(Jep, ik ben nieuw)
Mijn Polootje uit 1.0 uit 1988 loopt al vanaf dat ik em heb onregelmatig stationair, vaak slaat ie zelfs af voor een stoplicht. Toen ik em net had 'bokte' ie bij een koude motor zeer hevig en erg vaak. Dat bokken en schokken veroorzaakte tot 3x toe een panne-geval op de snelweg. Contactpuntje verbrand... Die fijne garage van mij lapt het blikje (zo heet ie nou eenmaal) weer simpel op door het puntje te vervangen en klaar is kees. Tot de volgende dag de motor steeds iets onregelmatiger gaat lopen.
Nu betaal ik me helemaal scheel aan die onhandige-harry garage en ben ik dus zelfs aan het werk gegaan.
Helaas kan ik maar niet verhelpen dat de motor onregelmatig stationair loopt en zeer heftig pruttelt en schokt bij het optrekken. Bij hogere toerentallen is er niets aan de hand (165 km/u op de teller). Ik denk zelf aan een combinatie van 1. afstelling carburateur dus lucht/brandstof verhouding en
2. onsteking tijdstip net niet goed (puntje is hartstikke nieuw)
Ik weet niet hoe ik de ontsteking moet afstellen, kan iemand mij advies geven, want ik vind het zo zonde van het motortje (250.000 op de teller en toch betrouwbaar)
Euhh... Eigenlijk dus: HELP! :O
Alvast erg bedankt!