Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Serge op ma, 25 dec 2006, 10:26:39
-
NZ Tuning
-
NZ toerengebrenzer hoger instellen
-
toppie -thumbsup-
-
Goeie oude tijd -love-...
-
3f nokkenas monteren. Geinig voor weinig :P
-
Na een beetje research gedaan te hebben, ga ik de carbs niet op de polo zetten. Beetje zonde van mijn mooie injectoren.
Ik heb op de site van Knobloch een setje gevonden voor 395. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat zit daar allemaal bij in?
Gr Henri
-
Ik ben opzoek naar een ander luchtfilter. Maar zal ik een inlegfilter kopen of een openluchtconus filter.
Bij zon conusfilter heb ik dus ook flens nodig om hem op de luchthoeveelheidsmeter te schroeven. Weet iemand of die te koop zijn?
En welke vinden jullie de beste?
Inleg of conus
Gr Henri
-
Met een inleg heb je waarschijnlijk net zo veel effect als met zo'n opzichtige conus.
Zo'n conus moet je goed afschermen, anders pak je (nog) meer warme lucht. Een inleg trekt gewoon via de originele weg z'n koude lucht vanachter de koplamp weg. Inleg is ook nog goedkoper, en je hebt geen adapter of wat dan ook nodig. Een conus 'staat wel stoerderder', maar wellicht dat je bij zo'n inlegding wel een sticker cadeau krijgt? :) :P
Mijn keuze is wel duidelijk dus :)
-
Ik heb gezien dat de doorlaat van mijn luchtmassameter niet erg groot is. Kan ik van een andere VW een luchtmassameter pakken en die erop zetten? Iemand ervaring mee?
Ik snap dat je dan wel moet gaan afstellen. Zouden de signalen ongeveer met elkaar overeen komen?
Gr Henri
-
las net toeren begrenzer voor van nz ?
laats met lekkere warme engine ff stoplicht sprintje in het rooie gedeelte (ging heel rap naar rode gedeelte ) geen
toeren begrenzer
schakel 2e weer rood geen begrenzer
schakel 3e en ja hoor weer rood geen begrenzer
gemeten met stopwatch van telefoon 0-100 7 sec
terugschakel gamma afslag
dus begrenzer ?? ??
wel lekkere rubber luggie in de auto mogen waarnemen :)
-
Begrenzer zit in het rode gebied,dus nog niet voor het rode.
-
0-100 in 7sec.?
:P
De specs van de fabrikant geven toch al gauw een factor 2 * 7seconden aan. Laten we het maar op een onzuivere meting houden?!
Trap met warme motor je pedaal maar eens tot de bodem in (in z'n neutraal), dan hoor je de begrenzer wel :D :D
-
ok ok 0-100 op mijn teller :) of heb ik minuten voor seconden aangezien :P
-
was vandaag samen met een kameraad van mij aan zijn bmw aan het sleutelen en toen zag ik dat de luchtmassameter hetzelfde eruit ziet als die van de nz maar dan met een grotere lucht doorgang en de stekker van de polo past er ook gewoon op (is ook een vierpin stekker).
zou dat ook werken op de nz?
hij is dus van een bmw 320 e30.
-
Klopt, kun je gebruiken, net als die van diverse Golf-motoren. (1.8 digifant injectie)
Je moet wel het binnenwerk (weerstandsbaan) overzetten, eventueel de voorspanning van de veer daarvan opnieuw afstellen.
-
Klopt, kun je gebruiken, net als die van diverse Golf-motoren. (1.8 digifant injectie)
Je moet wel het binnenwerk (weerstandsbaan) overzetten, eventueel de voorspanning van de veer daarvan opnieuw afstellen.
hoe weet ik welke voorspanning juist is?
hoe moet ik precies te werk gaan om deze juist af te stellen?
-
iemand?
-
[speculatief]
Door middel van een lambdasonde-display zou je moeten kunnen bepalen of het mengsel wel of niet klopt voor verschillende belastingen van de motor.
Bij een te lage veerspanning zal het mengsel snel te rijk worden, bij een te hoge veerspanning zal het te arm blijven?
Een beetje trial and error ben ik bang :)
-
ik heb gister een a/f meter geplaatst en die schommeld de hele tijd over het hele rode en oranje gebied (bij constant rijden).
ik zal vandaag eens wat proberen. :)
-
Dat schommelen bij constant rijden (niet volgas) hoort zo, dat is de lambda-regeling.
Maar dat hoort niet te gebeuren binnen een te arm gebied.
-
Vraagje;
Zitten er op een 1300 AAV momopoint nog 'leuke' onderdelen om op een NZ te monteren ?
Heb een kaal AAV blok staan wat ik daarvoor -eventueel- kan gebruiken...
-
Niet echt, behalve dat de cylinderkop gelijk is.
-
Nokkenas NZ is 196 graden, die van een AAV is 204 => alle kleine beetjes helpen
-
Mooi, zodra het NZ blok eruit komt wilde ik toch de riem en waterpomp vervangen, en dan zal ik gelijk de AAV nokkenas gaan monteren.. Net wat je zegt, alle kleine beetjes helpen, en als het hier toch ligt..
Is het nog aan te raden een verstebaar nokkenastandwiel te monteren ?
Ik weet nog uit mijn Ford tijd dat de distributie in 99 van de 100 gevallen vaak net een half tandje verkeerd uitkomt, en mocht dat met de AAV nokkenas nou ook zo zijn, dan is m'n 8graden 'winst' gelijk weer weg :(
O ja, met opruimen kwam ik ook een Golf1 1600GTi oliekoeler tegen (zit nog op de DX motor).. is dat zinvol, of zinloos om daar moeite voor te doen ?
-
Oliekoeler zonder tjoening? Neuh, niet echt zinvol.
Nokkenastandwiel: Ja, en nee: als je het blok en kop niet vlakt en een originele koppakking plaatst, (of de kop d'r gewoon niet aftrekt) dan staat de distributie 'af fabriek' redelijk tot zeer goed. Pas als de hart-afstand krukaspoelie/nokkenaspoelie veranderd kan je een verstelbare goed gebruiken.
-
Verstelbaar nokkenastandwiel: wat Jaap zegt en als men een echte sportieve nokkenas monteert:
timing perfekt afstellen
-
Andere nokkenastandwiel is niet echt nodig.
Is wel een leuke set-up,nz met aav nokker.
IK heb dit ook in me 1.3 gecombineert.
Je kan ook de inlaat laten bewerken.
-
Is het artikel over "NZ opvoeren" nog ergens terug te vinden? Ik wil volgend voorjaar eens beginnen met hobby-en op mijn NZ, maar de link in deze topic is dood. Ik weet dat Melvin (86c2000 ofzoiets?) ooit ook eens zijn grijze steilheck had ge-tuned, maar kan die topic ook niet meer terug vinden. Het komende halfjaar wil ik, ondanks dat ik in het buitenland zit, alvast beginnen met het verzamelen van de benodigde onderdelen. Ik ben maar eens begonnen met de zoektocht naar een 3F stok en een benzinedruk regelaar. Wie vult mijn lijstje aan?
Gr. Vincent
-
Op "wayback machine" staat de pagina nog...alleen zijn de plaatjes allemaal dood -boehoe-
http://web.archive.org/web/20070621142657/http://www.86c.de/tooltime/toolc02.htm
-
Nieuwe link voor oud 'artikeltje' : http://www.phatcars.de/?p=373
En nog een (klein) beetje NZ-tuning-info (midden pagina ) : http://www.phatcars.de/?p=372
-
Thanks Mark! -prut-
-
<a href="http://home.arcor.de/hendriks/quarz.html" target="_blank">NZ toerengebrenzer hoger instellen[/url]
Ik zie weer wat, werkt de pagina niet meer -boehoe-
-
Nieuwe link voor oud 'artikeltje' : http://www.phatcars.de/?p=373
En nog een (klein) beetje NZ-tuning-info (midden pagina ) : http://www.phatcars.de/?p=372
deze pagina werkt wel
-
Thanx -thumbsup-
Niet mijn favoriete taal maar beter als niks ;)
-
misschien een idee om NZ tuning info hier, op het register, rechtstreeks te plaatsen? zo blijf je altijd die info bij de hand hebben en heb je niet het risico dat pagina's offline gaan (en dus ook de informatie)
Grt.
-
misschien een idee om NZ tuning info hier, op het register, rechtstreeks te plaatsen? zo blijf je altijd die info bij de hand hebben en heb je niet het risico dat pagina's offline gaan (en dus ook de informatie)
Grt.
Is hier eigenlijk nog iets mee gedaan? -dunno-
-
zit allemaal aardig in mijn knar :)
-
Serge off line, dat is een raar idee .... :)
-
zit allemaal aardig in mijn knar :)
Naja, (nog) niet in de mijne... :)
-
-dots-
-
allemaal zeer intressant. Zie dat serge t allemaal aardig in z'n knar heeft. Dus als ik echt pk's wil winnen moet ik daar zijn denk. Als m'n nz t doet ga ik eerst ff flink test rijen. En daarna maar eens een pk kuur doen. Nokkenas heb ik alvast. Nu de rest nog. En de kop met toe behoren komt volgende winter. Dus serge hoe de zin erin. Las ergens dat zolang je zin had je t bleef doen. Denk dat t wel leuk rijd zo'n 85 a 95 pk. En toeren janken -thumbsup-
-
De zwarte coupe staat weer op de oprit. Tijd voor NZ tuning. De 3F stok ligt er al, de 3F inlaat ook, instelbaar benzinedrukregelaartje present, K&N inlegfilter present, 4-2-1 spruitstuk aanwezig, wat mist er nog? En is er ergens een uitgebreide beschrijving te vinden van het kietelen van een NZ?
-
hiero (http://www.phatcars.de/?p=373)
-
nou lees ik hier dat een NZ en een AAV kop gelijk is, met een andere nokkenas danwel. Nu weet ik dat een nz kop op een 3f onderblok past. Dus past een aav kop ook.
Stel er komt dan weer nz inlaat e.d. op, 4-2-1 uitlaat en verder zo laten. Ontsteking van een 3f erop, en lopen op digifant. Wat kan dat geven? Of is dat niet verstandig?
