zo. de polo is terug.
Hij heeft uiteindelijk een GK carb met spruitstuk geplaatst.
Spruitstuk was al netjes gereinigd. carb heeft hij (als het goed is) schoongemaakt en gemonteerd.
Pakking er weer uit gehaald. Vloeibare pakking voor in de plaats gekomen (to be sure)
Na alles afstelling. Nog steeds ellende.
Auto loopt onregelmatig stationair. vonkt slecht
Monteur: Een nieuwe onsteking is op zijn plaats.
Het onstekingstijdstip wisselt continu
.
.
.
.
.
Nu ja, weinig hoeven betalen want nog steeds slecht lopen en dan maar naar huis zien te komen.
Kijk ik daar wel verder. (heb nog wel wat ontstekingen liggen)
1 km verder loopt de polo bijna niet meer. Boven de 3000 toeren is einde oefening.
Ik kijk onder de klep. Onsteking staat niet op tijd (had em eerder gemerkt)
Dapper een 10-er sleutel gepakt. Blijkt het hele onstekingshuis nog los te zitten.
Geen wonder dat het tijdstip continu veranderd
Boven de 3000 nog steeds niet fanatastich maar genoeg om thuis te komen.
Verdomme. Ze hebben toch net die onsteking afgesteld..... waar ligt het aan.
Schroef het onstekingshuis er af en kijk: afstand contactpuntjes schat ik op 0,7 / 0,8
Op het oog gesteld (voelermaatjes liggen in de garage). Hoppa. gaat hij weer als de brandweer.
Ik zeg gisteren nog tegen de monteur: Je kunt de contactpuntjes niet afstellen zonder dekplaat. De dekplaat centreert de as.
Monteur weer lekker eigenwijs toch maar zo afgesteld denk ik. Kan hij het lekker makkelijk zien.
Volgende keer maar een andere garage zoeken