Auteur Topic: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX  (gelezen 148868 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1875 Gepost op: do, 31 mei 2012, 18:48:22 »
maar snel je avatar aanpassen :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1876 Gepost op: do, 31 mei 2012, 18:55:16 »
Vond zonder mooier .
Gelukkig is smaak een persoonlijk iets  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1877 Gepost op: do, 31 mei 2012, 18:59:17 »
Wow, dat vind ik echt een dikke upgrade -thumbsup-
Polo-loos Audi A4 b5

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1878 Gepost op: za, 02 jun 2012, 23:22:32 »
vandaag even sentimenteel:

de polotreffen sticker maar eens verwijderd  :)

verder vooral met een smile afgelopen dagen overal naartoe gereden. de lpg prijs in het dorp is gezakt naar 66 cent  -sturen-

inmiddels de upgrade naar closed loop uitgevogeld.
Even wachten op wat  -2cents- van twee opdrachtgevers.

dan bestellen:
- een lambdadoorvoermoer (geen idee hoe dit heet) verwachte prijs: 5,-
- een nieuwe uitlaatkrommer (was toch al nodig) verwachte prijs: 45,- inclusief verzenden
- een kit met zelflerende lambdacontroleunit en stappenmotor voor op de gasslang. verwachte prijs: 90,- plus verzenden
- een lambdasonde (van sloop of hier) verwachte prijs: 10,-
aanvullende kosten: laswerk en pakking: 15,-

eventueel: een extra scherm om te zien of de polo 'lean' of 'rich' rijdt voor in de auto verwachte prijs: 30,-

later nog: een flash lube system om de motor te sparen
-
-

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1879 Gepost op: zo, 03 jun 2012, 00:57:37 »
Hee Roel ik heb nog zo,n moer voor de lamdasonde .
Is er 1 van powersprint construct in rvs .
Pm maar als je interesse hebt  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1880 Gepost op: zo, 03 jun 2012, 11:11:23 »
pm heen en weer.

resultaat: moer wordt verstuurd.

nu de rest nog :)

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1881 Gepost op: zo, 03 jun 2012, 11:20:06 »
De envelop ligt zelfs al klaar om verstuurd te worden  :)
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1882 Gepost op: zo, 03 jun 2012, 13:54:52 »

- een lambdasonde (van sloop of hier) verwachte prijs: 10,-

Even op E-bay kijken, heb je een nieuwe universele voor 3 tientjes inc. verzenden  -thumbsup-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1883 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 15:35:59 »
hmm... lpg aanpassingen moeten even wachten.

vandaag de polo even laten voorkeuren:

- uitlaat lek (deel moet worden vervangen)
- ashoezen gescheurd
- voorbanden moeten worden vervangen
- knipperlicht werkt niet goed (massaprobleem)
- toeter werkt niet.
- stuurhoes lek
- stoel is niet verstelbaar. (corradestoelen dus tja...)
- toplagers voren

verdere adviezen
- v-snaar lijkt ergens aan te lopen  -dunno-
- handremkabel raakt de uitlaat.
- koelslang raakt de baksteun
- olielekkage langs de peilstok
- versnellingsbak lekt olie langs de keerring

Heb dus nog wel wat te doen.

Vooral de toplagers baal ik van: 1 jaar oud  -gert-

conclusie: ben wel een beetje klaar met kilometers vreten icm verlaging.
Het slijt gewoon allemaal te hard.

Dus overweging:
schoks laten zitten voor toch enigzins wat stugger weggedrag.
En veren vervangen door originele veertjes.

Iemand ervaring met het gebruik van kortere schokbrekers icm ori veertjes?

maar eens kijken of en wanneer ik tijd vind om twee dagen te sleutelen om alles te fixen.

« Laatst bewerkt op: vr, 22 jun 2012, 15:37:50 door RoelG »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1884 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 17:26:08 »
Aangezien ze niet oud zijn, heb ik bij die toplagers m'n vraagtekens:
worden in 1e instantie vaak afgekeurd omdat ze bij opgekrikte toestand loskomen uit de domen,
daar is uw apk-keur-meneer van op de hoogte? (heb ik ook al meerdere malen motten uitleggen bij apk)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1885 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 17:44:47 »
Aangezien ze niet oud zijn, heb ik bij die toplagers m'n vraagtekens:
worden in 1e instantie vaak afgekeurd omdat ze bij opgekrikte toestand loskomen uit de domen,
daar is uw apk-keur-meneer van op de hoogte? (heb ik ook al meerdere malen motten uitleggen bij apk)

yep. hij was heel duidelijk. Links nog goed, rechts kapot.
meneer rijdt zelf een golf 1 dus gok dat hij zich wel een beetje in het merk uitkent.
Daarbij vorige keren geen afkeur, zelfde auto.

gok dat het gewoon pech is met een immitatie lagertje.
c'est la vie.




Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1886 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 17:48:19 »
Duidelijk.
Dan is 't inderdaad zuur: geen hekel aan sleutelen, maar een jaar later
hetzelfde onderdeel moeten wisselen is niet fijn.....

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1887 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 17:52:01 »
dit weekeind hopelijk ook een vijfbak halen.
Dan baal ik al minder.
aandrijfassen moeten er toch al onderuit.
bak er onderuit.
Tja: dan zijn de veerpoten ook niet veel werk meer.....

wil dan eigenlijk ook de polo weer omhoog gooien voor het comfort en om de klappen op het polotje te verminderen.
Dan is het lagertje er toch al af.

vraag is alleen of ik de verkorte schokbrekers icm ori veertjes kan gebruiken.
Heb namelijk na al dit werk niet ook nog geld om andere schoks aan te schaffen (bijv koni's of zo) dus de H&R schoks laat ik er het liefst gewoon onder.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1888 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 17:58:27 »
Ik vrees dat je de originele veren niet gemonteerd krijgt op de korte schokkers.
Als het goed is, zijn de zuigerstangen korter als bij originelen schokbreker.
Helemaal zeker ben ik er niet van.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ HG-84-PV ] polo 1f LX
« Reactie #1889 Gepost op: vr, 22 jun 2012, 19:10:20 »
staan ze dan niet gewoon onder meer spanning?  -dunno-
hij mag natuurlijk wel iets lager uitkomen voren (2 cm of zo) icm origineel achter is dat wel netjes.

De originele schoks hangen tenslotte pas los bij circa 4 cm verlaging.
Op basis van boerenverstand lijkt het me mogelijk. Maar zou mooi zijn als iemand het weet.

Andere optie is de truck met de andere olie toe te passen. Ori oliedempers heb ik nog wel.
Kan alleen het topic met de uitleg niet vinden.