-
Volgens mij wil je juist de computer van de NZ gebruiken, omdat deze makkelijk te "tweaken" is.
Als ik `t niet mis heb zou je dus een inlaat van een 3f moeten hebben en `t gasklephuis en computer van een NZ.
-
Ik bedoel ook de ontsteking van een 3f zodat de ontsteking ook electronisch werkt. Maar ik weet niet wat het verder doet. Zou het wel graag willen weten.
Opstelling van 3fonderblok, nz ontsteking en inlaat, digifiz, en aav kop met aav of 3f nokkenstok?
-
Minder dan 75pk. Je pakt alles van een 3F, behalve de kop (met de grote kanalen). En eh.. Digifiz is een digitaal klokkenspel voor in je dash -nana-
NZ ontsteking en 3F ECU gaat niet samen. Digijet en Digifant zijn niet uitwisselbare systemen.
NZ ontsteking = electronisch via transistorblokje, niet in combi met brandstofinspuiting (digifant) Digijet
3F ontsteking = via ECU (digijet) Digifant geregeld samen met brandstofinspuiting)
Volgens mij heeft een MH kop nog grotere kanalen dan de NZ of AAV kop, die zou je ook nog kunnen nemen.
*edit*
foutje hersteld in Digi-fant/jet mixup :)
-
Volgens mij heeft een MH kop nog grotere kanalen dan de NZ of AAV kop, die zou je ook nog kunnen nemen.
Dat hoor ik voor 't eerst -dunno-
-
hmm, aav heb ik straks waarschijnlijk over. Dus vandaar dat ik die optie aan het bekijken was.
kop zou ik zowiezo bewerken, dus dan zijn is een deel van de kanalen toch weer wat groter?
dacht hieraan: 3f onderblok, 3f ontsteking , inlaat en ecu. bewerkte aav kop met aav of abd/abu nokkenstok (denk dat een van de laatste 2meer zal opleveren) en een spagetti uitlaat.
of: 3f onderblok, NZ ontsteking , inlaat en ecu. bewerkte aav kop met aav of abd/abu nokkenstok (denk dat een van de laatste 2meer zal opleveren) en een spagetti uitlaat.
mocht ik dan ooit nog een 3f kopje op de kop tikken, met nokkenstok, kan dat er altijd nog in gezet worden zonder teveel ombouw.
-
Dat hoor ik voor 't eerst -dunno-
De MH kop die ik eergisteren los heb gehaald had grotere kanalen dan de AAV kop die er naast lag. Als een NZ en AAV kop gelijk zijn -dunno-
-
NZ ontsteking = electronisch via transistorblokje, niet in combi met brandstofinspuiting (digifant)
3F ontsteking = via ECU (digijet) geregeld samen met brandstofinspuiting)
Correctie:
NZ = digijet
3F = digifant
-
Ik twijfelde al.. Had het ff snel gegoogled, daar kwam de combi NZ met digifant naar boven, dat klopt dus niet :D
-
De MH kop die ik eergisteren los heb gehaald had grotere kanalen dan de AAV kop die er naast lag. Als een NZ en AAV kop gelijk zijn -dunno-
Weet onze koppengoeroe Serge dat niet?
-
Weet iemand soms nog een Engels- of Nederlandstalige guide/doc hierover? Kan namelijk geen Duits. :(
Links op pagina 1 zijn dood trouwens. Misschien kan je die beter weg halen?
-
die links staan iets verderop in het topic opnieuw, maar wel werkend. Had je waarschijnlijk al ontdekt.
Beetje vertaling kun je krijgen door de site in te voeren in translate.google.com of freetranslator.com Vertalingen kloppen niet precies, maar tis met een beetje moeite wel te begrijpen.
-
Ik heb inmiddels wat meer ruimte in mijn stalling zodat ik eindelijk met mijn coupeetje aan de gang kan gaan.
De plannen zijn eigenlijk simpel.
Vroeger was hier op dit forum eens een gebruiker, genaamd Melvin, uit Alphen, welke zijn NZ-motor wat had gekieteld met wat 3F onderdelen.
Eigenlijk was ik min of meer hetzelfde van plan met het streven om zo'n 80 tot 90 PK uit de NZ te kunnen persen.
Status op dit moment is een volledig standaard NZ blok.
Onderdelen op de plank zijn:
- 3f nokkenas
- 3f inlaat
- 4-2-1 spagetti
- K&N inlegfilter
- instelbaar benzinedrukregelaar
- 8P versnellingsbak
Aangezien deze jongen nog een beetje last heeft van opstartproblemen / sleutelvrees, het volgende;
Hoe pak je dit aan? Waar beginnen? Heeft het nog zin om de NZ kop te vlakken cq. bewerken?
Heb ik naast de chip voor in de ECU nog meer onderdelen nodig om de NZ te kietelen?
Waar koop je dergelijke chips om de toerenbegrenzing te verhogen?
Hoe weet je tot hoever je de bezinedrukregelaar moet instellen?
Op diverse duitse sites staat het e.e.a. over NZ tuning, echter nergens is een echte walk-through te vinden over hoe je dit aanpakt.
Meeste sites geven enkel info over de eventueel te verwachten resultaten.
Wie o wie kan me helpen met het geven van wat informatie?
-
Volgens mij kan / heeft Serge wel eens een computer van een NZ bewerkt..
P.K. heeft in ieder geval een Chip in zijn NZ zitten (die weet vast ook waar je ze kunt halen)
Die kunnen je vast verder helpen :)
Ik heb eerst even andere prioriteiten, maar ik heb hier ook nog een standaard NZ blok (ex Jaap v/d/ V) liggen..
Heb een beetje hetzelfde in gedachten als jou:
GT (3F) Nokkenas..of 1 van Schrick / Dbilas o.i.d. die past.
Bewerkte NZ kop?
Bewerkte NZ inlaat / 3F inlaat?
Spaghetti spruitstuk
Chip
5-bak
+ overig wat nodig is..
-
Ben geen expert in elektronica, maar ben ook ooit es begonnen met aav-tuning:
Kristalletje vervangen voor eentje met iets meer Hmz:
gaan alle waarden omhoog, ook de toerenbegrenzing.
Universele chip van ebay: niet de beloofde 8pk erbij, maar pakte wel ietsje beter op:
toendertijd 25 euro ex verzend => och ja, dan is 't nog wel leuk om te proberen.
-
klopt het, dat als je een snellere nokken as in je blokje bouwt, dat dan ook de computer/ecu aangepast moet worden?
was net op wat duitse sites aan het struinen voor een andere nokkenas, en dacht daar zo iets te lezen.
of geldt dit alleen bij de wat extremere assen?
was zelf aan het zoeken richting de 268, is dit hierbij ook al nodig?
(kon zo snel niets over vinden met de "search")
-
nee bij een 268'er hoeft dat niet.
wat je wel kan doen is de toerenbegrenzer opschroeven.
-
ik ben ook bezig met een nz kietelen. Tot nu toe gedaan uitlaat compleet 45mm incl spaghetti. Nokkenas abu hangt klaar. Nu zoek ik nog iemand die de cristal kan aanpassen. En dan kijken of ie een beetje vermogens winst heeft. Zal vast beter rijden als de 900cc wat er eerst in lag. Gr andy
-
heb je al zo'n cristal?
ik denk dat je de 70pk wel gaat halen.
-
nee heb nog geen cristal. En ik ga ook kijken voor zo'n benzinedruk regelaar dan kan die ook iets omhoog. Ik las dat dat ook wat uitmaakte. Hij rijd nu al pittig. En dan is nu alleen de motor en uitlaat anders. Alleen kan nog niet de weg op. Want de auto is half af. Oftewel geen lichten motorkap kofferklep en interieur. Binnenkort eerst verse olie en filters erin. Gr andy
-
ik ben toevallig ook bezig met een nz motor klaar te maken in mijn 86er polo.
ik zit nog te twijfelen over de nokkenas die er in moet komen en over de carbureteur die ik ga gebruiken
-
der ligt hier nog wel een MH stokje die is al een stukje leukerder als die van een NZ
MH : 204 graden / 7,2 mm lift
NZ: 196 graden / 7 mm lift
-
???? Carberateur ? Op een nz. Ik heb multi point inj. Bevalt best. Hoop de 80pk te halen. Dus er moet nog wat gebeuren. Maar ik ga in okt eerst de kas spuiten. Gr
-
er zat eerst ook multipoint injectie op het blok alleen de bedrading en de ecu miste
ik wou er eerst ook een 2b5 carbureteur op zetten maar die is te groot en moet ik ook een hele dure nokkenas er voor hebben.
-
Mannen, waar koop ik zo'n kristal voor in de ecu? Of is er op ebay een complete ecu te vinden met aangepast kristal? Ik doe zoeken, maar vind niks!!
-
Elektronica winkel zoeken waar ze veel spul voor audio/video/computer-freaks verkopen:
in Utreg is Radio Centrum een bekende.
Of vroeger deed ik nog welles wat bestellen Conrad.nl
(kristal/quatz heb ik toendertijd bij Conrad vandaan, meen ik)
-
En kan ik bij bijv. Conrad.nl elk willekeurig kristal aanschaffen? Of moet het kristal een bepaalde frequentie o.i.d. hebben?
-
Je kan tov origineel slechts kleine stapjes omhoog.
Weet zo ff 123 niet wat er bij een NZ in zit.
Bij een AAV zit origineel een 11,88 dacht ik: had ik toen een 12,0 ingesoldeerd.
Info is hier vast ook wel te vinden of anders bij onze oosterburen.
-
fakkert in zwolle had ik ze toen die tijd gekocht
-
Zojuist ergens gelezen dat de ori-NZ chip 7,33 MHz is en vervangen kan worden voor een 8,0 MHz kristalletje.
-
Zojuist ergens gelezen dat de ori-NZ chip 7,33 MHz is en vervangen kan worden voor een 8,0 MHz kristalletje.
Link? of boekje?
-
lees op de oude NZ kristal van mij... 7372.80 origineel dan.
site weer gevonden: http://www.phatcars.de/?p=373
-
zo even een schop!
