Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148886 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #630 Gepost op: zo, 21 dec 2008, 23:33:50 »
Ahum....

Dan had ik maar een leasebak moeten 'kopen' inclusief all service pakket.

What's the fun in that?

Niet aan mijn Iris vragen... :D


-gert-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #631 Gepost op: ma, 22 dec 2008, 08:46:03 »
oeps... dacht dat je iemand van Heuts bedoelde.
Aangezien je van die ander ook de naam probeerde te herinneren.
Zullen we maar weer on topic gaan en dit verder vergeten  :)

Offline Siroj.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 208
  • Geslacht: Man
  • Joris Zanders
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #632 Gepost op: wo, 24 dec 2008, 19:43:42 »
Heey roel,

beetje off topic, maar hoe staat het ervoor met de coupe? 
Polo II coupé GK-CBR

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #633 Gepost op: di, 06 jan 2009, 09:42:39 »
Korte update hier.

Afgelopen weken niet veel aan de blauwe gebeurt.
Carb is schoon gemaakt wat er toe heeft geleid dat het onregelmatig stationair lopen en het vasthangen van de vlotter is verholpen.
Daarnaast is hij opnieuw afgesteld waardoor hij nu niet meer terugvalt. Dit was de afgelopen weken steeds erger geworden.

In de tussentijd was ik vergeten om de koelvloeistof te vervangen. Te veel auto's die aandacht vragen  -wtf-  -gert-
Deze bleek dus niet tegen de vorst bestand.
Na 8 uur onder een autohoes met een elektrakachel was alles gelukkig weer ontdooid zonder verdere schade.  :)
De vloeistof is natuurlijk inmiddels uitgewisseld.

Met nieuwjaar heeft mijn dagelijkse auto (de pug) uiteindelijk de geest gegeven.
Kapot:
De motor
De accu (anderhalf jaar oud  -gert-)
De startmotor
De dynamo (anderhalf jaar geleden gerivseerd)

Besloten deze niet meer op te bouwen.
Gewoon geen zin en energie voor.
De vectra is ook nog niet af en 4 auto's onderhouden is ook wat veel van het goeie.
Waarschijnlijk krijgt hij wel een 'second life' maar dan niet meer in mijn bezit  :D :D :D

Besloten om de blauwe als dagelijks vervoer te gaan gebruiken aangezien ik nu toch een baan dichterbij heb.
En twee auto's voor erbij toch wel overdreven is

Om deze reden gaan de schoks en veren er weer onderuit.
Mogelijk dat die uiteindelijk toch onder de rode gaan, je weet maar nooit  :D :D :D
als kilometervreter is de vering nu niet echt comfortabel genoeg en het is op de lange termijn toch een extra aanslag op de auto.
Meteen alle rubbers en de toplagers vervangen (als ik dan toch bezig ben)
Voor achter heb ik nog een nieuw setje sachs schoks originele hoogte liggen.
Voor voren ben ik ondertussen even op ebay aan het struinen voor een goed setje.

De motorwissel blijft gewoon staan.
Opzet zoals ergens anders al besproken
HK blok
MH kop
GK carb
8P bak



 
« Laatst bewerkt op: di, 06 jan 2009, 09:44:22 door RoelG »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #634 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 22:29:35 »
Volgens mij voelde het 900cctje dat hij er zeer binnenkort uit ging.

Mijn vrouw belde vanochtend.
Koelsysteemlampje knippert.
Koelvloeistof bijgevuld en nog net tot aan het werk gereden.

Na mijn werk kijken:
Vaatje kurkdroog.

Geen goed teken als ze net heeft bijgevuld.

Blijkt de koelvloeistofpomp kapot te zijn.
Behoorlijk wat speling en ruimte genoeg om alle water kwijt te raken.

Met als gevolg, de distr riem niet meer op spanning en al behoorlijke happen er uit.

Einde oefening dus
En, al zou hij niet veel lekken, niet meer starten gezien de distr. riem.

