Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148877 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #645 Gepost op: di, 20 jan 2009, 08:59:29 »
gistermiddag is de LX weer thuisgekomen.
  :)

Morgen ga ik kijken of ik het klusje geklaard krijg.
Er wordt gelukkig droog weer verwacht aangezien rijden naar mijn garage niet gaat lukken.

binnenkort dus meer

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #646 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:00:48 »
waterpomp en distributieriem vervangen.

Eigenlijk een eenvoudig werkje, maar door de beperkte ruimte wel even klooien.

Helaas bleek daarmee niet alles opgelost.

De auto valt onder de 1500 toeren uit en loopt daarbij zeer onregelmatig stationair.
Het aantal toeren schommelt daarbij (dus bij stationair rond de 1500 toeren).
Tussen de 1500 en 1200 toeren zakt hij langzaam weg tot hij uitvalt.
Alles onder de 1200 toeren is meteen einde oefening.

Aan de ontsteking en de carb is niks gewijzigd.

Zou het kunnen dat door het vervangen van de riem de tijd iets anders is waardoor hij dus niet goed meer loopt?
Of is dat wat ver gezocht?
(de stand van de twee tandwielen staat goed, die hebben we wel 10 x gecontroleerd. De distr. riem is dus niet verschoven.)


Anders ben ik bang voor de pakking of erger. (gezien het feit dat hij natuurlijk te warm is geworden)
Geen enorm drama aangezien er een nieuwe motor in gaat, maar wel lastig omdat ik em toch vooraf nog een paar weken nodig heb als daily.





Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #647 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:02:57 »
hoe trekt de motor ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #648 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:04:25 »
hoe trekt de motor ?

euh...voor een 900cc prima. Voor mijn gevoel zelfs iets beter maar dat weet ik niet zeker.
Zo snel als ik gas geef rijdt hij prima.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #649 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:15:46 »
geen extra olie of knoeivloeistof verbruik sinds te warm worden ?

geen rare onregelmatige tik uit de motor wat evt duidt op doorgeslagen koppakking tussen 2 cylinders?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #650 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 21:23:23 »
geen extra olie of knoeivloeistof verbruik sinds te warm worden ?

geen rare onregelmatige tik uit de motor wat evt duidt op doorgeslagen koppakking tussen 2 cylinders?

Koelvloeistof. Ja. zo ongeveer alles.
Maar na de nieuwe pomp heeft hij nog niets verloren.

Olie, daarvoor heb ik denk ik nog niet lang genoeg gereden om een duidelijk verschil te zien (half uurtje) Of dat moet wel heel hard gaan.

Tikken? Ja wel iets, maar niet meer dan eerst. Heb geen bijzondere geluiden gehoord.

Hij start meteen en loopt verder ook (meteen) netjes op 4 potten.




Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #651 Gepost op: do, 22 jan 2009, 12:32:53 »
Staat er spanning op de sigaar?
Zou ontsteking ook opnieuw afstellen.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #652 Gepost op: do, 22 jan 2009, 12:53:34 »
Tja.... zag eigenlijk niet in waarom de afstelling zou moeten zijn veranderd....
Dit aangezien de tijd volgens mij theoretisch niet versteld kan zijn.

Eens kijken of ik em opnieuw afgesteld krijg.

De sigaar?
(ff zoekfunctie gebruiken)
Aha  :) De stationair afslagklep deed het goed. 2 weken geleden gecontroleerd.
Maar zal em nog eens nalopen. Wie weet is het stekkertje half los of zo....
Of een massa die niet goed aangesloten is.
Er is natuurlijk wel gewerkt dus er kan altijd iets per ongeluk zijn losgegaan.
(notitie aan mezelf: niet meteen er van uitgaan dat iets kapot is. Misschien zit er gewoon niets los  :D )
Geen slecht idee. Het is idd net alsof hij spontaan 'geknepen' wordt.

Als voorbeeld. Vol choken met warme motor is 1900 toeren  -gert-

Eens kijken dat ik ook eens een voltmetertje koop zodat ik het ook kan doormeten.
Dingen kosten geen drol en zou op dit moment toch wel erg handig zijn.

Thanx.  -thumbsup- We gaan weer eens verder met zoeken


« Laatst bewerkt op: do, 22 jan 2009, 12:55:54 door RoelG »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #653 Gepost op: do, 22 jan 2009, 15:53:54 »
we wachten met Spanning af wat de uitkomst is........ -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #654 Gepost op: do, 22 jan 2009, 16:21:06 »
Hoe hard gaat die 900cc eigenlijk, of beter gezegd, hoe hard rij jij ermee op de snelweg??

Zag ik het boekje dat het een top van 132kmh had, das nie echt veel.. En een helling met een maximale stijging van 38% met 2 personen is mogelijk :D

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #655 Gepost op: do, 22 jan 2009, 18:25:04 »
ik heb mijn 900cc op 145 geklokt ( ja.. geklokt ) en dat is hard zat :)

900cc rijdt prima, zeker met een kort bakje.. Alleen denk je bij 60 km/h al dat je door naar 5 wilt schakelen.. bij 70 nog steeds, bij 80 vraag je je af of je niet nog in 2e gang rijdt.. bij 90 weet je t zeker.. maar bij 100 tot 120 vergaat je horen en zien ;) 



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #656 Gepost op: do, 22 jan 2009, 18:29:38 »
Dat kan ik me volgens mij ook wel herinneren, dat de toeren aardig oplopen..

Maar 100  is zeg maar een beetje de snelheid wat opzich het lekkerst rijdt!?

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #657 Gepost op: do, 22 jan 2009, 18:55:35 »
120 doet het ook prima.

Duurt even voor je er bent. Maar echt stil kan ik het niet noemen.

Dat geldt echter ook voor 100.

Laat ik het zo zeggen: kan niet wachten tot de 8p er onder ligt.

145....ja, heb ik wel eens gered. Maar om dat nu lang te doen  -wtf-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #658 Gepost op: do, 22 jan 2009, 19:14:49 »
Ik houd jullie nog even in Spanning.
Was om 19.00 thuis.

Tja. dan zie ik buiten niet zo veel.

Een multimeter ligt ondertussen wel beneden op tafel.
Dus de voorwaarden zijn geschapen.

Wel daarnet nog even de stekkertjes geprobeerd.
Die zitten er goed op. Zo makkelijk kom ik er dus niet vanaf
« Laatst bewerkt op: do, 22 jan 2009, 19:19:23 door RoelG »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #659 Gepost op: vr, 23 jan 2009, 19:35:47 »
vanmiddag de sigaar gecontroleerd.
Werkt prima.

Daarna de tijd gecontroleerd (maar even een strobo gehaald)
Die zat er wel redelijk naast

Resultaat:
Auto loopt al een stuk stabieler en heeft minder choke nodig.

Hij blijft echter schommelen in de stationair.
En zonder choke valt hij uit.
Als ik gas geef reageert hij erg direct (vergeleken met eerst)
Daarna valt hij nog wel terug maar niet meer zo veel als eerst.

Stationair moet nu op 1200 (voorheen 1500) anders valt hij uit.

Lijkt mij dus dat de CO nog niet goed staat.
Morgen verder kijken want ik had geen schroevendraaier bij de hand die goed pakt in de CO schroef en wilde de schroef niet kapot maken.