Auteur Topic: 3f wat zouden jullie doen  (gelezen 2131 keer)

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
3f wat zouden jullie doen
« Gepost op: wo, 13 mei 2009, 17:05:56 »
hey

zoals sommige misschien al weten heb ik een 3f blokje gekocht voor in m'n derby nou vind ik het hele multipoint injectie gebeuren totaal niet bij een ouwe auto passen dus wil ik het blokje op motorcarbs laten draaien en verder meer vermogen uit het blokje halen. nou luid mijn vraag wat zouden jullie doen?

ik was van plan de kop te laten bewerken motorcarbs te monteren een ander nokkenasje scoren en spaghetti spruitstukje monteren.

waar ik dus echt niet uitkom is wat voor kop sleep of hydro? sleep kan beter toeren hebben heb ik gelezen maar kom ik wel in dat toeren gebied dat het echt nodig is ik denk zelf van niet ?? en van welk blokje moet die komen dan? de motorcode bedoel ik dan. -dunno-
wat voor nokker? ik kan wel heel domweg zeggen de scherpste met de hoogste lift enz maar dat schiet denk ik ook niet op -gert-
de motorcarbs dat is duidelijk tenminste ik heb via de zoekfunctie wete te ontdekken dat de diameter van de carb gelijk moet zijn aan die van de inlaatklep en welke carbs het meest geschikt zijn. -thumbsup-
verder vraag ik me af hoe dat zit met de ontsteking die word als ik me niet vergis geregeld door de computer maar die gaat weg omdat het blokje op carbs gaat. kan ik dan een andere ontsteking van een ander blokje gebruiken? of gaat dat niet zo makkelijk? -dunno-

het is voor het eerst dat ik aan zoiets begin en het hoeft ook niet binnen nu en een maand af ofzo er mag best tijd in gaan zitten en al doende leert men zeggen ze wel eens -thumbsup- dus hebben jullie info, tips, trucs, op of aanmerkingen, oftewel alles is welkom hoe meer ik te weten kom hoe beter  -klappen-

ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen -thumbsup-



Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 13 mei 2009, 17:16:35 »
Ik zou de zoekfunctie nog een paar keer gebruiken!  -nana-

In de loop van de laatste maanden heb ik die ook heel veel gebruikt voor de voorbereiding/revisie van mijn MH naar motorfietscarbs. Je zal eerst na moeten gaan wat je doel is. Koppel? PK's? Topsnelheid? Door het zoeken heb ik mijn plannen ook bijgesteld. Geeft niet want het zijn plannen. Enne ook niet onbelangrijk: hoeveel centjes heb je?

Hydro is zelfstellend qua kleppen en heeft voor mij voldoende toeren. Is ook meer verkrijgbaar. Kan ook voordelig zijn. Nokkenas is ook een leuke vraag. Ga je voor extreem met een verstelbaar nokkenastandwiel? Of neem de leukste, eigenlijk moet ik zeggen houd je de leukste nokkenas (de 3F as) als je alles standaar VW wilt houden?

Genoeg stof om na te denken ....

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 13 mei 2009, 19:58:02 »
ik zou dus de 3f kop laten zitten op je 3f onderblok . en idd gaan voor motorfiets carbs .nokkenas zou ik een 268 pakken .

een sleeptuimelaar kop op een 3f onderblok kan ook ,maar dan moet je wel je waterpomp en krukaspouly van een lowtorque plaatsen . maar waarom kleinere kleppen nemen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #3 Gepost op: do, 14 mei 2009, 19:03:53 »
ik zou dus de 3f kop laten zitten op je 3f onderblok . en idd gaan voor motorfiets carbs .nokkenas zou ik een 268 pakken .

een sleeptuimelaar kop op een 3f onderblok kan ook ,maar dan moet je wel je waterpomp en krukaspouly van een lowtorque plaatsen . maar waarom kleinere kleppen nemen ?

dit was ik dus eigenlijk van plan 3f kop gebruiken en laten bewerken motorcarbs alleen de nokker wist ik niet zeker maar dit advies zal ik op volgen nu zit ik alleen nog met de ontsteking wat is er voor mij bruikbaar en wat ra(a)d(en) je/jullie aan te gebruiken? of kan ik ook gewoon die van de 3f laten zitten? niet toch? verder laat ik het horen als ik nog iets wil weten -thumbsup- oja nog even een vraag naar serge zou jij de kop willen bewerken? en wat gebeurt er dan mee? reactie is ook via pm welkom -thumbsup-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #4 Gepost op: do, 14 mei 2009, 19:15:15 »
Ontsteking 3F heb je niks aan, als je met carb's gaat rijden:
loopt via regelapparaat en die komt te vervallen.
(uitgezonderd vroege 3F zoals in 't laatste modeljaar Polo 2:
die heeft dan weer wel een apart ontstekingskabelboompje)
Ontsteking van MH pakken + bijbehorende ronde bobine & kabelboompje

