Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Jaap op vr, 15 apr 2005, 14:53:27
-
Vandaag een dagje vrij genomen, onderandere om eindelijk eens wat aan de site te gaan doen. Helaas kwam daar (hoe kan het ook anders) wat tussen... MAAR ik heb toch een gaatje gevonden om in iedergeval even wat foto's te posten..
De open dir vind je hier
Kwijl away:
Men neme:
- Een Polo 2 Steilheck uit duitsland met in het voor-onder een G40 blok.
- Een Polo 2 Coupe
- Een zooi onderdelen
- nog een grotere berg onderdelen
- Breng op smaak met een grote Polo-gek
- garneren met speciale CUP onderdelen
- afmixen met een likje witte lak
Eet smakelijk..
Ter info: Er is in de jaren 80 een cup geweest ala 'Renault Clio' cup, Toyota Yaris cup en weet ik veel wat voor Cup's er allemaal nog meer zijn.
Voor deze cup zijn de beroemde 500 stuks Polo GTG40's gebouwd en verkocht (voor de homologatie als straat-auto).
Voor de Cup zelf zouden er 50 gebouwd zijn. o.a. Micheal Schumacher heeft nog gereden in deze voor ons toch wel speciale klasse.
“I still remember very well the first time I drove at the Nurburgring,” Schumacher recalled. “It was at the wheel of a Volkswagen Polo G40 before a Formula Ford race and I had Mr. Bergmeister alongside me to get to know the track better. It was a long time back and we drove on the current track, but without the most recent modifications which I have not seen yet.
VOORdat de G40 cup er was, werd er al wel gereden met gewone polo'tjes vermoedelijk op solex carburateurs. Vandaar ook de VWM (VolksWagenMotorsport) inlaatspruitstukken voor 'dubbele carbs' en de CUP velgen.
Leuke: Deze Cup G40 velg, geproduceerd door Centra, voor VWM,.. ziet er zo uit:
Maar de datum stempel verraad dat t geen Cup G40 velg is, maar een 'pre-g40-cup' cup velg:
De latere 'G40' cup velg:
Maar goed: terug naar de auto:
men neme, een Polo 2 Coupe. Van origine Alpine wit, zoals ook de Cup'ers:
(let op: dit zijn GEEN G40'ers!!)
Je sloopt er het front uit:
En regelt een nieuw-in-doos GTG40 front:
en plaatst het beroemde/ruchte G40 front erin: uitneembaar deel uit slotvanger, langer sleepoog, doorvoer intercoolerbuis door radiator-drager en natuurlijk: de sleufgaten!
Zoals je ziet klopt de tijds-lijn niet helemaal binnen deze posting, want hier staat ie ineens al fris in de lak, maar ach: 't gaat om de vorming..
Komt het subframe aanbod:
Reeds te zien op deze foto:
Er hangt iets extra's onder deze auto!
Om de Polo NOG beter de hoek om te krijgen, zitten er speciale voorpoten onder, zijn de domlagers instelbaar, en word de stabilisator-stang naar voren getrokken: de 'nach-lauf' word versterkt. Dus een soort 'wellems' blokjes, maar dan erger :) De auto word dus verlaagd, en terwijl bij een normale polo de voorwielen dan verder naar achter komen te staan (slijten tegen het voorspatbord), komen bij de CUP de voorpoten extreem naar voren te staan!
Om de stabi uberhaupt zo ver naar voren te kunnen krijgen, zijn de G40'ers uitgevoerd met uni-ball's in de draagarmen: Niet alleen minder speling, maar met standaard rubbers was dit ook niet mogelijk geweest:
Het subframe bestaat uit iets meer dan alleen Wellems blokjes: Het maakt de hele voor-trein een stuk stabieler.
Hoe ziet dat subframe er uit dan?
Gewoon: ZO:
Komt dus aan de stabi-aufname, de querlenker-aufname en de tunnelversteviging (pardon-my-german):
vanaf achter:
en op de stabi:
Een lekker bijzonder VWM onderdeel....
Gaan we verder met: de kooi.
Een racewagen is niets zonder kooi..
