Zo dan.. Eindelijk tijd voor een update!
Laatste tijd ff erg veel gebeurt weer, en gewoonweg geen tijd gehad voor een update of wat voor werk dan ook aan de auto, op wat kleine dode momentjes na. Ik ben in 2 weken tijd van bij mijn ouders wonend zonder uitzicht op zelfstandig, naar samenwonen, ingericht, verbouwd en gelukkig gevlogen, dus dat was even rap. Rowan's Polo heeft wat tijd en moeite opgeslokt, nieuwe dynamo, en heel wat roest weggelast, maar nu is eindelijk de GT weer aan de beurt voor wat serieus werk!!
Even in een notendop:
Op een plek onder de voorruit na is ALLE roest weggewerkt en behandeld. Zijn stukken nieuw ingelast, gestraald, en uitgedeukt. Bodem staat van voor naar achter in de ünterbodenschutz, en voor de rest ziet de auto er momenteel écht niet uit. Plamuur en primer zijn het enige mooie aan de auto
. Maar goed, we moeten er ff doorheen kijken. Raymon Gerrist heeft ondertussen de ATS cup velgen mee genomen om een poging te wagen deze hoogglans te krijgen (sterkte
), kop ga ik zo ophalen bij mijn nieuwe buurman Serge. Netjes bewerkt, met de 316/316 Schrick nokkenas, en Schrick binnenwerk. CBR carbs en eigenbouw inlaatspruitstuk.
Auto staat deze week nog bij mijn vaste monteur, die deze week een open-hart operatie aan het uitvoeren is, waarvan ik het chirurgische hoogstandje zaterdag heb uitgevoerd (foto's onderaan). Wat er allemaal bij gaat komen zijn: oil-catch can, Facet pomp, benzinedruk regelaar, bewerkte NZ ontsteking voor serieuze toeren, bewerkte kop met volledig Schrick binnenwerk, CBR 36mm carbs, verstelbaar nokkenastandwiel, nieuwe distributieriem en waterpomp, volledige spoeling van zowel het koel als smeersysteem. Dus, er staat nog wel wat te wachten voor de komende week. Als alles loopt zoals het moet lopen haal ik zaterdag de GT op bij de garage, en rij ik deze voorzichtig naar Serge. Die krijgt dan 1,5 week de tijd om dit alles te optimaliseren. Ik ga ondertussen lekker 8 dagen naar Zakynthos met Rowan om ff op adem te komen, en mag daarna mijn PowerPolo ophalen bij Serge. Dus, spannende weekjes voor de boeg! Hopelijk kan ik na de vakantie in ieder geval nog de voorruit eruit trappen om de roest weg te werken, en dan langzaamaan gaan werken aan het op kleur brengen van de carrosserie. Ik ben benieuwd!
Even nog een paar foto's van het dieper infrezen van de klepsparingen in de GK zuigers. Zoals je kunt zien is het kietelen van een blokje als deze al gauw een serieuze onderneming