Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148868 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1230 Gepost op: do, 02 dec 2010, 19:47:03 »
tja. die twijfel zal altijd blijven hè

time will tell. als er nog meer kapot is weet ik het zeker. dan is hij echt TE heet geworden.
Hoop het niet. Niet handig als het je daily is....
ook weinig zin in een kopwissel buiten op straat met dit weer.....

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1231 Gepost op: do, 02 dec 2010, 19:56:56 »
En een idee waarom het gebeurd is? -dunno-  Koelvloeistof alsnog bevroren?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1232 Gepost op: do, 02 dec 2010, 20:25:49 »
tja. das dus een goede vraag.
leiding opengebroken dus daar in ieder geval niet  :)
of bijvoorbeeld de radiator bevroren was kan ik natuurlijk niet zien.

vaatje was leeg toen ik na het werk keek en ook dat wat er nog in zat liep er gewoon uit....

twijfel twijfel.... waterpomp kapot of thermostaat stuk waardoor geen circulatie...  -dunno-
 


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1233 Gepost op: do, 02 dec 2010, 20:28:08 »
Als de boel toch open ligt, thermotaat testen  -dunno-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1234 Gepost op: do, 02 dec 2010, 20:33:09 »
thermostaat wordt sowieso vervangen aangezien ik de flens heb vervangen. Daarna lekte hij bij de afdichting.
Ik dus heb toch een nieuwe afdichtring nodig en die zit bij de thermostaat inbegrepen. (en voor die paar euro....)

morgen dus halen:

nieuwe leiding, nieuwe flens en nieuwe thermostaat.

we zien het wel. dit is sowieso nodig. als de temp dan weer oploopt weet ik zeker dat ik nog iets anders moet uitsluiten.
me dunkt dat het dan de waterpomp is..

helaas heb ik al een nieuwe (in limburg)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1235 Gepost op: do, 02 dec 2010, 20:36:33 »
zet je auto warm weg , waarschijnlijk heb je nog ergens ijs in zitten (of je hebt al kvs toegevoegd )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1236 Gepost op: do, 02 dec 2010, 20:39:29 »
yep. systeem zit vol met nieuw roze.
maar hij lekt dus langzaam.

auto warm wegzetten lukt niet. geen garage.
morgen bij twijfel gooi ik em nog onder een autohoes met een of twee kacheltjes. dan is het zo opgelost.....

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1237 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 15:31:48 »
vandaag nieuw thermostaat gehaald.
alles gemonteerd. Helaas bleek het nieuwe model een andere afdichtring te hebben.
Dus toch maar de oude afdichtring 'opgeknapt' en er weer in gezet.

Lekker onder de hoes met de klep open en een kachel er onder. lekker warm!

Afgevuld. geen lekken meer.

Motor aan: mooi contstant.

Helaas: radiator ook lek  -boehoe-

Nood breekt wet. leakstop gehaald.
Ik wil nu eerst weten of de auto weer goed is

inmiddels lekt hij niet meer.
25 minuten gereden. doet het weer goed.

nog een lek gevonden  -gert- radiatordop.
morgen maar even langs een sloop.
radiator ook maar eens zoeken.

al met al. ik mag niet klagen. geen idee of de motor nog een tik heeft gehad. maar de tik was niet groot genoeg voor schade zo ver ik nu kan zien.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1238 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 15:50:21 »
sloperij? in de sneeuw? dat zal leuk worden  -nana-
gelukkig is de lekkage iig gevonden.

Weet je al wat de oorzaak is geweest?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1239 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 16:06:44 »
Radiator en dop beginnen niet te lekken als gevolg van overdruk? Heb je al gecontroleerd of je circulatie hebt? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1240 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 16:39:12 »
lijkt me wel. geen idee  hoe ik dat echt controleer.

er bouwt zich geen druk op.
verwarming doet het prima (volgens mij een goede indicator)
radiator wordt ook warm.

als de druk te hoog wordt zodat een slang klapt vind ik het persoonlijk niet vreemd dat de radiator eerder al op een zwakke plek een beetje is gaan lekken.....

hetzelfde geldt mogelijk voor de dop.

by the way.   zo iets is vaak een optelsom. ook in ontstaan.
 lampje van de radiator voor te hoge temp deed het niet.  -gert-
Dus motor is waarschijnlijk wel te warm geworden.

(een ramp is een optelsom van eerdere gebeurtenissen - air crash investigation  :) )


dus net maar even een nieuw tellerunit geplaatst.


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1241 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 17:08:57 »
Je begint bij het einde :D

Je verklikkerlampje deed het niet? Heeft je temperatuurmeter wel gewerkt? M.a.w.: heb je de temperatuur tot exotische temperaturen zien oplopen?

Een lekkende radiateur/dop en uiteindelijk een geknapte slang geeft aan dat de druk erg hoog geweest is. Mijn eerste ingeving is dat je een verstopping gehad hebt, waardoor er geen circulatie meer geweest is.  -dunno-

*Als de waterpomp het begeven heeft zou je verwachten dat de motor oververhit zou raken, en het koelwater in de radiateur nog relatief koud zou zijn.
*Lekkage door overdruk in radiateur = thermostaat is open geweest.




Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1242 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 17:20:25 »
Je begint bij het einde :D

Je verklikkerlampje deed het niet? Heeft je temperatuurmeter wel gewerkt? M.a.w.: heb je de temperatuur tot exotische temperaturen zien oplopen?

Een lekkende radiateur/dop en uiteindelijk een geknapte slang geeft aan dat de druk erg hoog geweest is. Mijn eerste ingeving is dat je een verstopping gehad hebt, waardoor er geen circulatie meer geweest is.  -dunno-

*Als de waterpomp het begeven heeft zou je verwachten dat de motor oververhit zou raken, en het koelwater in de radiateur nog relatief koud zou zijn.
*Lekkage door overdruk in radiateur = thermostaat is open geweest.






nee hoor. persoonlijk gokte ik al op verstopping.  :)

yep. temp was idd hoog.
was ook al omgedraaid. zat klaar om, als het lampje ging branden, de auto aan de kant te zetten.
had ik dit geweten.....

tja. verstopping it is. maar waarom? koelvloeistof was mooi roze en na drie uur bij min 5 was de resterende koelsvloeistof nog niet bevroren.....




Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1243 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 17:32:40 »
Drie uur min 5 is anders dan een hele nacht met de wind erop.

Ik weet niet hoe oud de radiateur was, maar die kon al minder doorlatend vermogen hebben gehad. Zoals je zegt 1+1= 3
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1244 Gepost op: vr, 03 dec 2010, 17:44:18 »
morgen meteen kijken voor een radiator. ga morgen even naar een polo 1.3 kijken die wordt gesloopt.

slangetjes en radiator er uit als het er goed uitziet!