-
flinke beugel niet?
Gaan we verder met die verse lak.. en de bescherming:
Spoeien natuurlijk alles goed vol met deze drap:
Tja. en wat is er dan nog verder te melden over z'n Cup?
Nou,. de computer bijvoorbeeld: deze heb nummertje 93..
ennuh: een G40 heeft een extra ver doorlopende teller... de CUP variant natuurlijk ook:
Voorlopig staat ie er heel goed op..
deze is dan echter wel een beetje jammer:
Hier mist iets: Over het hoofd gezien, of had de Cup G40 dat uitsparinkje voor de uitlaat nog niet?
-
Wedden dat de eerste de beste duitser juist DAAR over struikeld... en 't subframe, de computer, de voorste veerpoten, de kooi, de motor.. alles verder over het hoofd ziet?
-
dit is net zo'n geil project als de berg-cup van serge.
toch hebben in onze polo kring wel intresante exemplaren. -love-
-
Hier nog wat info over de G40 cup uitvoering:
-
het front zit gepuntlast aan de langsbalk van de carosserie. Maar op welke punten? Ik zie dat het heel erg mooi los te krijgen is (uitboren van de puntlassen toch???).
@Jaap; kan jij met pijltjes aangeven waar het front allemaal vastzit? Dan ga ik even op zoek naar een mooi front voor mijn polo (of een nieuwe...), kan ik hem vervangen namelijk
-
Maak je front gewoon GOED schoon, dan komen alle puntlassen vanzelf te voorschijn.
Als Jaap het met pijltjes moet aangeven, wordt het hele front een GROTE
pijl -naughty-
-
Vanavond nog de herhaling van TopGear gezien?
Groen hel?
-
Ik durf zelfs te beweren dat het geen G40 is -wanker-
Leuk project .. maar bij een beetje project moet je de prijzen vermelden mister D -klus-
-
reken op veeeeeeeeeeeeeeeeel euro's
-
Ik durf zelfs te beweren dat het geen G40 is -wanker-
Leuk project .. maar bij een beetje project moet je de prijzen vermelden mister D -klus-
Kun je beter maar niet bijhouden,
je schrikt achteraf HEEEEEl erg! -naughty-
En het is niet de G41 die er op komt -love-
-
Wedden dat de eerste de beste duitser juist DAAR over struikeld... en 't subframe, de computer, de voorste veerpoten, de kooi, de motor.. alles verder over het hoofd ziet?
Bij deze ook geregeld -moon-
-
Wedden dat de eerste de beste duitser juist DAAR over struikeld... en 't subframe, de computer, de voorste veerpoten, de kooi, de motor.. alles verder over het hoofd ziet?
Bij deze ook geregeld -moon-
-thumbsup- Nu ik nog...
-
Trouwens, wat een werk om die er nu nog in te zetten.
Weer spuiten.... pffff...
Zou em gewoon aan mij verkopen -naughty-
(heb em niet voorbij zien komen op ebay)
-
Inzetten is voor de winter, gaat ook de hele binnenkant
over.Tot die tijd doet een blikschaar wonderen!
Deze kon je niet zien Dennis, heeft er maar heel even
opgestaan -naughty-
-
denk ongeveer 1 minuut tot sofortkaufen ................
-
Heb ff nagekeken :
2 uur en 22 minuten...
Raar; is ook mijn record Leeuwarden - Zolder -naughty-
-
maareuh back ontopic .gaat een puik bakkie worden douwe
-
-off-
-
om weer on topic te komen.
wordt een heel mooie replica.
waneer denk je dat deze weer de weg op gaat?
-
Niet voor zondag,.. maar 't scheelt niet veel gloof ik?!
Erg erg erg benieuwd hoe dat nou rijd..
(want ik neem aan dat je m niet gebouwd hebt om weg te zetten)
-
Update:
Het loopt eindelijk.
Was de laatste tijd in de weer om wat dingetjes te perfectioneren,
o.a. brandstofsysteem en koeling.
Vanavond om 19:15 was het zover.