Ik heb inmiddels liggen:
NZ kop, compleet (nokkenas is er al uit, net zoals de klepstoters)
NZ Inlaatspruitstuk met injectierail en drukpotje
NZ Gaskleppenhuis
NZ ontsteking
NZ ECU
een ABD nokkenas is nog op komst, die moet ik nog binnen krijgen.
NZ kabelboom moet ik nog op wachten.
De kop wordt zowiezo iets gevlakt zodat deze recht is.
Kleppen worden verder volledig schoongemaakt, en enkel opnieuw ingeslepen als blijkt dat ze niet goed sluiten.
Afgezien van een spagettie uitlaat (das latere zorg) Wat is verstandig om nog aan te schaffen om het allemaal een beetje op orde te krijgen en wat meer pktjes eruit te halen?
Verstelbaar nokkenastandwiel? (geen idee of dat echt nodig is)
Verstelbare brandstofdrukregelaar?
Andere chip?
Ander kristal? (voor zover ik lees veranderd dit alleen de hoogte van de toerenbegrenzer) Wat geeft dit verder voor effect, behalve dat je wat langer door kan trekken?
Iemand een idee wat ik er dan ongeveer aan pk/nm eruit zal krijgen?
-
Kleppen gewoon wel slijpen, goed voor je ervaring en weet je vervolgens zeker dat ze goed sluiten. -klus-
-
pktje of 70 is zo wel haalbaar zonder spruitstuk.
-
Maar dan wel met hogere brandstofdruk/kristal (='chip'). Kan me niet voorstellen dat je met een ABD nokkenas 15pk vermogenswinst hebt.
Je doet in principe weinig extra's ten opzichte van de originele NZ setup.
-
spaghetti en een abu nok heel bekkie meer lift
de lmm regelt ook wat in de ecu meer lift meer lucht inname meer benzine
moet lukken 70 a 75 pk
-
Om een NZ op te voeren schijnt een regelbare brandstofdrukregelaar ook handig te zijn.
Hoe vervang je de originele? gewoon de leidingkjes over zetten?
Heeft dit al nut op een standaard NZ blok? of pas nadat je alle aanpassingen heb gemaakt zoals andere nokkenstok, chip en andere NZ spulletjes?
Zoiets geschikt? http://www.multistrobe.nl/?menu=article&categoryID=195823&articleID=1961680
Ben me een beetje aan t orienteren aan de volgorde van de onderdelen die vervangen moeten worden / geupgrade.
En vergeleken met een spaghettiestuk en nokkenas kost de bovenstaande BDR niet zoveel, dus ik dacht kan ik daarmee beginnen -dunno-
-
Copy / Paste van de site van Knobloch Motorsport:
TUNING - KIT EINSPRITZER
Der beliebteste Bausatz. Meistverkauft bei uns!
Motorkennbuchstabe NZ
Basis 40 kW (55 PS)
Leistungssteigerung auf 60 k\A/ (80 PS) bei 5900 U/min. Ein Tuning-Kit, der auch Sie begeistern wird. Der Tuning-Kit besteht aus einer speziell für diesen Kit entwickelten Nockenwelle in Verbindung mit einem Luftfilterelement.
Tuning - Kit NZ kompletter Bausatz mit Gutachten 395,--
Nockenwelle 268 Grad Super Drehmoment für Serien-Ventilfedern 300,--
Filtereinsatz 85,--
Simmering 15,--
Aanpassen van je benzinedruk is dus niet nodig.
-
nassy = alle ingredienten zijn samen lekker , enkel rijst,prei,ui,zout,peper,sambal,ketjap,kipof kerrie is nie wat .
je moet dingen doen die samen hangen . je kunt een koe wel meer water geven ,maar dat verhoogt nog niet de melkproduktie .
meerlucht is meer benzine ,tot een bepaalde marge kan de ecu dit bijregelen . chippen van de ecu of kristal vervangen is bedoeld om je rev limit te verhogen . hiermee verandert ook de kloksnelheid en dus depulsduur van je injectoren ,dit verhelp je dus door meer benzinedruk . (wie kent piga nog ).
nz heeft nog net geen deegroller alsnokkenas ,dus maakt niet uit welke nok er in komt alles is beter (maar je gaat natuurlijk voor de max )
tevens is een marathon lopen en moeten ademhalen door een rietje ook niet wat , dus geef je hem een closetrol.in de vorm van eventueel een kopbewrking samen met inlaat en gasklep .
je kunt de llm ook vervangen door die van een golf 2 ,wel de electronica overzetten van de nz llm .
hierop een abu stok . en je hebt de ecu geholpen en je bdr ook is goed voor een 75 pk en 104nm koppel(dat is al meer als een 3f)
zet je hierop een facherkrummer.met bijbehorende pijp ,kun je een 82pk halen .met een 268ribbeldildo een 86pk. als je alles goed doet is zelfs een 110 mogelijk,maar dan is je max uit een nz bereikt en is rijdbaarheid weg .86pk is wel een maximale wat ik uit een nz zou halen
-
lmm van een golf 2 is groter dan van nz, maar hoezo zou de electronica erin verschillen? gezien de ecu gelijk is?
ik vraag dit omdat ik een golf 2 lmm heb
-
bedoelde dus van een golf 2 1.8 multipoint. is ook gelijk aan die van een bmw (type weet ik niet meer )
-
en de lmm van een golf 2 NZ, is qua electronica gelijk maar ook ruimer, toch?
-
nope nz is en blijft nz .
-
nassy = alle ingredienten zijn samen lekker , enkel rijst,prei,ui,zout,peper,sambal,ketjap,kipof kerrie is nie wat .
je moet dingen doen die samen hangen . je kunt een koe wel meer water geven ,maar dat verhoogt nog niet de melkproduktie .
meerlucht is meer benzine ,tot een bepaalde marge kan de ecu dit bijregelen . chippen van de ecu of kristal vervangen is bedoeld om je rev limit te verhogen . hiermee verandert ook de kloksnelheid en dus depulsduur van je injectoren ,dit verhelp je dus door meer benzinedruk . (wie kent piga nog ).
nz heeft nog net geen deegroller alsnokkenas ,dus maakt niet uit welke nok er in komt alles is beter (maar je gaat natuurlijk voor de max )
tevens is een marathon lopen en moeten ademhalen door een rietje ook niet wat , dus geef je hem een closetrol.in de vorm van eventueel een kopbewrking samen met inlaat en gasklep .
je kunt de llm ook vervangen door die van een golf 2 ,wel de electronica overzetten van de nz llm .
hierop een abu stok . en je hebt de ecu geholpen en je bdr ook is goed voor een 75 pk en 104nm koppel(dat is al meer als een 3f)
zet je hierop een facherkrummer.met bijbehorende pijp ,kun je een 82pk halen .met een 268ribbeldildo een 86pk. als je alles goed doet is zelfs een 110 mogelijk,maar dan is je max uit een nz bereikt en is rijdbaarheid weg .86pk is wel een maximale wat ik uit een nz zou halen
Prachtig verhaal Serge, ik snap t volledig -thumbsup-
But still, in what order?
Ik begrijp nu dat het ene zonder het andere nog niet alles is.
Wat Michiel poste klinkt zeer interessant voor die prijs.
Maar ik wist niet dat je met enkel een andere nokkenstok en luchtfilter? aanpassing al 80pk kon verkrijgen uit een NZ..
Mijn duits is niet zo goed dat ik elk woord uit die tekst snap, maar goed het belangrijkste begrijp ik denk ik.
Zelf zat ik dus te denken aan:
Schrick/catcams nokkenstok
spaghetti stuk.
gasklep mod?
Ongeveer 80 pk lijkt me wel leuk om eruit te halen.
Maar Serge, jij bent de expert hoor ik zo, wat zou jij mij aanraden en in welke volgorde?
Aangezien ik er toch wel voor moet sparen en geen bijbaan heb -gert- :) en het dus wel goed wil doen.
-
ik zou beginnen met de nokkenas ,gezien je financiele plaatje
-
ik zou beginnen met de nokkenas ,gezien je financiele plaatje
Schrick, Catcams, Dbilas?
Is het allemaal even goed, zitten er verschillen in waardoor de ene ''beter'' is ten opzichte van de andere?
Op de Catcams site zag ik al wel verschillende die geschikt waren voor de polo, verschil zat m allemaal in de graden en lift (duh), but withstupid dus ik weet niet of het handig om gelijk voor degene te gaan met de hoogste cijfers :)
Dus een beetje nokkenas advies zou wel fijn zijn, 3F stokjes zijn niet zo makkelijk te vinden namelijk en ook al redelijk prijzig dus als ik dan toch geld ga uitgeven, dan liever in 1x goed!
-
een van de redenen waarom ik voor een abd nokkenas heb gekozen is de prijs tov een 3f nokkenas. en idd 3f ligt rond de 75 euro, waarom dan niet gelijk 200 of meer voor een schrick. Toch beetje veel verschil. maargoed, wat je eruit haalt is een stuk meer natuurlijk.
Zijn die brandstofdrukregelaars altijd zo duur? ik kom er tegen van minimaal 60 a 70 euro., ook 2e hands. Het is toch niet meer dan een reduceer ventiel met eventueel een meter erop? Kraantje zegmaar? Dat moet toch goedkoper kunnen?
-
http://cgi.ebay.de/Variabler-Benzindruckregler-Manometer-Ford-/370466593946?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5641879c9a
(http://www.wildanger-digital.de/ebay/bdr/40420/40420.jpg)
30euro ex verzendkosten!!
dus waar jij die prijs vandaan haalt -dunno-
want dit soort kosten allemaal rond die koers..
(http://www.x-parts.de/pics/1011006_4.jpg)
deze zijn wel duur maar da,s ook een motorsport regelaar, lijkt me een beetje overbodig bij een NZ opvoering..
-
had nog niet op ebay gekeken, alleen nederlandse tuningsites en marktplaats
-
dan is het logisch dat het duurder is!
-
brandstofpotje 2 tot 3mm indrukken 0 euro ,voor de rest................................
-
Schrick, Catcams, Dbilas?
Is het allemaal even goed, zitten er verschillen in waardoor de ene ''beter'' is ten opzichte van de andere?
Op de Catcams site zag ik al wel verschillende die geschikt waren voor de polo, verschil zat m allemaal in de graden en lift (duh), but withstupid dus ik weet niet of het handig om gelijk voor degene te gaan met de hoogste cijfers :)
Dus een beetje nokkenas advies zou wel fijn zijn, 3F stokjes zijn niet zo makkelijk te vinden namelijk en ook al redelijk prijzig dus als ik dan toch geld ga uitgeven, dan liever in 1x goed!
een 268/268 met een 10mm lift is wel leuk zat
-
brandstofpotje 2 tot 3mm indrukken 0 euro ,voor de rest................................
werkt prima,dat heb je toen bij mij ook gedaan.
ik heb voor de liefhebbers nog een K&N vervangingsfilter.
-
brandstofpotje 2 tot 3mm indrukken 0 euro ,voor de rest................................
hoe weet je dan of de druk goed is? Metertje ertussen bouwen?
-
niet nodig rutger,tikje met de hamer.
-
gezien mijn budget probeer ik dat liever eerst uit, voor zo'n ventiel erin te zetten, toch? als t de trick doet? Maar ik vraag me af hoe je dan zeker weet of er genoeg druk op zit. f merk je dat aan het motorverloop? (als leek zijnde)
-
is empirisch ondervonden die 2 tot 3 mm.
-
Ik heb toen der tijd een op mijn polo gedaan toen ik de g60 lader erop had zitten via via kwam ik erachter dat er regelbare brandstofpotjes op een Lancia Delta Turbo intergrale zaten,hij lijkt wel een beetje op dat potje op de foto hierboven van X-Parts....
Als je zo'n potje van een Lancia afhaald dan zul je zien dat er niks regelbaars aan zit,pak dan een heel klein plat schroevendraaiertje en wip dan het aluminium ronde plaatje eraf,dan zal je zien dat daarachter een inbusboutje zit daarmee kan je hem meer of minder mee geven,ik merkte het wel een beetje maar meer dan dat ook niet...misschien bij een standaard NZ motor wel...
Gr Ferdi
-
Wat is dan het verschil tussen een 3F nokkenas en kop en een G40 nokkenas en kop?
Dit heb ik namelijk nooit geweten ik heb nog van dat spul liggen...als dat wat is kan ik die kop met nokkenas en gasklephuis en het hele inlaat gebeuren misschien op wel m'n NZ bouwen....
Gr Ferdi
-
3f nokkenas is de meest snelle van originele polo asjes, g40 kop en 3f kop zijn gelijk, behalve dat de kleppen van een g40 natriumgevuld zijn ivm de drukvulling. Nokkenas van een g40 is wel anders en is ook weer aangepast op de drukvulling door verschillende graden en lift van de inlaat en uitlaat ,dus asymmetrisch ipv symetrisch zoals alle andere nokkenassen.
-
ok thanxx voor je antwoord maar heeft het nut om de hele handel over te zetten,inlaat,gasklep,injectiegebeuren enzo op een nz motor of is de vermogenwinst zo weinig dat het geen nut heeft?
-
je wil een py kop op nz zetten of een 3f kop? 3f kan maar py zie ik het nut niet van in, zolang je geen drukvulling gaat uitvoeren.
-
is allemaal hetzelfde rutger!!! alleen de py heeft sterkere kleppen.. maar de drukvulling zit hem in de zuigers -klus-
-
nokkenas verschilt nogal, afgestemd op drukvulling. dus niet handig om die er in te houden dan, vermoed ik.
-
Ja duhhh. je gaat ook geen g40 as in een 3f kop steken -gert-
de nok is alleen te gebruiken bij drukvulling maar de cilinderkop niet!
er rijden in Duitsland veel abu,s met Py cilinderkop -klus-
-
Mensen,
Vlak voor de jaarwisseling heb ik met het blokje van mijn Golf eindelijk gedaan wat ik met de Polo ook al wilde doen. Althans, ik heb een beginnetje gemaakt.
Ik heb een Schrick 268 geplaatst en meteen ook maar even het kristalletje omgesoldeerd en het brandstofpotje iets ingedrukt. Het geheel trekt vooral boven de 4500rpm veel lekkerder door. Er doet zich echter een aantal problemen voor na deze ombouw:
1: Als de motor koud is, net na het starten, lijkt het of deze op 3 cilinders loop. Na 2 keer gasgeven is het wel weg.
2: Na een stuk rijden, blijft het stationairtoerental hangen op zo'n 1500rpm. Op een gegeven moment loopt dit wel terug naar de afgestelde waarde. Als je aan de stationairschroef draait verandert dit stationaire toerental wel, maar die 1500 blijft hij dus eerst aanhouden.
Kan het zijn dat het brandstofpotje te ver ingedruk is, zodat hij in eerste instantie teveel benzine krijgt?
Kan het eraan liggen dat het kristalletje toch niet goed is ingesoldeerd?
Heeft iemand een ander idee?
Alvast bedankt -klus-
-
valse lucht van je carterventilatie
-
Hmm.. Die is wel los geweest toen het kleppendeksel eraf ging. Bedankt voor de snelle reactie! Ik zal eens gaan kijken.
-
Weer ff een vraagje, NZ inlaat bewerken of 3F inlaat en die nog bewerken voor mn NZ?
Via zoekfunctie wel gevonden dat 3f inlaat ruimer is, maar past tie ook gewoon op mn NZ blok? En kan je deze nog bewerken of is een 3f inlaat al optimaal?
-
geen standaard inlaat is optimaal, tis allemaal gegoten spul, met alle onzuiverheiden die dat met zich meebrengt.
3f heeft idd grotere poorten, maar ook een groter gaskleppenhuis. Dus dan zou je al beiden moeten vervangen. Maar voor zover ik weet zijn de inlaatpoorten op de kop van een nz smaller dan de inlaat van een 3f. Dus of het zo zinvol is, dat weet ik niet. Vermoed van niet.
-
geen standaard inlaat is optimaal, tis allemaal gegoten spul, met alle onzuiverheiden die dat met zich meebrengt.
3f heeft idd grotere poorten, maar ook een groter gaskleppenhuis. Dus dan zou je al beiden moeten vervangen. Maar voor zover ik weet zijn de inlaatpoorten op de kop van een nz smaller dan de inlaat van een 3f. Dus of het zo zinvol is, dat weet ik niet. Vermoed van niet.
Oh okay, in dat geval ga ik toch maar opzoek naar een NZ inlaat om te bewerken -thumbsup-
-
3f inlaat is beter idd ,maar de nz gasklep is groter dan die van de 3f .(3f is enkelt 45mm)
maar een goed bewerkte nz inlaat is ook al goed merkbaar .
-
Ik heb inmiddels de NZ inlaat (Thanks Hanf -thumbsup-), dus ik kan beginnen -klus-
Iemand nog tips behalve gewoon netjes alles gladschuren?
-
deze smid verklapt zijn geheimen niet , behalve dat enkelt een vagina het lekkerste is als deze glad is
-
dat had ik m (hetzij met andere woorden) ook al verteld -naughty- Ben tzelfde van plan
-
deze smid verklapt zijn geheimen niet , behalve dat enkelt een vagina het lekkerste is als deze glad is
Ah okay, naja begrijpelijk dat je t niet gaat vertellen gezien je signature :) but thanks -thumbsup-
dat had ik m (hetzij met andere woorden) ook al verteld -naughty- Ben tzelfde van plan
Klopt, maar goed zullen vast wel meer mensen zijn met ervaring?
-
wiel opnieuw uitvinden is altijd duurder, zou hem gewoon wegbrengen -thumbsup-
-
wiel opnieuw uitvinden is altijd duurder, zou hem gewoon wegbrengen -thumbsup-
Ja, das de makkelijke weg..
Dan leer ik er nog niks van right?
Ik zeg niet dat het duur is om het te laten doen door Serge, maar daarbij moet het wel bij Serge komen en weer terug bij mij en dan heb ik nog niks te doen in de tussentijd :)
-
dan de moeilijke weg -dunno-
alles verkeerd doen en dat doe je :) geloof mij maar....
vervolgens een stuk of drie van die inlaten bewerken en vervolgens de 4e kopen en deze toch maar laten wegbrengen -uitlachen-
-
flowen? zoveel kun je daar ook niet fout aan doen. Tis goed dattie een extra inlaat ervoor gekocht heeft. Als het dan fout zou gaan, heeft t iig geen gevolgen voor zijn auto.
-
flowen? zoveel kun je daar ook niet fout aan doen. Tis goed dattie een extra inlaat ervoor gekocht heeft. Als het dan fout zou gaan, heeft t iig geen gevolgen voor zijn auto.
ervaring mee? -dunno-
Wat mijn (ik heb het ook nog nooit gedaan) gezond verstand er van zegt:
Het simpelweg opfreezen van de ruimten zodat het groter wordt is volgens mij niet voldoende.
Het doel is om de kanalen zo te verruimen dat de lucht er zo goed mogelijk doorheen stroomt en zo min mogelijk gaat wervellen. Elke weerstand verstoort volgens mij het goed stromen van de lucht en daarmee de prestaties. Daarbij zit je achterin ook tegen de kleppen te klooien enz.
Het vinden van de juiste plekjes is volgens een gevalletje: vallen en opstaan.
correct me if i'm wrong. ......
Neemt niet weg dat er maar een manier is om het te leren.
Als dat je doel is: lekker zelf doen en vooral vragen en meekijken bij anderen.
(eerste kopje door serge en daarna proberen na te maken? -dunno- :) )
Is je doel een kopje krijgen dat goed presteert en moet het gewoon goed zijn: lekker laten doen :)
-
@ Roel, -thumbsup-
-
Ja, das de makkelijke weg..
Dan leer ik er nog niks van right?
Ik zeg niet dat het duur is om het te laten doen door Serge, maar daarbij moet het wel bij Serge komen en weer terug bij mij en dan heb ik nog niks te doen in de tussentijd :)
Gewoon lekker zelf doen, niks geen wiel zelf uitvinden maar zoeken op google -thumbsup- {en het liefst in duitse termen}
of golf1.info op het forum staan zat tips en tricks -klus-
-
vind het GEEN probleem alles zelf te doen...al dan niet met Google ed
zelf doen resulteert nooit in het gewenste resultaat denk dat Richard zijn spullen ook liever bij "Roedel" koopt -nana-
geld weggooien is altijd jammer, verder top -thumbsup-
-
zelf doen resulteert nooit in het gewenste resultaat
Grote Kolder -nana-
je kan meer dan je zelf denkt, of je moet 2LINKERHANDEN hebben!!!
{je moet niet zoveel DENKEN,, maar DOEN}
-
Gewoon lekker zelf doen, niks geen wiel zelf uitvinden maar zoeken op google -thumbsup- {en het liefst in duitse termen}
of golf1.info op het forum staan zat tips en tricks -klus-
precies mijn gedachte. als je het wilt leren moet je het gewoon doen. Maar is dat niet je doel maar wil je gewoon dat het werkt. dan vooral gewoon kopen. -thumbsup-
Dat scheelt ook. Als je iets wil en je het leuk vindt om te doen gaat het ook vaak beter :)
-
Dat scheelt ook. Als je iets wil en je het leuk vindt om te doen gaat het ook vaak beter :)
-thumbsup- helemaal waar..
je kan zelf wel inschatten of je iets kan of juist niet!
-
zoveel doe jezelf ook niet op het moment aangezien je altijd online bent -nana-
Tuurlijk kun je zelf heel veel wanneer je handig bent en wilt. Neem aan dat niet iedereen een draaibank, frees, straalcabine, spuitcabine, cnc app. heeft. Dan wordt het resultaat ook echt wel mooier dan met een beitel en een schroevendraaier -naughty-
Wat betreft zelf doen, kan ik ook wel en kan nog nadenken erbij ook :)
-
garage en huis heb je zelf gemaakt?
ik zie zoutuitslag op de gevel :)
-
zoveel doe jezelf ook niet op het moment aangezien je altijd online bent -nana-
de pot verwijd de ketel!!
-
ja zelf gebouwd en die zoutuitslag... (nu reeds verdwenen door zoutzuur behandeling)
had ik hem moeten laten bouwen -nana-
en ik zeg niet dat ik altijd bezig ben toch -dunno- -hug-
nu maar weer on-topic
-
had ik hem moeten laten bouwen -nana-
moeten is poepen en adem halen -nana-
respect voor je huis en garage als je dat allemaal zelf gedaan hebt -thumbsup-
-
ziet er in het echt ook goed uit dat huis, doe ik je niet na iig! -thumbsup-
-
-off- -nana-
Ik zie ieder zn punt wel in, maar ik wil het zelf graag proberen.
Ik ga in ieder geval gewoon beginnen met het goed schoonmaken.. Heb er geen haast mee dus ik ga rustig beginnen en veel googlen -thumbsup-
-
niet "als" maar idd allemaal zelf gedaan en heb meerdere getuigen :)
Gewoon doen wat jezelf wil JJ -thumbsup-
Dank Jones :)
-
niet "als" maar idd allemaal zelf gedaan en heb meerdere getuigen :)
Gewoon doen wat jezelf wil JJ -thumbsup-
Dank Jones :)
Dat altijd Theunis -thumbsup-
Daar vroeg ik ook niet om :)
-
de vele truuks die ze op internet laten zien zijn vaak verkeerd .maar je mag het gerust zelf proberen . de 1e 2 koppen heb ik ook verkloot om het te leren zelfde geldt voor inlaat spruitstukken .
de kunst zit hem er in dat je alles 4x moet doen . en enkelt groter maken is niet de truuk , er zitten meer haken en ogen aan .
-
de 1e 2 koppen heb ik ook verkloot om het te leren
Mot ook om erachter te komen tot hoe je kunt gaan, lijkt mij -dj-
Zie ook welles dat men er eentje doorzaagt => ook een manier,
maar ook dan heb je er zowiezo eentje verkloot -thumbsup-
-
als je iets met een doel kapot maakt heb je het niet verklooit. alleen zinvol gebruikt :)
-
Euhhhh....hmzz.....ja, zo kan je 't ook zien ja......
-
Euhhhh....hmzz.....ja, zo kan je 't ook zien ja......
:) -hug-
-
de vele truuks die ze op internet laten zien zijn vaak verkeerd .maar je mag het gerust zelf proberen . de 1e 2 koppen heb ik ook verkloot om het te leren zelfde geldt voor inlaat spruitstukken .
de kunst zit hem er in dat je alles 4x moet doen . en enkelt groter maken is niet de truuk , er zitten meer haken en ogen aan .
volgens mij is er iemand hier bang om geld mis te slaan...
-
ja ik denk ook dat hij die 20 euro van JJ zal missen -gert-
verstand en ervaring krijg je niet van Google -thumbsup-
-
je krijgt het al helemaal niet door t op te sturen naar iemand anders en maar af te wachten -nana-
als jurrejan het zichzelf aanleert, kan ie er ook geld voor gaan vragen, en de post van serge doen me denken dat hij daar bang voor is (dat er dus meer mensen voor weinig geld het gaan aanbieden.
-
Rutger, aub hou je mond.
Dit is totaal niet het geval en dat weet jij ook en je hoeft het hier niet uit te leggen of enige beschuldigingen naar mensen toe te doen..
Zullen we weer verder gaan over het opvoeren van een NZ in plaats van dit geneuzel?
-
als jurrejan het zichzelf aanleert, kan ie er ook geld voor gaan vragen, en de post van serge doen me denken dat hij daar bang voor is (dat er dus meer mensen voor weinig geld het gaan aanbieden.
dan ken je (denk ik) serge niet goed genoeg -nana-
Serge wilde volgens mij alleen aangeven dat het niet zo eenvoudig is als men het soms doet voorkomen om het optimale te vinden
Dat is meestal zo, het begin is makkelijk. het eind ver weg.
Net zoals opvoeren: de eerste pk's zijn het eenvoudigs en goedkoopst gewonnen
Wat JJ zegt. AJB weer on topic
@ JJ:Ik zie je eerste poging graag terug in dit otpic :)
-
dan ken je (denk ik) serge niet goed genoeg -nana-
Serge wilde volgens mij alleen aangeven dat het niet zo eenvoudig is als men het soms doet voorkomen om het optimale te vinden
Dat is meestal zo, het begin is makkelijk. het eind ver weg.
Net zoals opvoeren: de eerste pk's zijn het eenvoudigs en goedkoopst gewonnen
Wat JJ zegt. AJB weer on topic
@ JJ:Ik zie je eerste poging graag terug in dit otpic :)
Budgettuning :)
Ik zal mn pogingen af en toe hier wel posten -uitlachen-
Owja update 1:
inlaatspruitstuk gedemonteerd en in een bak met ontvetter(Dasty -klappen- ) gekegeld -klus-
-
wil je het zelf proberen doe je het zelf :)
Wil je het goed gedaan hebben breng of stuur je hem naar serge -thumbsup-
Dit topic heet NZ opvoeren dus het moet wel toe the topic blijven -klus-
Ben benieuwd naar de pogingen -thumbsup-
-
NZ tunen is leuk,voor een beginnerling.
Na verloop van tijd is het ook geen ruk meer aan om met een NZ rond te rijden. =>lees ervaring met getunde NZ. :)
-
je krijgt het al helemaal niet door t op te sturen naar iemand anders en maar af te wachten -nana-
als jurrejan het zichzelf aanleert, kan ie er ook geld voor gaan vragen, en de post van serge doen me denken dat hij daar bang voor is (dat er dus meer mensen voor weinig geld het gaan aanbieden.
tuurlijk,ga toch krenten kakken joh.
-
Budgettuning :)
Ik zal mn pogingen af en toe hier wel posten -uitlachen-
Owja update 1:
inlaatspruitstuk gedemonteerd en in een bak met ontvetter(Dasty -klappen- ) gekegeld -klus-
en zoals via pb succes gewenst en ook via pb wil ik wel helpen .
-
en voor ene The_Maxx
-
ik heb niks gevraagd... heb alleen mijn mening vermeld, maar in dit VRIJE land, mag dat blijkbaar ook al niet meer?..... -gaap2-
-
ik heb niks gevraagd... heb alleen mijn mening vermeld, maar in dit VRIJE land, mag dat blijkbaar ook al niet meer?..... -gaap2-
was geen mening was een; zoals gebruikelijk bij jou; een gevalletje niet nadenken en blaten .
-
dat is dan jou mening, ik heb wel degelijk nagedacht over wat ik zei, het valt me gewoon op aan de manier van posten van jou, als iemand aangeeft zelf te gaan flowen/bewerken
-
dat is dan jou mening, ik heb wel degelijk nagedacht over wat ik zei, het valt me gewoon op aan de manier van posten van jou, als iemand aangeeft zelf te gaan flowen/bewerken
tuurlijk . iedereen kan koken ,maar velen maken misbaksels . en daar wil ik jj voor behoeden .
en rutger
echt ik ben er echt helemaal klaar mee zoals jij doet .alstjeblieft probeer dit na te doen en doe mij een lol
(http://csw.blox.pl/resource/head_in_ass12513.jpg)
-
tuurlijk . iedereen kan koken ,maar velen maken misbaksels . en daar wil ik jj voor behoeden
snap ik ook wel, maar als je het niet probeert, leer je het nooit. En ja van proberen krijg je ook kinderen. Misschien niet volmaakt, maar daarom probeer je t later nog eens.
(btw: ik ben de jongste thuis :P)
-
(btw: ik ben de jongste thuis :P)
Onnodige aanvulling, was al wel duidelijk...
Probeer sommige dingen misschien eens te denken ipv ze gelijk op het wereldwijde web te kalken? Had ik bij bovenstaande bijvoorbeeld ook kunnen doen.
