Auteur Topic: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!  (gelezen 462 keer)

Offline remcotje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Gepost op: do, 26 mei 2011, 03:36:02 »
Goede nacht heren,

Na enige tegenslagen loopt de motor eindelijk!
De 40mm carbs van thomas waren niet meer bruikbaar! de membranen waren naar de klote -boehoe-

Dus het spruitstuk en carbs overgezet van het oude blok (36,5). en liep gelijk een stuk netter!!
maar zoals al verwacht zijn de sproeiers aanzienlijk te groot!! weet niet welke maat serge die als laatst had opgeboord?
hoe kan ik ze nu het beste verkleinen dicht solderen? maar hoe?:$

Ook overleed mijn ontsteking volledig (hall sensor + meeneem nok!) dus gouw nog naar de sloop niks gevonden! ja een dood simpele onsteking met hall gever zonder vervroeging! hier loopt hij dus wel momenteel mee!

ook zou ik graag de dbilas nok erin gooien! maar hoe stel ik die het beste af? zodat de timing exact klopt?

en welke ontsteking zou ik het beste kunnen nemen!??!
voor de rest rijd hij aardig! soms smoort die maar dat komt door het extreem te rijke mengsel air-fuel meter geeft maximaal rich aan! -gert-

hopelijk kunnen jullie mij nog wat verder helpen voor de finetuning -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-



Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Reactie #1 Gepost op: do, 26 mei 2011, 07:41:05 »
wat dacht je van geen vervroeging van je ontsteking waardoor hij smoort .dacht dat je dat wel wist als automonteur . -klus-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Reactie #2 Gepost op: do, 26 mei 2011, 08:11:08 »
oefff, lijkt me wel zonde om de afstelling van de carbs tov de abu 1.6 te ' verkloten' , dat blok liep als een tierelier ..

Tip; doe rustig aan en blijf vooral nadenken, niet teveel ' zomaar '  proberen, dan doe je die 1.4 ook geen plezier mee. Woorden van Serge ietwat verdraait; je hebt nu de ingredienten voor een goede nasi, maar in de verkeerde samenstelling kan je er nog steeds een smerige prutje van maken :)


Sproeiermaat voor een 1.4 zo rond de 160/170 met open remluchtsproeiers, met afgesloten een stuk kleiner (gok = 125?). Dichtsolderen en opboren kan.
Neem idd. een ontsteking met mechanische vervroeging ipv een willekeurige met Hall-sensor. (pak die van een MH/HZ/NZ)

Nokkenas afstellen =  incl. verstelbaar nokkenaswiel = beginnen bij de middenstand is een werkbare setting. Perfect afstellen zonder meetklokken gaat je niet lukken. Laatst ben ik met broertje met een G40 met 274 CatCams nokkenas bezig geweest, met meetklokken maar zonder goede statieven was elke meting even onnauwkeurig, met goede meetklokken en statieven waren we in een paar uur klaar. Serge heeft hier op het forum wel eens uitgelegd hoe je een nokkenas redelijk kunt afstellen zonder meetapparatuur.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline remcotje

  • Non-Register lid
  • Berichten: 19
Re: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Reactie #3 Gepost op: do, 26 mei 2011, 13:52:40 »
bedankt voor de reactie's,

serge hoezo denk je dat dat van het smoren onder het stukje ontsteking staat? het smoren wat hij doet is voornamelijk als ik volgas heb gereden dan even van het gas moet en daarna weer op het gas moet dan pruttelt die even beetje gas los en weer gas erop en dr is niks aan de hand;)

het is een samenloop van meerdere dingen maar we hebben gelukkig weer even vervoer!


Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Reactie #4 Gepost op: do, 26 mei 2011, 14:14:42 »
over die ontsteking

been there done that


hadden bij patrick ook (het vermoeden) de hall gever defect

hebben toen ipv de ontsteking van een nz de onsteking van een aau gemonteerd

dat werkt dus echt niet, lijkt wel redelijk te lopen, maar zet je er dan een onsteking op met vervroeger dan loopt ie gelijk veel en veel beter...
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Reactie #5 Gepost op: do, 26 mei 2011, 14:18:52 »
AAU ontsteking ; hallgever,

NZ/MH/HZ ontsteking ; hallgever + mechanische vervroeging + vacuumgestuurde vervroeging.


Omdat jij de mechanische vervroeging mist loopt de motor niet goed (genoeg). Lijkt mij vragen om problemen om met deze setup volgas te rijden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: ex 1.4 thomas herenigd met kontmobiel nu wat problemen!
« Reactie #6 Gepost op: do, 26 mei 2011, 14:43:05 »
 withstupid
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.