Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148868 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #870 Gepost op: wo, 17 jun 2009, 23:56:55 »
zelfde geouwehoer als met de vectra heb ik ook met de golf gehad.. verbruik koelwater vlak na een complete motorwissel -boehoe- Heb toen de buidel open getrokken en een volledige koprevisie/distributie/multiriem/wapo etc. gedaan. Daarna is er motorisch weinig meer mee mis gegaan, toen kwam alle andere ellende *wiellagers/remklauwen/raammechanismes..

Maar ik geloof graag dat Opels een stuk degelijker zijn dan de good old VW's :P en jou al dat leed bespaard zal blijven.


Polootje komt zeker weer goed, de 2e3 carbs moet je ook gewoon vanaf 0 helemaal opbouwen/reviseren, dan gaat het meestal wel goed. Als er ook maar iets mis is, loopt de auto als een natte krant.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #871 Gepost op: wo, 17 jun 2009, 23:59:21 »
Maar ik geloof graag dat Opels een stuk degelijker zijn dan de good old VW's :P en jou al dat leed bespaard zal blijven.

 -gert- Ik dacht het niet. Doe mij maar VW

Polootje komt zeker weer goed, de 2e3 carbs moet je ook gewoon vanaf 0 helemaal opbouwen/reviseren, dan gaat het meestal wel goed. Als er ook maar iets mis is, loopt de auto als een natte krant.

Dat blijkt maar weer.
Ben benieuwd. Hij wilde kijken wat hij kon doen zonder revisiesetje.
Gok dat ik morgen nog wel een telefoontje van hem krijg dat het tòch wat duurder wordt  :D :D :D
(zijn eerste raming voor al het werk was 80,- all in inclsuief het werk van vandaag)

Aan de andere kant heeft hij alles in drievoud van mij gekregen. Daar moet toch wat van te maken zijn  :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #872 Gepost op: do, 18 jun 2009, 00:04:59 »
RoelG:

Sarcasm?


Over de 2e3, 1 poreus slangetje, 1 scheurtje in een membraan, 1 pakking die niet al te lekker afsluit... De 2e3 staat niet echt bekend als de 'rock solid' carburateur.

Ik neem aan dat jouw garageman er meer verstand van heeft dan ik, komt wel goed -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #873 Gepost op: do, 18 jun 2009, 00:06:59 »
gaat niks boven keihin  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #874 Gepost op: do, 18 jun 2009, 00:07:35 »
RoelG:

Sarcasm?


Over de 2e3, 1 poreus slangetje, 1 scheurtje in een membraan, 1 pakking die niet al te lekker afsluit... De 2e3 staat niet echt bekend als de 'rock solid' carburateur.

Ik neem aan dat jouw garageman er meer verstand van heeft dan ik, komt wel goed -prut-

aha...tja. wordt tijd voor bed. die had ik er niet door gelezen. zag het als een hart onder de riem. Helaas geloof ik er zelf niet in.

Ik hoop dat hij weet wat hij doet. Volgens mij wel.  :)


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #875 Gepost op: do, 18 jun 2009, 00:08:46 »
gaat niks boven keihin  :D

tja... geef mij maar de oude carb van de 0,9.
Denk echter dat die het qua power niet trekt. :D :D

Maar wel lekker simpel. kon eigenlijk vrijwel niets aan kapot gaan (maw. die snap ik tenminste)  :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #876 Gepost op: do, 18 jun 2009, 00:23:03 »
het was een combi van sarcasme en een hart onder de riem.  -thumbsup-

Ik was ook echt niet te spreken over de 2e3, zelfs na een complete rebuild liep t ding voor geen meter. Mijn nieuwste aanwinst heeft ook een 2e3, start na een tik van de startmotor, loopt heerlijk soepel. Ben dus weer een beetje aan het bijdraaien..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #877 Gepost op: do, 18 jun 2009, 08:29:06 »
2E3: als ie 't goed doet => afblijven.......maar oh wee als zo'n ding kuren krijgt => waardeloos
« Laatst bewerkt op: do, 18 jun 2009, 13:34:05 door Sjon »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #878 Gepost op: do, 18 jun 2009, 09:45:55 »
heb het gemerkt. -boehoe-

We horen het vandaag wel. Raar gevoel. Iemand is aan mijn auto aan het werken en dat kost mij meer dan dat ik zelf in die tijd verdien  :D :D. Doe het liever zelf, maar ja.

Ben allang blij als hij het weer goed doet. Vooral omdat de andere auto nu ook kuren vertoont.

Zo wordt hij dan toch elke keer weer wat beter  :)

Met het vervangen van de velgjes is trouwens een trilling in het stuur er uit. Waarschijnlijk dus eerder een loodje verloren of zo bij het oude setje. Remstof zie je trouwens bij de gekozen velgenkleur nauwelijks heb ik tot tevredenheid opgemerkt.
Maar goed, toch maar netjes regelmatig poetsen, anders komt het er niet meer vanaf.

Wat rest is straks een remmenupgrade (VWII) met rembekragtiger, het dichten van de uitlaat, het verwisselen van de nokkenas, het plaatsen van andere achterveertjes en het vervangen van de benzinetank.
Voor de veren heb ik trouwens een setje H&R veren op het oog.

Op de lange termijn wil ik kijken of ik een Gilett uitlaat kan laten namaken naar voorbeeld van het origineel.
Ik heb begrepen dat dit echt mooi klinkt en heb al een uitlaat die ik mag lenen om als voorbeeld te gebruiken.
Maar goed, das lange termijn en als het kan en lukt volgt hier natuurlijk meer over op het forum  :)


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #879 Gepost op: do, 18 jun 2009, 19:34:26 »
zo. de polo is terug.

Hij heeft uiteindelijk een GK carb met spruitstuk geplaatst.
Spruitstuk was al netjes gereinigd. carb heeft hij (als het goed is) schoongemaakt en gemonteerd.
Pakking er weer uit gehaald. Vloeibare pakking voor in de plaats gekomen (to be sure)
Na alles afstelling. Nog steeds ellende.
Auto loopt onregelmatig stationair. vonkt slecht

Monteur: Een nieuwe onsteking is op zijn plaats.
Het onstekingstijdstip wisselt continu
.
.
 -gert-
.
.
.
Nu ja, weinig hoeven betalen want nog steeds slecht lopen en dan maar naar huis zien te komen.
Kijk ik daar wel verder. (heb nog wel wat ontstekingen liggen)

1 km verder loopt de polo bijna niet meer. Boven de 3000 toeren is einde oefening.
Ik kijk onder de klep. Onsteking staat niet op tijd (had em eerder gemerkt)
Dapper een 10-er sleutel gepakt. Blijkt het hele onstekingshuis nog los te zitten.
Geen wonder dat het tijdstip continu veranderd  -gert-

Boven de 3000 nog steeds niet fanatastich maar genoeg om thuis te komen.
Verdomme. Ze hebben toch net die onsteking afgesteld..... waar ligt het aan.

Schroef het onstekingshuis er af en kijk: afstand contactpuntjes schat ik op 0,7 / 0,8  -gert-

Op het oog gesteld (voelermaatjes liggen in de garage). Hoppa. gaat hij weer als de brandweer.
Ik zeg gisteren nog tegen de monteur: Je kunt de contactpuntjes niet afstellen zonder dekplaat. De dekplaat centreert de as.
Monteur weer lekker eigenwijs toch maar zo afgesteld denk ik. Kan hij het lekker makkelijk zien.

Volgende keer maar een andere garage zoeken  :D :D :D

 

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #880 Gepost op: do, 18 jun 2009, 21:39:47 »
pfff, dat noemt zich monteur...

Mooi dat je het zelf opgelost hebt -thumbsup- -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #881 Gepost op: do, 18 jun 2009, 21:43:25 »
Ik denk dat deze monteur er niet zoveel zin in had en er weinig tijd aan besteed heeft :(

Maargoed hij doet het weer -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #882 Gepost op: do, 18 jun 2009, 21:44:59 »
net nog wat zitten klooien, maar zonder voelermaatjes krijg ik em niet goed.
Ondertussen er achter gekomen dat hij zo vaak de onstekingspuntjes heeft afgesteld dat de schroef niet lekker meer werkt (was 3 weken oud)
Schroef is dus al vermeubeld en je kan em dus niet goed meer vastschroeven.
Uit frustratie dat de afstand elke keer wijzigde waarschijnlijk elke keer flink aangeknald en er dan weer met verbazing naar staan kijken als de centreerplaat weer op zijn plaats zit.  :D :D :D
Hij dacht waarschijnlijk dat ze weer verschoven waren.  -gert-

Morgen maar weer een setje halen en vervangen.

Eienlijk wil ik de MH ontsteking weer terug bouwen.
Iemand enig idee waar ik de koperen ring of zo die er voor zorg dat er geen olie langs de as lekt vandaan kan halen?
VW levert die niet los.

Bosch?  -dunno-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #883 Gepost op: do, 18 jun 2009, 21:45:22 »
Ik denk dat deze monteur er niet zoveel zin in had en er weinig tijd aan besteed heeft :(

Maargoed hij doet het weer -thumbsup-

4 uur mee bezig geweest volgens de baas  -uitlachen-

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #884 Gepost op: do, 18 jun 2009, 22:03:07 »
4 uur mee bezig geweest volgens de baas  -uitlachen-

Ja zal best. Klep los. Bak koffie dr bij, half uur pauze, een keer aan de kop krabben, een keer aan de kont krabben, nog een bak koffie, kap dicht ........... Klaar -dunno-