Algemeen forum > Techniek

Tellerunit-meters/lampjes 86c doet het opeens niet meer allemaal

<< < (2/3) > >>

Dennis:
Het is niet de spanningsregelaar, die heeft niks met de lampjes voor richtingaanwijzer + handrem te maken.
Lampje voor grootlicht wordt via een andere weg gevoed, net als de klok.
Haal de stekker achterop het instrumentenpaneel eens los en dan weer vast (misschien slecht contact).

Polyphemus:

--- Citaat van: Dennis op vr, 14 nov 2014, 14:49:05 ---Het is niet de spanningsregelaar, die heeft niks met de lampjes voor richtingaanwijzer + handrem te maken.
Lampje voor grootlicht wordt via een andere weg gevoed, net als de klok.
Haal de stekker achterop het instrumentenpaneel eens los en dan weer vast (misschien slecht contact).


--- Einde van citaat ---

Dank voor de volgende tip!

Ik heb inmiddels het schema gevonden:



Maar als 'j' in de afbeelding de spanningsregelaar is, dan zit deze toch ook met de lampjes van de richtingaanwijzer en handrem verbonden, net als met de brandstofmeter en de koelwatertemperatuurmeter? Het is overigens een '90-er NZ.

Ik ga dan de stekker ook bekijken, ik hoop dat het sleutelweer wordt dit weekend  :)

Dennis:

--- Citaat ---Maar als 'j' in de afbeelding de spanningsregelaar is, dan zit deze toch ook met de lampjes van de richtingaanwijzer en handrem verbonden, net als met de brandstofmeter en de koelwatertemperatuurmeter?
--- Einde van citaat ---

Wel verbonden, maar aan de 12V-kant van j (aansluiting rechtsboven)  ;)
De 10V (= uitgang van de spanningregelaar, aansluiting linksboven) voedt o.a. de temperatuur- en tankmeter.

Maar aangezien er ook dingen aan de 12V-kant van de spanningsregelaar niet meer werken gaat het ergens vóór de spanningsregelaar al mis.

Polyphemus:

--- Citaat van: Dennis op vr, 14 nov 2014, 15:11:00 ---Wel verbonden, maar aan de 12V-kant van j (aansluiting rechtsboven)  ;)
De 10V (= uitgang van de spanningregelaar, aansluiting linksboven) voedt o.a. de temperatuur- en tankmeter.

Maar aangezien er ook dingen aan de 12V-kant van de spanningsregelaar niet meer werken gaat het ergens vóór de spanningsregelaar al mis.



--- Einde van citaat ---

Dan snap ik het nu beter, bedankt!  -ja-

Gekke Gerrit:
Scherp, Dennis, je hebt inderdaad gelijk. Iets in mijn herinnering roept nu dat dit ook wel eens kon gebeuren bij een defecte lichtschakelaar? -dunno-

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie