Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148925 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1575 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 12:54:09 »
Een ronde bobine? Ja klopt maar die zijn er Blijkbaar in meer smaken.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1576 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 12:55:44 »
klopt,volgens Hbase,maar volgens mij zijn ze het zelfde allemaal want ze passen ook op de NZ.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1577 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 12:58:10 »
De ronde heb je zowel voor 'contactpunten' als voor 'transistor'.
Ik neem aan dat je er nu een bij hebt voor transistor-ontsteking? Of heb je daar ook weer verschillende in?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1578 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 13:17:05 »
Zit volgens mij ook een elektrische choke in/aan de carburateur die spanning moet hebben (was-element / bi-metaal?).
Als die niet aangesloten is blijft ie met koude-start toerental draaien waarschijnlijk, vandaar die 1600 tpm.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1579 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 13:24:27 »
ik vermoed 'dat er iets anders mis is dan de bobine zelf',. kan dat?

Er zijn 'meerdere verschillende onstekingen' voor de Polo:

-Voor sleeptuimelaar/puntjes, op 9volt,
-voor sleeptuimelaar met transistor, op 12 volt,

-voor hydro met transistor ( 12volt ) in rond en vierkant.

Hydroblokjes hebben andere bougiekabels ( pinnetje versus geen pinnetje in de aansluitingen ).

Waarschijnlijk heeft jouw (MH?) bobine niet de juiste voedingsspanning, omdat een Polo 1f een voorschakelweerstand in de bedrading heeft zitten: daardoor is er slechts 9 volt aanwezig op de + van de bobine.  Een 12volt bobine heeft daar niet voldoende aan.

 Je kunt een, op contactgeschakelde, 12volt aftappen vanaf de achteruitrijlichtschakelaar. Deze zit in de buurt van de bobine, en werkt precies zoals de normale 9volt aansluiting, maar dan levert ie gewoon 12 volt.


PS: De GK heeft dus oude bougiekabels, maar met 12 volt bobine: dus oude verdelerkap etc.. Mocht je dus oude kabels willen gebruiken, heb je een GK bobine nodig.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1580 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 14:57:51 »
Leuk, aardig en de waarheid.
Maar verkeerd vonkje levert geen 1600 tpm stationair op of wel?  -dunno-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1581 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 20:19:50 »
Leuk, aardig en de waarheid.
Maar verkeerd vonkje levert geen 1600 tpm stationair op of wel?  -dunno-
Nee. Klopt. Maar hij loopt ook niet rustig.

Het lijkt alsof de vonk niet goed genoeg is.
(af en toe slaat hij er een over lijkt het wel)

Uit het eerdere verhaal halend:

1. Morgen een extra draadje trekken. Weet zeker dat die er nog niet ligt.
2. Meteen checken of de bobine 12 volt  is. Bij mijn weten komt die van een gk. (Dat verklaart dan de verkeerde kabels.)
Zo niet: meteen op zoek naar een andere bobine. Net naar de schuur geweest. Heb er in ieder geval niet nog een liggen...


Verder:
Bij koud loopt hij 1100 toeren.
Daarna lijkt hij bij alles onder 1200 toeren uit te vallen.
(En dat doet hij dan ook)
Eerst even blijft hij hangen op 1600 waarna hij langzaam wegzakt.
Als hij dan weer helemaal warm is blijft hij lopen met 1600 toeren stationair.

Lijkt een soort tweede trap die het niet doet  -dunno-

Wat betreft de elektra:

draadje van de auto choke is aangesloten.
Vanochtend daarnaast de 'egelverwarming' aangesloten.

In principe is daarmee (zo ver ik kan zien) de bekabeling compleet.

Als de onsteking goed is kan ik rustig gaan kijken naar de carb.
(zie ook de vraag die ik hierover in een ander topic heb gesteld)


« Laatst bewerkt op: vr, 04 nov 2011, 20:33:57 door RoelG »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1582 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 21:17:37 »
MH, nieuwerwetse meuk...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1583 Gepost op: vr, 04 nov 2011, 21:19:53 »
 :)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1584 Gepost op: za, 05 nov 2011, 11:51:58 »
12 volt gecontroleerd: check: het is nog de bobine van de GK

12 volt op de bobine gecontroleerd: check: was er al (waarschijnlijk ooit al eens ingebouwd ivm de elektr. ontsteking conversie)

toch nog even via de bak gelegd: better safe then sorry.... (en hij stond toch al opgebokt)

toen lekker even wezen rijden....

auto warm: toch tijd controleren: kan beter! --> loopt beter

daarna stationair bijgesteld naar 900 toeren. als hij warm is valt hij niet meer uit en blijft hij netjes op 900 (ook met licht en fan aan)
Geen idee waar de garageman het over had maar ding reageert meteen op draaien aan de stationair schroef  -dunno-

Nu laten afkoelen: kijken wat hij doet als hij koud is  :)
Komende week: uitlijnen en uitlaat dicht laten maken (wordt gek van dat lawaai onderin....hoor nauwelijks wat de motor doet)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1585 Gepost op: za, 05 nov 2011, 12:46:44 »
Koud: choke  1100 toeren
louw: 300+ toeren maar valt niet uit.
Warm: 900 toeren en loopt netjes

de tweede trap stuk?  (geen idee of dat er op zit....      )

algemeen.  Denk dat de ontsteking nu klopt.
Dat betekent dat de rest waarschijnlijk de carb is.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1586 Gepost op: za, 05 nov 2011, 13:03:55 »
Volhouden, niet opgeven, dan gaat het lukken  -thumbsup-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1587 Gepost op: za, 05 nov 2011, 13:30:37 »
 -notworthy- engelen geduld  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1588 Gepost op: za, 05 nov 2011, 13:48:46 »
Wat mij betreft meer logisch redeneren en deduceren...
Maar hoe dan ook goed bezig, uiteindelijk win jij?!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1589 Gepost op: zo, 06 nov 2011, 08:47:39 »
Koud: choke  1100 toeren
louw: 300+ toeren maar valt niet uit.
Warm: 900 toeren en loopt netjes

de tweede trap stuk?  (geen idee of dat er op zit....      )

algemeen.  Denk dat de ontsteking nu klopt.
Dat betekent dat de rest waarschijnlijk de carb is.

Zit 'm eerder in de 'warmloopregeling' denk ik, de choke (behuizing) kun je ook nog verschuiven, daarmee beinvloed je ook het stationairtoerental tijdens het opwarmen volgens mij. Het lijkt nu zo dat de choke en daarbij behorende stationairaanslag te snel naar de 'warme stand' gaat (koud =goed, warm = goed, tussenin = bagger).

2e trap --> doet niet veel bij stationairloop, die gaat pas bij hogere toerentallen onderdrukgestuurd open.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983