Reageert dankzij grotere gasklep lekker fel op gas...
of zou dat een de cup computer liggen -dunno-
-
APK erop een GAAN (naar de bestickeraar)
-
Heb er voorlopig nog genoeg werk aan.
Denk dat de bestickeraar nog een jaartje moet wachten.
Heb nog wat nieuw plaatwerk op de kop getikt -naughty-
A.s. zaterdag maar weer verder, en maandag de hele dag -uitlachen-
-
kiek er zit schot in de zaak
-
Heb m al horen lopen
Mijn duurbetaalde advies : doe er olie in
Of koop een betere foon -moon-
-
Klepstotertjes waren een beetje leeg na 3 jaar stilstand.. -boehoe-
-
kiwestie van warm laten lopen en ff 2 minuten op 2000rpm, houden ,daarna ff paar keer gas geven naar 4000rpm ,dan moeten ze vol zijn
-
Goed op weg zie ik!!!
Word een leuk karretje.
Die kokerhars,is dat nog leverbaar orgineel?
Lijkt me betere als die je zo van motip koopt...
-
Geen idee of ze nog steeds leverbaar is, maar er zijn meerder was-soorten die beter werken: zie oldtimer-sonderheft van ehmz,. 1 maand terug?
Vandaag het monstertje weer in het echt mogen aanschouwen: motorruimte staat stukkie voller
-
Beetje slecht licht.. maar 't front met badge staat er duidelijk op. En ja: ook de CUP heeft t lange sleep-oog,.. maar de spoiler zit er dan weer niet op (voorbehouden aan de straat versie)
-
Zoek het Porsche-deel
-
BTW: stickers moeten er gewoon WEL asap op..
BTW 2: Ook de sachs sticker: die sponsorden dan niet de schokdempers, maar wel de koppeling :)
(Bilstein stickers zouden afbreuk doen aan de 'replica-kwaliteit'.. en daarbij: Wat erop staat, hoeft er niet in te zitten..
-
Die laatste komt er zeker op...
-
Zoek het Porsche-deel
ehm,stoel mischien???
-
Dat ene schroefje daar rechts in de hoek!!! Ja die ja!!!! Toch -hitit-
-
Zoek nog maar ff...
@Japio, vanwaar dat kinzo??
-
expansie reservoir -prut-
-
Hahahaha, dat heeft een echte Pors niet withstupid
Btw, die ik gebruik is NOG zeldzamer -uitlachen-
-
daarom ,maar die gele tekst onder de kap is ook niet standaard .heb menig polo2 g40 onder de kap gekeken .en die hadden dat niet
-
Moet ik nog ff wegpoetsen (bah vies woord) -naughty-
-
btw motorkap staat wel ver open he(hint hint hint )en bepaalde porsche modellen hebben een identieke motorkap steun en idd iets langer
-
Weet je dat ik dat ook al meende te zien?
Zal het wel wezen dan :)
-
en toch weer niet ,je staat er op en kijkt er naar .................................
-
@ Douwe:
Kinzo: Op die Seat Ibiza Cup Diesel stond toch echt KINZO te lezen: Zit er denk ik niet echt in...
Jij zei dat de SACHS bestickering van de originele CUP er niet op kwam, omdat ie op een Bilstein Fahrwerk komt te staan... Is (imho) beetje zonde: 't origineel moet je zo dicht mogelijk zien te benaderen: en dat er dan SACHS op de stickers staat, terwijl er bilstein onder zit; Who Cares? Jullie rijden zelf toch ook met Kinzo rond terwijl er Gedore op de rolkarren staat? :)
@ Serge en @ Dennis: Guess Again!
Het word aangewezen met een klein schoentje..
-
de krik... -hitit-
-
@ Douwe:
Kinzo: Op die Seat Ibiza Cup Diesel stond toch echt KINZO te lezen: Zit er denk ik niet echt in...
Jij zei dat de SACHS bestickering van de originele CUP er niet op kwam, omdat ie op een Bilstein Fahrwerk komt te staan... Is (imho) beetje zonde: 't origineel moet je zo dicht mogelijk zien te benaderen: en dat er dan SACHS op de stickers staat, terwijl er bilstein onder zit; Who Cares? Jullie rijden zelf toch ook met Kinzo rond terwijl er Gedore op de rolkarren staat? :)
@ Serge en @ Dennis: Guess Again!
