Auteur Topic: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77  (gelezen 61617 keer)

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #810 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 14:28:29 »
Verloopstukken en een beetje Serge..  :)

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #811 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 14:45:58 »
Ja maar je uitlaatgassen gaan dan ook door een achtbaan ofniet??



zoiets vind ik leuk, maar is volgens mij rommel...

130 euro voor een einddemper valt dan wel weer mee..


Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #812 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 15:27:45 »
Hoe bedoel je achtbaan?
De bochten zijn allemaal gelijk aan een originele uitlaat. Enige is dat hij in het middenstuk een beetje geknepen wordt..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #813 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 17:22:05 »
Ja dat bedoel ik.. Ik denk dat ik indd gewoon eens ga kijken voor een universele buis en zelf wat maak..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #814 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 18:07:38 »
Gillet Powersound klinkt heel beschaafd... met een 1.0 als orgel d'r voor  -dots-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #815 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 19:54:08 »
Bastuck heeft ook gewoon een middendemper, ik zou niet de originele er tussen proppen. Dat lijkt me een te groot verschil in doorsnede.

En wat betreft het rammelen. Wij hadden nogal last om 'm luchtdicht te krijgen en hebben 'm helemaal door laten lassen. Toen lag ie ook gelijk strak in de tunnel, waardoor ie niet meer rammelde en ook veel minder snel tegen de drempels aan kwam.
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #816 Gepost op: wo, 15 jul 2009, 23:34:58 »
En wat betreft het rammelen. Wij hadden nogal last om 'm luchtdicht te krijgen en hebben 'm helemaal door laten lassen.

Die van ons was dan ook wel 2e-hands en flink toegetakeld.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #817 Gepost op: za, 31 okt 2009, 11:19:39 »
Ik ben alweer een stuk verder (heb de halve zomer niet kunnen rijden maja).

Kw set zit er voor weer onder, stuk hoger gelegd ook.

Uitlaat gekocht op ebay.de rechte 60mm buis naar achter, en powersprint demper, bijna nieuwe demper, die op ebay.de te koop staat voor 229 euro, samen met buis voor nog niet 1/4de van de prijs.
Moet alleen nog t nodige eraan aanpassen.

Alleen heb ik een probleem met de flens van het spruitstuk, dit zit precies waar het de verstelbus van het schakelmechanisme zit, en raakt elkaar, zit dit soms anders bij een 86c??

Oliekoeler komt voor de radiateur, Serge had indd gelijk, hele set besteld, pastte dat weer niet op de aansluitingen van de golf 1 oliekoeler dus maar een nieuwe besteld,hopenlijk is die vandaag binnen.

Sensors voor olietemp, en oliedruk gekocht en geplaatst, en ook aangesloten op de metertjes in mijn middenconsole (ziet ook weer sportief uit).

Er viel me alleen iets op namelijk de webers van audi50driver hebben geen vacuumslangen erop, en mijn solexen wel, waarom is dit verschil? Andere werking?
Weber:


Solex:

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #818 Gepost op: za, 31 okt 2009, 11:23:01 »
86c:


type 86:


Nummer 25 komt ertegenaan, dus indd bij een 86c is het anders.

Iemand hier een oplossing voor?? Flens van spaghetti afsnijden, ander schakelmechanisme gebruiken??

Schakelmechanisme van een 86c is 1 op 1 overzetbaar???
« Laatst bewerkt op: za, 31 okt 2009, 11:25:55 door Folkert »

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #819 Gepost op: za, 31 okt 2009, 11:32:19 »
Er viel me alleen iets op namelijk de webers van audi50driver hebben geen vacuumslangen erop, en mijn solexen wel, waarom is dit verschil? Andere werking?
Weber

Is alleen voor de ontsteking, je kunt er voor kiezen om alleen gebruik te maken van de mechanische vervroeging en de vervroeging dmv vacuum achterwege te laten.
Zoals het bij jouw solexen zit lijkt me een prima set-up; zolang je maar gebruik maakt van alle 4 de cilinders.

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #820 Gepost op: za, 31 okt 2009, 12:26:02 »
Die vacuumslangetjes zijn bij mij (Solex) volgens mij ook niet aangesloten?  -dunno-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #821 Gepost op: za, 31 okt 2009, 15:27:14 »
Nou het probleem met het schakelmechanisme en de uitlaatflens:


De Einddemper:


Temp sensor (lange versie) en adapter voor oliekoeler:


Metertjes en benzinepompschakelaar in middenconsole:


Bestelde oliekoeler net binnen, eerste reactie: Wat een mini ding...:


Vraagstuk waar te monteren? Onder de bumper, het ziet racy uit, slangen komen perfect door de gaten in het front, en als ik m netjes ophang zie je de aansluitingen van de slangen niet eens..
Nadeel: steenslag, vandalisme, oom agent, jullie mening???

Hier hangt hij aan 1 slangaansluiting, hij zou dus iets hoger komen.

Achter de grill voor de radiateur, slangen zijn erg lang, vandaar dat ze 1 keer terug lopen, voordeel: fan koelt de olie mee, bij stilstand, nadeel radiateur heeft minder koeloppervlakte:


En met de grill ervoor:




Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #822 Gepost op: za, 31 okt 2009, 15:45:37 »
Achter de grille is mooier, schakelmechaniek is niet uitwisselbaar, ik heb ook al het een en ander geprobeerd.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #823 Gepost op: za, 31 okt 2009, 15:45:56 »
Ik zou hem tussen de grill en de radiateur doen. Vind ik er een stuk mooier uitzien. Je zou evt nog eens grotere radiateur kunnen pakken en 1 van de gaten achter de bumper open kunnen maken, heb ik ook gedaan.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Project [ 40-YB-53 ] Audi 50 GLS '77
« Reactie #824 Gepost op: za, 31 okt 2009, 15:46:47 »
Ziet er allemaal gelikt uit. -thumbsup-

ik vind persoonlijk optie twee het mooiste, mooi achter de grille weggewerkt.
vw,vw,vw,mercedes en seat