Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148878 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1245 Gepost op: do, 06 jan 2011, 09:56:56 »
net de nieuwe accu ingebouwd.

wil ik wegrijden.... huh... kom niet van de plek.
handrem? neuh. bij vorst trek ik die niet aan.

even wat gas bij: "klok" en we rijden.
Tot de eerste bocht (en ik dus moet remmen).

Wat blijkt.

2 weken stilstaan met pekel tussen remschijf en remblok levert vastgeroeste remblokken op  -gert-
remschijven zijn behoorlijk aangetast.

Lekker. A-merk remschijven voor een bak met geld. en dan dit.....

(ik had die blijkbaar ook een nieuwe laag tectyl moeten geven tegen de pekel)

effe wat blokjes rijden en het ergste is weg. maar fris is het niet. ik zal dit nog wel even merken denk ik.

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1246 Gepost op: do, 06 jan 2011, 12:22:56 »
hoi hoi

je remschijf is blank metaal dus had niet uit gemaakt of het nu a of b merk schijven zijn.
roest is roest en met dit weer zijn ze er erg gevoelig voor helaas.

ook groter dure luxe nieuwe wagens.

gr maikel

 

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1247 Gepost op: do, 06 jan 2011, 12:26:58 »
radiateur heb ik nog liggen geloof ik

en over de remmen
heb ik ook bij de touran
alles loshalen schoonkrabben ronde randjes aan slijpen en dik in t kopervet
en weg problemen lekker remmen weer

gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1248 Gepost op: do, 06 jan 2011, 12:34:40 »
Radiateur? Heb inmiddels een tweedehandsje liggen.
Twijfel echter of ik er niet gewoon een nieuwe inzet. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed is.

kopervet??? op het remoppervlak  -gert-  -nana-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1249 Gepost op: do, 06 jan 2011, 12:36:04 »
hoi hoi

je remschijf is blank metaal dus had niet uit gemaakt of het nu a of b merk schijven zijn.
roest is roest en met dit weer zijn ze er erg gevoelig voor helaas.

Begrijp ik  -thumbsup- is meer van: had ik beter goedkope schijfjes kunnen kopen.

Maar goed. na elke keer remmen wordt het weer wat minder.  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1250 Gepost op: do, 06 jan 2011, 13:29:46 »
Pics or it didn't happen!

Een Pekelbak gewoon niet te lang stil laten staan. Rust Roest.
Of gewoon niet rijden in de winter (  -gert- )

Hoe zwaar is het ingevreten, of is het gewoon oppervlakkige roest die je zelfs bij gloeinieuwe-showroom-auto's ziet, die vanaf de fabriek enkel van de oplegger zijn gereden en vervolgens een weekje buiten hebben gestaan?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1251 Gepost op: do, 06 jan 2011, 14:35:28 »
Pics or it didn't happen!

wordt een beetje je lijfkreet hè?

geen foto's gemaakt. Ik had de auto nodig en moest dus weg.
de roest was na 10 km rijden en af en toe rem vasthouden nog voelbaar op één gedeelte van de remschijf. Gok dat daar het remblokje zat  :)

Voor foto's moet de velg er af. Ben bang dat ik daar uberhaupt nu geen tijd voor vind.
(sorry, dat ik je moet teleurstellen)

Wat betreft het stilstaan. Tja. moest gewoon even nergens naar toe  -dunno-
Niet rijden in de winter is geen optie hè. Heb niet NOG een daily achter de hand

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1252 Gepost op: do, 06 jan 2011, 16:20:34 »
kopervet zodat ze weer soepel heen en weer gaan
en niet op de schijf blijven hangen
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1253 Gepost op: do, 06 jan 2011, 16:56:30 »
ach....laat m maar in de regen staan 14 dagen en je hebt ook roest op je schijven.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1254 Gepost op: do, 06 jan 2011, 17:38:35 »
tuurlijk. verbaast me ook verder niet. maar er zit wel een verschil tussen vliegroest en nog steeds een ruw oppervlak na een flink stuk rijden (waaronder een tijd 80 km/h met en voet op het gas en een op de rem)

maar goed. net nog een stuk gereden en volgens mij is het nu behoorlijk weg. na 80 km rijden is het ergste dus inmiddels verdwenen.

@ Andy: Daar zit netjes kopervet op. remblokken en schijven zijn deze zomer nog nieuw geplaatst inclusief nieuw gereviseerde remklauwen.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1255 Gepost op: do, 06 jan 2011, 17:56:47 »
of het went al :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1256 Gepost op: do, 06 jan 2011, 18:19:57 »
kan ook, mar ik gok op het eerste  :)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1257 Gepost op: do, 06 jan 2011, 18:27:55 »
Gewoon een paar keer kort en hard remmen, dan moet het weg zijn. Zoniet dan is er iets anders mis, twee weken stilstand kan nooit genoeg je schijven zover aan te tasten. Best kans dat je met verglaasde remblokken rondrijdt, daardoor duurt het langer voordat je de schijven schoon remt. Als het aanhoudt zou ik toch maar eens controleren of alles nog goed gangbaar is.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1258 Gepost op: do, 06 jan 2011, 18:57:08 »
weerstand is voelbaar met de regelmaat van de omwenteling van de wielen. (dus ook versnelling en vertraging)
Normaal zou ik het met je eens zijn, maar auto heeft twee weken langs de weg gestaan waar natuurlijk flink gestrooid is. icm vries en dooi wordt het dan mogelijk toch wat erger dan normaal  -dunno-
Verder lijkt alles goed gangbaar. heb tenslotte alweer 80 km er op zitten. Remmen enz doet het prima.
Daarnaast. Heb de roest op de schijf zelf gevoeld. Was flink ruw terwijl na de eerste rit een ander deel van de schijf alweer glad was. lijkt mij een goede indicatie dat dat het was.

verglaasd? geen idee. hoe kom ik daar achter? noodstop deed het prima..... -dunno-
maar goed. het is bijna weg. Remt verder prima  morgen moet ik nog even weg. gok dat het dan over is.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1259 Gepost op: do, 06 jan 2011, 19:10:13 »
Remmen loshalen en blokjes bekijken, als ze glad zijn en ietwat glimmen dan zijn ze verglaasd. Imho mag het geen 80 km kosten voordat je remmen schoon zijn, tenzij je rijdt als een... -nana-

Maargoed, als hij verder prima remt dan zal het wel goed zijn. -thumbsup-

Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..