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #5 Gepost op: do, 14 mei 2009, 19:31:59 »
Ik zou de zoekfunctie nog een paar keer gebruiken!  -nana-

In de loop van de laatste maanden heb ik die ook heel veel gebruikt voor de voorbereiding/revisie van mijn MH naar motorfietscarbs. Je zal eerst na moeten gaan wat je doel is. Koppel? PK's? Topsnelheid? Door het zoeken heb ik mijn plannen ook bijgesteld. Geeft niet want het zijn plannen. Enne ook niet onbelangrijk: hoeveel centjes heb je?

Hydro is zelfstellend qua kleppen en heeft voor mij voldoende toeren. Is ook meer verkrijgbaar. Kan ook voordelig zijn. Nokkenas is ook een leuke vraag. Ga je voor extreem met een verstelbaar nokkenastandwiel? Of neem de leukste, eigenlijk moet ik zeggen houd je de leukste nokkenas (de 3F as) als je alles standaar VW wilt houden?

Genoeg stof om na te denken ....



ik ben nog bezig met de zoekfunctie hoor en ik blijf leren maar er zijn een aantal dingen waar ik nix over kan vinden  -dunno- maar dat kan ook aan mijn trefwoorden liggen hoor -gert- wat wil ik ja ik denk toch wel koppel autotjes eruit trekken bij het stoplicht enzo maar een beetje topsnelheid is ook wel lekker  -sturen-en hoeveel centjes heb ik naja ik heb geen buget vast gesteld en er mag een tijdje overheen gaan dus ik kan de kosten een beetje spreiden dus dat komt wel goed -thumbsup- en de kop en nokker dat is intussen besloten  :D
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #6 Gepost op: do, 14 mei 2009, 19:35:07 »
Ontsteking 3F heb je niks aan, als je met carb's gaat rijden:
loopt via regelapparaat en die komt te vervallen.
(uitgezonderd vroege 3F zoals in 't laatste modeljaar Polo 2:
die heeft dan weer wel een apart ontstekingskabelboompje)
Ontsteking van MH pakken + bijbehorende ronde bobine & kabelboompje

ja dat dacht ik dus al naja dacht eigelijk wist ik het wel zeker -gert- mh dan had ik het dus toch goed ik had dit eerder gelezen op het forum maar ik kon het niet meer vinden -dunno- dan ben ik daarmee ook weer geholpen das mooi dan kan ik nu eens gaan kijken om wat spullen in te gaan kopen enz. :)
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #7 Gepost op: za, 16 mei 2009, 16:37:47 »
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #8 Gepost op: za, 16 mei 2009, 18:40:01 »
benne dit de goeie?

http://link.marktplaats.nl/234579895

Ff diameter navragen.
1 van de laatste carb's qua bouwjaren => is vermoedelijk wel 36mm ja

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #9 Gepost op: za, 16 mei 2009, 20:04:15 »
volgens internet 36.5 mm 36 dus ik heb het nagevraagd wacht nog op reactie -klappen-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #10 Gepost op: za, 16 mei 2009, 20:06:33 »
ja 36,5 mm die heb ik ook
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #11 Gepost op: zo, 24 mei 2009, 13:33:26 »
ik heb carbs gekocht volgens de man van een cbr 600f uit 99 nou pakte ik mijn schuifmaat en de carbs blijken 34 mm te zijn nou is mijn vraag maakt die 2 mm veel uit of kan dit ook werken?
« Laatst bewerkt op: zo, 24 mei 2009, 13:44:25 door BestwelBouke »
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #12 Gepost op: zo, 24 mei 2009, 16:15:52 »
Werkt ook, maar minder luchtdoorstroom dan 36,5.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #13 Gepost op: zo, 24 mei 2009, 17:59:27 »
ik heb nou 34ers op m'n hz zitten, maar heb het id dat het drukverschil toch te groot is. mengsel is bij constante snelheid erg rijk. naalden liggen al onderin en de gaskleppen staan zowat dicht. kan zijn dat ik iets fout doe,  -dunno-. maar aangezien de naalden aan vervanging toe zijn ga ik wel op zoek naar een 36mm setje.

ik lees wel veel dat men last heeft bij kleinere carbs van niet hoger in toeren willen, maar daar heb ik dan weer geen last van -dunno-.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 3f wat zouden jullie doen
« Reactie #14 Gepost op: zo, 24 mei 2009, 18:01:30 »
blijft die ezelsbrug klepschoteldiameter isgasklep doorlaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .