Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148908 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1800 Gepost op: za, 19 mei 2012, 10:15:59 »
-gert-
Doe ik ook een gokje: 900 x 15 = 13.500 km...

De waarheid zal wel ergens ins 't midden liggen, maar met de huidige brandstofprijzen hoef je echt geen 50.000 km te rijden...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1801 Gepost op: za, 19 mei 2012, 10:32:59 »
 :) (waar haal jij de 900 en 15 vandaan?)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1802 Gepost op: za, 19 mei 2012, 12:07:17 »
Investering van € 900, per 15 km 1 liter = 1 euro besparing (jaja, verschil LPG/benzine is ruim een euro per liter)...

Waar haal jij je 50.000 vandaan dan?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1803 Gepost op: za, 19 mei 2012, 12:25:12 »
het ligt idd in het midden.
de 900,- is er idd inmiddels wel doorheen gegaan.
maar er is ook een toename in verbruik. Gok dat ik na 20.000 in ieder geval quite ben.

@ ronnie: bij mijn opmerking ging ik er nog vanuit dat naast afstellen ook dingen vervangen moesten worden. tot mijn geluk niet zo dus maar 25,- voor afstellen en 'gangbaar maken'

Net de achterbak leeggehaald en alles afgeisoleerd met speciale rubbermatten (weegt niks, dempt behoorlijk)
Resultaat: een stuuuuuk stiller  -klus-
Mag ook wel. spul kost aardig wat als je er een auto mee wil doen.

 

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1804 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:13:36 »
Verbruik, onderhoud(hogere temp in een blok dat er niet voor gemaakt is) en prijsverschil levert ? p/km op. Gokje zoals ik al zei.......
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1805 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:18:33 »
hogere temp? heb er nog niets van gemerkt.
zolang je koeling goed werkt loopt dat bij 55 pk wel los.  :)
Ben er persoonlijk niet zo bang voor maar je weet maar nooit. Vraag blijft dan wel: komt dat door de lpg of het blokje?
Heb al vele lpg auto's gehad. waaronder een 205 met uiteindelijk 5 ton op de teller. De 306 is de 2 ton ook alweer voorbij.
Allen niet gemaakt voor lpg maar levert geen problemen op.

onderhoud is verder gelijk. hooguit moet je wat vaker de bougies en luchtfilter vervangen maar dat dat nu de kosten zijn......



Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1806 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:25:53 »
LPG is toch schraler? Hogere ontbrandingstemp. dus indirect dus toch een hogere belasting op koppakking, kleppen, klepzetels ed.?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1807 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:29:06 »
de vraag is volgens mij niet of het warmer wordt, maar of de warmte goed wordt afgevoerd.
anyhoe. we zullen het merken  :)

zo de polo poetsen. moet er morgen wel netjes uitzien als ik helemaal naar zwolle rijd  :)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1808 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:30:32 »
Zit wat in, neemt niet weg dat het wel warmer word toch?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1809 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:37:01 »
yep. hij wordt wel warmer

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1810 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:38:39 »
Is juist vriendelijker voor het materiaal, hooguit zachte klepzetels zouden een eerder probleem kunnen zijn, maar dat is wel van heel vroeger. Verder verbrandt het wel wat warmer, maar zolang je koeling op orde is geen probleem. Het verbrandt bovendien veel schoner.
Koppakking hoor je vaker bij LPG, maar meestal ook pas bij 200/250k+. Verschil is dat men het bij een benzine-motor al gauw niet meer de moeite waard vindt, waar een LPG-blok met een nieuwe pakking zo weer 200/250k kan draaien...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1811 Gepost op: za, 19 mei 2012, 13:39:30 »
 -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1812 Gepost op: ma, 21 mei 2012, 12:12:02 »
verbruik 11,5 met een aardig deel snelweg
Moet beter kunnen maar voor nu ben ik tevreden!

kostprijs per km is gedaald van 12,2 cent naar 6,2 cent.
Break even op basis van de huidige prijzen hier aan de pomp in het dorp:
14.482 kilometer

Toekomstig streven: 1/14 tot 1/15.
Uit ervaring wetende dat dit haalbaar is met deze gewichtsklasse.

Wat zit in de weg:
- ongeregeld lpg systeem (investeringskosten voor geregeld lpg-systeem 325,-)
- 4 bak waardoor hoogtoerig rijden (investeringskosten 5-bak 125,-)
break-even punt voor deze extra investeringen: een extra 32.142 km

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1813 Gepost op: ma, 21 mei 2012, 12:47:15 »
Die extra investering lijkt niet verantwoord? Staar je jezelf niet blind op een ideaal verbruik? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1814 Gepost op: ma, 21 mei 2012, 13:44:50 »
Die extra investering lijkt niet verantwoord? Staar je jezelf niet blind op een ideaal verbruik? -dunno-

tja.... wie weet.

Heb een hele tijd een pug 205 gehad op lpg. dingetje deed 1 op 15,4 Zelfde gewichtsklasse, zelfde rijgedrag.
Daarbij. 10 tot 15% verbruik extra verklaart nog steeds niet het huidige gebruik.
Zlefs de 306 met dik 1000 kilo aan de haak rijdt nog zuiniger.  -gert-
Er klopt dus òf nog steeds iets niet, òf mijn gascurve is zo krom door de hoge toeren dat ik veelal ongunstig rijd....
Een vijfbak en 3200 toeren op de snelweg zou dus al het meeste kunnen oplossen.....
Who knows.  

maar er komt een punt dat het financieel niet te verantwoorden is maar dat het toch 'knaagt' om het maximale er uit te halen.

plus: het systeem wat ik op het oog heb komt met usb kabel: complete lpg tuning vanuit de auto met mooie metertjes op het beelscherm van je laptop  -naughty-
Wie wil dat nu niet voor 275,-  :)


« Laatst bewerkt op: ma, 21 mei 2012, 13:52:42 door RoelG »