Auteur Topic: bevestigingsblokjes namaken?  (gelezen 1254 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
bevestigingsblokjes namaken?
« Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 20:05:59 »
Ik heb een setje engelmann spiegeltjes gekocht (zie foto). Hier zit nu 1 opel bevestigings blokje aan, de ander is er niet bij. die moeten dus vervangen worden door vw blokjes, maar waar krijg je zoiets nog? Lijkt mij niet meer te koop, dus moet ik zelf iets gaan knutselen.

Heeft iemand nog een setje blokjes over of al eens zelf een bevestiging gemaakt, misschien een idee -dunno- .

groetjes ramon
« Laatst bewerkt op: vr, 04 mrt 2011, 20:07:32 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #1 Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 20:34:36 »
Wat bedoel je met "Opel-blokjes"? Bedoel je dat de hartafstand van de schroefgaten niet overeen komt met de schroefgaten in de deur van de Polo? Dat klopt namelijk, is geen kwestie van andere blokjes, zijn gewoon de Engelmann-blokjes, en zijn niet bedoeld voor de originele schroefgaten van de Polo. (tenminste, toen ik ze in 1991 op mijn Polo I schroefde was er geen sprake van beschikbare blokjes voor "Polo-gaten-maten")

Kortom: wil je ze monteren, dien je een (extra) gaatje in je Polo deur te boren volgens mij. Een los blokje gaat sowieso niet eenvoudig zijn om te vinden, vermoed ik. Denk niet dat mensen denken dat iemand wat heeft aan een los blokje, en verwacht dus niet dat ze te koop aangeboden worden?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #2 Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 20:44:06 »
Wat bedoel je met "Opel-blokjes"? Bedoel je dat de hartafstand van de schroefgaten niet overeen komt met de schroefgaten in de deur van de Polo? Dat klopt namelijk, is geen kwestie van andere blokjes, zijn gewoon de Engelmann-blokjes, en zijn niet bedoeld voor de originele schroefgaten van de Polo. (tenminste, toen ik ze in 1991 op mijn Polo I schroefde was er geen sprake van beschikbare blokjes voor "Polo-gaten-maten")

Kortom: wil je ze monteren, dien je een (extra) gaatje in je Polo deur te boren volgens mij. Een los blokje gaat sowieso niet eenvoudig zijn om te vinden, vermoed ik. Denk niet dat mensen denken dat iemand wat heeft aan een los blokje, en verwacht dus niet dat ze te koop aangeboden worden?

Oke, dus de spiegels zijn enkel met een soort blokje geleverd. Ik heb er wel maar een blokje bij, ga dan maar zelf iets maken. Een gaatje in de deur boren is geen probleem, wel netjes natuurlijk, Ik kan dit beter nu doen dan straks als er lak opzit. Maar dacht ook meer dat er iemand nog een heeft liggen of een idee heeft om dit na te maken.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #3 Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 21:53:04 »
Naar mijn weten zijn er geen blokjes voor Polo, maar ik kán natuurlijk ook domweg onwetend zijn?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #4 Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 22:23:46 »
Ja dan moet ik masr eens denken hoe ik blokjes na kan maken. Misschien van een blokje kunststof, heb ik geloof ik no wel ergens liggen. Anders een metaal steuntje op de deur maken?
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #5 Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 22:39:57 »
originele spiegel gebruiken als donor? Die past immers wel op de originele gaten. -dunno-

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #6 Gepost op: vr, 04 mrt 2011, 23:15:37 »
originele spiegel gebruiken als donor? Die past immers wel op de originele gaten. -dunno-

ga eens even kijken. Maar denk niet dat ik dit kan ombouwen. denk dat ik gewoon een blokje moet maken voor in die ene engelmann spiegel.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #7 Gepost op: zo, 06 mrt 2011, 11:40:42 »
Zat zelf te deken om een stukje plaat te maken wat op de deur komt, misschien lassen. Dan moet je wel de spiegels erop laten natuurlijk. In het stukje plaat komt een moertje te zitten. Het stukje plaat heeft dan de vorm van het blokje en door het originele gat van de spiegel komt het boutje wat in het moertje gedraaid wordt.

Of zou ik beter een kunsstof blokje kunnen maken net als ori engelmann? maar welk kunststof dan, je moet er ook een draad in kunne maken zodat de spiegel blijft zitten.


(mmmmm moertje met ou, what ever)
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #8 Gepost op: zo, 06 mrt 2011, 11:59:25 »
als je het van plastic maakt kun je er ook een metalen schroefdraad in verwerken, biedt wat meer stevigheid.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #9 Gepost op: zo, 06 mrt 2011, 12:02:57 »
als je het van plastic maakt kun je er ook een metalen schroefdraad in verwerken, biedt wat meer stevigheid.

oh ja die busjes wat je met een tang erin kunt persen.....maar mot je weer n tang hebben natuurlijk -dunno- .
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #10 Gepost op: zo, 06 mrt 2011, 12:03:59 »
hamer  -naughty-
persen van wiellagers kun je ook met een hamer, dusja

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #11 Gepost op: zo, 06 mrt 2011, 12:07:17 »
hamer  -naughty-
persen van wiellagers kun je ook met een hamer, dusja

joooaahhhhhhhhh, en dan het plastik blokje kapotmeppen :) , maar kan missc wel als je oplet  -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #12 Gepost op: zo, 06 mrt 2011, 12:17:44 »
dat risico loop je altijd, hoeft niet eens aan je handelingen te liggen.

Zou blokjes maken zoals t origineel en vervolgens maken zodat ze zonder aanpassingen aan de originele bevestigingen kunnen. Dit is altijd mooier, mocht je ooit terugwillen naar de originele spiegels, heb je tenminste geen extra gaten in je kas of gelaste plaatjes erop.

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #13 Gepost op: ma, 07 mrt 2011, 07:45:58 »
Denk dat ik voor de ori bevestiging ga, klopt indd wat je zegt, staan de spiegels je niet meer aan dan moet je weer veel gaan knutselen.

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: bevestigingsblokjes namaken?
« Reactie #14 Gepost op: ma, 07 mrt 2011, 10:58:50 »
joooaahhhhhhhhh, en dan het plastik blokje kapotmeppen :) , maar kan missc wel als je oplet  -thumbsup-

er zijn ook hele sterke plastic materialen hoor.
maar al snel is het blokje duurder dan een setje spiegels....

succes. aan je creatieviteit zal het niet liggen zie ik alweer  :)