Merci voor de feedback, heren
Zekeringenkastje heb ik misschien nog liggen. Moet ik eens nakijken. Das nog een goed idee om die proberen te wisselen.
De contactspray heb ik inderdaad meteen in huis gehaald en geprobeerd ... maar zonder het verhoopte resultaat. Ook in de verlichtingsconsole had ik wat gesprayd.
En een volledige kabelboom heb ik ook nog op reserve, maar zover hoeft het hopelijk niet te komen.
Achteraf gezien had het inderdaad veel logischer geweest eerst de verlichting en alles op punt te stellen vooraleer ik het interieur erin plaatste, maar das nu gebeurd. Maar zoals het project liep, is het gelopen. Ik heb zelf een hele tijd liggen klooien en uitstellen w.b. de teermatten, en eens die erin lagen, ben ik beginnen opbouwen. Ik ging ervan uit dat de kabelboom gewoon nog goed was, en dat is hij ook, denk ik. Uiteraard was er achteraan wel een probleempje met de bekabeling. En wat aanpassing was nodig, nu de polo1-bumper, waarbij er maar 1 i.p.v. 2 kentekenlampjes zaten, maar dat maakt verder niet veel uit.
Punt is ook, dat ik me niet vergewist heb dat alles functioneerde. Bij de gesloopte polo 1f, werkte alles zoals hoorde, maar deze (Belgische) Polo, stond al lang stil en ja, heb ik gekocht zonder functionerende motor. Heb hem zelfs zonder accu gekocht, waardoor er niets was getest (zoals verlichting e.d.)
Verder ging ik er iets te gemakkelijk van uit, dat garageman, dat wel kon oplossen, maar ben er te licht over gegaan. Ook al is alles op zich simpel, zeker met die schema's, er kruipt gewoon veel tijd in. Bovendien is het afhankelijk zijn van mensen met kennis van zaken vaak gecombineerd met tijd + budget.
Wat betreft een andere auto aanschaffen, daar hebben Anja en ik het de laatste dagen over gehad. Ik heb echt wel een betrouwbare auto nodig, die door weer en wind kan en zover is de polo nog niet. Verwarming op zich is niet zo belangrijk, maar buizen zijn nog niet aangesloten, dus moet nog gebeuren, want een aangedampte voorruit wil ik graag kunnen ontdampen. De raamrubbers en andere dingen zijn nog niet helemaal op punt. Bvb ook het rechtse achterlicht moet ik de flexibele kit nog wat platter doen, daar heb ik nog wat speling.Eens de deurkaarten en plastic ertussen zitten is dat ook weer beter. Verder nog onderaan die cirkeltjes wat beter beschermen, toch die die ik heb open- en toegemaakt.
Allemaal kleine klusjes, maar snel snel werken is niet de beste manier. Nu ik een andere job ga doen en plots toch eigen vervoer nodig heb, moet ik me wel comfortabel kunnen verplaatsen en als ik me nu met deze polo zo zou moeten verplaatsen geeft dat geen comfortabel gevoel naar het behoud van de polo.
Naast de kopzorgen over de auto, spelen er nog wat dagelijkse zorgen mee en wat emotionele / praktische probleempjes die energie zuigen. Met een dipje tot gevolg en veel piekerwerk.
Maar uit alle negatieve dingen vloeit er iets positief. Vroeger of later.
Panta rhei.