Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 209609 keer)

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #180 Gepost op: ma, 03 jul 2006, 22:47:10 »
Thomas schijnt de weg te weten.... :D

...

Ik hoef iig niet zo vaak meer te tanken als voorgaande jaargangen  -sturen-

Jij kent de weg niet ondertussen? Wordt alweer de 3e keer dat je er heen gaat he.


En tanken zal ik nu wat vaker dan 1x moeten doen, helemaal met dat 36 l tankje van de coupe...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #181 Gepost op: ma, 03 jul 2006, 23:53:22 »
Als alles goed gaat, ga ik morgenavond ff een testritje maken met Marcel.

Testritje van een kleine 250 kilometer :)

Mocht ie 't dan gewoon goed doen, en volhouden.. gaat de diesel op de rollenbank :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #182 Gepost op: ma, 03 jul 2006, 23:58:42 »
Try and beat  this. :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #183 Gepost op: di, 04 jul 2006, 00:12:52 »
No worries trouwens qua geur: Flikker d'r gewoon V-powah diesel in (ofzo)..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #184 Gepost op: di, 04 jul 2006, 08:26:15 »
Hoe zit dat met de belastingdienst? Rode (landbouw) diesel is een probleem, hoe zit dat met ZBO of oud frituurvet.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #185 Gepost op: di, 04 jul 2006, 08:55:40 »
Min of meer hetzelfde, je betaald geen accijns en daar zijn ze niet blij mee
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #186 Gepost op: di, 04 jul 2006, 08:59:23 »
Citaat
en aantal belastingtechnische problemen omtrendt het rijden op ZBO/WVO/PPO/etc (zonnebloemolie/WasteVegetableOil/PuurPlantaardigeOlie/etcetera).

Mijn insteek:
- Er is geen wet welke accijnzen beschrijft voor plantaardige brandstoffen. Zo lang er geen wet is op deze brandstoffen, hoef je dus geen accijns te betalen.
- De belastingdienst, maakt t zichzelf er een stuk makkelijker vanaf: Er is een wet welke de accijnzen beschrijft voor minerale brandstoffen: brandstoffen die dus van minerale afkomst zijn: Olie, steenkool, gas. Voor het gemak stelt men (de douane als uitvoerende instantie) alle plantaardige brandstoffen (biodiesel, maar ook plantaardige olie) gelijk aan minerale brandstoffen.

Waarom? Geen commentaar. Maar goed: iedereen die kan lezen, ziet al gelijk waar t mis gaat:
Citaat
Wet accijns minerale brandstoffen

dat is dus niet het zelfde als:
Citaat
Wet accijns brandstoffen


Dat minerale staat er niet voor niets: specifiek als doel de accijnzen te regelen op minerale brandstoffen, en daarmee specifiek NIET de accijnzen op alle overige brandstoffen.

Omzeilen: Ik woon dicht bij de duitse grens: net over de grens mag ik gewoon tanken: accijns vrijstelling aldaar. En het transport over de grens van wat voor brandstof dan ook is onder een 'istanbul-verdag' geregeld: de inhoud van de brandstof tank van de auto + 1 jerry can mogen accijnsvrij worden geimporteerd.


Maar goed:
Dan is er nog de 2003/30/EU richtlijn

Deze europese richtlijn ter bevordering van het gebruik van alternatieve brandstoffen geeft ook handvatten om het gebruik van PPO te bevorderen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #187 Gepost op: di, 04 jul 2006, 09:22:53 »
..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #188 Gepost op: di, 04 jul 2006, 15:04:37 »
er bestaan toch ook normaale biodiesels.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #189 Gepost op: di, 04 jul 2006, 15:50:50 »
'normale' biodiesel =

 - Omge-esterde plantaardige olie
 - Daardoor extra energie verbruik + afval productie (om-esteren kost energie, en er komt afval bij vrij)
 - hogere prijs
 - veel zuurder, waardoor motor niet zomaar geschikt is

Vooral dat laatste nekt menig motortje: Doordat pakkingen en rubberleidingen opzwellen raakt de boel lek, en dat heeft tot gevolg dat de pomp gereviseerd moet worden, leidingen vervangen en de portomonaie geleegd!

Auto's die geschikt zijn voor biodiesel hebben af fabriek andere pakkingen (viton) en kunnen daardoor wel tegen het zuurdere spulleke.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #190 Gepost op: di, 04 jul 2006, 23:52:54 »
Liep ie gister nog 120,

Loopt ie vandaag ineens 130,. berg af, wind mee

Maar goed: hij haalde 't wel.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #191 Gepost op: di, 04 jul 2006, 23:53:48 »
Na vanavond echter.. doet ie nog wat enthausiaster zijn:

Hij schreeuwt alleen om drukvulling (of een tikkie terug op de pomp)

(en dit is gewoon rechte vlakke weg, geen wind mee)



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #192 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 00:22:56 »
Ehmz...non of my bizniz misschien....maar waarom heb je eigenlijk die idiote mijlenteller er in zitten ?
Geen gezicht imho.
*buk en weg...*

Anyway hij doet nu dus ca. 140 km/h. -thumbsup-
Daar kun je je iig nog wel mee redden op den snelweg.  -prut-




Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #193 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 01:07:45 »
mijlenteller  -gert-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HN-41-FN] Polo 2 CL
« Reactie #194 Gepost op: wo, 05 jul 2006, 07:24:54 »
Elke 'anderhalve kilometer' weer een mijlpaal inzicht?

Nee: De originele tacho was kapoet, stuk en werkte niet meer,.. Dus moest er een andere in. Nou liggen die bij bosjes op de plank, maar die mijlentacho dus ook... en die gaat maar tot 100 mijl (160km/h) ipv 200 km/h: In de diesel dus ideaal: lijkt t toch nog hard te gaan :)

Ooit gaat ook deze tacho 'Off-scale' :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken