Auteur Topic: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis  (gelezen 125686 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #525 Gepost op: ma, 07 mrt 2011, 20:23:10 »
balen, maargoed, kan meer schade-uitkering opleveren

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #526 Gepost op: di, 08 mrt 2011, 10:19:08 »
jeej een knaak meer :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #527 Gepost op: di, 08 mrt 2011, 11:07:59 »
mwoah.... zo werkt dat niet.

een paar ty-raps maken het toch wat dramatischer  :) En dat kan indd schelen in het schadebedrag...

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #528 Gepost op: di, 08 mrt 2011, 19:32:25 »
ty-raps heb ik er gewoon weer afgeknipt dus de bumper hangt morgen gewoon los als de expert komt en t knipperlicht wat gesneuveld was zit er ook weer in. Kwam er vanavond ook achter dat t kunstof deel van de koplamp aan die kant ook stuk was dus aan een kant wiebelt de hele koplamp......

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #529 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 07:11:41 »
kunstof deel van de koplamp aan die kant ook stuk was dus aan een kant wiebelt de hele koplamp......

Heb er nog wel 1 of 2 liggen.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #530 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 11:46:20 »
Heb er nog wel 1 of 2 liggen.
tuurlijk wat heeft   Polo demontagebedrijf Zwiers niet.. -uitlachen- 

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #531 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 12:39:04 »
tuurlijk wat heeft   Polo demontagebedrijf Zwiers niet.. -uitlachen- 

 -dunno-  -nana-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #532 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 17:40:10 »
Was het vandaag niet de grote taxatiedag voor deze auto ??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #533 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 18:11:00 »
is idd een totallosje geworden :( ff nadenken wat ik nu ga doen..... bedrag wat uitgekeerd word is ook niet echt veel.....

Offline C1Rob

  • L86C-0166
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.117
  • Geslacht: Man
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #534 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 18:16:45 »
Klote :\

Ik weet het nooit zo goed. Kan je nou een totallos verklaarde auto nog weer opknappen en op kenteken krijg of niet?

Wel zonde want het was zo'n gaaf ding :\
86 2 GT

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #535 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 18:18:40 »
je kunt t "wrak" opkopen, kun je m gewoon repareren en op kenteken houden. Krijgt alleen als je pech hebt een WOK melding, en dan moet je ermee naar de rdw om m weer op de weg te krijgen.

Zou een andere zoeken en deze toch bewaren en daar de onderdelen vanaf plukken wat je nodig hebt.

Wel balen man!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #536 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 19:04:16 »
het is geen WOK jongens -gert- dus kenteken is er nog gewoon ;)

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #537 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 19:13:48 »
er valt altijd te onderhandelen over het behoud van het wrak.
vaak doen ze daar niet zo moeilijk over.
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline jeroentje

  • L86C-0170
  • Non-Register lid
  • Berichten: 460
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Koopman
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #538 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 19:20:37 »
das mooi klote zoeken naar iets nieuws

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ GP-HJ-45 ] 2f steilheck Genesis
« Reactie #539 Gepost op: wo, 09 mrt 2011, 19:29:39 »
 -dunno-

Citaat
Wat is Total Loss en wat gebeurt er dan allemaal?

Het komt voor dat wij voertuigen binnenkrijgen waarvan de schade zo groot is dat ze "total loss" verklaard worden. Maar wat is dat nu, total loss? En wat gebeurt er dan allemaal? Hieronder vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen.

Algemeen:
Het afwikkelen van autoschaden in het algemeen en total loss in het bijzonder is vaak "verzekeringswerk" en is er dan ook een schade-expert van een verzekeringsmaatschappij bij betrokken. In onderstaande voorbeelden gaan we daar dan ook van uit.

Een auto kan technisch total loss zijn of economisch total loss.

Technisch total loss:
Hiervan is sprake als het niet meer mogelijk is de auto op een verantwoorde en veilige manier te repareren. Het voertuig moet dan ook gesloopt worden om te voorkomen dat het ooit nog op de openbare weg verschijnt.

Economisch total loss:
In dat geval zijn de reparatiekosten hoger dan de dagwaarde (= waarde van de auto net voor het ontstaan van de schade) verminderd met de waarde van de restanten (= waarde van de beschadigde auto).

Een voorbeeld van een economisch total loss:

    * waarde van het voertuig vóór de schade (dagwaarde): € 3.000
    * waarde van de restanten (restwaarde) € 1.500
    * reparatiekosten van de schade € 2.000

Als de auto gerepareerd wordt, zijn de kosten van de schade € 2.000,-. De daadwerkelijke schade is in dit geval: waarde van de auto vóór de schade (dagwaarde) € 3.000 min de waarde van de restanten € 1.500 = € 1.500. Dit is de werkelijke schade. De reparatiekosten zijn € 2000,-. Deze overstijgen dus de werkelijke schade. Er is sprake van een economisch total loss.

In geval van economisch total loss kan het best zo zijn dat de auto op een verantwoorde manier gerepareerd kan worden. Het is alleen economisch niet verantwoord. Wanneer de klant zijn auto graag wil behouden en toch wil laten repareren, dan kan er in overleg met het schadebedrijf en de expert van de verzekeringsmaatschappij bekeken worden of het mogelijk is om de auto op een minder dure manier te repareren, bijvoorbeeld met gebruikte onderdelen. Als dan de reparatiekosten in de buurt van de € 1.500 (zoals in het voorbeeld) komen, kan de auto toch gerepareerd worden. Een dergelijke procedure kan alleen maar gevolgd worden als zowel de eigenaar van het voertuig, de reparateur en de verzekeringsmaatschappij zich soepel opstellen. Zoals al gezegd, het verschil mag niet groot zijn.

Wie bepaalt de dagwaarde en de waarde van de restanten?

De dagwaarde wordt vastgesteld door een schade-expert van een verzekeringsmaatschappij. Hij verricht daarvoor een zogenaamd marktonderzoek. Meestal doet hij dit door diverse dealers van het betreffende merk te bellen en te informeren wat een dergelijke auto kost.
Men moet zich daarbij wel bedenken dat het vrijwel onmogelijk is om precies eenzelfde auto aan te treffen, dus van dezelfde leeftijd, met dezelfde kilometerstand en in dezelfde staat van onderhoud. De waarde van de restanten, het "wrak" , wordt bepaald door de hoogste bieding van een aantal (meestal 3 of 4) opkopers.

Wat gebeurt er met de restanten of oneerbiedig gezegd, met het wrak?

Als een auto technisch total loss is dan moet deze vanuit het oogpunt van verkeersveiligheid, gesloopt worden. Zo voorkomt men dat een wrak toch nog wordt gerepareerd, als dat technisch niet meer verantwoord is. Bij een economisch total loss heeft de eigenaar van het voertuig de keuze: Of het voertuig verkopen aan een handelaar, wat veelal in overleg met het schadebedrijf of de expert van een verzekeringsmaatschappij wordt geregeld, of voor ditzelfde bedrag de auto zelf houden en (eventueel met gebruikte onderdelen) laten repareren.

Van wie krijgt u welk bedrag?

De waarde van het wrak ontvangt u van de handelaar die dit gekocht heeft. Meestal haalt de handelaar het wrak op bij het schadebedrijf en u ontvangt u het geld via de reparateur. De rest ontvangt u van de verzekeringsmaatschappij. In het gegeven voorbeeld ontvangt u dus € 1.500 van de opkoper van het wrak en € 1.500 van de verzekeraar. Samen dus € 3.000; precies de waarde van de auto. Als u het voertuig zelf houdt, krijgt u dus ook € 1.500 van de verzekeraar en behoudt u de auto ter waarde van € 1.500. Samen ook weer € 3.000.

Vrijwaringsbewijs

Als het wrak verkocht wordt, is het voor u van belang dat u daar ook geen verplichtingen meer voor heeft. Denkt u bijvoorbeeld maar aan de houderschapsbelasting of eventuele boetes. Daarom krijgt u van de opkoper van het wrak een vrijwaringsbewijs. Bewaar dit goed.

Einde verzekering

Het is niet zo dat de verzekeringmaatschappij automatisch de verzekering beëindigt in geval van total loss. Immers, bij een economisch total loss bestaat de mogelijkheid dat iemand zijn auto toch laat repareren en moet de verzekering door blijven lopen. Daarom altijd, zowel bij technisch als economisch total loss, de verzekering zelf opzeggen of wijzigen.

dus mag er nog gewoon mee rijden hoor en heb t kenteken ook nog gewoon dus ik KAN een andere kopen of ik laat m goedkoop maken ergens. Hoef dus niet te onderhandelen voor behoud van t wrak oid......
« Laatst bewerkt op: wo, 09 mrt 2011, 19:36:54 door Der Ghopmeister »