Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: tobored op ma, 13 jan 2014, 12:02:15
-
Hoi iedereen,
Wat misschien wel zo netjes is als je ergens nieuw bent is om je even voor te stellen.
Mijn naam is Tim en ben 23 jaar. Ik heb altijd al aan brommers, motoren en auto's gesleuteld. Ik vind dit ook leuk om te doen en daarnaast scheelt het een hele hoop geld. Naar eigen zeggen kan ik wel redelijk sleutelen. Ik ben zelf alleen niet bekend met alle technische termen of hoe elk onderdeeltje heet.
Mijn eerste auto was een Volkswagen golf II 1,6 automaat. Ik ben zelf helemaal geen fan van automaat rijden maar kon deze golf goedkoop overnemen en wilde een beetje motor inhoud hebben. helaas heb ik niet heel lang van deze auto kunnen genieten. Er gingen steeds kleine dingen kapot die maar bleven optellen. Wat ik zelf de investering niet meer waard vond en heb hem helaas naar de sloop gebracht.
Toen ik deze golf had, had een vriend van me een polo 86c. iedereen was weg van die polo en uiteindelijk heeft een andere vriend deze van hem overgekocht. Omdat eigenlijk niemand deze auto kwijt wilde. Hierna heeft hij hem aan mijn zusje verkocht die toen der tijd bezig was met haar rijbewijs. maar door een ongeplande familie uitbreiding kon ze dit niet afmaken. Waarna ze de polo aan mij gegeven heeft, omdat ze het eigenlijk ook wel zonde vond om deze te verkopen.
Dus nu ben ik in bezit van een VW Polo 86c !
het is een 1,3 met injectie. Met een iets vervroegde ontsteking. Waardoor hij net wat feller is.
Hij is gebouwd op 03-10-1989.
De laatste eigenaar voordat hij in de vriendengroep kwam heeft er veel aan veranderd.
Hij heeft hem verlaagd en stugger gemaakt. Waardoor de Polo een enorme wegligging heeft.
Er is een 5 bak ingegaan. ( de reden dat ik uiteindelijk op dit forum gekomen ben. Want de 5de versnelling werkt niet. )
Hij heeft alle stoelen en banken in zwart (nep) leer laten bekleden.
andere velgen met bredere banden.
een zelfgemaakte uitlaat met katalysator en alleen een midden demper.
en uiteindelijk is hij mat zwart gespoten.
Zal vast nog wel wat dingen vergeten zijn. Maar denk dat jullie nu ongeveer wel een beeld kunnen vormen.
Hier nog wat foto's:
De voorkant.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/707/caqp.jpg)
Schuin van voor.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/716/3kyl.jpg)
Schuin van achter.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/577/1l2u.jpg)
Stuur en dashboard.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/829/fsmr.jpg)
Binnenkant.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/46/4jru.jpg)
-
-welkom-
-
Hi Tim,
Goed bezig! Die Polo is bij jou in goede handen.
Ik zou de 5e versnelling vraag even op het "Techniek" forum plaatsen.
Ernst
-
-welkom- krijg je um niet of lastig in de 5e versnelling? anders misschien de pook afstellen: http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=11855.0
-
Of giert de 5 en/of 'floept'-ie er uit? Dan is het niveau van de bakolie te laag cq te laag geweest. Kan wellicht opgelost worden door het olieniveau op te hogen (tip: vervang ook de schakelaskeerring, waarschijnlijk lekt-ie daar), maar kan ook betekenen dat de 5 rijp is voor revisie...
-
-welkom-
5-bak ingebouwd, maar hij wil niet in de 5e versnelling => schakelmechanisme afstellen -dunno-
-
Schakelpotje van de 5 bak niet mee vervangen?
-
-welkom- ennuh waar zijn de -foto- van je Polo?
-
-welkom-
-
Schakelpotje van de 5 bak niet mee vervangen?
Niet nodig: vanaf 1986 zijn ze allemaal ala 5-bak
-
-welkom- -foto-
-
Bedankt voor alle reacties !
