Auteur Topic: 3f opvoer vraagjes  (gelezen 1824 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
3f opvoer vraagjes
« Gepost op: di, 25 sep 2012, 12:54:50 »
Hoi,

Wegens het even niet meer te weten, even wat vragen
Ik ben bezig een 3f blokje op te bouwen, met allemaal nieuwe pakkingen enzo.
Ook wil ik een 264 nokkenas aan schaffen, maar omdat ik een beetje bang ben dat hij arm gaat lopen in de hoge toeren, wil ik eigenlijk een setje g40 injectoren en een benzine druk regelaar monteren.
Sowieso denk ik dat hij er gewoon wat lekkerder mee loopt, maar het blokje moet ook gewoon genoeg benzine hebben.
Nou krijg ik van vrienden de doemverhalen van: je computer kan dat niet aan, die snapt niks van de nieuwe timingen (door de andere nokkenas), je kan je benzine druk regelen, maar hoe weet je dat hij niet te arm loopt of juist te rijk? je moet hem af laten stellen op de rollenbak voor 400 euro, er moet een afr (air fuel ratio) meter en een wide band lambda op of een kms etc etc
Nou ben ik mss nog wat onervaren, maar dat zal toch allemaal wel los lopen?
Het is niet alsof ik 150 pk uit een 1.3 tje probeer te krijgen, door de fellere nokkenas en iets grotere injectoren, zal hij gewoon wat lekkerder en feller oppakken, maar meer ook niet???
Ik neem aan dat de computer van een 3f blok dat toch wel recht kan trekken?
Een 3f blok heeft toch wel gewoon zijn reserves?
Wat zijn jullie meningen daarover?
« Laatst bewerkt op: di, 25 sep 2012, 14:07:07 door punk3000 »

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: di, 25 sep 2012, 14:17:09 »
Ik heb zelf geen ervaring met 3f/digifant.
Maar volgens mij moet de computer dat toch gewoon bij kunnen regelen?  -dunno-

Ik zou zelf alleen eerder een andere luchtweger plaatsen, ipv injectoren met meer opbrengst. Deze is volgens mij gelijk aan die van een NZ (toch?).
De originele injectoren redden zich dan nog prima, en je hebt wel meer lucht te vermengen.  -naughty-

Maar goed ik ben (nog) geen held met het 3f systeem  :)
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: di, 25 sep 2012, 14:33:09 »
Ik zou wel bij de standaard injectoren blijven. Anders snapt je pc het inderdaad niet. Je nokkenas doet niets aan de mengverhouding, de nokkenas verbetert de vullingsgraad van je cilinder. Oftewel in normale taal, als je een nokkenas plaats die scherper is hoef er niet zoveel meer extra brandstof bij dat je normale pc het niet snapt. Pas bij echte race nokkenassen of een vorm van drukvulling wordt de mengverhouding zodanig veranderd dat je echt grotere injectoren moet gaan plaatsen. Verder is het zo dat als je een lambda sonde hebt het motormanagement nog een nacontrole heeft en hierop ook nog eens bij kan gaan regelen.
« Laatst bewerkt op: di, 25 sep 2012, 14:40:48 door mike.roodvoets »
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: di, 25 sep 2012, 14:36:42 »
Dus als ik het alleen hou bij de as, dat zou de pc aan moeten kunnen en niet het blokje te arm laten lopen?
De luchtweger is volgens mij hetzelfde als bij de nz (nz is in wezen een geknepen 3f)
« Laatst bewerkt op: di, 25 sep 2012, 14:44:41 door punk3000 »

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: di, 25 sep 2012, 14:43:52 »
Ik zou het eerst hiermee proberen inderdaad. Want je ecu is ingeregeld op deze injectoren. Plaats je dan andere, dan zal er minder kloppen van de hoeveelheid benzine die die in gaat spuiten als met de standaard injectoren.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: di, 25 sep 2012, 14:47:24 »
Een 264 is nog goed te doen met std injectoren dus?
Heb express niet voor een super scherpe gekozen.
Wat vind je van benzine druk regelaars?

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: di, 25 sep 2012, 15:00:38 »
Ik zeg niet dat het goed te doen is, ik zeg dat je niet zomaar andere injectoren moet plaatsen ;). Eerst kijken wat hij überhaupt gaat doen met deze as en injectoren. Probleem is dat het allemaal redelijk complex is, dus als je het ene aanpast heeft het invloed op het andere. Door een scherpere nokkenas vullen je cilinders zich beter, maar hoeft niet altijd te betekenen dat er zo veel meer lucht aangezogen gaat worden dat je standaard injectoren het niet meer aankunnen. Zou ook niet zomaar kunnen zeggen wat welke nokkenas doet met gevolgen tot de rest. Maar ik weet wel dat 'zomaar' grotere injectoren plaatsen niet werkt. Want bij een andere geval hier op het forum liep zijn motor slecht, kwam omdat er de verkeerde injectoren in zaten. Hierdoor verzoop hij telkens zijn motor.

Een benzinedruk regelaar is in dit geval wel handig, weet je zeker dat je injectoren altijd de juiste aanvoer krijgen. Zou wel goed uitzoeken op hoeveel bar deze dan moet staan.

Sorry voor de onduidelijkheid soms, heb ADHD. Weet het wel, opschrijven is lastiger.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: di, 25 sep 2012, 15:13:48 »
Serge vragen


Ik denk dat een andere luchtweger wel verstandig is omdat de originele nogal een kleine doorvoer heeft
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: di, 25 sep 2012, 15:41:09 »
SERGEEEEEEEEE!!!!!!!

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #9 Gepost op: di, 25 sep 2012, 19:02:50 »
Lees net ergens op dat de luchtweger/luchtfilter kast van een golf 1.8 motor redelijk plug and play is.
Weet iemand daar meer van?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #10 Gepost op: di, 25 sep 2012, 19:18:30 »
SERGEEEEEEEEE!!!!!!!

Zou me verbazen als Serge nou reageert... Hij wil wel eens kwispelen en soms ook blaffen, maar het is geen hond?!

Een PM is wellicht effectiever?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #11 Gepost op: di, 25 sep 2012, 19:19:29 »
Weet ik, het was ook maar een grapje.
Zal hem ff pb doen.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #12 Gepost op: do, 27 sep 2012, 18:19:17 »
Golf luchtweger kan maar dan wel met de hitte draad van de golf en het printje van de 3f.

Degene die doemverhalen  ophangen zijn geen sleutelaars ,maar figuren die met gelezen opgedane internet kennis smijten.en dus zelf geen ruk weten.
De oudere injecties hebben meer reserve dan de huidige blackberry shit die nu onder de kap huist.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #13 Gepost op: do, 27 sep 2012, 18:27:46 »
Klopt, vandaar dat ik al zij lekker laten zitten de standaard injectie. Oke, bij een gloedje nieuwe zou ik het niet gaan proberen. Maar wat is er dan met die golf weger, grotere doorgang ?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 3f opvoer vraagjes
« Reactie #14 Gepost op: vr, 28 sep 2012, 21:29:49 »
Doorlaat is ruimer inderdaad
je hebt laagvliegers en modelvliegers .