Maandag wordt hij hier voor de deur afgeleverd.
Helaas wilden ze niet naar limburg brengen.
Daar staat namelijk de vervangende motor.

Morgen maar eens kijken hoe ik dat oplos.

Een pomp en distr. riem vervangen heb ik bij VW nog nooit gedaan.
En heb trouwens ook geen reserve liggen (behalve die in de GT gok ik)

Dus dat wordt nog een leuke om die auto zonder veel gedoe bij de motor te krijgen.
Heb namelijk hier dan weer niet de materialen om een motorwissel te doen (zonder kunstgrepen)

Zucht.....


Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #635 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 22:33:53 »
 :( -klus-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #636 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 22:40:01 »
ja dat is wel minder nu he,komt alles tegelijk :(
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #637 Gepost op: vr, 16 jan 2009, 22:59:48 »
Nieuwe pomp en riem monteren is echt niet zo moeilijk hoor.
En bij een HA kunnen de kleppen geen tikkertje spelen met de zuigers  -marcel-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #638 Gepost op: za, 17 jan 2009, 09:34:39 »
Nieuwe pomp en riem monteren is echt niet zo moeilijk hoor.
En bij een HA kunnen de kleppen geen tikkertje spelen met de zuigers  -marcel-

Dat dacht ik idd ook meteen.

Tja, niet moeilijk.
Helaas weet ik gewoon niet hoe het moet, en om het dan hier voren op straat te gaan doen  -dunno-
Laat staan dat ik geen vervangende pomp heb.

Heb wel al even gezocht, maar kan hier niet vinden hoe dat moet.
Toch maar eens mijn haynes gaan zoeken....wie weet kan ik daarmee uit de voeten.
Moet ik alleen nog een nieuwe pomp hebben.


Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #639 Gepost op: za, 17 jan 2009, 10:22:36 »
Das minder, maar tis idd niet zo moeilijk een nieuwe erin te zwengelen..

Ik vond het alleen wat krap werken, maar het is zeker te doen!!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #640 Gepost op: za, 17 jan 2009, 16:25:37 »







schiet nu wel erg op met de velgjes  :D

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #641 Gepost op: za, 17 jan 2009, 17:19:13 »
@ Ghop  -love- -love-  -hug-

Doet weer eens veeeeel meer dan ik ooit heb gevraagd  :D :D


Ondertussen het volgende:

Auto komt morgen terug naar huis.

Ondertussen klaar liggen:
Distr. Riem
Koelsysteempomp.

Beide gebruikt maar zo te zien nog in goede staat.
(geen speling of iets dergelijks)

Komende woensdag (hopen dat het droog blijft) heb ik tijd om te schroeven.
Inmiddels telefonisch uitgelegd gekregen hoe ik een distr. riem moet vervangen.

Met dank aan een MH blok in mijn achtertuin  :D :D :D was het al snel duidelijk.


De praktijk moet het nog uitwijzen, maar na het vervangen van een distr. riem op een vectra B lijkt dit zo op het eerste gezicht vrij eenvoudig  :)

Doelstelling:

Komende woensdag de blauwe weer 'up and running'

Om dan over een week of drie (na het treffen) naar limburg te gaan om die andere motor er in te ploffen.





Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #642 Gepost op: za, 17 jan 2009, 17:28:51 »
 :D geen probleem  ;) Als ik wat af spreek dan regel ik dat ook zoals af gesproken is  -thumbsup- En dit zijn ook niet de moeilijkste velgjes dat scheelt ook al een hoop  :D

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #643 Gepost op: za, 17 jan 2009, 20:22:44 »
@Roel: je praat steeds over een koelsysteempomp, maar neem aan dat je gewoon een waterpomp bedoelt, toch? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #644 Gepost op: za, 17 jan 2009, 22:10:06 »
@Roel: je praat steeds over een koelsysteempomp, maar neem aan dat je gewoon een waterpomp bedoelt, toch? -dunno-

ja. idd.

maar pompt bij mij geen water maar koelvloeistof rondt.

nou ja, nu pompt ie helemaal niks  :D :D :D