Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148902 keer)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1290 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 17:46:44 »
ok,dan kan het zijn dat je een lekje hebt.
onlangs iets aangesloten of veranders in je draadboom?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1291 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 18:01:17 »
niet dat ik weet nee.....

alleen de contactpunten voor de massa losgehad en schoongemaakt.

lijkt me niet dat dat van invloed kan zijn.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1292 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 18:16:43 »
misschien een domme gedachte maar zit het dybamoriempje nog strak, zou zo maar kunnen slippen, meestal piept ie dan wel.
hoe lang heb je de nieuwe accu al erin. Misschien reed je de eerste tijd alleen op je accu en na stilstaan en wat kou ook leeg door een slecht werkende dynamo.
Lekstroom kan ook, kun je geloof ik ook meten.

succes met zeukuh
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1293 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 18:20:29 »
accu zit er bijna 4 weken in.

das euh...1500 km rijden  -dunno-

Zou denken dat hij dan wel eerder leeg zou zijn. maar goed. dan kan hij natuurlijk ook maar deels bijladen.  :)

maar kan dat de oorzaak zijn als hij normaal meteen start (als ik binnen 12 uur al eens heb gereden) en hij het pas niet meer doet als hij een tijd stil heeft gestaan?
Daar heeft een dynamo mijns inziens geen invloed op. Of ga ik dan te snel?

Denk dat ik morgen maar eens langs de garage ga. misschien dat zij em willen nameten. electra is niet zo mijn ding  :)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1294 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 18:30:17 »
accu zit er bijna 4 weken in.

das euh...1500 km rijden  -dunno-

Zou denken dat hij dan wel eerder leeg zou zijn. maar goed. dan kan hij natuurlijk ook maar deels bijladen.  :)

maar kan dat de oorzaak zijn als hij normaal meteen start (als ik binnen 12 uur al eens heb gereden) en hij het pas niet meer doet als hij een tijd stil heeft gestaan?
Daar heeft een dynamo mijns inziens geen invloed op. Of ga ik dan te snel?

Denk dat ik morgen maar eens langs de garage ga. misschien dat zij em willen nameten. electra is niet zo mijn ding  :)


mijn dus ook niet hoor. Maar mij gingen een keer de lampjes uit op de autoweg, riempje bleef slippen en was helemaal opgestookt. starten no way. Maar dan denk ik zelf ook dat je een lek hebt. Misschien dat hier elektra kenners zijn?

gr ramon
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1295 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 19:09:04 »
Dynamo nagemeten?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1296 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 19:24:53 »
massa los ,amperemeter er tussen en zekeringen trekken ,daar waar de amperes inkelderen zit je probleem
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1297 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 19:47:46 »
Citaat
Denk dat ik morgen maar eens langs de garage ga. misschien dat zij em willen nameten. electra is niet zo mijn ding  :)
Carmen electra ook niet??  :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1298 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 19:50:10 »
massa los ,amperemeter er tussen en zekeringen trekken ,daar waar de amperes inkelderen zit je probleem
Kan je daar niet eens een mooie topic voor maken ??
over hoe en wat met lekstroom zoeken?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1299 Gepost op: wo, 02 feb 2011, 20:41:08 »
hmm.... effe denken of ik het goed begrijp:

massa los op de accu.
dan ampere op de multimeter kiezen en terugschroeven tot je een uitslag krijgt.
zekeringen er uit en kijken waar het verchil zit.

Daarbij geldt: als de min los is zou je eigenlijk helemaal geen ampere moeten meten?
Dus als hij nul is bij begin hoef ik niet verder te zoeken en moet ik andere richtingen in denken.
Als hij wel amperes aangeeft heb ik sowieso lekstroom en is het de uitdaging om uit te vinden waar..... (dmv de zekeringen)

shit. klinkt redelijk straigh forward. had ik nu maar ook tijd om het te doen....
Dat wordt dan toch al snel volgend weekeinde voor ik daar tijd voor heb.
(en om nu anderhalve week met een wisselaccu te werken... gelukkig heb ik die wel nog staan trouwens)





Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1300 Gepost op: do, 03 feb 2011, 09:04:22 »
Voltage meten = 'over de polen' --> parallel

Stroom meten = 'in lijn' ---> in serie


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1301 Gepost op: do, 03 feb 2011, 09:43:59 »
Precies: Massa los maken van de accu,. enne kant van ampere meter op de massakabel, andere kant van ampere meter op de massa van de accu.
Alle stroom die nu nog vloeit, gaat dóór de amperemeter heen en is dan meetbaar.  Bij een uitgeschakelde Polo 1 zul je dan alleen het klokje in het dashboard als stroom-afnemer mogen vinden. álle andere verbruikers zouden uitgeschakeld moeten zijn.

Gekke dingen waar je niet aan denkt:
- Achterruitverwarming altijd aan? Die trekt zoveel stroom dat ie (bijna) voorkomt dat de dynamo de accu bij laadt

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1302 Gepost op: do, 03 feb 2011, 09:59:02 »
Gekke dingen waar je niet aan denkt:
- Achterruitverwarming altijd aan? Die trekt zoveel stroom dat ie (bijna) voorkomt dat de dynamo de accu bij laadt

nee, staat uit. maar hij doet het al enige tijd niet meer.
Geen zin gehad om dat uit te zoeken (heb twee spiegels, das genoeg)
Niet eens zo'n gek idee om die zekering er eerst eens uit te halen.
Na die van het klokje en de radio dan zodat hij theoretisch op nul zou moeten staan.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1303 Gepost op: do, 03 feb 2011, 19:38:48 »
En roel al iets kunnen vinden  :)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1304 Gepost op: do, 03 feb 2011, 20:10:12 »
haha....

ik draai geen nachtdiensten.  :)
Helaas dus de hele dag gewerkt en niet aan de polo kunnen werken.