Ik heb gelijk een paar foto's gepost moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik toen net de lak had bij gewerkt (voordeel van een matte kleur) en dat hij nu qua uiterlijk ook nog wel wat werk nodig heeft.
Maar voor nu wil ik hem eerst goed rijdend hebben en goed schakelend.
Ik zal voor de versnellingsbak nog een ander topic aanmaken.
Niet nodig: vanaf 1986 zijn ze allemaal ala 5-bak
Dit is helaas niet waar ik ben namelijk naar de VW dealer gegaan en daar kan je opvragen hoe je auto de fabriek uit gerold is. En deze polo had origineel een 4 bak. En was trouwens ook tornado rood.
-
Sjon doeld op het schakelpotje en niet de bak zelf.
-
Anton: sorry dan heb ik het verkeerd begrepen.
Ik heb trouwens even gezocht op het forum en kwam een topic tegen met hetzelfde probleem.
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=12078.0
Korte uitleg van het probleem. Voor zover er bekend is heeft er altijd een 5bak ingezeten behalve toen hij de fabriek uitkwam. deze heeft ook altijd gewerkt. tot ik op de snelweg reed en ik iets gas bij gaf om een auto voorbij te komen. toen schoot hij uit de 5de versnelling naar neutraal. Ik kan ook de pook zelf tegen houden om hem in de 5de versnelling te houden. ook als ik geen gas bij geef maar heel constant rij bleef hij in zijn 5.
Alleen snap zelf de oplossing niet helemaal beschreven op het topic behalve laten reviseren.
Is het dan de bedoeling dat ik dat topic uit 2011 opnieuw open of moet ik een nieuw topic maken ?
-
Door borduuren in de topic van 2011.
Anders hebben we straks duizend keer de zelfde vraag.
-
Of giert de 5 en/of 'floept'-ie er uit? Dan is het niveau van de bakolie te laag cq te laag geweest. Kan wellicht opgelost worden door het olieniveau op te hogen (tip: vervang ook de schakelaskeerring, waarschijnlijk lekt-ie daar), maar kan ook betekenen dat de 5 rijp is voor revisie...
Wat snap je precies niet?
-
Hij schiet er dus uit.
Nogmaals: het is óf reviseren (als het naaldlager echt naar z'n grootje is), óf een laatste poging wagen door de bakolie te verversen/aan te vullen icm een nieuwe schakelaskeerring. Op het moment dat-ie leeg is kun je eventueel nog het klepje van de 5 openmaken en visuele inspectie doen, en evt van die kant wat reinigen met remmenreiniger. Klepje er weer op met vloeibare pakking en de bak weer vullen tot max. Je kunt via de wielkast wel bij het 5-klepje komen, maar het is krap... Sowieso is een brug wel handig bij deze operaties, en al helemaal als je de bak er onder vandaan wil halen.
Het kan eventueel trouwens ook het balletje in het schakelmechanisme zijn, bedenk ik me. Eerst even in het schakelpotje kijken dus, maar in 95% van deze gevallen is het de bak zelf.
-
gewoon goed afstellen, ik heb exact hetzelfde probleem gehad... vooral de belgische wegen liet m,n 5eruit wippen :)
-
Bedankt, het is nu een stuk duidelijker. Ik snapte het verschil niet wanneer hij gereviseerd zou moeten worden of wanneer het aan de olie en de keerring zou liggen. Maar als ik het zo begrijp zal ik dus sowieso moeten kijken naar de genoemde punten en kijken wat er aan de hand is. Dan wordt het voor mij denk ik maar een brug regelen.
haha ja België staat over het algemeen niet bekend om de super wegen. Door mijn stugge vering merk ik ook elk bobbeltje in de weg wat ook niet echt mee helpt om hem in ze 5 te houden.
-
Postbode-elastiek van handgreep bijrijdersportier om de pook heen? :D
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom-
-
-welkom- Gave polo zeg!
-
Postbode-elastiek van handgreep bijrijdersportier om de pook heen? :D
hahaha ik moet wel toegeven dat dit systeem wel eventjes door mijn hoofd heen is gegaan. Maar helaas wordt het ook steeds erger.
Verder iedereen bedankt voor het goeie welkom