Het word aangewezen met een klein schoentje..
Group: Register Lid
Posts: 3586
Joined: Dec. 2002 Posted: May 23 2005,23:01
--------------------------------------------------------------------------------
en toch weer niet ,je staat er op en kijkt er naar .................................
--------------
no airbags ...wir sterben noch wie manner
FUCK PLASTIC ! GOT HORSEPOWER?
-
Kleine update..
-
Maandag weer verder.
-
das wel heel klein... -naughty-
-
Tis dat de rest niet zo erg zichtbaar is -moon-
-
Up!!
-
Up!! en running?
-
Meer ploatjes? -naughty-
-
Eigen kracht
-
Zeker..
-
Voor Japio
-
En de laatste
-
Betere werk!
Alleen het been trouwens, of is ze je vriendin? -dunno- ...
-
mooie foto's.
alleen die laatste groeps foto -wanker- -dunno-
-
Let op de achtergrond -uitlachen-
Of voorgrond -prut-
-
klotsen ze niet in jje nek? -uitlachen-
-
Hmmmm,als ik een paar knaken meer had.
dan ging ik voor een 2e replica van de cup g40.
maar dan met andere reklame er op.
-
Let op de achtergrond -uitlachen-
Kinzo?
btw: haar naaldhak..............auw.....
-
Haha dat mens is al eens op tv geweest: NL pornoactrice! GO Douwe!
-
Ah! Dat zat er in mijn telefoon!
@ Douwe: Mijn telefoon/provider kunnen dat dus niet aan helaas :( (Telefoon liet t me keurig zien, dat er een MMS binnen kwam, maar vertikte het om een code te geven (voor t bekijken van de ploaties op de website).. Trut van de helpdesk kon me ook niet verder helpen)
On topic: Geil..
Komt er ook nog de GROTE reclame op? en: Te aanschouwen in Denemarken?
PS: hoe stuurt dat nou?
-
Hey Douwe: wat een PRACHTIGE voorbumper zeg ik dan....
Jij mag raden welke ik bedoel... -naughty-
Hoop dat je toch je griepje overwint en hiermee naar Denemarken meekomt.
Groet, Jan.
-
Helaas, Denemarken gaat voor mij niet door...
Zowel auto als ik er niet klaar voor -boehoe-
-
Beterschap in iedergeval: Niets forceren!
(Het schoot mij vanavond ineens BIJNA in m'n rug..)
-
Up!
-
-
Kooitje...
-
Interieur
-
To do...
Na apk de Cupcomputer er maar weer in en AFSTELLEN...
Serge???
-
hij ziet er echt heftig uit. -thumbsup-
-
En nu "street legal" ! -prut-
-
mooi afstellen dat hok en gummen -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Klinkt goed!
Ben ook benieuwd trouwens.
Nurnburgring?
Schijnt dat de ring open is dat weekend...
-
Eerst maar wat km's in de buurt maken.
En bestickering regelen!
-
@ Douwe: ziet er heel erg gelikt uit man! Toppertje.
@ Niels: hey man, je weet toch dat een open ring heel erg stinken kan? Moet je mee oppassen zo'n open ring: je weet maar nooit wie er achter je staat en dat kan vervelende verrassingen geven.... -uitlachen-
-
Morgen shakedown!!
Straks nog ff nieuw doosje vonkjes erin en verse peut...
-
dat kan het lopen in bovenste toeren ook verbeteren
-
Morgen gaat er afgesteld worden?
-
Nee dan is er de reis naar het zuiden a.k.a. mijn achtertuin
-
Gert zijn achtertuin zat op slot -uitlachen-
Ben naar Zwanenburg geweest wat racespulletjes afleveren.
Rijdt goed, twijfel alleen een beetje aan het vermogen , of die rode
is zo sterk.... -naughty-
-
Die rode van Jan?
-
Die rode van Jan?
Daar heb ik vandaag mee gereden he. -naughty-
Denk de 1f die hij bedoelt.
-
Die rode van Jan?
Heb Jan een rode G40 dan?
-
je had niets over een g40...
-
Mijn eigen rode... -moon-
-
douwe, ik had het wel begrepen dat je de einser bedoelde.
volgens mij lag de rest te slapen :D
-
Gert zijn achtertuin zat op slot -uitlachen-
Gert zat in een andere achtertuin .
Of was het een zijtuin ? -naughty-
-
ff kijken of deze post ook in lucht oplost.......
Beetje last van over ijverige mods in dit topic, geloof ik -wanker-
-
?
-
Sorry, iets te overijverig idd...
Ge-editte post zonder text -> delete! :)
-
Denk dat ik het vermogens lek boven heb -thumbsup-
Morgen met het hok naar Spa-Francorchamps -love-
-
Net m'n mobieltje uit de ZX gevist: Douwe: u had gebeld?
Vermogenslek: Tell me! Ontsteking?
-
Verstuivers icm lucht hoeveelheids meter.. -boehoe-
-
Hok waar ie thuis hoort....
-
Netjes geparkeerd (voorwiel)... Bijna promo-pic (op 't achterwiel na)
It needs Decals!
(maar laat dat 5e wiel maar weg)
-
Zonder stickerts snapt een beetje race fan het ook wel!
Quote coureur: " He Douwe heb je een oude Cup Polo uit Duitsland gehaald?"
En deze wist van dit project dus helemaal niets !!
Wel veel bekijks zo'n ding...
-
Coole foto Douwe
-
Mee eens! -love- -love- -love- .
Waar is dat?
-
of zolder of francochamps
-
Achteraf circuitje in de Ardennen -love-
-
Francochamps dus?
Al eens per ongeluk het circuut ergens opgeweest?
-
Hok waar ie thuis hoort....
Gewoon kicken dingetje:
Simpel, laag: effectief :)
-
Psies, very nice!
-
Nu nog het juiste cockpitje en domstrebe :)
-
Die veerpootbrug wil ik ook wel,zat die er toen standaard op ofzo?
-
Goeie foto Dennis, maar weet niet zeker of dit de versie is zoals ie in de Cup is gebruikt.
Dit id zeer waarschijnlijk een proto, kijk maar naar de afteken strepen op de bijde domen!
Cockpitje lijkt mee een van een Golf 1 GTI..
-
Hier nog een:
-
..
Cockpitje lijkt mee een van een Golf 1 GTI..
Maar dan wel eentje met een laaddrukmeter midden-bovenin..
-
Is het wel laaddruk??
Of olie..
Wie weet waar zo'n ding standaard in zat??
-
Moet wel laaddruk zijn....wijzer staat in ruststand op 1 bar terwijl de schaalverdeling 0-2 bar is.
Zelfde "anzeige" zit ook op de Sprinter proto, samen met oliedruk + temp -naughty-
-
Wow dat cockpitje wil ik wel!!!
Evenals die veerpootbrug en voorpoten,waar heb je die foto vandaan douwe?
-
Is idd Ladedruck, 0-2 bar, middenstand 1 bar.
Lijkt een van de eerste CUP-G40's.
-
@Mark, woar heb jij dat plaatje vandaan?
-
@Dennis: Wat staat eronder?
Zal wel uit een artikel over de Polo Sprint zijn?
Dacht dat de Cup's een anzeige 'boven midden' hadden?
-
@Dennis: Wat staat eronder?
Zal wel uit een artikel over de Polo Sprint zijn?
Jup, coming soon to a theatre near you ;)
-
* pakt scherp mesje en de 500 Auto Motor und Sports
Komt me erg bekend voor dat artikel
-wanker-
-
VW Speed no.4, 1998
-
Wacht op verslag van Jaap....
-
hehehe..
Zo'n grote smile past niet hier op 't scherm!