-
en als je met kop bewerken blijft proberen ga je ook ooit te ver ...
jij was de jongste ? :)
-
jup, en nog steeds niet goed gelukt :P
-
't is echt geweldig om zo vaak te lezen hoe Rutger weer iemand tegen zich in het harnas jaagt uitlachen2 -prut-
-
en ik trek me er geen reet van aan, ookal lijkt t wel zo -naughty-
-
Rutger heeft een betonnen bunker voor zijn kop. -uitlachen-
-
Thanks Serge -thumbsup-
Enne, ookal is het niet mijn topic.. -off-
Kan iemand ff al die onzin wegvegen zodat het overzichtelijk blijft? Niet echt leuk zo'n sticky right...
-
Rutger heeft een betonnen bunker voor zijn kop. -uitlachen-
bunker valt wel mee ,zeg maar fortificatie :)
-
Wordt een leuke greet and meet daar in Gelderland tussen Serge en Rutger, heeel erg jammer dat ik er niet bij ben. Hoop wel dat er -foto- gemaakt worden :)
-
jup, en nog steeds niet goed gelukt :P
Je pa had HET beter 22 jaar terug in de heg kunnen schieten dan was het met een sisser af gelopen, nu met een betweter.
-
uitlachen2
-
Je pa had HET beter 22 jaar terug in de heg kunnen schieten dan was het met een sisser af gelopen, nu met een betweter.
ik kan nu 2 dingen zeggen. Bij de eerste verlaag ik me tot jou niveau van bovenstaande post, dus ik zeg het 2e maar:
Leer mensen te accepteren en te respecteren zoals ze zijn.
-
Je pa had HET beter 22 jaar terug in de heg kunnen schieten dan was het met een sisser af gelopen, nu met een betweter.
whahaha -notworthy-
-
ik kan nu 2 dingen zeggen. Bij de eerste verlaag ik me tot jou niveau van bovenstaande post, dus ik zeg het 2e maar:
Leer mensen te accepteren en te respecteren zoals ze zijn.
idd maar jouw soort accepteer en respecteer ik niet . als je niks wilt leren rutger dan zeg ik nog maar 1 ding tegen je .
(http://data.boomerang.nl/o/o-deparis/image/589-maurice-de-hond-moet-uit-reclame/s600/ik-zeg-doei.jpg)
-
ik verheug me nu al op morgen :)
-
morgen pas :) en verlagen tot een bepaald niveau -dunno- vond het deze keer wel een OP niveau zijnde opmerking...
-
Jammer man, dat ik er niet bij mag wezen, word vast een gezellig sfeertje. :)
-
Kater of geen kater morgen.....ICH BIN DA BEI :)
-
ik gok 1e ronde op Serge binnen 20 seconden :)
-
ik gok 1e ronde op Serge binnen 20 seconden :)
dus nog tijd voor koffie over :)
-
-uitlachen- of met de koffie in de hand -nana-
-
ik verheug me nu al op morgen :)
Pas maar op je past 2 maal en de breedte in hem alleen hij is korter. -uitlachen-
-
Pas maar op je past 2 maal en de breedte in hem alleen hij is korter. -uitlachen-
Pieter, hou aub op met zo beledigend te doen, als we t over breedte gaan hebben, sorry hoor, maar dit begint richting asociaal te gaan.
@serge: dat je mij niet mag is tot daaraan toe, maar mij tot een "soort" verkondigen is ook richting het asociale.
Waarom hebben jullie zo'n moeite met mensen accepteren zoals ze zijn? Ookal is dat niet jullie ideaalbeeld? Van mensen die minimaal 2x zo lang op de wereld leven als ik, had ik toch wel wat meer volwassen gedrag verwacht.
-
3,2,1, FIGHT!
*pakt popcorn & biertje*
-
doe er mij ook een -thumbsup-
-
-hitit-
what the f*ck happend here.
ben ik eens een dagje offline...... mis ik een heel 'ouderwets' over-en-weer topic....
-gert-
was alweer effe geleden zeker
-uitlachen-
-
Pieter, hou aub op met zo beledigend te doen, als we t over breedte gaan hebben, sorry hoor, maar dit begint richting asociaal te gaan.
@serge: dat je mij niet mag is tot daaraan toe, maar mij tot een "soort" verkondigen is ook richting het asociale.
Waarom hebben jullie zo'n moeite met mensen accepteren zoals ze zijn? Ookal is dat niet jullie ideaalbeeld? Van mensen die minimaal 2x zo lang op de wereld leven als ik, had ik toch wel wat meer volwassen gedrag verwacht.
tot welk een soort heb ik je benoemd?
en wanneer verdwijnt die plaat voor je hoofd ?
en waarom heb ik nu gert vissioenen ( waar is die beste hagenees als je hem nodig hebt ?)
-
Ik houd helemaal niet van de voetbalfan-sfeer die hier langzaam ontstaat, en al helemaal niet in het NZ-topic (@moderators: ik schaar me achter het verzoek van JJ als jullie er tijd voor hebben)...
Overigens Rutger, ontstaat die sfeer in mijn ogen omdat jij je eigen preek niet in de praktijk brengt?
Waarom hebben jullie zo'n moeite met mensen accepteren zoals ze zijn? Ookal is dat niet jullie ideaalbeeld? Van mensen die minimaal 2x zo lang op de wereld leven als ik, had ik toch wel wat meer volwassen gedrag verwacht.
-
Hier had ik toch meer van verwacht.. :)
Dat het maar een gezellige meeting mag worden morgen!
-
<knip>
(@moderators: ik schaar me achter het verzoek van JJ als jullie er tijd voor hebben)...
<knip>
Tja...kan wel gaan gummen...maar goed, jullie zijn met z'n allen oud en wijs genoeg om
beter te weten dan dit...
Zoals gezegd..ff nadenken voordat je dingen het www opslingert...
Voor de fictie liefhebbers onder ons.... https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Cylinder_head_porting
-
idd fictie
-
Heb intussen al veel zitten zoeken over hoe en wat.
Ziet er allemaal heel leuk uit, maar wat ik me dus afvroeg is; hoeveel effect heeft het als de bewerkte poorten uiteindelijk niet even groot zijn?
Want ik denk dat ik wel weet hoe ik het aan ga pakken met de inlaat, maar het blijft natuurlijk werk met het handje dus kan er wel eens een afwijking optreden tussen de verschillende poorten.
-
dan heeft het effect het resultaat van de slechtste poort .in de praktyijk zul je hier niet echt wat van vernemen
-
dan heeft het effect het resultaat van de slechtste poort .in de praktyijk zul je hier niet echt wat van vernemen
Thanks -thumbsup-
-
dan heeft het effect het resultaat van de slechtste poort .in de praktyijk zul je hier niet echt wat van vernemen
geld dit ook bij het flowen van de kop? Ene poort beter geflowd dan de ander bedoel ik dus?
-
Het gaat om het resultaat. Even groot, even ruw, identieke aanstroomhoeken etc. etc. Elke afwijking zorgt voor 'onbalans'. Of je dat gaat merken is een tweede.
Wat ik wel weet, als je 'maar wat doet' is de kans groot dat de prestaties minder worden dan dat ze in de originele setup waren. Vizzard heeft een heel boek geschreven over het tunen van een A-series motor (mini), die heeft ook elke wijziging getest op de dyno (validatie van een hoop bla bla dus :) ). Daaruit blijkt dat soms de meest voor de hand liggende verbeteringen leiden tot slechtere resultaten.
De combinatie is 't toverwoord :)
-
een inlaatje van een scooter is makkelijker te bewerken :)
-
een vaginaatje is zo opgehoond na 9 maanden -uitlachen-
-
Een vaginaatje of een VAGinaatje :)
-
ook niet een VAGin(l)aatje -nana-
-
De combinatie is 't toverwoord :)
-ja- Oftewel de spreekwoordelijke nasi met sambal... -naughty-
-
Brandal of Oelek :)
-
Een vaginaatje of een VAGinaatje :)
Na 9 maanden heb je een VAGuitlaatje -nana-
-
en jj heeft zijn uitleg gehad -klus-
-
lol :)
-
en jj heeft zijn uitleg gehad -klus-
Received!
Harstikke bedankt Serge -thumbsup-
-
nou wat doe je hier nog ? ga een kind van zijn playdoh beroven en ga aluminium verwijderen :D
-
Na 9 maanden heb je een VAGuitlaatje -nana-
en dan rijst de vraag , hoe ga ik hier in godsnaam nog de kantjes van raken :)
-
nou wat doe je hier nog ? ga een kind van zijn playdoh beroven en ga aluminium verwijderen :D
Okay Serge :)
volgende keer krijg je dit als antwoord:
This is an out of office message, the person you're trying to reach is in serious business -klus-
-
Na 9 maanden heb je een VAGuitlaatje -nana-
Langzame arbeidsslag dan -nana-
@serge, ik dacht dat jij het geheim van de smit nooit zou onthullen? -dunno-
Er zijn namelijk wel meer geinteresseerden.
-
sorry was eenmalig en jj zal het niet verder verspreiden .
-
Jammer, ik kan er namelijk ook wel wat mee (zit met dezelfde plannen als hij)
-
dat vermoeden had ik al .lees dit topic grondig door zou ik zeggen .
-
staat helaas niet alle info in die ik zoek -dunno-
-
lees nog eens goed
-
Vandaag even wat maten van de kop opgenomen voor JurreJan,
Nou kwam ik erachter dat zowel de inlaat als de kop, weinig verschillen qua grootte van de pakking. Eigenlijk sluiten ze op een paar plekken na, naadloos aan op de pakking.
Inlaat lijkt ook bewerkt.
Als je de inlaat/kop gaat verruimen, moeten er ook aanpassingen gedaan worden aan de pakking? Want die zou dan alsnog de ruimte verkleinen.
Ik heb even een foto gemaakt van de pakking op de kop en op de inlaat, om het te laten zien.
