Het rode kleppendeksel is van de MH cilinderkop die ik nu niet meer ga inbouwen.
Inmiddels is de GK kop ingebouwd. De (GL) ontsteking en (HH) carburateur zijn afgesteld en ik heb een deukje in het spruitstuk gemaakt omdat het tegen de stabi aankwam. De auto rijdt nu prima en heeft in vergelijking met de oude GL motor een flinke sprong gemaakt in prestaties. Het lijkt zelfs of de 155/70/R13 bandjes eigenlijk een maatje te smal geworden zijn.
Er is wel nog een hardnekkig bijgeluid (piepen/schuren) aan de distributiekant thv het onderblok, vooral bij lage toeren. Ik heb al zonder dynamopoulie en distributiekap gereden, de krukaspoulie losgehaald en schoongemaakt maar het blijft aanwezig. Het kan dus eigenlijk alleen nog de oliepomp, waterpomp of distributieriem zelf zijn.
Verder ga ik de komende tijd nog wat kleine probleempjes aanpakken en de auto klaarmaken voor de APK in augustus. Daarna is het weer tijd voor wat nieuwe upgrades zoals een betere uitlaatsetup, sportieve nokkenas en uiteindelijke dubbele carbs.