Also, om even het verhaal compleet te maken: Afgelopen zaterdag heb ik de 1f GT terug gebracht naar Douwe in 't rustieke Hempens... Rond een uurtje of half 6 even gebeld: Douwe was toevallig ook onderweg vanaf z'n werk: Met de CUP replica..... Bij een nabij gelegen tankstation afgesproken.
Vanaf dat Shell station was t nog een kilometer of 10 naar Hempens. stukkie snelweg, stukkie binnendoor.. Ik in de GT voorop, Douwe BLAAAAST er met de CUP voorbij: Voor zover het raampje in de 1f GT open kon: Kent u de reclame van de postbank? RRRAOOUUWW!
Had ik van Douwe de opdracht gekregen niet te gaan trappen met de GT (d'r zou een injector niet helemaal soepeltjes meer zijn),.. ik moest nou toch echt aan de bak om Douwe bij te houden: Bij vol gas vanaf zo'n 4000 toeren liep ie gewoon duidelijk bij me weg!
Tja,. dan wil je nog maar 1 ding: ff zelf een rondje in de CUP...
Vast in 't kuipje (gordel al bijna niet meer nodig) geklemt, 'ff' het bruggetje over en weer terug.... MAN!! Dacht dat de GT snel was... Die Cup heeft natuurlijk een heel ander gevoel ( geen bekleding, Kooi, Kuip en that's it ), maar qua vermogen ligt t toch duidelijk een stuk hoger dan de 1f! Een pk'tje of 2 a 3 merkje niet bovenop de 'standaard 115',.. maar een pk'tje of 20 of 30 echt wel!
Mix Daarbij een veel betere wegligging (lees: De aanwezigheid van veerweg, Cupsubframe, lager gewicht) en ik weet waarvoor ik ga sparen :)
-
hmmzzz,ben benieuwd -thumbsup- naar het karretje
-
Wat is er allemaal aan aangepast dan?
-
Alles uit deze topic en nog een beetje....
Voor een Cup auto is ie nu ILLEGAAL!
-
Wat bedoelt ie ??
Ebay
-
Freak aus die Niederlande -uitlachen-
Heel erg origineel was die Cup niet meer.
-
is btw de 2e x dat ie er op staat
-
hi dit is deze dat ook op de soepmeeting was?? heb der iets opgemerkt dat ik zoek!! de achterruit zonder gat voor ruitenwisser!!! dit had ik nog nooit gezien! en waar kan ik deze vinden?? bestaat deze dan ook weer zonder het verwarmingselement??
-
Jups dat is dezelfde, maar waarom wil je een achteruit zonder ruitenwisser én zonder verwarming? Lijkt me lastig in de winter -dunno-
-
Gewichtsbesparing!
Behoorlijke gewichtsbesparing zelfs!
- Ruitenwisser + motortje + bedrading + relais
- Achterruitverwarming + bedrading
En samen met deze belangrijkste: Lichtere dynamo. 35 Amp volstaat ipv 65 Amp
-
-gert-
-
waarom moet je achter u kijken als je toch altijd snel rijd??
-
-
Dan is het toch al te laat... :)
-
Sper en rechte vertanding ook gevonden (Ronald dus) -love- -naughty-
-
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup10500.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105002.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105001.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105003.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105005.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105006.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105008.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup1050010.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup1050011.jpg)
(http://i334.photobucket.com/albums/m439/Nico-J/G40t2Cup105009.jpg)
Wanneer krijgt jouw Cup Replica nou z'n echte oorlogstooi? ( lees deze bestickering ? )
-
Misschien deze winter wel.
Ding gaat waarschijnlijk weer uitelkaar. Komt iig geval weer een eerste serie motor in met lader.
Binnenkant met toch nog gedaan worden en buitenom verschijnen er weer wat plekjes.
Het was dan ook mijn daily de afgelopen jaren.
De overige G40's (1f Gt en Genesis) zijn ook weer tot leven gewekt, dus over vervoer hoef ik me geen zorgen te maken.
Btw heb je nog meer foto's cq grotere resolutie?
-
Helaas, pinda boter: Kwam deze toevallig tegen op een frans ( ! ) forum,..
Ik dacht: hmm,. 't is wel een redelijk 'echte' zo met de frame en die kooi.. Uitlaat is niet echt origineel lijkt t, en de rest is vast ook al eens los geweest.. maar goed.. ik heb slechtere gezien :)
-
Mooi dingetje, zou leuk staan naast mijn Gt G40 :)
Is er een mogelijkheid dat ik jouw onderframe een keer kan lenen?
Dan laat ik een exact kopie maken voor mijn GT G40....
Denk dat ik dat beter kan doen, gezien de orginaliteit dan een salzmann ding.
En het geeft goede stevigheid
-
Op dat onderframe wacht ik al 3 jaar tevergeefs ;)
-
Op dat onderframe wacht ik al 3 jaar tevergeefs ;)
laat me raden ; hocker
-
Nee nog erger : Douwe zou m een keer namaken voor me
Hocker krijg ik nog een complete Derby 1 zijwand en een motortester met gloednieuw blok erin van .
Duitsers en ijzer van ons : het is weg voor je het weet ;)
-
tsja ,net fietsen
-
Hoe het met de auto is, geen idee?
Maar met de lader gaat het goedkomen!
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-66WRZRMC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PZXWHH4N.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KGSC6C7Z.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OFAFSTQV.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-N8E48YYN.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFTU7P7S.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-K3IOY6R6.jpg)
Het is een 2delige russel lader.
Hij is niet ingelopen,maar de wandjes een beetje ruw.
De dichtlijsten in de verdringer zijn van de bronslegering en gekrompen.
Daardoor zij de lijsten gaan lopen, en moet de verdringer op een aantal plekjes 1 mm gestift worden.
Niks ernstigs.
De lader is al bewerkt, maar de uitlaathelft is niet netjes gedaan, en het belangrijkste daaraan is niet gedaan.
Dus dat doe ik nog.
Ladertje word mooi geglaspareld en gereviseerd met orginele delen, hoge toerental lagers, en sintimid lijsten.
Arno
-
Vandaag de lader helemaal uit elkaar gehaald en gewassen..
De uitlaathelft netjes bewerkt, en voor zover het nog kon verbeterd.
Hier viel nog VEEL winst te behalen.
Dus douwe, pas maar op straks -sturen-
En de lader klaar gemaakt om naar de glaspareler te brengen, het korte bochtje zat er niet op, dus die zit er nu 1 van mij op.
Die wisselen we wel om als je de lader komt halen.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KZEMHHP.jpg)
-
-thumbsup- nice pic's -thumbsup-
-
En de lader is klaar.
Netjes gereviseerd, en omgebouwd naar sintimid lijsten.
Lader, bocht, en steun zijn netjes geglaspareld.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CJELW7H.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-KXVJJRKU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPQ6SBY6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-TL874VHY.jpg)
-
Wauw.. lijkt serieus gewoon nieuw -thumbsup- -goodjob-
-
-thumbsup-
-
aargh.gif -goodjob-
-
-thumbsup-, doe je dat parelen zelf of heb je een goed adresje?
-
Leuk project , eneh geniet van het -sturen-
-
zeker een gaaf projekt dit -thumbsup-
-
Het was een gaaf project.
Helaas zal deze nooit voltooid worden in mijn bezit, vandaar dat de Cup op zoek moet naar een nieuw baasje.
Je krijgt AL mijn voor deze versie noodzakelijke onderdelen erbij, waaronder zeer veel dubbele!
Als je wilt kun je er bijna nog een van bouwen.
Wat gegevens: motor 120.000 Km, bak 5000 km geleden opnieuw opgebouwd mét sper.
Drie sets Cup wielen.
Reserve motor (1e serie nog zonder supertorque tandriem!)
Schrick nokkennas
50mm gasklep
Tandriemkit voor aandrijving van de G-lader
2 subframes (1 org. en 1 uit de Arno serie)
Reserve G-lader (2e generatie)
Bilstein onderstel, voor hoogte verstelbaar
Reserve Cup computer met kabelboom.
Voorpijp zonder kat.
Reserve intercooler + buizen en slangen.
En nog véél meer.
Prijs nader overeen te komen.