Het Polo86c Register

Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Serge op wo, 02 jul 2008, 23:25:09

Titel: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: Serge op wo, 02 jul 2008, 23:25:09
klik in jip en janneke taal  (http://www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/onderstellen/sporing.pdf)
Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: Douwe op ma, 07 jul 2008, 19:58:39
Wordt het toch eens tijd dat je dit zelf ook (begrijpend) leest  :)
Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: Serge op ma, 07 jul 2008, 20:08:09
Wordt het toch eens tijd dat je dit zelf ook (begrijpend) leest  :)

is dat het enigste wat je kunt afzeiken ?
Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: Douwe op ma, 07 jul 2008, 20:27:07
Sorry Serge dat jij dit als "afzeiken" interpreteerd.

Maar wat jij verkondigd in de topic van Jaap's Polo G40D raakt kant nog wal.
Wat jij circuit afstelling noemt klopt dus echt voor geen donder.

Ik kan hier helaas niet verklappen waar wij met onze auto's op staan (ik weet niet wie er hier allemaal meelezen), sorry.
Dat wij met het zwakste eendje van de klas het wel goed doen valt op [url]www.autosport.nl/actueel/nationaal/tdc/news.php?id=7990&rubriek=nat/[url] te lezen.
Dit bolletje komt op het rechte eind zeker 10kmh te kort op de concurentie.

Nogmaals, het is zeker niet als afzeiken bedoeld  -hug-.




(sh*t, url gaat verkeerd... :( )
Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: Serge op ma, 07 jul 2008, 20:39:54
Sorry Serge dat jij dit als "afzeiken" interpreteerd.

Maar wat jij verkondigd in de topic van Jaap's Polo G40D raakt kant nog wal.
Wat jij circuit afstelling noemt klopt dus echt voor geen donder.

Ik kan hier helaas niet verklappen waar wij met onze auto's op staan (ik weet niet wie er hier allemaal meelezen), sorry.
Dat wij met het zwakste eendje van de klas het wel goed doen valt op [url]www.autosport.nl/actueel/nationaal/tdc/news.php?id=7990&rubriek=nat/[url] te lezen.
Dit bolletje komt op het rechte eind zeker 10kmh te kort op de concurentie.

Nogmaals, het is zeker niet als afzeiken bedoeld  -hug-.




(sh*t, url gaat verkeerd... :( )

okee alles goed  -hug-, maar jaap wilde een auto die zowel op straat en cirquit zou moeten rijden .
 voor op cirquit zou je een camber van 3 graden nemen op straat dus max 2.
 caster zou je dus eigenlijk het liefste op 4 graden zetten (kijken we nu ff niet naar jouw cup afstelling ,die staan extreem)maar een 3 is beter voor op de weg .

nu als je een cirquit camber en caster hebt zou je sporing een 6mm kunnen zijn (rechtuit is het bagger ,maar o zo lekker in de bochten ),daarom een 4mm toe gezet
 en idd als je echt verder gaat zou je zelfs het camber op de achteras nog wat verder kunnen zetten ,maar dan krijg je uiteindelijk later onderstuur .laat je het camber staan kun je overstuur krijgen (ala 205)(en die verkies ik eigenlijk ,het overstuur met een voorwielaandrijver)
Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: Folkert op wo, 03 jun 2009, 10:41:31
Bovenstaande van Serge

Camber van 2 graden negatief? Is dat met originele toplagers ook te behalen? Geen id hoeveel ik maximaal zou kunnen zetten..

Caster 4 graden of 3?? Wat merk je eigenlijk als je veeel meer caster hebt? Meer rechtuitstabiliteit??

En de sporing toe inn? of uit? wat merk ik hiervan? sneler de bocht induiken?

Als iemand een goede afstelling heeft zoals ik hierboven lees van Douwe, zou je me er ontzettend mee helpen, zou ook per pm/mail kunnen als het geheim is...  -love-



Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: mk1-madness op ma, 11 nov 2013, 23:11:46
Zijn er ook duidelijke gegevens?
Titel: Re: wielstanden ,hoe en wat
Bericht door: davidg40 op wo, 13 nov 2013, 18:12:38
Ben hier ook erg benieuwd naar.
Mijn steilheck is echt nog een dweil in de bochten.
Zou hier graag wat aan doen.