Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: christophe op za, 18 jan 2003, 20:12:23
-
ik heb onder mijn polo een nieuwe einddemper gestoken maar nu draait de motor onregelmatig en slecht
hoe komt dit
-
opnieuw afstellen is het probleem mee opgelost
-
wat moet ik afstellen
-
Even de einddemper waterpas zetten ? :P :P
-
ontsteking en je carb ;)
-
het onstekingstijdstip en de contacthoek veranderen toch niet.
en moet ik het co ook afstellen??
-
idd , christof , door een andere demper te plaatsen veranderd de airflow , omdat de motor nu meer weerstand ondervind bij het wegwerken van de uitlaatgassen zal daardoor de intakeflow ook wijzigen en daardoor zal je
benzine/luchtmengsel opnieuw dienen af te stellen. ;)
-
dus het onstekingstijdstip en de contacthoek zijn nog in orde alleen het co moet aangepast worden
-
kan ik het co afstellen zonder en co meter voorlopig want zo kan ik niet rijden
-
ja , dat kan , maar dan heb je toch wat feeling nodig hoor.
Als je de motor stationair laat draaien met de luchtfilter eraf , dan doe je het volgende:
beweeg je hand op de inlaat van de carb. zodanig dat je de inlaat langzaam smoord dus dicht , maar niet helemaal
als de motor bij een kleine opening sneller begint te draaien , dan heb je een choke effect en wil zeggen dat je mengsel te rijk staat , dus dien je de co stelschroef iets toe te draaien (niet meer dan een kwart toer ineens) gaat de motor langzamer draaien , wil dat zeggen dat je mengsel te arm staat en dien je de co stelmoer uit te draaien .
de regeling staat ongeveer goed als de motor niet veranderd van toeren; -cool-
-
is dat niet slecht voor de motor zonder luchtfilter draaien
-
o ja , en moest je auto helemaal niet stationair blijven draaien als je begint , draai dan de co stelschroef helemaal in en draai hem vervolgens 2 toeren terug uit , dan blijft ie wel draaien
-
en met een co meter op hoeveel procent zou ik hem dan zetten?
het is een gl motor
1043cc
van 1985
hij heeft 122000 km gereden
-
zonder luchtfilter kan geen kwaad als je niet in een woestijn staat midden in een zandstorm :D , kijk maar eens naar de polo's met webers erop , geen sprake van een luchtfilter!!
-
bij afstellen altijd van a naar b werken dus eerst ontsteking deze tijdstip verloopt aan gezien je vacuum vervroeging ook reageert op de inlaat onderdruk.daarna je carb ,je co zo verdraaien dat je max stationair toeren hebt,daarna stationair afstellen op 900 rpm .(max stationair toeren tal betekent ideaal mengsel)
-
serge,mag ik het co afstellen met de luchtfilter erop
-
een vraagje:wat kost een toerenteller op de sloop zoal?
-
juist afstellen mert co .een rpm teller zal een 25 euro max mogen kosten
-
hi, ik heb vandaag me polo laten uitlijnen maar nu blijkt dat me achteras rechts iets naar binnen staat. nu zoek ik een goede achteras die 100000000% recht is. de mijne is van t model 1990 tm 1994.Heeft iemand die?
mvg arno.
-
droom maar verder , er BESTAAT geen 10000000% rechte as er zijn nominale afwijkingen waarbinnen de as mag afwijken en iemand die de auto uitlijnt kan dat perfect compenseren , maar let wel , indien de as afwijkingen binnen de opgegeven waarden vallen , indien erbuiten , dan kan je zoeken naar een " betere as "
-
die van mij was na een kusje van de stoeprand ook scheef ,maar heb deze zelf recht geperst mbv pers en rolmaat.
-
wat zie ik nu .......
Een naamgenoot, ook in een polo? :) :)
-
wat zie ik nu .......
Een naamgenoot, ook in een polo? :) :)
Ja ja, en wie van jullie twee weet 100% zeker dat er Polo G40's zijn geweest met schijfremmen (af fabriek) op de achteras???
Ik zou niet weten waar deze fabel vandaan komt.
Als ze er op zitten is het net zo "echt" als mijn type 1F G40!! :P
m.a.w. EIGENFABRIKAAT :D