Deze foto is van JJ zijn inlaat onbewerkt: (http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2197.jpg)
-
Zoals belooofd? de foto's van mijn eigenhandig bewerkte NZ inlaat :)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2210.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2209.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2208.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2207.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2206.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2205.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2203.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2202.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/DSC_2200.jpg)
In de post van Rutger hierboven is te zien hoe de inlaat origineel was -klus-
Owja, ben nog niet klaar nie! en ja het valt tegen -nana-
-
Benzinedrukregelaar, ik kwam net op ebay deze advertentie tegen:
link (http://cgi.ebay.de/VAG-Benzindruckregler-3-5-bar-schwarz-VW-Bora-Bettle-T_W0QQitemZ200461547420QQcategoryZ40187QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BIA%252BUA%252BFICS%252BUFI%252BDDSIC%26otn%3D6%26pmod%3D400164338660%26ps%3D63%26clkid%3D7530111769724801045#ht_5369wt_905)
Komt op de plek van de originele regelaar, maar is instelbaar.
Mijn vraag is, zou deze ook op een NZ inlaat kunnen passen, en zo ja heeft t wel zin? gezien de druk bij deze maar instelbaar is tussen 3 en 5 bar?
Valt me wel op dat er geen vacuum op hoeft..
-
op geen enkele verbrandingsmotor zit een vacuum regeling enkelt onderdruk regeling . -hug-
en voor wat jij van plan bent rutger is het geld voor een regelbare drukregelaar uitgeven eigenlijk zonde geld zolang je geen kristal geplaatst hebt .
-
kristal ben ik ook al aant zoeken, die dingen kosten echt geen drol! (ben even aant kijken voor meer in 1x te bestellen, niet voor mezelf, maar voor anderen ook)
Kun je even kijken naar de fotos van mijn inlaat? lijkt wel of het ding iets bewerkt is (niet echt netjes)
Op het originele drukpotje moet een vacuumslang en op die instelbare met drukmeter erop, zit er ook een aansluiting voor. Waar dient die dan voor, en waarom ontbreekt die bij een aantal?
-
Had dit nog gevonden op internet...
Beetje overdreven niet?
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/CEPQH9Q2kKGrHqYOKjoE0VHIs6FBNRUQZ0Y0g_12.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/BUi9bwBmkKGrHqYOKjIEzKpD8IBMSZK1bWQ_12.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/BUjBlwEWkKGrHqMOKisEzVFYwliBMSZUHwQ_12.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/CEPQGrwCWkKGrHqIOKiE0ikvGkkLBNRUQVin_12.jpg)
-
idd is te groot
-
gaat de pakking/kop in de weg zitten toch? eigenlijk zorgt t enkel voor extra wervelingen denk ik?
-
dan pas je dus ook je pakking aan
-
hmm
pakking aanpassen is dus wel een optie. Zo duur zijn die dingen gelukkig niet, dat scheeld al. maar gewoon met een mesje ofzo? welk materiaal is de pakking eigenlijk van gemaakt?
-
je hebt 2 versies de oude papieren en de huidige stalen versie .
ik verkies in zo'n moment vloeibare pakking in een dun laagje aangebracht op de inlaat.
laat deze drogen en monteer de inlaat .
-
ook een mogelijkheid natuurlijk.
We gaan het zien, eerst t kopje maar eens in orde maken.
-
Gaat dit nog over NZ-tjoening? Krijg deja-vu's van het motorcarbs-topic :D
Ik maak mijn eigen pakking uit pakkingpapier van 0.8mm, werkt prima. Vloeibare pakking heb ik niet zulke goede ervaringen mee, het komt op 1 of andere manier altijd op de plekken waar het niet moet zitten en juist niet op de plekken waar het wel moet zitten.. Zal wel aan mijn onkunde liggen :D
-
ieder zijn manier
-
Naar mijn idee ben ik klaar met de inlaat -klus-
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/IMG00008-20110311-1938.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/IMG00009-20110311-1938.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/IMG00010-20110311-1939.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/IMG00011-20110311-1939.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/IMG00012-20110311-1939.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/Inlaat%20en%20gasklephuis%20NZ/IMG00013-20110311-1939.jpg)
-
knap werk JJ, ziet er goed uit!
Ik heb na het bekijken van dit moois even een vraag. Ik ben zelf mijn eigen NZ weer aan het opbouwen, maar heb nogal moeite om ieder slangetje weer op de goeie plek aan te brengen :D
Op de onderste foto van de inlaat zie je tussen de 2e en de 3e inlaat een aansluiting voor een slang. Welke slang moet hier oo alweer op?
-
volgens mij de slang die vanuit dat klepje komt wat net op t onderblok vast zit. Althans voor zover ik me kan herinneren, en tis idd rotwerk om die erop te krijgen.
-
pijpje gaat idd naar het omloop klepje voor dekoudloopregeling die op je waterpijp zit ..
@jj je hebt de tips goed opgevolgd -thumbsup-
-
Thanks -thumbsup-
Ben er zelf wel trots op :)
Nogmaals harstikke bedankt Serge!
Misschien dat ik de inlaat nog even zwart spuit, of anders gewoon zo monteer -klus-
-
zwart spuiten en de nummers/letters rood, net zoals je kleppendeksel zegmaar.
-
zwart spuiten en de nummers/letters rood, net zoals je kleppendeksel zegmaar.
Staan niet bepaald letters en cijfers op die de moeite waard zijn om te laten opvallen :)
VW logo op mn kleppendeksel natuurlijk wel -thumbsup-
-
Gewoon zo laten -thumbsup-
-
alu laten ,lak werkt isolerend
-
-thumbsup-
Dat wist ik dus niet, bij kleppendeksel natuurlijk hetzelfde verhaal, maar misschien een stuk minder invloedrijk?
Maak m wel mooi schoon en that's it -naughty-
-
Misschien dat ik de inlaat nog even zwart spuit, of anders gewoon zo monteer -klus-
Ik zag vandaag dit!
(http://img.photobucket.com/albums/v609/philj/Mk2G40/140520091012222.jpg)
ook zwart inlaatje -thumbsup-
ik kan me voorstelken dat je je trots voelt -thumbsup-
-
Blok ziet er verdomd netjes uit!
G40 right?
Laat t nu toch ff voor wat het is, t blok zelf is verder ook niet echt iets om trots op te zijn haha :)
-
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/102_0628.jpg)
(http://i3.photobucket.com/albums/y64/spottuning/102_0625.jpg)
-
Hmmm....dat is dus per kanaal die 4 of alle 4 de kanalen?
-
4 aluminium gruishopen en 4 kanalen = you do the math -dunno- :) Spruitje heeft ws op de tafel geklemd gezeten, waardoor je 4duidelijke gruissporen ziet -klus-
Met wat voor '' machine " doe je dit soort werk Serge?
-
martijn snapt hem .machine is een black en dekker van 13 jaar oud -klus-
-
doe wel even een pm
-
Ja ik had al een vermoeden dat het om alle 4 ging.
Maar goed dat het niet wit is en Amy Whinehouse in de buurt is. :)
-
dit mag ze ook opsnuiven hoor is gelijk mijn werktafel weer schoon :)
-
LOL.
Maar ben je nu voor je zelf bezig met een blokje of doe je niks meer met die groene polo?
-
LOL.
Maar ben je nu voor je zelf bezig met een blokje of doe je niks meer met die groene polo?
Die groene is toch een mono?
inlaat die die laat zien is geen mono toch?
correct me if i'm wrong :)
-
eerst verdienen om het later uit te kunnen geven (maar de klussen komen niet ernstig binnen ,dus zal het wel even duren )
-
Die groene is toch een mono?
inlaat die die laat zien is geen mono toch?
correct me if i'm wrong :)
swoh heb een kabelboomliggen voor nz , inlaat liggen voor nz en de rest van de reutemeteut ook . oja en heb een ecu voor 8000rpm liggen -naughty-
-
(http://www.betonboringengeffen.nl/betonboren01.jpg)
:)
ahah, de AAV wordt op termijn een NZ'tje -thumbsup-
-
Wel een openfiltertje plaatsen he voor de sound :)
-
(http://www.betonboringengeffen.nl/betonboren01.jpg)
:)
ahah, de AAV wordt op termijn een NZ'tje -thumbsup-
Maar goed dat ie geen kanaaltunnel hoef te boren. :)
Maar volgens mij gaan we weer te veel offtopic hier.
-
Ik heb ook nog een iets meer MHZ cristal voor mn NZ ECU binnengekregen :)
Kan alleen ni solderen, althans t risico dat ik mn ECU verneuk is vrij groot denk ik...
-
open filter op een nz ,neuh haalt het never nooit niet bij carbs :)
-
open filter op een nz ,neuh haalt het never nooit niet bij carbs :)
Nope..een geil verslavend geluidje die carbs. :)
-
-ja-
-
heb een twee week terug maar eens een rond slingerende AAV nok in de nz gelegd.
moet zeggen, dat is idd geinig voor weinig -thumbsup-
geen moster veranderingen ofzo, maar trekt veel beter door in het midden/boven gebied. -sturen-
-
ik heb nog steeds een AAV nokker in me blok hangen nog uit de NZ tijdperk :)
en je merkt idd verschil.
-
Zit ff dit topic door te spitten maar doet een 3F computer op een NZ motor ook nog iets? aansluiting is gelijk
-
aansluiting is gelijk ,maar je gaat wel de mist in ,het gene waar het fout gaat is bij kje gasklep (3f heeft potentie meter tov nz met een schakelaar)
ontsteking van 3f is met kenvelden dus samen met een mechanische ontsteking zal er iets fout gaan (lees een cylinder te vroeg ontsteken )
-
Met alleen de computer verwisselen ben je er niet. Zoals Serge heeft gezegd is het gasklep positie signaal anders, dus gasklephuis, of misschien alleen dat blokje moet ook vervangen worden. Ontsteking is anders, bij NZ (Digijet) is de ontsteking apart van de injectie, mechanisch geregeld, bij 3F (Digifant) door de computer. Dus de ontsteking moet ook verwisselt worden. De bedrading is vanwege deze verschillen ook heel anders, dus die moet ook verwisselt worden.
Zelfs met deze dingen verandert zal er niets tot niet veel verandert zijn aan je motorvermogen. De 3F heeft grotere kanalen in het inlaatspruitstuk en in de cilinderkop. Er zit een veel "scherpere" nokkenas in en de compressie is hoger. Dat is waar het extra vermogen vandaan komt.
Ik verwacht dat Digijet niet veel onderdoet voor Digifant, beide zal je ongeveer evenveel vermogen uit kunnen halen, totdat je behoorlijk ver gaat, en dan is het nog niet gezegd dat Digijet het eerste daar tegenaan zal lopen.
Ik heb ergens online lange tijd geleden een vergelijking gezien van een getuned NZ blokje en een getuned 3F blokje, ze hadden dezelfde kopbewerking gekregen, dezelfde nokkenas en inlaatspruitstuk, alleen de compressie was nog verschillend. De 3F haalde 95pk, en de NZ 90pk.
-
swoh heb een kabelboomliggen voor nz , inlaat liggen voor nz en de rest van de reutemeteut ook . oja en heb een ecu voor 8000rpm liggen -naughty-
goh wist niet dat jij dat had liggen -nana-
-
Even een vette kick hier. Ik heb het topic goed doorgelezen, want ik ben wel nieuwschierig in hoeverre er dingen aan te passen zijn aan een NZ. De NZ die ik heb heeft een bewerkte NZ inlaat en een ABD nokkenas. Nu heb ik wat dingetjes gelezen en ben ik wel benieuwd naar het vervangen van het kristal en het brandstofpotje indrukken. Het zal waarschijnlijk weinig effect hebben, maar alle kleine beetjes helpen inclusief dat ik zelf wil leren sleutelen/knooien. Raden jullie dit idee af of aan? :P
-
Owja, dat kristal heb ik hier ook nog liggen -oops- Hele huis ligt blijkbaar vol met polo spullen :)
Heb het zelf nooit gedaan omdat ik het te risky vondt om de ecu open te maken en te gaan solderen.
-
Haha, Kristal kost 1,50 dus die pik ik dan zelf wel op ;)
-
solderen is prima te doen -thumbsup-
een kristalletjes had ik voor 12cent volgens mij :)
-
Bij kristal moet je ook het brandstofpotje indrukken, maar hoe doe je dat precies? Waar moet je hem iets in drukken zoals vermeld wordt?
Bijv bij deze foto: http://vw-nz.freehostingcloud.com/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=62
(Neem aan dat dat het brandstofpotje is :P)
-
Niemand?
-
Beetje gevoelsmatig te werk gaan als ik me goed kan herinneren. Licht tikje met een hamer op dat potje ja. Maar weet er het fijne niet van.
-
In een bankschroef met 2 doppen en dan 2 tot 3 mm indrukken
-
En moet hij dan in het onderste of bovenste gedeelte? (Sorry voor al de vragen, maar doe het het liefst ineens goed :D)
(http://i275.photobucket.com/albums/jj289/Vicmaster7/PIC39CAtmp.jpg)
-
Bovenkant als ik me nog kan heugen.
-
zijn er trouwens wel throttle boddies te koop voor de NZ en 3F blokken?
mvg bart
-
Ja.....maar niet goedkoop.
De meeste hier rijden op CV carbs van een motor.
-
Hoi, wat is een 3f Nokkenas? en waar zitten die in? welke type motor? Klinkt miss gek de vragen maar ben nog niet zo bekend er mee:) & is er wat meer vermogen uit een 1050cc motortje te halen? carbs? spaghetti? 3f nok?
-
Het klinkt heel lullig, maar een 3f nokkenas zit in een 3f blok :)
Dat is in principe hetzelfde blok als een NZ, alleen dan met 75 pk i.p.v 54.
De 3f nokkenas is de "pittigste" die vw geleverd heeft in de small blocks, maar over het algemeen vind je ze niet zo heel veel meer en kosten meestal tussen de 60 en 80 euri.
Ik heb er 1 in mijn aav blokje (1.3 monopoint injectie) liggen (i.c.m een 3f uitlaat) en moet zeggen dat ik behoorlijk verschil merk, of je het bij een 1.0 ook zo zal merken durf ik niet te zeggen, maar hij zal er beslist pittiger van worden.
-
Nokkenassen info (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8139.0.html)
Carbs info (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,963.0.html)
Welkom Eddy, en de rest mag je zelf gaan zoeken. :)
-
kwam deze nog tegen misschien is het wat want ik vind het niet zo duur: http://www.celtemp-services.nl/instelbare-benzinedrukregelaar-p-1971.html
-
kwam deze nog tegen misschien is het wat want ik vind het niet zo duur: http://www.celtemp-services.nl/instelbare-benzinedrukregelaar-p-1971.html
Dat kun je beter doen als domweg je regelaar indrukken.
Deze regelaar kun je instellen en dan kun je ook zien wat je doet!
Heb zelf ook zon type regelaar zitten, bevalt prima.
-
en op hoeveel druk heb jij hem dan?
en wat is setup verder?
mij lijkt het ook veel beter en zo duur is deze niet..
-
Heb hem ingesteld staan op 4Bar. -thumbsup-
-
Je leest veel over het aanpassen van de inlaat door en LMM te gebruiken van een golf2.
Weet iemand ook of er iets bestaat om de aansluiting bovenop je gasklep een diameter upgrade te geven?
Gaat over een NZ motor.
-
Je zou denk ik dan die van een 3F moeten pakken.
-
Okay, ik had al wat afbeeldingen bekeken.
Kan in het kunstof deel geen verschil zien, heeft een 3F niet alleen de binnendiameter groter van het spruitstuk?
Meende zelfs dat de binnendiameter van een NZ gasklep groter is als die van een 3F.
Klopt dit of heb ik het helemaal mis? -gert-
-
Nee,3F is groter deze wordt ook wel eens gebruikt bij G40 tuning.
-
-thumbsup-
De zoektocht gaat beginnen -naughty-
-
Ik had een golf 1.8 lmm erop scheelde redelijk wat kwa grote
-
Heb ff op mijn zolder gerommeld, heb er een van een Opel Rekord 2.4i gevonden, dat wordt een flinke diameter opgrade -naughty-
-
Patrick is weer es aan 't fantaseren -gert-
Luchtinlaatje/bocht bovenop gasklep + luchtslang + luchtvolumemeter van NZ & 3F zijn hetzelfde.
-
Ik meende dat Zoeff de gasklep bedoelde.
Ik heb phatcars.de even bekeken en die heeft alleen de inlaat van een 3F gebruikt als ik het goed heb.
-
Hmzz....verwarring alom.
Zat ook de te koop gevraagd topic van Zoeff te lezen klik (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,14038.0.html)
Bocht bovenop gasklep van een 3F monteren is in ieder geval nutteloos.
-
Hmm, dan doe we het anders.
Ff mijn te koop gevraagd topic aanpassen.
-
Precies,dat idee had ik ook met dat zwarte bocht boven op de gasklep.
Daarom had ik het idee meer richting gasklep met inlaatspruitstuk,ik weet natuurlijk niet of in de gaskleppen verschil in zit. -dunno-
-
Jaap vd V heeft nog een komplete 3f inlaat liggen.
-
-prut- Golf 1800 luchtmeter had ik destijds succesvol op NZ.
De slang paste niet gemakkelijk. Deze in kokend water warm gemaakt, toen was die wat soupeler en ging er op.
Zwarte klepje los gemaakt, en gerommeld met die veervoorspanning.
Daarna af laten stellen destijds bij een welbekende hier op het forum.
De reden dat ik een Golf 1800 luchtmeter en in geplaatst heb is datdie met de standaard NZ meter toen aanhet max. kwam, en dus inhield bovenin.
-
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik me 1.3 nz op carbs krijg. En wat ik er voor nodig heb om dat zover te krijgen, even buiten het feit dat het misschien geen ruk uitmaakt qwa vermogens steiging.
Vind ik het aanzuig geluid van bv webertjes zo gaaf dus daar gaat het me eigenlijk ook om :) -naughty- -sturen-
Alvast bedankt groetjes Dennis
-
Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik me 1.3 nz op carbs krijg. En wat ik er voor nodig heb om dat zover te krijgen, even buiten het feit dat het misschien geen ruk uitmaakt qwa vermogens steiging.
Vind ik het aanzuig geluid van bv webertjes zo gaaf dus daar gaat het me eigenlijk ook om :) -naughty- -sturen-
Alvast bedankt groetjes Dennis
Zoek functie ! -koffiedrinken-
-
(Geen resultaten gevonden.)
-
Zoeken op begin pagina van het forum: zoektermen als carbs, cbr900, inlaatspruitstuk .... Er bestaat een heel topic over motorfietscarburateurs -thumbsup-
-
Webers zou ik niet zo snel doen...eerder motorfiets Carbs.
Reden het is goedkoper en je hoeft ze minder vaak aftestellen.
-
Voor de liefhebbers;
In mijn Golf 2 heb ik ook een NZ blokje liggen waar ik het volgende aan heb gedaan;
- CNU 5-bak (Golf 3 langere 1.6 bak)
- 3F nokkenas
- Simota inlegfilter (Soort K&N kopie)
- Benzinedrukpotje minimaal aangedrukt voor iets meer druk
Std 0-100 volgens het boekje: 16,5 sec
Topsnelheid: 151 km/h
Ben totaal geen snelle jaap achter het stuur maar wilde toch even weten wat de recente prestaties waren:
Recente 0-100: 12,5 sec
Recente top: 190 km/h op teller (schat ergens tegen de 180 op gps in de 4)
Heb ook nog een bewerkte kop liggen, bewerkt inlaat spruitstuk en een 3f gasklephuisje. Blokje heeft pas 110*** gelopen dus ik vind het zonde om de boel te demonteren terwijl het niet lekt/goed loopt. Mocht de kop ooit gaan lekken wil ik het wel overwegen om deze spullen nog eens te monteren. Eerlijk gezegd ben ik nu al best onder de indruk van dit eerst zo tamme 1300tje. Vooral de lange versnellingen (CNU bak) zorgen voor een perfecte balans in combinatie met de 3F nokkenas. Laatst zag ik nog wat chips voor de NZ voorbij komen op ebay (MM-motorsport). Deze zou ik wel nog graag eens willen monteren. Het verbruik is nog steeds zeer netjes, ongeveer 1 op 15 gemiddeld. Misschien dat jullie nog wat hebben aan bovenstaande -thumbsup-
-
Compressie verhogen evt de kanalen wat groter of zelf grotere kleppen