkel wanneer ik heel laag in de toeren weg rij klinkt ie als een brommobiel. Trap ik het gas dan wat meer in is dat meteen over. Ik heb voor het starten de 160 sproeiers waar ie tot nu toe op reed verwisseld voor de 150ers van het begin. Zou het hier wat mee te maken kunnen hebben?
Uitlaatdampen verdwijnen na een kwartier warmworden, en niets zoetig ofzo dus koelvloeistof zal er niet bij zitten. Ook geen rook ofzo, dus olie blijft vooralsnog ook waar het moet blijven..
*was ik ff bang dat ik alles af kon schrijven!!*
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op vr, 17 jan 2014, 19:08:08
 -thumbsup- -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 17 jan 2014, 19:12:07
Misschien gekke vraag: maar hoe is de status van je electrische systeem? Accu/dynamo? Bobine? Hoe is je verderkap en rotor?
Zou denken aan een wat zwakkere vonk bij lage toeren/belasting?

Heb je compressie gemeten nadat je opnieuw hebt opgebouwd?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 17 jan 2014, 19:58:41
Nee, nog niet aan toe gekomen..
Maar leek me niet relevant, aangezien hij haast sneller lijkt dan eerst..

En aangezien hij bij het lostrekken van elke bougiekabel uitvalt, lijkt het me daar niet in te zittene..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: anton 72 op vr, 17 jan 2014, 20:03:51
Het kan  zijn dat een bougie onderdruk niet vonkt.
heb onlangs zelf gehad, los werkte alles goed,
zodra ik ze in de kop zette liep het kut 4 nieuwe erin het liep weer goed.
dat zij de koste niet.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 17 jan 2014, 20:06:08
Compressie van 1 cilinder zou minder kunnen zijn, toch? Maar ik gok op zwakke vonk...

Doosje vonkversterkers halen bij de Brezan? -dunno- :D

Andere gedachte: Waar rijd je op? Wellicht een hoger octaangehalte nodig? -dunno-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 17 jan 2014, 20:07:27
Hmm, ik heb platina bougies van 13 euro p/s..
Maar als t moet..

Rij op ron100 (Gulf Challenger) -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op vr, 17 jan 2014, 21:02:12
Er schiet me ineens iets te binnen. Je hebt een scherpe nokkenas, bewerkte kop en motorfietscarbs. Hierdoor zal ie stationair en bij lage toeren altijd slecht(er) blijven lopen. Je bouwt iets voor hoog toerig gebruik, dan kan je niet verwachten dat dit goed loopt onder de x aantal toeren. Om verschillende redenen:

- Je ideale mengverhouding haal je op hoge toeren, lage toeren te arm/rijk.
- Hoge toeren pas optimale flow door kop en carbs (hierdoor komt drukpuls nog binnen tijdens openstaan klep wat zorgt voor meer lucht in cilinder)
- Door scherpe nokkenas heb je op lage toerentallen teveel lift Hierdoor komt de lucht niet goed in cilinder dus geen optimale vullingsgraad (heeft met stromingsleer te maken kan de theorie wel voor je opzoeken)

Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 17 jan 2014, 21:08:39
Jazeker, BP7EVX, zijn dezelfde als welke in de g40 zouden moeten..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: patrick86c op vr, 17 jan 2014, 21:10:24
G40 zijn toch anders als van een "normale" 1.3
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op vr, 17 jan 2014, 21:19:24
Door scherpe nokkenas heb je op lage toerentallen teveel lift Hierdoor komt de lucht niet goed in cilinder dus geen optimale vullingsgraad (heeft met stromingsleer te maken kan de theorie wel voor je opzoeken)

Voor de rest zie aangepaste bericht, maar hierbij de theorie:

(http://i938.photobucket.com/albums/ad221/wolfsven/kleppen_zps0d7ad473.png) (http://s938.photobucket.com/user/wolfsven/media/kleppen_zps0d7ad473.png.html)

Om een lang verhaal kort te maken, of je rijdt met dit blok op hoge toeren en accepteert het slechter lopen in lagere belastings situaties en bij stationair of je veranderd je set-up voor een ander toeren gebied. Alles in jou set-up is voor een hoog toerig blok.

Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 17 jan 2014, 21:26:39
G40 zijn toch anders als van een "normale" 1.3

Absoluut, maar ik rij ook niet echt een "normale" 1.3...
Zijn bestand tegen de hogere temperaturen.
Is op aanraden van meerdere bekwame polo kenners...
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op vr, 17 jan 2014, 22:16:30
Zelf merk ik hier niet veel van. Stationair draaien is nooit geen pretje maar optrekken gaat prima. Vliegende start in 2de gang :)

gewoon afstellen....

wat gaan ze allemaal afstellen...alles of alleen carbs.
Hoe precies staat je as?

Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op vr, 17 jan 2014, 22:44:34
Ruud pakt alles beet behalve je leuning .Komt goed .

En Robert als ik jouw was zou ik een bos bloemen kopen ,je vriendin een cadeau uit eigen zak geven en een staatslot halen ,zoveel geluk krijg je nooit meer . :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 17 jan 2014, 23:00:17
Serge.... -gert-

Maar je hebt wel gelijk!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sjon op za, 18 jan 2014, 09:06:59
Even terug: wat Mike zegt, zit wel wat in he: met 300+ graden nokstok
kun je natuurlijk niet verwachten dat ie keurig netjes 900 toeren stationair draait...

BP7EVX zegt mij niks trouwens: in een 8v doe ik altijd BUR6ET.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 18 jan 2014, 09:09:12
BP7ECVX is platina bougie, met zo'n heel klein puntje..

Ga straks de 160 sproeiers terug zetten.. Probleem was er voorheen niet.
En ja, hij liep puntgaaf 900rpm stationair -naughty-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op za, 18 jan 2014, 11:54:06
Klopt maar toen hield ie bovenin in zei je. Hoe stom het ook klinkt, met jou set-up moet ie juist 'slecht' lopen onderin. Dit om bovenin de juiste mengverhouding te krijgen. Misschien dat je iets kan doen met de sproeiers voor stationair (voor zover ie er zijn). Dit komt puur door de manier waarop de carbs werken. Je hebt een min of meer 'vaste' inspuiting. Je schuiven met gasnaald (kom niet op de naam) regelen deels de hoeveelheid brandstof, maar binnen het limiet van de sproeiers. Jij hebt een 300+ graden nokkenas. Daarmee leg je vast dat je motor optimaal werkt in de hoge toeren. Als je je afvraagd waarom ik dit weet, ik ben 3de jaars van de automotive engineering opleiding in Arnhem. Daar al meerdere mms systemen ingeprogrameert.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 18 jan 2014, 11:56:58
Nokkenas is 296/296, maar dat veranderd het feit niet dat je gelijk hebt..
We gaan het zaterdag merken.. Ik heb de 160 sproeiers erin gedraaid, en spulletje loopt weer top stationair, enkel iets haperen rond 6500, zoals voor de probleempjes.. Ik laat Ruud het verder doen..
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: mike.roodvoets op za, 18 jan 2014, 12:00:33
Ik geloof oprecht dat hij het wat stabieler krijgt.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: bobrosco op za, 18 jan 2014, 12:19:00
Had je nu ook nog gekeken naar je drijfstangen en lagers dan? Die klap van iets hards er tussen heeft die drijfstang en het lager ook wel gevoeld, en zou wat lullig zijn dat daardoor straks je drijfstang besluit eens een kijkje buiten je blok te nemen.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 18 jan 2014, 12:25:51
Nee, is geen klap geweest.. En is allemaal nagemeten..
Boeltje is weer goed opgebouwd, en loopt gewoon weer naar behoren -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Paul/11-TGN-1 op za, 18 jan 2014, 14:37:03
vind het kunstig dat je een 292 nok puntgaaf wil laten lopen stationair, k heb een golf met 272 nok met de standaard injectie der op.
Deze loopt met de juiste afstelling en de juiste chip heel onregelmatig stationair. ga je de toeren pakken dan word hij zoals hun ook zeggen bovenin een heel stuk beter.
zoals ik dit lees heb je bovenin te kort brandstof, dan word het spulletje ook warmer he, zowizo natuurlijk. maar brandstof koelt ook. ik zou em lekker onregelmatig laten lopen.
je geeft hem te kort brandstof als hij stationair ''normaal'' loopt. dan kan je netzogoed je andere terug zetten je geeft hem nu net zoveel brandstof als met de normale nok dus.
anders gaat hij op zeker onregelmatig lopen. dat hoort zo, laat hem anders 1100 toeren stationair draaien dat hij niet zo onregelmatig loopt.(ik vind et wel mooi klinken).
ik zeg onregelmatig hoort bij een scherpere nok. en een 292 is vrij vors voor een normaal stationair toerental.
en het inhouden bij de 6500 toeren is niet goed zou het nie te vaak doen. toch een teken van een tekort denk ik zo.

ben geen monteur niet voor auto's iig, maar k heb me goed laten informeren bij bolku en bij garage de ringsleutel in hoogkarspel.

ik zou zelf bolku even een mailtje sturen doen dan wel veel golfjes maar de afstellings manier zal weinig verschillen
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 18 jan 2014, 20:30:28
Ik maak m ook niet gek, ik ga lekker volgende week afwachten!!!
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op za, 18 jan 2014, 21:28:25
Juustum ,laat Ruud maar freubelen . zelf niks meer doen . Komt echt wel goed . Ruud ziet aan de rollen uitdraai en 4gasmeting wat hij moet doen .Zijn hoofd werkt beter dan een computer .Heb zelf met deze man staan bomen over kopbewerking en onze theorien uitgewisseld ,was zeer leerzaam . deze ervaringen zitten nu ook in jouw kop .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Paul/11-TGN-1 op za, 18 jan 2014, 21:51:12
Hoor graag wat der uit komt -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op zo, 19 jan 2014, 00:21:07
Robert dat stationair slecht lopen klopt wel. Mijn 324* as heeft dit ook. Maar moet toch goed het gas oppakken. In hogere toeren merk je het goed.... Daarom zijn er ook zoveel asjes naar smaak te bestellen  -thumbsup-
ben benieuwd naar het afstelwerk.


Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Paul/11-TGN-1 op zo, 26 jan 2014, 14:44:38
Al wat nieuws?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op zo, 26 jan 2014, 14:50:00
Jep, kijk ff in mijn project topic (ben aan het werk -thumbsup-)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Sander Beer op wo, 29 jan 2014, 21:18:03
ik zie in je verkooptopic dat je g40 bougies gebruikt , waarom eigenlijk ?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op wo, 29 jan 2014, 21:23:17
Slagje heter -thumbsup-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op vr, 07 feb 2014, 21:25:25
Zijn we weer -thumbsup-
Bakje van GG eronder gezet, man wat zijn we druk geweest!!
Petje af Geert!

Nou trekt ie al wat leuker, maar loop weer tegen een probleem.
Eerste 3 versnellingen trekt ie goed door, maar in z'n vier bij volgas gaat ie bij ongeveer 6000rpm klapperen, en daarna soort van op 3 cilinders lopen.. Raar bonken, geen vermogen etc.
Als ik dan door blijf rijden blijft ie dat doen, en wanneer ik op de vluchtstrook stop, en vooral wanneer ik m even een paar tellen uit heb gehad, rijdt ie weer als normaal..
Ook kan ik nadat het gezeur begon wel onder de 2500rpm rustig rijden zonder rarigheid. Pas daar boven lijkt ie op 3 cilinders te lopen..
Ik sta echt met mijn handen in het haar.... -boehoe-
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op vr, 07 feb 2014, 21:39:08
als hij op 3 cilinders gaat lopen dan heb je ook geen vermogen en dan hoor je  hem ook bonken   maar je hebt het over klapperen  das een ruim begrip wat hoor je klapperen  en probeer is een andere onsteking en onstekingsmodule   want zo doorklooien gaat je blok kosten  zulke toeren gaan draaien met onzekerheid dat hij op 4 cilinders normaal blijft draaien
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Steilheck op vr, 07 feb 2014, 22:20:18
Heb je een GK ontsteking er nu op: dan toerenbegrenzer
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Serge op vr, 07 feb 2014, 22:32:19
klinkt eerder als brandstof probleem , niet afdoende volume stroming naar de carburateurs .druk van 0.15 bar is puur om niet tegen de kracht van  de vlotters in te gaan .
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 07 feb 2014, 22:45:04
Geen High speed knock, hoop ik?
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op vr, 07 feb 2014, 22:55:43
http://www.hotrod.nl/PDF/009.PDF   

lees dit maar ff en ja het is voor een kever maar het principe is het zelfde voor elke getuned blokje  kon zo gauw het niet vinden voor de normale blokken  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op za, 08 feb 2014, 08:32:21
ontsteking is door serge gemaakt en das wel goed denk ik :)

Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: golfgtigek op za, 08 feb 2014, 08:52:16
oh ja dat wist ik niet dat had ik nergens gelezen  :)
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op za, 08 feb 2014, 09:03:45
Ik heb dit probleem ook eens gehad met benzinedruk.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: Robert van den Berg op za, 08 feb 2014, 11:51:55
Ik ga vanmiddag de druk eens wat opschroeven in de hoop dat dit dan beter wordt..
Wat waren jouw bevindingen hiermee Ramon?.
Titel: Re: Snel blokje afstel problemen
Bericht door: sprint26 op za, 08 feb 2014, 12:12:11
Ik had dacht ik toen te veel druk. Als ik gas gaf dan beuuuhhhh...ook direct na stationair rijden.